Boeckmans ziet kans op ritwinst vervliegen na foutje

Geplaatst op dinsdag 3 juli 2012 om 22:10 door redactie.

foto: Sirotti

Kris Boeckmans had in de slotfase van de etappe naar Boulogne-sur-Mer even uitzicht op de ritzege. De jonge Belg van Vacansoleil-DCM plaatste in de finale een demarrage, maar op het moment dat hij bijgehaald zou worden reed hij verkeerd. Hij zag daardoor de kans op een mooie klassering vervliegen.

"Ik zette me neer op mijn zadel en kijk onder me door hoe de situatie achter me was," reageerde hij na afloop op de site van zijn ploeg. "Juist op het moment dat ik omkijk, pak ik de verkeerde weg."

Het kost Boeckmans een mooie klassering. "Ik hield de benen even stil en had nog een ‘cartouche’ over. Een topvijfklassering was zeker realistisch. Tsja, een klein foutje. Ik rijd verkeerd en m’n koers is over. Mijn eigen fout. Ik had deze etappe nochtans tevoren aangeduid. Deze aankomst was me op het lijf geschreven. Hier kwam het meer op kracht aan, dan op wringen. Een gemiste kans, maar het is zo.”





Wedden op Wielrennen? Registreer bij Unibet en ontvang bij een storting van 50 euro 50 euro bonus. (adv)

Reacties

[1]

Geplaatst door gibofan op 03-07-2012 om 22:12
Vacansoleil reed niet bepaald gelukkig in deze sprint.smiley

Geplaatst door wereldatlas op 03-07-2012 om 22:13
WF kan er beter van maken: 'ziet kans op podium vervliegen'.

Tegen Sagan is niet te sprinten op zo'n aankomst.

Geplaatst door Kaasjekaas op 03-07-2012 om 22:18
Had het idee dat hij zich helemaal scheel had gereden en daardoor de kluts kwijt was, zag er niet uit of hij nog cartouche over had. Maar hij zal het zelf wel beter weten denk ik.

Geplaatst door tendam op 03-07-2012 om 22:21
Inderdaad, deed 'n beetje denken aan Gesink op Mt. Baldy. Die zag ook weinig meer, en dacht dat de finish rechtdoor was.

Geplaatst door lancethegreat4 op 03-07-2012 om 22:54
Volgens mij zat hij stikkapot!

Geplaatst door Joachim op 03-07-2012 om 23:07
Een cartouche over ? Dat verbaast me. Hij leek me helemaal stil te vallen, stikkapot te zitten zoals lancethegreat4 zegt. Als je zo fameus aangaat bergop, kan je toch niet nog veel overschot hebben nadat je terug in het zadel gaat zitten. Tenzij je van het niveau Sagan of Gilbert bent. Maar anderzijds, waarom zou Boeckmans liegen ?

Geplaatst door Benny op 03-07-2012 om 23:17
Bij Vive Le Vélo herhaalde hij dit toch echt.
Hij dacht misschien Sagan nog te kunnen volgen.
Mooi dat hij zich goed voelde en attent reed, maar enige realiteitszin ontbreekt hem wel volgens mij.

Geplaatst door hanzOr op 04-07-2012 om 07:38
@Joachim
Om zijn toch wel opmerkelijke misser te nuanceren?

Geplaatst door samuello op 04-07-2012 om 09:28
ach, zelfoverschatting is niet onbekend bij vacansoleil renners. Hij reed trouwens nog bijna hagen aan, die moest flink uitwijken

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.