Luis Leon Sanchez niet in Tour, wel Vuelta

Geplaatst op maandag 27 mei 2013 om 22:34 door redactie.

Luis leon sanchez

foto: Blanco Pro Cycling

Luis Leon Sanchez zal dit jaar niet de Tour de France rijden in dienst van Blanco Pro Cycling. De Spanjaard heeft een programma uitgestippeld met de Vuelta als hoogtepunt, volgens Biciciclismo.

Sanchez reed afgelopen weekend naar een ritzege in de Ronde van België na een lange, indrukwekkende solo. Dit deed hij in de eerste ronde dit seizoen, nadat hij door Blanco op non-actief was gesteld, daar zijn naam genoemd werd rondom de praktijken van Operation Puerto.

De Spanjaard rijdt eerst de Ronde van Zwitersland, waarna hij via de Nationale Kampioenschappen in eigen land naar de Ronde van Polen gaat en dus de Tour de France aan zich voorbij laat gaan. De Tour de l'Ain is de laatste generale voor Sanchez voor de Vuelta, waarin hij nog nooit een rit won, maar in 2010 wel als negende in het algemeen klassement eindigde.

Programma Luis Leon Sanchez
Ronde van Zwitserland (8 t/m 16 juni), Nationale Kampioenschappen Spanje (21 en 23 juni), Ronde van Polen (27 juli t/m 3 augustus), Tour de l'Ain (9 t/m 13 augustus), Vuelta a Espana (24 augustus-15 september)



Reacties

[1] [2] [3]

Geplaatst door jerre123 op 27-05-2013 om 22:35: !    
denk dat dit toch de wil is van de ploegleiding en niet van de renner

Geplaatst door GastonM op 27-05-2013 om 22:35: !    
Dus waarschijnlijk geen ritoverwinning voor Blanco in de Tour.

Geplaatst door jelmer.versteden op 27-05-2013 om 22:37: !    
Jammer, Hij is een garantie voor een etappezege in de Tour, maar als hij het ver weet te schoppen in de Vuelta hoeven we niet te klagen.

Geplaatst door kruissie op 27-05-2013 om 22:37: !    
Weinig koersen zeg

Geplaatst door LinusGerdemann op 27-05-2013 om 22:40: !    
En volgend jaar Movistar.

Geplaatst door mollemarijden op 27-05-2013 om 22:45: !    
@kruissie
Overdrijven is ook een kunst.
Enige koers waar ik Sanchez nog graag gezien had was Clasica San Sebastian. Maar is op de zelfde dag als de start van de ronde van Polen.
Ronde van Polen had beter 1 week later kunnen starten naar mijn mening, want zouden dan meer grote namen daar rijden.

Geplaatst door mollemarijden op 27-05-2013 om 22:46: !    
@LG
Zou gewoon goede move zijn van Sanchez. Blanco zijn gewoon koekenbakkers.

Geplaatst door kruissie op 27-05-2013 om 22:48: !    
@mollemarijden (blancobasher)
Met mijn opmerking bedoelde ik dat hij weinig koersen heeft gereden en gaat rijden dit jaar.

Geplaatst door Onie op 27-05-2013 om 22:48: !    
Waarschijnlijk de verstandigste keuze. Toch wel een beetje jammer dat ie niet in de tour start.

Geplaatst door montventoux op 27-05-2013 om 22:50: !    
Off: Iemand een idee wanneer de selecties voor Dauphine bekend worden gemaakt?

Geplaatst door MooieMario op 27-05-2013 om 22:54: !    
Ik vind dit echt zwak van Blanco. Deze man kan ritten kapen en de stress in de ploeg wegnemen. Nee lekker met zn allen voor Mollema rijden en als die faalt als makke schapen meerijden in de tour.

Ik vind dit echt een gebrek aan visie van Blanco. Een renner als LLS kan de meubelen nog redden met een ritzege als de klassementsrenners falen..

Geplaatst door BlancoProCycling op 27-05-2013 om 22:58: !    
Gaat vooral om an verleden denk ik dat ie niet start in de tour. En ik denk dat de tourselectie intern al bekend was toen duidelijk werd dat hij weer mocht koersen.

Geplaatst door Garzaa op 27-05-2013 om 23:14: !    
Ik denk dat Blanco echt wel snapt dat LLS de beste tourrenner uit de selectie is. Ze zijn gewoon bang voor het verleden van deze man. Een dopingverhaal kunnen ze op dit moment echt niet gebruiken. Ze willen hem gewoon buiten het mediacircus houden.

Geplaatst door Gilly op 27-05-2013 om 23:17: !    
Heb jij Mollema al eens zien falen dan? Pech uitgezonderd.

Dat is juist de man die nog nooit gefaald heeft, dus volkomen terecht dat hij daar het vertrouwen krijgt.

Geplaatst door Thailand op 27-05-2013 om 23:23: !    
@ Gilly, niet zien falen, maar ook niets zien winnen. Ik ben ook fan van Mollema, maar had toch ook graag LLS gezien in de tour.

@Mollema, waarom zijn het bij Blanco koekenbakkers? Ben erg benieuwd naar je toelichting.

Geplaatst door tristania op 27-05-2013 om 23:24: !    
Als het een beslissing is van de ploegleiding een hele verstandige beslissing. Het blijft de gewoonte van journalisten om de week voor en tijdens de Tour met allerlei verhalen omtrent doping te komen. Blanco kan geen negatieve publiciteit gebruiken.

Geplaatst door Ivo1976 op 27-05-2013 om 23:26: !    
Wat is wielrennen toch een rare sport eigenlijk. In de grootste wedstrijd van het jaar niet je beste sporter opstellen omdat deze "een verleden" heeft, terwijl het halve peloton "een verleden heeft" of nog volop bezig is met doping.

Blanco wil afscheid nemen van doping, dat kan, maar dan neem je meteen ook afscheid van succes. Heel dubbel allemaal.

Geplaatst door tristania op 27-05-2013 om 23:27: !    
En Blanco moet voor niemand rijden. Gewoon een aanvallende ploeg opstellen. Mollema? Die wordt nu opgehemeld. Hij heeft 5 keer een grote ronde gereden en 1 keer top 10 gereden. Mollema zien falen? Nee, dat wil ik niet zeggen, maar zien winnen heb ik hem ook zelden zien doen.

Geplaatst door WCEendT op 27-05-2013 om 23:31: !    
@ Thailand
Ben je de vuelta vergeten van Mollema waarin hij de puntentrui pakt, 3x dicht bij een overwinning was puntentrui pakte en 4e werd in het algemeen klassement? Ook 1 dag leider geweest daar, 2011 wat een mollema jaar xd. 2012 5x top 10 in 5 1dags hoogste niveau klassiekers.

Ik geef toe dat het geen overwinningen zijn, maar Mollema laat wel zien dat hij er is op duistere rabo/blanco dagen. Wie weet doet hij het nu weer in de TdF.

Geplaatst door WCEendT op 27-05-2013 om 23:32: !    
@ Tristania
Van die 5 rondes maar 2x voor eigenkansen mogen gaan en toen werd hij 12e en 4e, zegt genoeg. Andere keren was Gesink de man die hij voor zich moest dulden.

Geplaatst door tristania op 27-05-2013 om 23:38: !    
@WCEendT: Gesink moest ook een keer Menchov voor zich dulden en toen werd Gesink ook 5de of 6de. Dus dat zegt niet altijd wat. Ik zeg ook niet dat Mollema gefaald heeft maar merk wel vaak dat Mollema vaak ten onrechte de hemel ingeprezen wordt en je ook gewoon realistisch moet zijn. Hij heeft heel weinig overwinningen geboekt. Ik vind dat Mollema zich niet moet richten op klassement en meer moet proberen een etappe te winnen.

Geplaatst door WCEendT op 27-05-2013 om 23:42: !    
@Tristania
Mollema zou nooit voor 1 ettape gaan zolang hij nog top 10 kan rijden, dat levert nou eenmaal (nog steeds) meer op, zeker in de tour. En Mollema heeft grote kans dat als er een gelimiteerde groep de laatste paar kilometer in rijd dat hij dan wint, tenzij Rodriguez natuurlijk mee zit.

Geplaatst door tristania op 27-05-2013 om 23:45: !    
@WCEendT: Ik zou er geen ploeg voor opofferen.

Geplaatst door Wheely op 27-05-2013 om 23:47: !    
Kan ie mooi de ronde van Polen winnen. Elke keer een rit pakken in de Tour wordt ook zo standaard.

Geplaatst door vevie op 27-05-2013 om 23:51: !    
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat Mollema top10 in deze Tour gaat rijden en dan ook heel! hoogst onwaarschijnlijk. Ik gun het Mollema absoluut van harte en ik supporter voor hem deze Tour, maar dit zegt eigenlijk alles wat er nog te zeggen valt: Contador, Froome, Rodriguez, Wiggins, Valverde, Quintana, Porte, Hesjedal, Martin, Evans, Moreno, van Garderen, van der Broeck, Peraud, Pinot, Rolland en Schleck...

[1] [2] [3]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.