'Max van Heeswijk bekent dopinggebruik'

Geplaatst op maandag 1 augustus 2011 om 19:11 door redactie.
Max van Heeswijk heeft tegenover Nusport toegegeven tijdens zijn actieve carrière EPO te hebben gebruikt. Het weekblad komt morgen met een interview waarin de oud-renner het gebruik van het verboden middel zou hebben toegegeven.

Max van Heeswijk was beroepsrenner van 1995 tot 2008. De Limburger was jarenlang ploeggenoot van Lance Armstrong en reed in twee periodes voor de Rabobank-ploeg.

Update 22:14
Tegen de Limburgse omroep L1 ontkent Van Heeswijk een bekentenis te hebben gedaan. "Het is gewoon roddeljournalistiek. Ik ben altijd een schone renner geweest en van dopinggebruik is echt geen sprake. Al mijn uitspraken staan ook op band," aldus van Heeswijk. Van Heeswijk is van plan een schadeclaim in te dienen.



Reacties

[1] [2] [3]

Geplaatst door zwiggelbig op 01-08-2011 om 19:15: !    
Hij kon gewoon het niveau van Armstrong zonder doping niet bij benen.

Geplaatst door krypton op 01-08-2011 om 19:16: !    
Ik mis in dit artikel het stukje dat Van Heeswijk spijt had van de bekentenis en de disc van de verslaggever van NUsport heeft proberen te jatten...

Verder ben ik niet verbaasd. Bijna iedereen die in de 20e eeuw prof was heeft wel eens doping gebruikt volgens mij.

Geplaatst door remco2103 op 01-08-2011 om 19:17: !    
Dan zijn die testen ook niet echt goed gegaan

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:18: !    
Waarom moeten die gasten allemaal na hun carriere hun bek opentrekken? Stel laffe tosti's.

Geplaatst door remco2103 op 01-08-2011 om 19:18: !    
Kijken of hij nog wat te vertellen heeft over Armstrong.

Toen Landis en Hamilton met info kwamen, waren het gekken. Van Heeswijk ook ?

Geplaatst door Heuj op 01-08-2011 om 19:19: !    
Misschien in het kader van het onderzoek naar de ploeggenoten van Armstrong door de Amerikaanse justitie?

Geplaatst door molovin op 01-08-2011 om 19:19: !    
@linusgerdemann, omdat als je dat tijdens je actieve carriere doet je je verdere carriere kunt vergeten en er geen brood op de plank komt.... beetje logisch smiley

Geplaatst door Quick-stepfanaat op 01-08-2011 om 19:19: !    
het waren geen gekken ik heb ze altijd gelooft zoiets verzin je niet

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:23: !    
@molovin ja dat snap ik ook wel, maar als je er zonder problemen vanaf komt hou dan na afloop ook gewoon je mond dicht.

Geplaatst door leor 16 op 01-08-2011 om 19:23: !    
Het was toch ook zonder bekentenissen van ploeggenoten relatief duidelijk dat Armstrong doping nam ? Ook al was hij door zijn kanker mentaal wat sterker geworden, dan nog kan je met zijn beperkte talent nooit zulke prestaties afleggen. Of je moet een ordinaire valsspeler zijn ...

Geplaatst door vremde koerst op 01-08-2011 om 19:24: !    
link 1
link 2

Nu een herbekijkje waard...

Geplaatst door tendam op 01-08-2011 om 19:27: !    
@leor
Welk beperkte talent? Die man was op z'n 21e al wereldkampioen. (een soort EBH in het kwadraat, zeg maar)

Of hij dan ook het talent heeft om de Tour te winnen, wie zal het zeggen, maar beperkt talent... nou nee.

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:27: !    
@leor16 zijn boeken niet gelezen dus? prima ongezouten een mening geven, maar niet hier

Geplaatst door tendam op 01-08-2011 om 19:28: !    
@linusgerdemann
Wat maken die boeken nou uit?

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:29: !    
@tendam daar kon je zijn jeugdprestaties en mentaliteit lezen. Met betrekking tot de uitspraken van leor over beperkte kwaliteiten.

Geplaatst door krypton op 01-08-2011 om 19:29: !    
Ik vraag me echt af of Lance Armstrong zijn dopinggebruik ooit nog publiek toe gaat geven trouwens.

Geplaatst door remco2103 op 01-08-2011 om 19:30: !    
@krypton
Ja, op z'n 83e in een verzorgingshuis

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:30: !    
@krypton misschien valt er niets toe te geven? er zijn ook renners die ondanks een positieve test ontkennen.

Geplaatst door leor 16 op 01-08-2011 om 19:32: !    
Tjah, hij was een redelijk goede heuvelrenner, en dat samen met heel veel geluk (ruzie tussen Museeuw & Tchmil etc.) heeft hem wereldkampioen gemaakt. Maar om dan plots de tour 7 keer te winnen ...

Het is een beetje als Di Luca, mee doen in de ardenneklassiekers voor de overwinning, en dan plots een grote ronde winnen. Toen wist je ook wel hoe laat het was ...

@ krypton, dat denk ik niet, daarvoor is zijn ego te groot smiley. Ik zie hem zelfs eerder president van Amerika worden, dan zijn dopinggebruik toe te geven ^^

Geplaatst door krypton op 01-08-2011 om 19:34: !    
Het zal er ook van afhangen tot wanneer ze zijn Touroverwinningen kunnen schrappen. Weet iemand hoe dat zit? Verjaart dat op een gegeven moment?

Geplaatst door Bahamontes op 01-08-2011 om 19:36: !    
Alsof EPO of welk middel dan ook je plots toelaat een grote ronde te winnen...
Van een ezel maak je nog steeds geen koerspaard, om het met een cliché te zeggen

Geplaatst door leor 16 op 01-08-2011 om 19:36: !    
Ik vrees dat van schrappen sowieso niet veel meer in huis kan en zal komen. Maar ik hoop dat iemand mij hierop tegenspreekt. smiley

Geplaatst door SwissZiggy op 01-08-2011 om 19:37: !    
Ach ja, de zoveelste ex-ploeggenoot van Lance die dopinggebruik toegeeft.

Ik word er niet warm of koud van.

Off-topic ..> Zijn er idd echt nog mensen die geloven dat Armstrong ook maar één maal zuiver de Tour heeft gewonnen ?

Ach ja, ieder moet geloven wat hij/zij wil. Maar het sprookje Armstrong, (die in het tijdperk dat al z'n concurenten stijf stonden van de dope, "zuiver" 7x de Tour wint.), geloof ik niet.

Geplaatst door LinusGerdemann op 01-08-2011 om 19:39: !    
@leor schrappen kan tot 10 jaar na dato. Daarom kwamen Riis en al die andere tmobile mannen in er pas in 2006 mee.

Geplaatst door ASB op 01-08-2011 om 19:39: !    
Armstrong kan het niet maken om zijn eventuele dopinggebruik toe te geven omdat zijn hele organisatie Livestrong dan gezichtsverlies lijdt en omdat een mogelijke politieke carrière dan ook wat aan uitstraling verliest. Ik verwacht niet dat hij in de komende jaren gaat bekennen.

En Armstrong had genoeg talent en vooral ook mentale sterkte om sowieso de sterkste renner van zijn generatie te zijn.

[1] [2] [3]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.