Forum - Sport in het algemeen

Geplaats door Liefhebber op donderdag 29 juli 2010 om 19:49.
Misschien bestaat het al, maar een discussietopic over alle andere sporten, naast het wielrennen. Hier kun je de prestaties, decepties, randverschijnselen en records bespreken van bekende en minder bekende sporten uit binnen en buitenland.

Reacties

1 [2]
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 31 juli 2010 om 22:06
Dat verhaal komt mij bekend voor Nibor, dat had ik ook altijd.
Geplaatst door niborzerrop op zaterdag 31 juli 2010 om 22:37
@Verweggistan, Hoelang/Wanneer heb jij gevoetbald?
En is die 'sinds vorige dinsdag' op je profiel up-to-date? smiley
Geplaatst door ASB op zaterdag 31 juli 2010 om 23:08
Linksachter is nog zo'n schone positie. Daar heb ik ook verschillende jaren gespeeld. Ik was dan wel weer linksvoetig dus dat lag me ook niet zo slecht.

Was wel liever laatste man. Hoogtepunt uit mijn carrière was toch wel de 2 matchen die ik in het stadion van Westerloo heb gespeeld. (Voor diegenen die het kennen: "den beker vant volk" )

On topic/ Ondanks zijn prachtprestatie loopt Duerinck de finale van de 4x400 meter niet.
Geplaatst door xistnc op zaterdag 31 juli 2010 om 23:54
Linksachter heb ik ook tijden gestaan. Eerst de rechtsbuiten van de tegenpartij uit de wedstrijd spelen, die dan ook vaak in de rust werd gewisseld. Vervolgens zelf diagonaal het veld oversteken om de aanval te ondersteunen en vaak genoeg zelf te scoren.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 1 augustus 2010 om 11:23
@Nibor: ook van mijn 8e tot mijn 14e. Met een come-back op mijn 18e, een jaartje middenvelder gespeeld nadat ik gevraagd was omdat ze een speler tekort kwamen. Ik speelde middenvelder omdat ik de enige was met een beetje conditie.
Linksachter is niet leuk als je het postuur van een Baskische klimmer hebt smiley. Mijn specialiteit was dan ook de sliding waarbij ik soms toevallig ook de bal nog raakte. En vorige dinsdag was ergens begin juni smiley.
Ik geef nu voetbaltraining aan de jeugd.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 11:33
@Verweggistan, Veel gelijkenissen blijkbaar tussen ons: afgaande op m'n gestalte zou ik ook zo bij Euskaltel aan de slag kunnen (bonus: m'n echte naam klinkt nog niet zó on-Baskisch smiley), en ook ik belandde vaak op het middenveld (midden-mid).
En training, welke leeftijden?
Geplaatst door Verweggistan op zondag 1 augustus 2010 om 11:50
Trainingen aan de F en E pupillen. Dus 6 t/m 11 jaar.
Geplaatst door Koldo op zondag 1 augustus 2010 om 13:52
Als er nog mensen in de buurt van Oud-Beijerland zin hebben om te voetballen: SHO 8 komt voor volgend jaar nog wat mensen tekort!

Feyenoord heeft ook geen veldverwarming, dus dat zegt niet alles (:

Gaat Standard trouwens nog meespelen om de titel dit jaar? Bij mijn weten hebben ze nog geen vervanger voor Jovanovic, De Camargo is weg en Defour staat in de belangstelling van verschillende ploegen.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 17:03
Defour zie ik toch niet meteen vertrekken, veel te belanrijk voor de ploeg. Hij moest al in de openingsmatch (vrijdag) de meubelen redden door te scoren op drie minuten voor tijd en zo een gelijkspel uit de brand te slepen, en dat na twijfelachtig rood voor tegenstander Zulte Waregem.

Ze hebben nu Benteke, die ze vorig jaar verhuurden en toen makkelijk scoorde, en Meteb, die ook wel wat moet kunnen, aangetrokken. En ex-topschutter Pieroni hebben ze deze week weggeplukt bij Gent, maar die wordt bankvulling.

Op het middenveld zijn ze wel versterkt, met Franck Berrier, de revelatie van de voorbije twee seizoenen, en Tom De Mul, die overkomt van Sevilla.
Geplaatst door ASB op zondag 1 augustus 2010 om 17:27
Meteb heeft de statistieken in elk geval mee.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 22:42
België heeft op de 4x400m bij de mannen een derde medaille behaald. De verwachtingen lagen iets hoger dan het behaalde brons, maar twee maal een domme bocht gelopen en dus derde, na Russia en Groot-Brittannië & (the knights who say) NI.
Geplaatst door ASB op zondag 1 augustus 2010 om 23:15
Tactisch zat het wel oké. Alleen jammer dat de vorm van Jonathan niet dezelfde meer is van in de halve finale. Dan waren we gewoon gewonnen.

Destatte heeft denk ik ongeveer hetzelfde gelopen als Gillet in halve finale, alleen hier het niveau hoger.

Ik ben toch teleurgesteld. Had heel hoge verwachtingen.
Geplaatst door F4L op woensdag 4 augustus 2010 om 22:32
Ajax wilde het eerst niet spannend te maken.
Geplaatst door tendam op woensdag 4 augustus 2010 om 22:36
Alleen de laatste minuut gezien, vrij verrast over de eindstand, maar goed: het resultaat telt smiley
Geplaatst door xistnc op woensdag 4 augustus 2010 om 22:41
Speelt die Anita normaalgesproken in de B-jeugd van 020? Wat een knoeipartij.
Geplaatst door Ivo1976 op woensdag 4 augustus 2010 om 23:00
Ajax met veel moeite door naar de CL. Ze kunnen het geld daar goed gebruiken. Eigenlijk iedere club wel, las vandaag dat er maar 4 clubs financieel gezond zijn.

Op Europees niveau stellen die Nederlandse ploegen weinig meer voor, wel jammer.
Geplaatst door Liefhebber op woensdag 4 augustus 2010 om 23:15
@Ivo

Moet Ajax niet nóg een ronde spelen in de aanloop naar de poulefase (en dus het miljoenenbal) van de CL?
Geplaatst door slico op woensdag 4 augustus 2010 om 23:17
@xistnc
Normaal vind ik Anita een van de meest constante verdedigers van Ajax, maar deze wedstrijd...
Ondanks dat ik geen Ajaxfan ben, toch erg blij dat Ajax door is.
Nu maar horen op een goede loting
Geplaatst door gwk op woensdag 4 augustus 2010 om 23:17
Wat een bizarre wedstrijd gezien vanavond. Ajax gelukkig door naar de volgende ronde. Het was meer spannend dan goed maar dat vergoed veel smiley.

@Liefhebber: jep, vrijdag is de loting.
Geplaatst door Ivo1976 op woensdag 4 augustus 2010 om 23:20
@Liefhebber
Ik heb geen idee? Ik dacht echt dat ze door waren!
Maar ik volg het ook niet zo, eerlijk gezegd.
Geplaatst door Liefhebber op woensdag 4 augustus 2010 om 23:26
@Ivo

Dat dacht ik al op te maken uit je post. Ajax moet nog een ronde spelen tegen waarschijnlijk Sampdoria, Auxerre, Young Boys, Sporting Braga of Dinamo Kiev. Dus nog een lastige kluif! Topploegen als Sevilla, Werder Bremen en Tottenham Hotspur worden in ieder geval ontlopen.
Geplaatst door gwk op donderdag 5 augustus 2010 om 20:02
FC Luzern - FC Utrecht (0-1) Doelpuntenmaker: Asare
Goteborg - AZ (0-0)

Nederlandse clubs doen het (tot nu toe) goed in Europasmiley.
Geplaatst door xistnc op donderdag 5 augustus 2010 om 20:06
0-2 Van Wolfswinkel
Geplaatst door gwk op donderdag 5 augustus 2010 om 20:06
En nu zelfs 0-2smiley (Van Wolfswinkel). Utrecht zo goed als zeker door want Luzern moet nu vier keer scoren om verder te gaan.
Geplaatst door Liefhebber op donderdag 5 augustus 2010 om 22:15
Alle Nederlandse clubs door in de koker morgen voor de loting. Goed voor de punten van de coefficient voor CL plaatsen
Geplaatst door ASB op dinsdag 17 augustus 2010 om 12:32
En Hellebaut is weer zwanger. Waarom dan die moeite doen voor die comeback...
Geplaatst door Arie86 op dinsdag 17 augustus 2010 om 12:42
en ajax moet vanavond winnen. En nu wil slop alvast de druk erop zetten, winnen of spelers verkopen smiley
Geplaatst door ASB op dinsdag 17 augustus 2010 om 17:10
Haha. Anelka is 18 wedstrijden geschorst.
Geplaatst door xistnc op dinsdag 17 augustus 2010 om 17:23
@ASB: Zwanger wordt niet iedereen op bestelling, dus je post zou best wel eens heel cru kunnen zijn.
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 17 augustus 2010 om 17:44
Van der Vaart mag nu wel uitkijken naar een andere club, Real Madrid heeft Özil aangetrokken en die speelt op dezelfde positie als Van der Vaart.
Geplaatst door ASB op dinsdag 17 augustus 2010 om 22:27
@xistnc: Kwam misschien wat cru over idd. Lijkt me trouwens logisch dat dit niet gepland was. Maar ik vind sowieso dat die al veel te veel aandacht krijgt in Belgische media.
Geplaatst door gwk op woensdag 18 augustus 2010 om 15:32
@Oscar Freire, lijkt er niet op...
Geplaatst door Contadorfan op dinsdag 12 oktober 2010 om 17:43
Deze herfst hebben de sporters die ik aanhang het moeilijk.. dus ik hoop op een hele goede winter...

FC Liverpool: speelt dramatisch voetbal, hebben een hoge schuld door twee knullige eigenaren en nu ze in handen zouden kunnen komen van goede eigenaren wordt het door de oude eigenaren geblokkeerd (stomme Amerikanen). Waardoor 9 punten aftrek dreigt, terwijl ze pas 6 punten hebben. Wat nog niet zo lang geleden een europese topclub was ... is nu een bij elkaar geraapt zootje.

Contador: tja spreekt voor zichzelf.... hier ga ik liever niet verder op in.

Roger Federer: Een geweldige tennisser maar haalt al een tijd zijn oude niveau niet meer, zijn prestatie op de US Open waren daar alleen maar weer een bevestiging van. Ondertussen is hij gezakt naar de 3e plek op de wereldrang lijst.

Denny Morrison: Een talentvolle schaatser, die vorig schaatsseizoen toch een beetje tegenviel. Ik hoopt dat het eenmalig was, maar als ik kijk naar zijn eerste schaats tijden dit seizoen, dan vrees ik alweer voor dit seizoen.

smiley
Geplaatst door Liefhebber op woensdag 13 oktober 2010 om 18:57
van Bommel, Kuyt en de Bakker eruit smiley
Geplaatst door jerre123 op woensdag 13 oktober 2010 om 19:11
de rode duivels die 4-4 spelen
Geplaatst door Liefhebber op maandag 18 oktober 2010 om 09:34
Rijkaard wacht ontslag.
Datzelfde geldt voor Theo Bos. 1+1=2??
1 [2]