Parcours Ronde van Zwitserland 2013 bekend

Geplaatst op maandag 18 juni 2012 om 07:45 door redactie.

foto: Sirotti

De organisatie van de Ronde van Zwitserland heeft het rittenschema voor volgend seizoen bekend gemaakt. De 77e editie van de rittenkoers start in Quinto en eindigt in Flumserberg. De wedstrijd staat op de kalender van 8 tot 16 juni.

In 2013 wordt er opnieuw begonnen met een rit tegen de klok. Dat zal deze keer zijn in Quinto. De voorbije jaren opende de Ronde van Zwitserland in Lugano. Op de tweede dag is er direct al een lastige rit met aankomst bergop in Crans-Montana. Daarnaast kennen de etappes naar Meiringen, Buochs, La Punt en de voorlaatste rit naar Bad Ragaz een aankomst bergop.

In tegenstelling tot dit jaar is er op de slotdag weer een rit tegen de klok. Van Bad Ragaz naar Flumserberg krijgen de renners een klimtijdrit voor de kiezen.

Etappeschema Ronde van Zwitserland 2013
1. 08-06 Quinto (tijdrit)
2. 09-06 Quinto - Crans-Montana
3. 10-06 Montreux - Meiringen
4. 11-06 Meiringen / Brienz - Buochs
5. 12-06 Buochs - Leuggern
6. 13-06 Leuggern - Miles
7. 14-06 Miles - La Punt
8. 17-06 Zernez - Bad Ragaz
9. 16-06 Bad Ragaz - Flumserberg (tijdrit)

(Profielen en afstanden van de ritten zijn momenteel nog niet beschikbaar)



Reacties

[1]

Geplaatst door waggie op 18-06-2012 om 07:53: !    
Dit parcours lijkt een stuk zwaarder dan dit jaar.

Geplaatst door rkfiets op 18-06-2012 om 08:32: !    
@Waggie, hoezo? Profielen en afstanden zijn nog niet beschikbaar.

Geplaatst door kartje op 18-06-2012 om 08:59: !    
Crans Montana dat is een mooi bergje om mee te openen. Wel leuk dat er deze keer ook een klimtijdrit in zit om het klassement toch wat te vormen.

Geplaatst door LyndaLid op 18-06-2012 om 10:15: !    
@ rkfiets

Ja maar waggie heeft wel gelijk!
Hier zitten geheid de albula pas, de grimselpas, sustenpas/brunnichpas in. Dat alleen al is (nóg) mooier dan dit jaar!

Geplaatst door Carlfan1 op 18-06-2012 om 10:32: !    
Grimselpas en Sustenpas betwijfel ik.

Geplaatst door LyndaLid op 18-06-2012 om 10:35: !    
@ carlfan, ze zullen niet vlak naar mieringen rijden. Dus dan zou het de grosse scheidegg worden, en dat is nog mooier.

Maar ik denk dat ze vanaf montreux het hele rhone dal in zullen rijden om dan de grimsel over te gaan.

Geplaatst door The Phenom op 18-06-2012 om 11:43: !    
Heerlijk. Bad Ragaz, La Punt, Crans-Montana en een klimtijdrit op één van de zwaarste beklimmingen van Europa. Beter kan niet.

Geplaatst door Lamme Frans op 18-06-2012 om 11:52: !    
Prachtig parcours! Hopelijk weer een sterke afvaardiging van de Rabo equipe in deze mooie ronde.

Geplaatst door RiGHT op 18-06-2012 om 11:55: !    
die klimtijdrit op de laatste dag is zeer zwaar, gemiddeld 8 procent, maximum van 16 procent.
flink heuveltje

Geplaatst door StonedCamel op 18-06-2012 om 12:01: !    
@Lynda:
Dat is inderdaad een mogelijkheid, ze kunnen echter ook via de andere kant, anders zit je aan de 250km wat natuurlijk vrij veel is.

Geplaatst door bergop op 18-06-2012 om 13:27: !    
Volgens de website vd Tour de Suisse is de aankomst in Crans-Montana de enige aankomst bergop. In deze etappe ligt wel de Nufenenpas, de hoogste pas van Zwitserland (2478m). In de etappe naar Buochs ligt o.a. de Sustenpas (2224m). De aankomst in La Punt (1687m) ligt 9,5km na de top vd Albula pas (2316m).

Geplaatst door The Phenom op 18-06-2012 om 14:50: !    
Ja, La Punt is altijd na de Albulapas. Dat is algemeen geweten. Bad Ragaz ligt aan de voet van veel skipistes, dus dat zal een bergrit zijn. Flumserberg spreekt voor zich dat dat bergop is. Genoeg animo.

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.