Maaskant weg bij Garmin-Sharp, Michel Kreder dicht bij verlenging

Geplaatst op dinsdag 20 augustus 2013 om 14:21 door redactie.

Martijn Maaskant

foto: Sirotti

Martijn Maaskant (30) rijdt volgend jaar niet meer bij Garmin-Sharp. De Nederlander en de Amerikaanse formatie hebben besloten niet met elkaar verder te gaan. Dat liet manager Martijn Berkhout (SEG Cycling) aan WielerFlits weten. Maaskant heeft al getekend bij een nieuwe ploeg, alleen kan Berkhout nog niet zeggen waar dit is. Michel Kreder (26) is daarentegen dicht bij contractverlenging met de ploeg van Jonathan Vaughters.

Berkhout kan evengoed nog niet zeggen of Maaskant volgend jaar op WorldTour of ProContinentaal niveau zal acteren. De contractverlenging van Michel Kreder is zo goed als zeker. De Nederlander won dit jaar de vierde etappe in de Vierdaagse van Duinkerke. Vorig jaar was hij goed voor drie overwinningen. Komende zaterdag staat Kreder aan de start van de Ronde van Spanje.

Thomas Dekker en Raymond Kreder staan voor volgend jaar ook nog onder contract. Ook Tom-Jelte Slagter en Dylan van Baarle dragen, als nieuwkomers, in 2014 het shirt van Garmin-Sharp.




Reacties

[1]

Geplaatst door ghostwriter op 20-08-2013 om 14:24: !    
Wat is er na 2009 met Maaskant gebeurt? In 2008 (12de Ronde van Vlaanderen en 4de Parijs-Roubaix) en 2009 (4de Ronde van Vlaanderen) reed hij erg goed.

Geplaatst door Hakkie2 op 20-08-2013 om 14:25: !    
Dat Maaskant al een team heeft verbaasd me, is wel mooi. Wie weet laat hij ooit nog iets zien van wat hij toen kon.

Geplaatst door Huubi op 20-08-2013 om 14:26: !    
Blessures, slecht rijden, blessures, blessures.

Geplaatst door horsm op 20-08-2013 om 14:38: !    
al 30, maaskant?

Ik hoop dat Belkin hem opraapt. Hij kan ook zomaar weer een goed seizoen draaien.

Geplaatst door Celestino op 20-08-2013 om 14:41: !    
Mooi dat Maaskant prof blijft! good job van SEG

Geplaatst door BenderBeach op 20-08-2013 om 14:41: !    
Belkin is zo onderhand ook al vol.

Maaskant naar Crelan? Carriere gelijk Traksel dan.

M. Kreder goed dat hij blijft, zou Berkhout ook W. Kreder nog aan Garmin kunnen slijten?

@Celestino bron?

Geplaatst door poeske op 20-08-2013 om 14:42: !    
Als hij bij Jo Piels heeft getekend, dan zien we hem niet meer in zijn Vlaamse wedstrijden. Crelan zou een betere laatste kans zijn.

Geplaatst door Celestino op 20-08-2013 om 14:43: !    
@BenderBeach

Dat staat er toch dat hij heeft getekend bij WT of Pro-Conti team

Geplaatst door ifor op 20-08-2013 om 14:50: !    
Accent Jobs wellicht?

Geplaatst door Geer op 20-08-2013 om 14:59: !    
Maaskant naar Argos?

Geplaatst door Koel op 20-08-2013 om 15:03: !    
Cyclingteam de Rijke-Shanks lijkt mij gezien zijn roots wel aannemelijk, wellicht later een functie als ploegleider oid...

Geplaatst door BenderBeach op 20-08-2013 om 15:04: !    
@Celestino jij zegt dat hij bij Jo Piels heeft getekend omdat er staat dat hij getekend heeft bij WT of Pro-Conti team?

Mij ben je echt even kwijt nu....

edit: Oeps ik moest jou dus niet hebben Celestino hahah #hardoplach Sorry Celestino (:

Tommetjen aan jou de vraag: Bron?


Geplaatst door Purito op 20-08-2013 om 15:05: !    
@BenderBeach
Celestino zegt dat niet.

Geplaatst door Jan op 20-08-2013 om 15:05: !    
idd Koel.
dat wordt hem.

Geplaatst door BenderBeach op 20-08-2013 om 15:06: !    
@Purito ik zag het nu ook.

Geplaatst door josi op 20-08-2013 om 15:09: !    
Zal wel niet bij een WT-ploeg zijn, anders hadden ze dat wel gezegd. Jo Piels zou wel een forse stap terug zijn, maar zoveel heeft hij de laatste jaren natuurlijk ook niet gepresteerd.

Geplaatst door Celestino op 20-08-2013 om 15:11: !    
@koel

Zou echt teleurstellend zijn als hij naar de Rijke gaat. Ik geloof dat niet, ze bedoelen een huidig WT of pro-conti team.

@BenderBeach; No problem smiley

Geplaatst door Titaantje op 20-08-2013 om 15:25: !    
@ghostwriter: 2010 was ook niet slecht, met name door zijn aandeel in de sterke sprintresultaten van Farrar.

Ik zie hem wel naar Accent Jobs, Crelan of FDJ gaan. Een rol in de klassiekers waar hij voor zichzelf kan rijden. Bij FDJ zien ze mss nog zijn waarde als locomotief voor Bouhanni / Demare.

Geplaatst door Jan op 20-08-2013 om 15:34: !    
@Celestino, en als De Rijke dat nu ambieert?

Geplaatst door nickdt op 20-08-2013 om 15:36: !    
De Rijke of Jo Piels kunnen never nooit zijn salaris betalen.

Geplaatst door Celestino op 20-08-2013 om 15:38: !    
@Titaantje

In 2011 begon hij ook sterk met 7e plaats in Het Nieuwsblad, daarna die verschrikkelijke val in Parijs-Nice. Toen is voor hem het sukkelen begonnen.

Ik denk MTN of UHC. Zou natuurlijk helemaal niet slecht zijn stapje terug om er weer 1 vooruit te doen. Zie Ciolek maar ook Marc de Maar bij die teams.

Geplaatst door Ruben_ op 20-08-2013 om 21:49: !    
maaskant is weer 1 van die verhalen van renners met teveel pech. Echt jammer gezien zijn start bij de profs.

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.