Cancellara via Vuelta naar WK

Geplaatst op woensdag 17 april 2013 om 07:51 door redactie.

Cancellara

foto: Sirotti

Fabian Cancellara geniet sinds zijn meest recente overwinning, in Parijs-Roubaix, van een welverdiende vakantie. De Zwitser heeft nog niet uitgekiend hoe zijn vervolg van het seizoen er uit gaat zien. “Het enige wat honderd procent zeker lijkt is dat hij het WK in Firenze voorbereidt in de Vuelta”, zegt Luca Guercilena ploegmanager van RadioShack-Leopard in Het Nieuwsblad.

“Hij kreeg van de dokter ook het advies om veertien dagen te rusten. Daardoor is de Ronde van Italië zo goed als uitgesloten, want van Fabian wordt verwacht dat hij meteen het roze pakt. De Ronde van België is een optie, de Tour de France niet.”


Reacties

[1]

Geplaatst door JeDaRe op 17-04-2013 om 08:38: !    
Dus geen Giro en ook geen Tour? Toch jammer...

Geplaatst door Coldeportes op 17-04-2013 om 08:47: !    
Tja, dat is het moderne wielrennen...

Geplaatst door Turtlehead op 17-04-2013 om 08:50: !    
O, dat is wat anders dan hij zelf vorige week dacht.
Giro niet is nogal logisch gezien de rust nu. Jammer als hij de TdF idd mist.

Geplaatst door samuello op 17-04-2013 om 09:47: !    
@ducrot: al dat gezeur over het moderne wielrennen. De giro komt te kort, blijkbaar heeft hij geen zin om die te rijden. De tour moet hij knechten en is er geen parcours op maat, dan kan hij toch het beste de vuelta rijden? Niet iedereen hoeft meerdere grote rondes te rijden en al helemaal niet de tour omdat dat de saaiste ronde van allemaal is. Sowieso heeft hij nu meer kans op zeges in de tijdritten zonder martin.

Geplaatst door kiekske953 op 17-04-2013 om 11:48: !    
Nibali kan zich heilig maken dit jaar.
Giro winnen en wk in eigen land. Ik zen benieuwd.


wat Fabian betreft, ik vraag me af buiten wk tijdrijden of wk wel iets zal zijn voor hem.

Geplaatst door Netraam op 17-04-2013 om 12:23: !    
Ik vind het nog steeds jammer dat Fabian niet een keer het roze pakt, maar dat is ook moeilijk als je in de RVV en PR goed wil zijn.

Verder is de Vuelta wel gewoon een zekerheidje, zolang hij niet geblesseerd raakt. Toch altijd een goede voorbereiding op het WK.

Geplaatst door LyndaLid op 17-04-2013 om 12:28: !    
@ netraam

Vorig jaar kon Taylor Phinney dat toch ook? En die was met het WK weer in zeer goede doen!

Geplaatst door Netraam op 17-04-2013 om 12:37: !    
@LyndaLid
Phinney was toen niet zo geweldig in het voorjaar, en hij is een stuk jonger natuurlijk.

Geplaatst door LyndaLid op 17-04-2013 om 12:56: !    
@ over die leeftijd heb je gelijk, maar hij reed in zijn eerste Roubaix toch veel meer dan behoorlijk. En verpulverde de concurrentie in de proloog vd Giro.

Geplaatst door Netraam op 17-04-2013 om 13:43: !    
@LyndaLid
Meer dan behoorlijk in Roubaix klopt, maar de rest van zijn voorjaar was toch wat minder. Hij heeft toen ook echt naar die proloog toegepiekt, misschien dat hij daarom pas aan het eind van het voorjaar beter werd.

Cancellara piekt natuurlijk vanaf MSR tot PR, en dan is het te lang om door te trekken naar de Giro en te kort dag om eerst rust te nemen en weer in vorm te komen.

Geplaatst door LinusGerdemann op 17-04-2013 om 14:32: !    
Ronde van België zou wel erg gaaf zijn!

Geplaatst door ikbenprocycling op 17-04-2013 om 17:54: !    
De Vuelta, ja ik zie hem wel de Spaanse bergen op vliegen ;-)

Geplaatst door LB108 op 17-04-2013 om 23:44: !    
Als hij wat tegenkomt in ronde van België of andere, alles laten vallen voor niets maar goed dat risico lopen er wel meerdere renners bij het gokken op 1 koers

Geplaatst door skibby op 17-04-2013 om 23:47: !    
@ LB108: Je doelt op je eigen kopman?

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.