Forum - Poll: Grootste verrassing van de Tour?

Geplaats door Koldo op woensdag 28 juli 2010 om 13:37.
Huidige stand:
Jurgen Van den Broeck - 53%
Ryder Hesjedal - 24%
Chris Horner - 6%
Nicolas Roche - 0%
Alessandro Petacchi - 0%
Julian Dean - 6%
Anthony Charteau - 6%
Sylvain Chavanel - 0%
Rafael Valls - 0%
Iemand anders - 6%

Het valt mij op dat JVDB zo hoog wordt ingeschaald. Ik had hem vooraf rond plaats 8 ingedeeld. Dat hij 5e wordt is prima, en hij rijdt indrukwekkend. Maar Ryder Hesjedal had ik nooit in de top-tien neergezet, waarschijnlijk pas 25e oid. Hij is de nieuwe Bradley Wiggins (:
Zelf heb ik overigens op Dean gestemd: op zijn oude dag nog zó goed sprinten! Oké, Petacchi doet het ook, maar Dean is beter dan ooit. Zou hij niet denken: wat als ik altijd zelf had mogen rijden?

Reacties

[1]
Geplaatst door petoi op woensdag 28 juli 2010 om 13:43
@Koldo waar heb jij gezeten dit (voor)jaar Hesjedal rijdt het hele seizoen al sterk maar nooit echt op de voorgrond net zoals met deze tour.

Voor de rest:

Roche doet het beter dan ik vooraf had gedacht was vooral in de bergen sterk kwam meestal in het eerste groep achter de top 10 binnen

Petacchi: versloeg Cavendish vorig jaar ook al.

Dean: derde sprinter? in die ploeg dus kan niet vaak voor eigen kansen gaan. Maar pakt deze kans wel om zich eens goed te laten zien

Charteau: had al wel eens zijn klimambities getoond maar verrast toch wel.

Chavanel: Is natuurlijk een toprenner en bevestigd dit ondanks die zware valpartij

Valls: 2x? in aanval geweest zonder resultaat vind ik niet bijzonder

Horner: Toonde al zijn kwaliteiten in de Vuelta El Pais Vasco rijdt dit seizoen toch ook al sterk en constant

Van den Broeck: Net als Hesjedal op de tweede rij zeer constant alleen weet hij te pieken in de Tour waardoor zijn resultaat beter is dan Hesjedal.
Geplaatst door frederik850 op woensdag 28 juli 2010 om 13:54
In eendagswedstrijden, ja, maar nog nooit in een klassement in een grote ronde.
Geplaatst door Koldo op woensdag 28 juli 2010 om 13:54
@petoi: Dat weet ik, maar wist jij dat hij een klassement in een grote ronde kon rijden? Vorig jaar was hij 48e in de Tour, dit jaar reed hij goed in Baskenland en Californië, maar dat laatste was niet al te veel klimmen en Baskenland is nog altijd maar één week.
Geplaatst door petoi op woensdag 28 juli 2010 om 13:58
@Koldo ik had Hesjedal voor de Tour net zo hoog ingeschat als VDB2. Met zijn vrije rol en als allrounder en aanvaller waardoor hij tijd kon terug winnen die hij zou verliezen in het hooggebergte.
Geplaatst door F4L op woensdag 28 juli 2010 om 14:05
@ petoi, ik heb op Hesjedal gestemd want die had ik dus echt niet zien aankomen. Hij kan inderdaad aardig klimmen, maar dat had ik hem nog niet over drie weken zien doen. En vierde worden op de Tourmalet is zeker ook niet verkeerd. Volgens mij heeft hij niet zoveel tijd terug gepakt met ontsnappingen maar is hij gewoon redelijk constant geweest en heeft hij een behoorlijke tijdrit gereden.
Geplaatst door Mark op woensdag 28 juli 2010 om 21:04
Ik heb op Petacchi gestemd. Had niet gedacht dat hij 2 etappes zou pakken, vooraf zag ik een aantal top 10 plekken toch wel als het maximaal haalbare. Maar goed renners als Kohl, Schumacher en Ricco vond ik in de afgelopen touren ook erg verrassen, we weten allen hoe dit afgelopen is. Ik hoop dat hij het allemaal clean gedaan heeft, want dit lijkt toch de schoonste tours ooit in jaren.
Geplaatst door vigiroso op woensdag 28 juli 2010 om 21:09
Hesjedal is echt constant geweest in deze moeilijke tour.
Heb hem geweldig zien afzien in de bergen maar nooit echt gekraakt.
Geplaatst door gekharms op woensdag 28 juli 2010 om 21:10
ik heb gestemd op iemand anders. De grootste verrasing voor mij was Geraint Thomas 5e in proloog 2e in de ettape met kasseitjes. heeft een prima 10e plaats in de lange tijdrit. en nog een mooie 11e plaats in ettape naar Gueugnon. Hij was in de eerste tourweek de meest onverwachte renner voor mij.
Geplaatst door xistnc op woensdag 28 juli 2010 om 23:36
Iemand hier riep na de eerste week iets in de trant van "en waarom zou Hesjedal zich niet kunnen handhaven in de top-10". Toen dacht ik, yeah, right...

Maar die Canadees (ex-Rabo!) heeft het toch maar gedaan. En niet door een ontsnapping, want zo mag je zijn aanwezigheid in de groep-Cancellara in Arenberg niet zien.

Een flinke groep renners heeft positief verrast, maar dat maakt ze niet meteen dé verrassing. Die eer is wat mij betreft voor Ryder Hesjedal.
Geplaatst door frankjanssens op donderdag 29 juli 2010 om 08:49
Hesjedal is gewoon een steengoed renner, maar heeft natuurlijk ook vaak moeten knechten. Nu viel vdv weer eens vroeg uit en mocht hij zijn eigen gang gaan. Als opperknecht van vdv had hij dit natuurlijk nooit gehaald. De ploeg heeft het na het wegvallen van de kopmannen verrassend goed gedaan! Alleen blijft het jammer dat we Martijn amper gezien hebben (heeft iemand al de bevestiging dat ie echt mee heeft gedaan?)
Geplaatst door DappereDuiven op donderdag 29 juli 2010 om 09:13
Hesjedal is de revalatie. Tuurlijk weet je dat 'ie het in eendagskoersen kan, maar 3 weken lang.....knap hoor. Van VDB2 had ik wel zoiets verwacht, alleen was 'ie wel erg constant (goed...).
Geplaatst door Ivan op donderdag 29 juli 2010 om 10:07
Ik heb zelf voor Charteau gekozen, dat was toch een meerijder geworden en nu blijkt hij dankzij het door Ducrot geroemde moraal behoorlijk bergop te kunnen fietsen. Ik heb nog wel overwogen om voor Denis Menchov te gaan. Die had toch een vreemd seizoen tot voor vier weken geleden en heeft het uiteindelijk helemaal waar gemaakt.

Hesjedal reed al het hele jaar uitzonderlijk goed en Horner reed vorig jaar voor zijn (uit)val met de beste vijf omhoog in de Giro dus daar kon je het ook van verwachten. Chavanel heeft een goede Tour gereden maar was hij ook zo geroemd geweest als de etappe naar Spa niet was geneutraliseerd? Dan was hij toch gewoon ingelopen door de groep Hushovd-Freire lijkt mij.

Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 29 juli 2010 om 10:10
Niet in de lijn van Hesjedal, VDB, maar Cav was toch ook wel een verrassing deze Tour.
Geplaatst door janpeace op donderdag 29 juli 2010 om 16:48
Vergeet Navarro niet. Meesterknecht in de Alpen en reed een keer alle favorieten op een hoopje en alleen Schleck en Conta konden volgen.
Geplaatst door Onie op donderdag 29 juli 2010 om 16:57
Mijn stem is uitgegaan naar Roche (een deel van de 1% smiley).

Ik wist dat hij een goede 'heuvelrijder', met een goede sprint was, maar dat hij zich zo goed de bergen over worstelde (zonder hulp van Gadret smiley), is gewoon knap.

Zeer aanvallend gereden, ik geloof tijdens de wandeletappe die Paulinho won, dat hij een eind voor de streep alleen is vertrokken en een minuut pakte.
Geplaatst door niborzerrop op donderdag 29 juli 2010 om 17:15
Opvallende ommekeer in de voorlopige uitslag sinds het openen van dit topic, trouwens.
Geplaatst door Koldo op donderdag 29 juli 2010 om 17:17
@janpeace: Dat is een goeie inderdaad. Had er eigenlijk bij moeten staan. Ik hoop maar dat hij clean is, het blijft een Spanjaard...
Geplaatst door F4L op donderdag 29 juli 2010 om 17:19
Navarro reed toch al een goede Vuelta vorig jaar? Wat hij in de Tour liet zien doet Szmyd ook jaarlijks in de Giro .
Geplaatst door OHBnibbik op donderdag 29 juli 2010 om 18:30
Ik vind dat de verrassingen vooral komen door valpartijen van andere renners

Hesjedal-->VandeVelde
Dean-->Farrar
Horner-->Inzinking Armstrong (was de meesterknecht maar de boss viel door de mand dus hoefde er niet meer bij te blijven)
Chavanel--> Valpartij hele peloton

Voor mij waren een paar verrassingen:
- Daniel Oss --> (Aardige spint pure hardrijder)
- Ruben Plaza --> (sterk bergop)
- Turgot --> top 10 plaatsen in sprints (onverwacht)
- Vasil Kiryienka--> (Wist zich goed bovenin het peloton te houden)
[1]