Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Vacansoleil 2011
Geplaats door Joachim op woensdag 28 juli 2010 om 13:09.
Als het topic Skil-Shimano 2011 bestaat kan het topic Vacansoleil 2011 niet uitblijven. Bespreek hier dus de samenstelling van de Vacansoleil ploeg voor 2011.
Reacties
| Geplaatst door Leukefans op donderdag 6 januari 2011 om 17:12 |
| @Remco Leukemans wil de tour rijden, is een van de grootste namen binnen de ploeg, kan gaan voor een etappe en zou perfect passen in een ploeg van vrijbuiters, zoals Vacansoleil er een naar de tour wil sturen. Dus: waarom niet? |
| Geplaatst door tendam op donderdag 6 januari 2011 om 17:12 |
| Haha, die Giro-ploeg wordt zo wel erg aansprekend voor het Nederlandse publiek. |
| Geplaatst door Leukefans op donderdag 6 januari 2011 om 17:22 |
| Voor wie nationaliteit primeert boven kwaliteit niet echt natuurlijk, alle moeten sommige van die aanwinsten zich natuurlijk nog bewijzen... |
| Geplaatst door Vittal op donderdag 6 januari 2011 om 17:28 |
| @Leukefans, Tja bozic, ik weet het niet , had 2 jaar geleden een fantastisch seizoen, verleden jaar wat minder. Ik weet niet zo goed wat hij in de Tour of Giro moet, dus ik denk dat als hij een grote ronde rijdt, hij naar de Vuelta gaat. |
| Geplaatst door tendam op donderdag 6 januari 2011 om 17:48 |
| @leukefans Het maakt mij niet uit, maar uitspraken als "dit is goed voor het Nederlandse wielrennen" slaan natuurlijk nergens op als je met zo'n ploeg aan komt zetten. Pidgornyy FTW! |
| Geplaatst door munnik op donderdag 6 januari 2011 om 17:59 |
| Hoop gewoon dat bij elke grote ronde 3 Nederlanders starten en dat die op die manier ervaring op kunnen doen. |
| Geplaatst door Leukefans op donderdag 6 januari 2011 om 18:00 |
| @Vittal Ondanks zijn inderdaad wat minder seizoen zou ik hem volgend jaar toch gewoon terug een kans geven, als is het maar alleen op basis van die prachtige sprint in de vuelta twee jaar geleden... Natuurlijk hangt veel ook af van de vorm naar die grote rondes toe... |
| Geplaatst door Vittal op vrijdag 7 januari 2011 om 10:04 |
| @Leukefans, O.k. zo beter? Giro Ricco Pidgornyy Lagutin Marcato Anza Ongarato Pavarin Belkov Hoogerland (NL) Tour Hoogerland (NL) Devolder Poels (NL) Feillu Leukemans Carrara Westra (NL) De Gendt Ricco Vuelta Mosquera T. Dekker (NL) ![]() Bozic Ruijgh (NL) Mol (NL) Golas Mouris (NL) De Gendt Keizer (NL) |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 7 januari 2011 om 11:42 |
| Lowik kan overigens definitief niet meer voor Vacans uitkomen, komend jaar. Ploegen met 28 renners, mogen alleen nog neo-profs vastleggen. |
| Geplaatst door tristania op dinsdag 11 januari 2011 om 00:56 |
| Vraagje, op het nieuws hoorde ik mensen praten over de voorlopige Tourselectie van vacans van 12 renners?! Lieuwe Westra zat bij die selectie. Weet iemand wie in die voorlopige selectie zitten? Of is het hier al ergens vermeld en heb ik er overheen gelezen? |
| Geplaatst door Koersmaniak op dinsdag 11 januari 2011 om 11:28 |
| Om even een aanvulling te doen op de selectie van Vittal: Op De Gendt zijn voorlopig programma staat de Vuelta. Normaal gezien staat Leukemans ook aangeduid bij de Tour, omdat hij een zeker status binnen de ploeg bereikt heeft. Hij zei dat het enkel aan zichzelf zou liggen als hij de Tour niet zou mogen rijden. Ik denk dat Voorjaar én Giro én Tour zelfs voor Hoogerland wat te hoog gegrepen is. Ik zie hem liever Tour+Vuelta rijden.. |
| Geplaatst door Eva op dinsdag 11 januari 2011 om 11:48 |
Quote uit het Nieuwsblad van Volderke: Ricco is verlegen en schuchter net als ik... ![]() |
| Geplaatst door Rhohan op dinsdag 11 januari 2011 om 14:08 |
| Ben ik de enige die deze ploeg nog niet 'accepteert'/waardeert' omdat er nauwelijks iets Nederlands aan is. Behalve de vlag waar ze onder rijden en enkele renners. De ambitie gaat hun belofte voorbij, jammer. |
| Geplaatst door Koersmaniak op woensdag 12 januari 2011 om 14:26 |
| @Rhohan: Wat had je dan wel verwacht? Dat ze Gesink of Mollema zouden kunnen aantrekken voor het rondewerk? Ik denk dat vele Nederlanders niet voor het risico van Vacansoleil durfden kiezen, omdat ze niet zeker waren van WorldTour. 9Nederlanders is toch niet slecht? Rabo had in pakweg 2006 ook maar 11 Nederlanders.. Wees blij dat Vacansoleil ontstaan is, want dankzij hen staan renners als Westra, Hoogerland, Mouris, enzovoort er ![]() De omkadering is trouwens ook Nederlanders/Belgisch getint. Vacansoleil is 10keer meer een Nederlandse ploeg dan Leopard een Luxemburgse.. |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 12 januari 2011 om 17:02 |
| Ja, lekkere vergelijking (leopard). Ik mag toch wel kritiek hebben, ze kunnen namelijk voor al die italianen en andere Verweggistan renners makkelijk kwalitatieve landgenoten vinden. Wat mij betreft kiezen ze te veel voor de gemakkelijke oplossing. Ik mis geduld en een duidelijk visie. |
| Geplaatst door Koersmaniak op donderdag 13 januari 2011 om 16:15 |
Tuurlijk mag je kritiek hebben Maar het is vrij normaal dat een kopman zijn knechten meeneemt. Je hebt wel gelijk dat ze nu weinig Nederlanders hebben, maar op termijn kan daar misschien wel verandering in komen?Bijvoorbeeld als Mollema binnen een paar jaar te goed zou worden om te knechten voor Gesink, zou hij kunnen kopman bij Vacansoleil worden ![]() Ze hebben Keizer, Ligthart en Poels toch wel al een kans gegeven |
| Geplaatst door Rhohan op zaterdag 12 februari 2011 om 00:57 |
| Klein rekensommetje gemaakt.... Vacansoleil - Ricardo Ricco = Vrije Rol voor Wout Poels! Als ze nog willen volhouden dat ze een Nederlandse ploeg willen zijn. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 14 februari 2011 om 12:19 |
| VS voor Algarve: VACANSOLEIL 101 Borut Bozic 102 Gorik Gardeyn 103 Marco Marcato 104 Alberto Ongarato 105 Lieuwe Westra 106 Thomas De Gendt 107 Bjon Leukemans 108 Mirko Selvaggi |
| Geplaatst door Joachim op dinsdag 22 februari 2011 om 19:19 |
| Westra was knap 3e in Algarve, heel goed gereden in de bergrit en een ijzersterke tijdrit gereden. By the way, het overzicht op de eerste pagina is aangepast. |
| Geplaatst door Wicky op vrijdag 29 april 2011 om 10:10 |
| Ben benieuwd naar welke renners vacans wil halen. - Een wegkapitein voor de klassiekers - Een echte kopman - Een sprinter Boonen en Gilbert hebben een aflopend contract, maar zijn net niet wat ze zoeken / best wel prijzig! Voor de klassementsman zat ik te denken aan de mannen van movistar. Die rijden allemaal goede resultaten. Benat Intxausti (1986) David Lopez Garcia (1981) Rui Alberto Faria Da Costa (1986) Xavier Tondo Volpini (1978) Vasil Kiryienka (1981) Maar ik vind het wel verdacht dat ze allemaal opeens zo goed rijden. En als Vacans kan je je niet zo heel veel fouten permiteren. Intxausti is wel een echt talentje! Budget Movistar: 7M Kortom daar kunnen dus wel wat renners weg die een echte stap omhoog willen maken. Zeker omdat volgend jaar Valverde er weer bij komt. Ze hebben arroyo, bruseghin, Plaza, Rojas. Best veel goede renners voor 7M |
| Geplaatst door Wicky op donderdag 12 mei 2011 om 15:49 |
| Duarte is misschien ook een leuke klassementsrenner voor VS! Die colombianen zijn best goed. |
| Geplaatst door Theepoesje op zaterdag 21 mei 2011 om 17:52 |
| @Wicky: lol, allemaal opeens zo goed rijden. Intxausti is al sinds 2009 Burgos goed, Lopez rijdt elk jaar al hier en daar resultaten en pas nu komt het er écht uit... En dat zijn alleen de 2 renners die ik van dichtbij volg... |
| Geplaatst door tristania op zondag 22 mei 2011 om 23:06 |
| Even een vraagje aan de wielerflitsers hier. Ik volg de Giro wel maar ik zie van Vacans alleen Carrara en Hoogerland. En ik weet dat Bozic is afgestapt. Verder vind ik Vacans eerg teleurstellend. Ik zie ze weinig in de aanval afgezien van Hoogerland. Hoe staat het met de andere renners in de Giroploeg van Vacans? |
| Geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 23:09 |
| Golas en Belkov hebben in aanvallen gezeten. Selvaggi heeft een keer top 10 gereden in een etappe in de aanval. |
| Geplaatst door Schele Sjakie op zondag 22 mei 2011 om 23:33 |
| Veuchelen is ook een dag in de aanval geweest. Ongarato nergens in beeld gezien en Lagutin is volgens mij aan het knechten in de bergritten voor Carrara en daarvoor op het vlakke voor Bozic. Dat is nu beiden dus ook niet meer nodig. Selvaggi werd 8e in die etappe met die grote valpartij in de laatste kms (cav won toen). |
| Geplaatst door munnik op woensdag 1 juni 2011 om 16:11 |
| Ik denk dat vacans weer eens flink de transermarkt op mag gaan en dan wat aansprekende renners. Tylar Ferrar, Gilbert, Cunego of verbreek de afspraak met Rabo. Investeer in Mollema of Kruijswijk en geef die een vrije rol. |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 1 juni 2011 om 18:19 |
'Aansprekende' naam? Thomas Dekker natuurlijk... spreekt iedereen wel aan ![]() |
| Geplaatst door munnik op maandag 25 juli 2011 om 15:17 |
| Welke aansprekende namen zijn nog vrij? Of beter gezegd welke renners met veel punten zijn nog haalbaar voor Vacans? |
| Geplaatst door aapdedino op vrijdag 5 augustus 2011 om 13:09 |
| Golas gaat naar Omega Pharma - Quick Step. Bron: Site Quick Step. |
| Geplaatst door Rhohan op vrijdag 5 augustus 2011 om 14:26 |
Pff, wat moeten ze daar nou weer mee ![]() Nja, Vacansoleil is er weer vanaf, opgeruimd staat netjes. |
| Geplaatst door Novice op maandag 5 september 2011 om 21:03 |
Ze mogen toch echt wel haast maken met renners aan te trekken, misschien nu HTC leeg gekocht is kunnen ze wel shoppen bij Leopard. ![]() |
| Geplaatst door Novice op zondag 2 oktober 2011 om 10:59 |
| Weet iemand al wat er gaat gebeuren met Joost van Leijen? Hopen dat hij mag blijven. |
| Geplaatst door Pelgo op zondag 2 oktober 2011 om 11:38 |
| Volgens mij gaat hij naar Lotto |
| Geplaatst door aapdedino op zondag 2 oktober 2011 om 14:19 |
| Blijft Lagutin wel? Ik zou als Vacansoleil zijn contract zeker verlengen. |
| Geplaatst door Novice op dinsdag 4 oktober 2011 om 20:54 |
Lagutin blijft gelukkig. Hij heeft verlenging gekregen en terecht. ![]() |
| Geplaatst door Mackayo op woensdag 5 oktober 2011 om 13:19 |
Blij dat Lagutin blijft Erg leuke renner, daarnaast een geweldige knecht. |
| Geplaatst door Novice op donderdag 6 oktober 2011 om 19:05 |
| Vacansoleil krijgt seizoen 2012 / 2013 een nieuwe fiets sponser, hoop zelf op Focus! |
| Geplaatst door Peter94 op donderdag 6 oktober 2011 om 19:26 |
| Vacansoleil rijd volgend jaar Bianchi |
| Geplaatst door krypton op donderdag 6 oktober 2011 om 19:42 |
| @Novice Waar haal je dat verhaal over Lagutin vandaan? Zou wel erg mooi zijn. |
| Geplaatst door Novice op donderdag 6 oktober 2011 om 21:13 |
| @Krypton, dit volg ik dagelijks op Wielerland transfers 2011/2012 |
| Geplaatst door obikkel op maandag 10 oktober 2011 om 09:50 |
| Ergens mooi overzicht wie er nu onder contract staan bij VS voor 2012? Komen er dus nog 3 bij. |
| Geplaatst door Rode Lantaarn op maandag 10 oktober 2011 om 11:29 |
| Hier het overzicht en de plek om verder te discussiëren. |
| Geplaatst door Rhohan op maandag 10 oktober 2011 om 11:36 |
| Larsson kan altijd nog een goede knecht zijn en heeft inmiddels aardig wat ervaring. Juist aan ervaring ontbrak het af en toe wat bij Vacansoleil dit seizoen. |
| Geplaatst door Novice op dinsdag 18 oktober 2011 om 19:34 |
Joost van Leijen definitief naar Lotto-Ridley. ![]() |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 56%
Buiten de top-twintig - 39%
Geen mening - 1%
335 stemmen.

Erg leuke renner, daarnaast een geweldige knecht.