Armstrong komt met reactie bij Oprah Winfrey

Geplaatst op woensdag 9 januari 2013 om 08:31 door redactie.

Lance Armstrong

foto: Sirotti

Lance Armstrong zal op donderdag 17 januari ingaan op de beschuldigingen uit het USADA-rapport. De Amerikaan doet dat live op tv in de show van Oprah Winfrey. Dat maakte de talkshowhost bekend op haar website.

De Amerikaanse tv-ster spreekt Armstrong in zijn woning in Austin, Texas. De show zal anderhalf uur duren. Het interview zal live via internet worden uitgezonden. De show begint in de Verenigde Staten om negen uur ‘s avonds. In Nederland is het dan zes uur later.

Lees ook:
"Armstrong bood ook USADA schenking aan"




Wedden op Wielrennen? Registreer bij Unibet en ontvang bij een storting van 50 euro 50 euro bonus. (adv)

Reacties

[1] [2] [3]

Geplaatst door Wim Envy op 09-01-2013 om 08:32
Hij moet wel door het stof zeg... Van zelfbeeld en levensvreugde zal niet veel meer over zijn.

Geplaatst door DVH op 09-01-2013 om 08:44
Dat denk ik niet.....

Geplaatst door zwiggelbig op 09-01-2013 om 08:50
Hmm ik moest laatst is denken dat we over dit soort dingen vet snel oordelen.. Alleen als je jezelf nou is zou in,even wat had jij gedaan? Je bent het grootste talent op de fiets bij de jeugd en de amerikaanse profs.

Je gaat naar europa en ineens vlkegt iedereen je voorbij door doping.

Zou jij dan denken:" oh ik zal maar met wielrennen stoppen en bij mcdonalds gaan werken omdat ik gee studie heb en laat hun maar lekker op een valse manier rijk en beroemd worden?"

Eigenlijks vast niet. Je denkt vast zelf dat je er ook schijt aan zou hebben gehad. Maar met gewoon epo kopen en t zelfse te proberen als de rest red je het ook niey. Dus zet je maar een systeem op met de beste dooing en doktors gecombineerd met de meeste opofferingen en trainingsarbeid.

En dan inee s komen de verdenkingen. Zou je die zelf ook niet allemaal uitlachen? Je emt wereldberoemd en multimiljonair omdat je de rest van de valsspelers te slim af was.

Het dwingen en aanzetten van doping voor anderen slaat wel e
Weer nergens op.

Maar iedereen maakt een man helemaal kapot en veroordeeld enkel hem. Het enige verschil is dat zijn manier beter was en hij meer won dan de rest in dat tijdperk.

Nu komt alles aan het licht. Zou je dan zelf ook njet denken dat het omeerlijk is?

En al helemaal als je kijkt dat renners als vaughters, danielson, vdv allemaal get zelfde hebben gedaan en geen enkele shit over zich heenkregen en nu nog in t prof peloton zitten.

Maar aan de andere kant gingen anderen nieuwe profs dopen omdat hij het deed.

Maar als jij stopt en de uci kan t niet opsporen wie zegt je dat de rest ook stopt?

Geplaatst door raleigh op 09-01-2013 om 08:53
Ik denk Armstrong offensief zal zijn, gezien zijn karakter en ik vermoed dat hij meerdere personen mee zal trekken in zijn 'val', zoals de UCI, WADA, USADA en diverse spilfiguren in de wielerwereld (ploegleiders en 'soigneurs').

Hij zal aangeven dat hij het publieke slachtoffer is geworden van een persoonlijke jacht op hem, in een corrupte wielerwereld waarin 'clean' rijden in dat tijdvak geen issue was.

Ik ga zeker kijken.

Geplaatst door rahimns op 09-01-2013 om 08:59
Het is in ieder geval tactisch briljant, Oprah zal hem nooit scherp aanvallen en hem eerder kwetsbaar neerzetten. Voor Lance is vooral de vergiffenis van het Amerikaanse volk belangrijk (vooral voor Livestrong) En bij Oprah kan dat. Ook zijn timing vlak voor het begin van het nieuwe wielerseizoen is goed gekozen. Hier is duidelijk over nagedacht, het charmeoffensief is begonnen.

Geplaatst door Kirsipuu op 09-01-2013 om 09:05
Komt daarna dr Phil, die zelf een zichzelf-overschattende narcist is, de zelfingenomen, narcistische persoonlijkheid van Lance duiden? Dat wordt mooie t.v.

Geplaatst door tendam op 09-01-2013 om 09:07
Ook voor Oprah Winfrey is dit een tactische zet, dat Oprah Winfrey Network trekt volgens mij niet zoveel kijkers.

Dat het voor het begin van het nieuwe wielerseizoen is zullen de meeste Amerikanen niet weten, trouwens smiley

Geplaatst door TomDJ op 09-01-2013 om 09:08
@ Zwiggelbig
Ik kan een beetje meegaan in jouw gedachten:
Hij was de beste Ronderenner van zijn tijd.
Hij heeft, net als de anderen, doping gebruikt.

Maar hij ging een stap verder dan de anderen in de organisatie van dopinggebruik hij deed dat op een heel manipulatieve manier. Dat is hetgeen wat (mij) het meest tegen de haren strijkt.
En in Amerika geldt ook zwaar dat hij overheidsgeld heeft misbruikt.
Hij is een mooie kop van Jut voor de instanties om te laten zien dat ze het nu goed menen met de dopingbestrijding.

Bij Oprah zal het vooral op de emotionele toer gaan, hoe ziek hij geweest is en hoe hard hij geknokt heeft.
Bespelen van het publiek zodat ze hem niet zo hard laten vallen.

Toch apart, een interview in een vrouwenprogramma.
En bij Oprah betekent dat dat hij een nieuw boek gaat promoten?

Geplaatst door rahimns op 09-01-2013 om 09:13
@tendam maar hier in Europa wel... hier trappen we niet zo snel in een sentimenteel verhaal bij Oprah en zullen we niet zo snel vergevingsgezind zijn... maar zullen de reacties op het verhaal weer wat eerder verstommen door de start van het wielerseizoen

Geplaatst door Barcanoord op 09-01-2013 om 09:23
Komt het in Nederland ook live op televisie?

Geplaatst door dutchfubar op 09-01-2013 om 09:23
Oprah is een hielenlikker en zal dus echt geen lastige vragen stellen. Armstrong heeft voor dit soort interviews jarenlang kunnen oefenen bij Mart Smeets dus deze gaat wel goed komen. In ieder geval een slimme zet, in de VS kan dit zijn reputatie wel verbeteren gezien het feit wat Oprah voor volgers heeft die zonder na te denken haar mening volgen. Wat Europa betreft zal hem denk worst wezen hij komt hier wss nooit meer en voor veel Amerikanen is Europa niet zo belangrijk.

Geplaatst door Hakkie2 op 09-01-2013 om 09:24
Verdiend hij er iig geld mee. Oprah heeft slechte kijkcijfers, die zal hem wel betalen hiervoor...

Geplaatst door Jan op 09-01-2013 om 09:37
het zou mij niets verbazen dat het vanuit de kamer wordt uitgezonden met die 7 gele truien...

Geplaatst door Puffin87 op 09-01-2013 om 09:39
Hoe zit dat eigenlijk met verklaringen die Armstrong voor de rechtbank heeft afgelegd? Heeft hij ooit onder eden verklaard geen doping te hebben gebruikt? Ik geloof het wel hè?

Als hij nu dan toegeeft, riskeert hij dan een celstraf? Zo ja, dan zie ik hem sowieso niet bekennen. Zo nee, dan misschien wel, maar wel op een offensieve manier. Zeggen dat de rest nog meer gebruikte, en dat hij nog de minste van de bad-guys was, en hij zal veel mensen met zich mee willen trekken.

Maar persoonlijk denk ik nog steeds dat hij niet zal zeggen ooit doping te hebben gebruikt.

Geplaatst door Koersmaniak op 09-01-2013 om 09:41
In plaats van voor een rechtbank, zou hij ervoor kiezen om te bekennen bij Oprahsmiley Het is zoals het hier gezegd wordt, men zal de emotionele kant opgaan: rond zijn ziekte en zijn misdaden zelf zullen verbloemd worden.

Geplaatst door LinusGerdemann op 09-01-2013 om 09:58
Armstrong gaat niet bekennen, maar fors uithalen naar alle matennaaiers van ploeggenoten en Tygart die gisteren pas met info van 2004 naar buiten komt.

Ik verheug me er nu al op! De zevenvoudig Tourwinnaar die weer vol ten strijde trekt!

Geplaatst door Ynsentjuh op 09-01-2013 om 09:59
Oké, dit is wat ie gaat doe:

In de kamer zullen inderdaad de zeven gele truien hangen. En hij gaat één ding doen: keihard ontkennen. Het Amerikaanse rechtsysteem zit anders in elkaar dan de Nederlandse. In de VS wordt de schuldvraag namelijk neergelegd bij een jury, waar jij en ik ook voor kunnen worden opgeroepen. Wij 'vertegenwoordigen dan de samenleving'. Deze jury geeft ook het vonnis, na het horen van alle verklaringen, bewijzen etc.

Hij zal daarop zeggen dat hij voor zo'n jury nog zo z'n best zou kunnen doen, het blijft zijn woord tegen dat van tientallen anderen. Ook al hebben ze geen bewijs, de jury zal overstag gaan vanwege de vele verklaringen. Hij maakt dus geen schijn van kans.

Daarom gaat hij niet in beroep. Denk dat we een kwade Lance gaan zien, omdat hij er niets aan kan doen. Want wat het USADA vergeet te vertellen, is dat Hincapie, Vaughters en consorten naast strafvermindering, ook een geldbedrag aangeboden hebben gekregen om dit 'geheim' naar buiten te brengen.

Ja, ik weet het. Zo veel verklaringen, zo gedetailleerd en mensen die om hem heen zelfs bekennen. Maar ze hebben nog steeds geen enkel fysiek bewijs. Tot op de dag dat ze dat hebben, blijft hij voor mij onschuldig.

Dit is denk ik wat er gaat gebeuren. Als hij al zou bekennen, zou dat zeer groots van hem zijn. Met alle gevolgen van dien. Maar hij zal dan ook de rest van het peloton vragen om op te staan en te biechten, zo is ie dan wel.

Geplaatst door Sammysosa op 09-01-2013 om 10:08
@Zwiggelbig; "Dus zet je maar een systeem op met de beste dooing en doktors gecombineerd met de meeste opofferingen en trainingsarbeid."

Daar zit wat mij betreft je denkfout. Dus. Competitiviteit, ok, dat is wat een sporter drijft, maar een criminele organisatie opzetten, mensen onderdrukken, afpersing en omkoping, dat zijn geen zaken die logisch volgen uit het dopinggebruik van anderen.

@LG; jouw welbewuste keuze om tegen de klippen op je idool te steunen is schattig.

Geplaatst door 52voor11achter op 09-01-2013 om 10:19
@zwiggelbig

Het ontdekken dat de wielersport (ten tijde van het begin van Armstrongs carriere) een groot dopinggeheel is is voor elke renner die toen reed zo een paradigmaveranderende moment waarop je de juiste beslissingen moet nemen.

Het is niet makkelijk, maar je blijft altijd verantwoordelijk voor de keuze die je maakt. Dit geld zeker voor Armstrong want hij heeft bewust gekozen om mee te gaan doen en mede daardoor miljoenen verdiend. Renner X die in dezelfde omstandigheid was en inderdaad besloot om bij McDonalds te gaan werken staat wat mij betreft op een hogere morele trede, terwijl we hem niet kennen.

Geplaatst door Dolomietenfan op 09-01-2013 om 10:20
Ik vind deze actie van Armstrong een echte soap worden, bij Ophra Winfrey je verhaal gaan opbiechten.Het geeft zijn minachting weer met de rechtspraak in de VS. Hij had daar zijn verhaal moeten vertellen, net als alle collega's van hem. Hoeveel geld zal hij krijgen voor het bezoek bij Winfrey? Ik hoop dat deze affaire snel tot de geschiedenis zal behoren en we weer kunnen gaan genieten van wielrenners die de sport met training en talent tot een succes brengen.

Geplaatst door Dolomietenfan op 09-01-2013 om 10:20
Ik vind deze actie van Armstrong een echte soap worden, bij Ophra Winfrey je verhaal gaan opbiechten.Het geeft zijn minachting weer met de rechtspraak in de VS. Hij had daar zijn verhaal moeten vertellen, net als alle collega's van hem. Hoeveel geld zal hij krijgen voor het bezoek bij Winfrey? Ik hoop dat deze affaire snel tot de geschiedenis zal behoren en we weer kunnen gaan genieten van wielrenners die de sport met training en talent tot een succes brengen.

Geplaatst door Ivo1976 op 09-01-2013 om 10:21
Ik denk ook dat hij alles gaat ontkennen. Oprah is nou niet bepaald een taaie interviewer. Oprah "het moet wel gezellig blijven" Winfrey gaat echt niet doorbijten.

Geplaatst door Bettinwel op 09-01-2013 om 10:23
Armstrong is te stug om door het stof te kruipen en te trots om met drek te smijten.

Over doorbijten gesproken: een bultrug en een piranha, samen op een bank, leg de trappisten maar koud.

Geplaatst door mvdv op 09-01-2013 om 10:28
het zal vooral een zielig verhaal worden over zijn ziekte en wat hij allemaal heeft moeten doen om hier van terug te komen, om toen te merken dat het hele peleton gedrogeerd was. Hij werd toen een slachtoffer van de wielrennerij waar hij niet anders kon dan er in mee gaan. Hij had er verder vrij weinig mee te maken, organiseerde het dopinggebruik niet maar moest er wel aan mee doen, hij is een slachtoffer en geen dader.

zoiets zieligs zal het wel worden..... Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij wederom volledig zal ontkennen, dat zal wel erg ongeloofwaardig zijn, zelfs voor Amerikanen.

En er komt een boek en fim natuurlijk!

Geplaatst door Scotty op 09-01-2013 om 10:33
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Puffin87, weet iemand dit?

[1] [2] [3]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.