Ronde van België 2013 presenteert parcours

Geplaatst op donderdag 11 april 2013 om 13:35 door redactie.

Muur

foto: Sirotti

Vandaag is de Ronde van België voorgesteld in Antwerpen. Eerder was al bekend dat er een aankomst zou zijn op het oude parcours van de Ronde van Vlaanderen. Nu is ook de rest bekend.

Verder maakte de organisatie ook bekend dat wereldtopper Fabian Cancellara zo goed als zeker aan de start komt. Verder staan ook onder meer Thomas Voeckler en Stijn Devolder op de deelnemerslijst. De Baloise Belgium Tour wordt verreden van 21 tot en met 25 mei.

De eerste etappe gaat van Lochristi naar Knokke-Heist De tweede etappe naar Ninove gaat onder meer over het oude finale-parcours van de Ronde van Vlaanderen. Een dag later vindt er in Beveren een tijdrit van 15 kilometer plaats, die het klassement voor een deel kan maken.

In het slotweekend wordt tweemaal door Wallonië gereden. Op zaterdag wordt er gereden met start en finish bij de Lacs de l'Eau d'Heure over een glooiend parcours.

Zondag staat de zwaarste etappe op het programma met begin en eind in Banneux. Er moet dan onder meer drie keer de Col de la Redoute en drie keer de Côte de Banneux bestegen worden.

Rittenschema Baloise Belgium Tour:
Rit 1, woensdag 21 mei: Lochristi - Knokke-Heist (194,2 km)
Rit 2, donderdag 22 mei: Knokke-Heist - Ninove (181,0 km)
Rit 3, vrijdag 23 mei: Tijdrit Beveren (15 km)
Rit 4, zaterag 24 mei: Lacs de l'Eau d'Heure - Lacs de l'Eau d'Heure (164,3 km)
Rit 5, zondag 25 mei: Banneux - Banneux (175,6 km)



Wedden op Wielrennen? Registreer bij Unibet en ontvang bij een storting van 50 euro 50 euro bonus. (adv)

Reacties

[1]

Geplaatst door stevenvdhaas op 11-04-2013 om 13:43
Mooi parcours!

Geplaatst door arnes op 11-04-2013 om 13:47
Mooie parcours. Zeker met een groot niveauverschil binnen het deelnemersveld, zal dit ongetwijfeld spektakel opleveren. Met enkel WT-ploegen (Eneco) aan de start, zou het koersverloop meer gesloten zijn.

Ieder jaar weer een mooie koers, vind ik persoonlijk.

Geplaatst door JeDaRe op 11-04-2013 om 13:48
Alleen bij het zien van de Muur gaat mijn hart al sneller kloppen. Aantrekkelijke route.

Geplaatst door SolerEritrean op 11-04-2013 om 14:02
mooi!!!

Geplaatst door Javier op 11-04-2013 om 14:10
De winnaar is gelukkig al bekend!

Geplaatst door krypton op 11-04-2013 om 14:12
@Javier
Zoveel vertrouwen in Devolder? smiley

Geplaatst door petoi op 11-04-2013 om 14:29
@Redactie de dagen kloppen niet.
Woensdag is de 22ste

Geplaatst door trickstuff op 11-04-2013 om 14:29
Met 2 etappes in de Ardennen lijkt me dit echt te zwaar voor Cancellara

Geplaatst door Mac-S op 11-04-2013 om 14:47
Cancellara gaat de Redoute verkennen, zodat hij volgend jaar Sagan kan aftroeven in LBL!

Geplaatst door hadock op 11-04-2013 om 15:02
Iemand Devolder aan het werk gezien in de Brabantse Pijl? Hij was die dag beter dan de voorbije 2 seizoenen bij Vac., voor mij een kandidaat top 10, als hij tenminste meedoet?

Geplaatst door Theepoesje op 11-04-2013 om 15:14
Rit 4 stelt qua profiel niets voor, is gewoon een massasprint. En in rit 5 doen ze drie keer de Redoute, laatste keer op 20km van de aankomst.

Geplaatst door krypton op 11-04-2013 om 15:20
@Theepoesje
Koersdirecteuren krijgen het massaal voor elkaar om potentieel leuke parcoursen zo neer te leggen dat het uiteindelijk niets voorstelt...

Geplaatst door guyvdl op 11-04-2013 om 16:41
Er wordt niet over de Muur gereden maar parallel met de Muur wegens werkzaamheden en festiviteiten op de Muur. Wel twee keer erover, ook twee keer Bosberg. En slotetappe drie keer La Redoute en klim naar Banneux is ook niet simpel...
En Cancellara heeft nog niet bevestigd. De kans is wel groot dat hij van de partij is!

Geplaatst door stoemper op 11-04-2013 om 18:44
Cancellara dus toch niet naar de Giro

Geplaatst door DaveEvans op 12-04-2013 om 16:10
Parallel met de muur is dat het parcours dat de toerfietser in het verleden ook reden bij de Ronde van Vlaanderen? [tot 2011]. In dat geval is het minstens net zo zwaar als waar de profs in het verleden langs reden........

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.