Belkin krijgt in 2014 co-sponsor op het shirt

Geplaatst op dinsdag 31 december 2013 om 08:14 door redactie.

Belkin Procycling Team

foto: Belkin Procycling Team

Het Belkin Procycling Team zal in 2014 tijdens bepaalde wedstrijden een co-sponsor op het shirt krijgen. Dat vertelde commercieel manager Mark van de Camp aan WielerFlits. Bedrijven kunnen zich per wedstrijd aan de ploeg verbinden.

In 2013 was Belkin de enige naam op het shirt. Volgend seizoen kan dat veranderen. “Komend jaar zal het voor een sponsor al mogelijk worden om co-sponsor te zijn tijdens een bepaalde wedstrijd of periode. Stel dat er een Australische partij co-sponsor wil zijn tijdens de Tour Down Under, dan is dat mogelijk”, legt Van de Kamp uit. De ploeg heeft al een akkoord van de UCI. “Je mag het design één keer per jaar veranderen, maar het is wel toegestaan om logo’s te ruilen. Er zijn vergevorderde gesprekken en er zijn verschillende partijen die interesse hebben getoond in bijvoorbeeld de Amerikaanse wedstrijden of in de Tour.” Belkin blijft op het shirt staan. “Het wordt niet in plaats van, maar erbij. Nu staat er alleen maar Belkin en de kledingsponsor. Daar komt één grote sponsor bij.”

Op 1 januari wordt het nieuwe shirt bekend. “Daar zullen geen spectaculaire aanpassingen in plaats vinden. Enkel een paar andere logo’s“, verklapte hij al. Het design blijft hetzelfde. “Ons shirt was afgelopen jaar het meest duidelijke en leesbare shirt in het peloton. Het was ook het verzoek van Belkin. Omdat we nog maar kort op de markt zijn, hebben we afgesproken dat in ieder geval voor komend jaar zo te houden. In 2015 gaan we het wel veranderen.”

Lees hier het complete interview met Mark van de Camp


Doe mee met de WielerFlits Vuelta 2014 poule en win een Merida racefiets

Reacties

[1] [2]

Geplaatst door SolerEritrean op 31-12-2013 om 08:18
Leuk idee!

Geplaatst door Finz op 31-12-2013 om 08:19
Armoe troef

Geplaatst door hanzul op 31-12-2013 om 08:29
Slimme zet!

Hoe meer partijen je aan je bent hoe crisisbestendiger dat je bent en daarmee de kans op zekerheid in de toekomst kan vergroten. Naar mijn mening zijn wielerploegen momenteel nog te afhankelijk van één sponsor. Wanneer de ploeg meerdere partijen aan zich bint juich ik dat alleen maar toe!

Geplaatst door GROCERY op 31-12-2013 om 08:59
Goed plan, zo bouw je relaties op met meerdere bedrijven waarvan er dan wellicht 1 als Belkin ooit stopt instapt als hoofdsponsor.Naast de extra inkomsten die het oplevert.Dit idee zal navolging gaan krijgen in het voetbal en andere sporten.

Geplaatst door JWB1399 op 31-12-2013 om 08:59
Armoe troef ja, dat is nu eenmaal het tijdsbeeld helaas met zo veel ploegen die in 2013 moesten stoppen. Het is top om te zien hoe slim en modern Belkin opereert. Zou dit nu het nieuwe wielrennen zijn smiley

Geplaatst door Turtlehead op 31-12-2013 om 09:03
Ff over gedacht. In de traditionele wielerwereld komt zoiets zoals @Finz zegt nogal armoedig over. Maar je kunt het ook zien als een nieuwe kans, om flexibelere sponsormogelijkheden aan te bieden.
Enige nadeel is de valkuil van 'snel succes halen'. Dat is in het verleden meestal een rechtstreekse weg geweest naar zeer onfrisse praktijken.
Een sponsor zal immers niet alleen zijn naam op dat shirtje willen zien staan, maar ook successen willen 'kopen'. Het idee van 'een goede voorbereidingskoers' is dan weg.
Wielrennen is gebaat bij lange termijn denken.
Hopelijk weet de ploeg die balans te bewaren, dan is het een goed idee.

Geplaatst door Wim Kruithof op 31-12-2013 om 09:39
Quote:
Geplaatst door hanzul op 31-12-2013 om 08:29
Wanneer de ploeg meerdere partijen aan zich bint juich ik dat alleen maar toe!


Ik bin, jij bint, wij binnen. smiley

Turtlehead, +1 precies mijn gedachte.

Geplaatst door LinusGerdemann op 31-12-2013 om 09:43
Bkij ook dat het truitje gehandhaafd blijft. Herkenbare huisstijl is altijd goed. Neem bijvoorbeeld lotto: in 2012 dat schuwlelijke donkerblauw, dit jaar het frisse geel erbij en volgend jaar helemaal rood.

Geplaatst door Onie op 31-12-2013 om 10:00
Het idee is leuk, maar het zou inderdaad een valkuil kunnen zijn als co-sponsoren eisen gaan stellen aan resultaten en aan startende renners. Als dat voorkomen wordt zie ik geen problemen.

Geplaatst door Hakkie2 op 31-12-2013 om 10:14
Hele slimme actie, levert per saldo denk ik meer op.

Geplaatst door albertooo op 31-12-2013 om 10:32
Levert altijd publiciteit op en meer inkomsten uit merchandise etc. Vind alleen wel dat ze een anders shirt hadden mogen ontwerpen, dat drukt juist weer de verkoop van wielerkleding.

Geplaatst door krypton op 31-12-2013 om 10:52
Het is een goed systeem om sponsoren die enkel regionale belangen hebben over de streep te trekken. Ik snap dat er bijvoorbeeld Australische bedrijven zijn die dolgraag tijdens de TDU op het shirt willen staan, maar geen behoefte hebben aan exposure tijdens de Ronde van Turkije en andersom. Zo bedien je sponsoren op maat en zullen ze veel eerder instappen dan als ze voor een compleet seizoen moeten betalen.

Geplaatst door Thailand op 31-12-2013 om 10:54
Lijkt mij de toekomst, flexibele sponsoring. Maar wel uit een solide basissponsoring. Goed bedacht, zou kan je bedrijven over de streep strekken.

Geplaatst door Thailand op 31-12-2013 om 10:54
Lijkt mij de toekomst, flexibele sponsoring. Maar wel uit een solide basissponsoring. Goed bedacht, zou kan je bedrijven over de streep strekken.

Geplaatst door tendam op 31-12-2013 om 11:05
Slim idee, zeker als je die sponsoren al aan het begin van het jaar kunt vastleggen. Dan heb je evenveel (financiële) zekerheid als bij een normale subsponsor.

Geplaatst door haroldvc op 31-12-2013 om 11:08
In België heeft wijlen voetbalploeg Beerschot dit ook geprobeerd. Geloof me, als je dit doet is het niet uit luxe.

Geplaatst door tendam op 31-12-2013 om 11:10
@haroldvc
Natuurlijk is het niet uit luxe. Die ploeg zal waarschijnlijk een paar van de sterkhouders moeten laten gaan na dit seizoen, dan kun je proberen dat op deze manier te voorkomen.

Geplaatst door haroldvc op 31-12-2013 om 11:14
@tendam
Ik bewonder hun spitsvondigheid, daar niet van. Alleen mogen ze niet hopeloos zijn: Sky heeft voor een deel ook de reputatie die ze hebben door de mist en de wetenschap die erachter zit. Dat trekt ook sponsors (Jaguar) aan. Belkin moet oppassen dat ze zich niet als bedelaars profileren (wat ze vooralsnog niet doen, voor de duidelijkheid).

Geplaatst door MrSjaakBraak op 31-12-2013 om 11:38
Het is wel een probleem dat je aan het begin van het jaar niet weet hoeveel je er mee gaat ophalen, maar daarbuiten vind ik het een erg goed idee.

Geplaatst door Wheely op 31-12-2013 om 11:58
Opzich een goed idee inderdaad maar ik word er wel wat onrustig van.

Geplaatst door Wim Kruithof op 31-12-2013 om 12:02
Quote:
Geplaatst door haroldvc op 31-12-2013 om 11:08
In België heeft wijlen voetbalploeg Beerschot dit ook geprobeerd. Geloof me, als je dit doet is het niet uit luxe.


Dus omdat Beerschot financiële nood heeft, kan ik jou erop geloven dat Belkin dit ook heeft? Gaat natuurlijk nergens over... Wellicht bouwt Belkin aan een gezonde financiële huisvesting om eventuele tegenslagen te kunnen opvangen.

Geplaatst door LinusGerdemann op 31-12-2013 om 12:32
Goede zet om wat extra inkomsten binnen te krijgen. Belkin heeft niet meer het budget wat de Rabobank had, maar Rabo had ook nog het continentale team, offroad team en vrouwenteam. Op deze manier bieden ze sponsoren in landen van de koersen mogelijkheid in de picture te rijden. Slim gedaan eigenlijk. Met de portomonnee van Pipkin is niets mis en het goede interview in de wieler revue gaf ook al aan dat de man onverminderd enthousiast is over het team en de wielersport. Ik zou hier niet gelijk om gaan doemdenken.

Geplaatst door UrbanSteel op 31-12-2013 om 12:35
We kunnen praten als Brugman , recht praten wat krom is , maar als je geld zoekt , zit het toch ergens niet lekker .

Ga je straks een soort van veiling krijgen , wie wil cosponsor worden in Parijs - Roubaix ? Tour de France ? Amstel Gold Race ? Ronde van Vlaanderen , Giro ? Vuelta ? Biedt u maar , de veiling is nu gestart .

Dit zou wel is als een boemerang kunnen gaan werken , juist tegen dus , maw , we gaan alleen nog maar (co)sponsoren als het ons interessant lijkt .

Edit ; met (co)sponsoren bedoel ik dus parttime (co)sponsoren.smiley

Geplaatst door vlek op 31-12-2013 om 13:06
Quote:
we gaan alleen nog maar (co)sponsoren als het ons interessant lijkt.


Dat is nu niet zo? Iedere sponsor doet dat alleen maar omdat het om wat voor reden dan ook interessant is om geld te investeren in deze manier van naamsbekendheid. Blijkbaar is het nu niet interessant genoeg om deze ploeg een jaar lang te co-sponsoren, dus kijken ze of er wel interesse is voor deze optie.

Geplaatst door UrbanSteel op 31-12-2013 om 13:14
@vlek

Sorry , ik bedoel parttime co-sponsoren . smiley

[1] [2]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.