Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Vacansoleil 2011

Geplaats door Joachim op woensdag 28 juli 2010 om 13:09.
Als het topic Skil-Shimano 2011 bestaat kan het topic Vacansoleil 2011 niet uitblijven. Bespreek hier dus de samenstelling van de Vacansoleil ploeg voor 2011.

Reacties

[1] 2 3
Geplaatst door Joachim op woensdag 28 juli 2010 om 13:11
Vacansoleil Pro Cycling Team 2011

Doorlopend contract / contractverlening:
Borut Bozic
Matteo Carrara
Romain Feillu
Gorik Gardeyn
Michal Golas
Johnny Hoogerland
Sergey Lagutin
Pim Ligthart
Joost van Leijen
Björn Leukemans
Marco Marcato
Wouter Mol
Jens Mouris
Alberto Ongarato
Wout Poels
Rob Ruygh
Frederik Veuchelen
Lieuwe Westra

Nieuwkomers:
Maxim Belkov - ISD Neri
Stijn Devolder - Quick - Step
Thomas de Gendt - Topsport Vlaanderen
Martijn Keizer - Rabobank Continental Team
Ezequiel Mosquera - Xacobeo-Galicia
Ruslan Pidorgnyy - ISD Neri
Mirko Selvaggi - Astana

Vertrokken:
Arnoud van Groen (Verandas Willems - Accent)
Brice Feillu (Team Leopard-Trek)
Martin Mortensen (Team Leopard)
Matthé Pronk (gestopt)
Bobbie Traksel (Landbouwkrediet)
Stéphane Rossetto (geen ploeg)
Riccardo Ricco (ontslagen in februari 2011)
Geplaatst door Leukefans op woensdag 28 juli 2010 om 15:01
Pim Ligthart begint volgende week, op 1 augustus als stagair bij Vacansoleil, die maakt dus wel kans om voor volgend jaar een contract te krijgen...
Geplaatst door Leukefans op woensdag 28 juli 2010 om 15:04
Thomas de Gendt is zeker, hij kwam vorige week tot een mondeling akkoord met de ploeg en zal een van de volgende dagen zijn contract tekenen...
Geplaatst door janpeace op woensdag 28 juli 2010 om 17:13
@Leukefans
Bron?
Geplaatst door Leukefans op woensdag 28 juli 2010 om 18:00
Het Nieuwsblad
Geplaatst door Crazyfox op donderdag 29 juli 2010 om 10:10
Traksel en Mol gaan helemaal nog niet weg... Contractbesprekingen lopen nog. En met de komst van Devolder en een ronderenner plus een eventuele Pro-Tour status zullen de Feillu's ook nog wel blijven.

Vooral interessant wie de nieuwe ronderenner wordt.

En: gaat Hoogerland in 2011 wel de verwachtingen waar maken?
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 29 juli 2010 om 10:15
@ CF
Er staat ook aflopend bij en de Feillu's voegen voorlopig weinig toe aan de ploeg en zijn ontevreden en duur, dus wellicht wil VS inmiddels wel van ze af.

Dat van die PT status lijkt mij verre van zeker, ze zullen denk ik gewoon PCT blijven. Bovendien gaan de 'aanwinsten' ten koste van andere renners.

Tsja, de verwachtingen waren wellicht wat hoog, ook bij hemzelf, maar als zo'n beetje elke koers waar jij je op richt wegvalt, kun je het ook niet waarmaken ook.
Geplaatst door Joachim op donderdag 29 juli 2010 om 12:45
Voor we ons gaan afvragen of Hoogerland in 2011 de verwachtingen wel gaat waarmaken moeten we eerst dit seizoen nog afwachten. Misschien komt Johnny H. er in het najaar door en kan hij zich nog laten zien in bijvoorbeeld het WK en de Ronde van Lombardije.
Geplaatst door Kristof op donderdag 29 juli 2010 om 13:42
@ Crazyfox

Dat is afhankelijk van welke verwachtingen je hebt van Hoogerland!
Ik verwacht niet dat hij ooit top 10 rijd in een grote ronde. Wel dat hij voor de bergprijs kan meedoen en kleinere rondes zoals België, eneco tour en polen kan winnen.
Geplaatst door Geronimo op donderdag 29 juli 2010 om 19:38
Hoogerland zou net zo goed kunnen worden als boogerd. Nu is hij denk ik vooral teleurgesteld in het feit dat hij niet in de wedstrijden mocht rijden waar hij zich op gefocust had. Zo'n jongen fietst nou eenmaal op emotie, daarom was hou bv op het WK zo goed.
Geplaatst door Limburger op vrijdag 30 juli 2010 om 13:53
Ik heb eens gekeken bij de ranglijst van de UCI over 2010, en op die ranglijst staat Vacansoleil 23e. Niet voldoende voor een startplaats in de tour van 2011. Maar dit is volgensmij niet de goede ranglijst. In de avondetappe werd gezegd dat Vacansoleil zo als het er nu naar uit ziet mee mag doen in de tour van 2010. Weet iemand over welke ranglijst het dan gaat?
Geplaatst door marijnwassink op vrijdag 30 juli 2010 om 16:15
de tour van 2010 is al geweeest.......
Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 30 juli 2010 om 16:21
Dit is de CQ ranking:

Rank Team Class CQ
1. Team HTC - Columbia PRT 7187
2. Team Saxo Bank PRT 6825
3. Liquigas - Doimo PRT 6418
4. Team Katusha PRT 5870
5. Rabobank PRT 5782
6. Astana PRT 5331
7. Team RadioShack PRT 5198
8. Caisse d'Epargne PRT 4870
9. Garmin - Transitions PRT 4625
10. Sky Professional Cycling Team PRT 4372
11. Lampre - Farnese Vini PRT 4187
12. OmegaPharma - Lotto PRT 4078
13. Ag2r - La Mondiale PRT 4046
14. Euskaltel - Euskadi PRT 3996
15. Vacansoleil Pro Cycling Team PROF 3940
16. Bbox - Bouygues Telecom PROF 3816
17. Quick Step PRT 3579
18. Cofidis, le Credit en Ligne PROF 3405
19. BMC Racing Team PROF 3337
20. Française des Jeux PRT 3268
21. Team Milram PRT 3251
22. Cervélo Test Team PROF 3152
23. Androni Giocattoli - Serramenti PVC Diquigiovanni PROF 2640
24. Footon - Servetto PRT 2321
Geplaatst door Limburger op vrijdag 30 juli 2010 om 16:45
@ Marijn
Dat had je er zelf ook wel uit kunnen halen.

@Fernando
Bedankt!
Geplaatst door Nicasius op woensdag 4 augustus 2010 om 15:24
Sanchez wel of niet?
Geplaatst door Joachim op woensdag 4 augustus 2010 om 15:33
@ Nicasius: Hilaire Van Der Schueren zei dat ze enkele weken geleden meer kans hadden. Nu kan Euskaltel misschien nog een extra inspanning doen om Sammy Sanchez bij de ploeg te houden. Dus ik vrees dat Sanchez niet naar Vacansoleil gaat.

Overigens rijdt er nu naast Ligthart nog een stagiair bij Vacansoleil: Timothy Stevens. Zijn eerste koers voor Vacansoleil is de Ronde van Burgos.
Geplaatst door BenderBeach op woensdag 4 augustus 2010 om 16:27
in tegenstelling tot wat elders op deze site staat is timothy een belg en geen nl-er
Geplaatst door Joachim op vrijdag 13 augustus 2010 om 13:40
Samuel Sanchez blijft bij Euskaltel, Ricco tekent bij Quick-Step, Menchov gaat hoogstwaarschijnlijk ook al niet naar Vacansoleil... Gaat Vacansoleil nog een goede ronderenner kunnen aantrekken of zal het niet voor 2011 zijn ?
Geplaatst door Contador op vrijdag 13 augustus 2010 om 17:34
Ik hoop dan toch op Kreuziger ook al is dat niet de grootste renner heeft toch al wel leuke wedstrijden gewonnen en kan top-10 rijden in een grote ronde.
Geplaatst door F4L op zondag 15 augustus 2010 om 21:43
Kunnen ze niet Sander Oostlander aantrekken, is al wel wat ouder maar hij won vandaag op imponerende wijze de Bergomloop Simpelveld. Hij reed na twee van de twintig ronde alleen weg uit het peloton en kwam ondanks een lekke band en een kudde koeien nog met meer dan drie minuten voorsprong op de eerste achtervolgers over de streep.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 15 augustus 2010 om 21:47
@F4L : Ik vind Oostlander inderdaad een profwaardige renner.
Geplaatst door tristania op maandag 16 augustus 2010 om 00:26
Misschien kunnen ze Nibali wel losweken. Ook een beloftevolle renner voor de toekomst.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het laatste anderhalf jaar enorm voor Vacans hebben opgenomen. Mede op basis van het feit dat het een Nederlandse ploeg is. Ik zie echter weinig van dat Nederlandse terug. Dat vind ik jammer.
Geplaatst door BenderBeach op vrijdag 20 augustus 2010 om 14:21
waarom staat ricco er nog niet bij??
Geplaatst door Arie86 op vrijdag 20 augustus 2010 om 14:54
de gendt is ook al zeker, dus eerste post is al een tijdje niet bij gewerkt.
Geplaatst door ippglobal op zaterdag 21 augustus 2010 om 16:43
de gendt, devolder, ricco en nu misschien nog Terpstra, terwijl er, volgens de vele geruchten, nog meer geld over is in het budget om nog meer goede renners aantetrekken.
Vacans kan volgend jaar weeleens DE nederlandse ploeg worden in de voorjaarsklassiekers, met Leukemans en Devolder als kopmannen en met een steeds groter wordende groep eersteklas knechten. De aanval op de suprematie van Rabo is defenitief ingezet, en ondanks de buitenlandse inbreng in Vacans kan dit het nederlandse wielrennen alleen maar ten goede komen. Ik voorzie nog geen pro-tour status voor volgend jaar, maar met Marcato, Carrara en Ricco, gekoppeld aan mooie resultaten in de voorjaarsklassiekers heb je een grote kans op een wildcard voor de giro of Vuelta. De eerlijkheid gebied ook te zeggen dat 3 grote rondes nog teveel van het goede zou zijn. Chapeau Vacans.
Geplaatst door Joachim op dinsdag 24 augustus 2010 om 15:56
De resterende transfers die Vacansoleil nog zal doen hebben waarschijnlijk te maken met Ricco. Er worden nog renners gezocht om hem bij te staan in een grote ronde.

Het overzicht is nu bijgewerkt.
Geplaatst door F4L op dinsdag 24 augustus 2010 om 15:58
Pidgornyy blijft in ieder geval bij ISD dacht ik.
Geplaatst door Contador op vrijdag 27 augustus 2010 om 19:26
Volgens Wielerland vertrekt Martin Mortensen bij Vacans het is nog niet zeker waar die naar toegaat dat wilde die nog niet zeggen.
Geplaatst door aapdedino op vrijdag 27 augustus 2010 om 23:12
Als Vacansoleil in de ProTour wil hebben ze per se 30 renners nodig! Waar gaan ze die vandaan halen?
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 27 augustus 2010 om 23:13
@Aapdedino: 23 is het minumum
Geplaatst door Feilluu op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:09
Trouwens hea, Waarom heeft Ricco extra ronderenners nodig?
Hij heeft Carrara, Hoogerland en Poels voor de bergen, Westra en nog wat stoempers voor op het vlakke, en dan kunnen ze zelfs nog een sprinter uitspelen. Ik zie het probleem niet..

De nederlanders (ben ik zelf ook) hier willen natuurlijk niet dat de nederlanders moeten knechten voor Ricco, maar dat gaat toch gebeuren.
Geplaatst door GerbenS op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:12
En je hebt Marcato ook nog.
Geplaatst door Feilluu op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:14
Inderdaad, die kan ook een aardig stukkie omhoog.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 15:58
Goede terugkeer van Ricco in het peleton. Ik hoop van harte dat we Vacans volgend jaar kunnen verwelkomen in de Giro.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 6 september 2010 om 16:04
Ik hoop wel dat er dan een paar nederlanders mee gaan. Zo vlak na het voorjaar kunnen er wel wat jongens afvallen, Devolder, Leukemans, Hoogerland.

Ricco
Carrara
Marcato
Bozic/Feillu
Ongarato
Lagutin

Blijft er niet veel ruimte over voor Hoogerland, Poels, Westra, etc. Zeker als Ricco nog extra knechten binnenhaalt.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 16:07
Fernando, misschien een nieuw topic aanmaken; vacansoleil giroploeg 2011, wielerflits wordt wel erg gedomineerd door een andere ploeg....
Geplaatst door Feilluu op maandag 6 september 2010 om 16:09
Ik denk dat ze Poels en Hoogerland sowieso een grote ronde willen laten rijden volgend jaar.
Geplaatst door Wicky op maandag 6 september 2010 om 16:28
En denken jullie dat TD halverwege volgend jaar nog aan komt sluiten?
Geplaatst door Feilluu op maandag 6 september 2010 om 16:29
Zeker smiley
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 6 september 2010 om 16:31
Ik denk zeker dat ze hem een contract aan gaan bieden. Of hij dat zelf ziet zitten is een tweede.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 17:11
hij spreekt al italiaans, waarom denken jullie dat hij dat zelf niet zou zien zitten ? Met Ricco, Devolder, Hoogerland, Leukemans en Dekker heb je aardig wat lef (bluf) in je team.
Geplaatst door Wicky op maandag 6 september 2010 om 17:58
Dan heb je idd een ontzettend sterk team. Met ricco ben je daarnaast al zeker van de giro. Als je resultaten in de giro fietst krijg je vanzelf een uitnodiging voor de vuelta en de tour...
Geplaatst door Verweggistan op maandag 6 september 2010 om 18:14
Zomegnan is niet echt gecharmeerd van Ricco, afwachten of Vacansoleil wel de Giro mag rijden.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 18:37
Verweggistan, laten we het omdraaien, kan Zomegnan het maken om een van de populairste en grote italiaanse kanshebber voor een podiumplaats niet te laten starten ?
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 6 september 2010 om 18:44
Dat kon ie dit jaar ook.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 18:46
solitaryshell, juist daarom.. hij heeft het juiste gedaan, niemand kan hem ooit verwijten dat hij het niet heeft gedaan.
Geplaatst door Wicky op maandag 6 september 2010 om 19:14
Hij heeft basso en scarponi ook laten starten smiley
Daarnaast heeft vacans naast ricco ook andere leuke renners in dienst dus meer te bieden dan ricco's vorige team. Gewoon zoals altijd in de wielersport het eerste jaar niet laten starten en daarna vergeven en vergeten. (basso e.a.)

Blijft natuurlijk dat ik voor een wielerverbod voor altijd na doping ben maar dat is een heel ander verhaal. Ik denk dat VS gewoon mag starten in de giro.
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 6 september 2010 om 19:21
denk idd dat ze voor giro wel snor zitten.
Geplaatst door ippglobal op maandag 6 september 2010 om 19:25
fingers crossed
Geplaatst door Verweggistan op maandag 6 september 2010 om 20:27
Geen Vacansoleil in de Ronde van Lombardije (Bron Wielerland)
[1] 2 3