Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Crew
- Statistieken
- WielerFlits hyves
- RSS Feed
- Huisregels
- Misstand melden
- Contact
- Linkpartners
- Columns Marc de Maar
Forum
- 06/09 22:27 [PTS] Vuelta a Esp..
- 06/09 22:07 Rennerrebus XII
- 06/09 22:05 Aanschaf nieuwe fi..
- 06/09 22:01 Transfers 2010 -->..
- 06/09 21:35 Rabobank Pro Team ..
- 06/09 21:06 Ja of Nee II
- 06/09 20:59 (PR) Grand Prix Cy..
- 06/09 20:55 Raad de Renster II
- 06/09 20:45 (PR) Parijs-Brusse..
- 06/09 20:43 Het Grote Off-Topi..
- 06/09 20:36 Wie Ben Ik XXV
- 06/09 20:29 Boogies Extreme
- 06/09 20:28 Vacansoleil 2011
- 06/09 20:20 (PR) Grand Prix Ci..
- 06/09 20:08 Wielergalgje XVIII
- 06/09 20:01 Online Cycling Sim..
- 06/09 19:38 Poll: Beste Rabo t..
- 06/09 19:19 Raad de Renner XVI..
- 06/09 18:52 Waar is de foto ge..
- 06/09 17:32 Nieuws VI
- » Forum overzicht
Forum - Het grote Vuelta 2010 topic
Geplaats door Ivo1976 op zondag 25 juli 2010 om 20:25.
De Tour zit er op, en na de vakantie kunnen ons opmaken voor de 75e Vuelta a Espagna.
Reacties
[1] 2
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 25 juli 2010 om 20:26 |
| De Vuelta begint op zaterdag 28 augustus en eindigt op zondag 19 september. Parcours: De Vuelta heeft 21 etappes waarin 3400 kilometer wordt afgelegd. De eerste rit is een ploegentijdrit over 14,4 km. Daarnaast zijn er 11 vlakke etappes, 8 bergritten en een individuele tijdrit (46 km, vlak). Er zijn 6 aankomsten bergop en 2 rustdagen. De een-na-laatste rit is de koninginnerit. Deze klim heeft 4 cols en eindigt met een klim van 21,6 km naar de top van de Bola del Mundo op 2.247m. Etappe 3 (30 Augustus) van Marbella naar Malaga Op ongeveer vijftig kilometer van de streep begint de Puerto Leon (15,8 kilometer, 5,44 %) daarna volgt een afdaling en een stuk vlak voordat men begint aan de oplopende laatste kilometers. Etappe 4 (31 Augustus) van Malaga naar Valdepenas de Jean Een heuvelachtige etappe met op minder dan acht kilometer van de streep de top van Alto de Valdepenas de Jean (7,8 kilometer, 4,8%). Etappe 6 (2 september) van Caravaca de la Cruz naar Murcia Nu ook weer een klim vlak voor de finish. Deze keer is het de Alto de la Cresta del Gallo, en zat vorig jaar ook in het parcours. Toen werd de etappe gewonnen door Gerrans, die zijn medevluchters klopte. Geen idee of ze de Cresta del Gallo weer van dezelfde kant beklimmen, maar deze keer is hij 7 kilometer lang met een stijgingspercentage van 4,3 procent. Na de klim is het nog tien kilometer tot de finish. Etappe 8 (4 September) van Villena naar Xorret de Catí Net als vorig jaar gaan ze weer de Alto de Xorret de Cati (3,8 kilometer, 11,5%) over. Vorig won Gustavo Cesar Veloso, hij bleek de sterkste van de kopgroep. Etappe 9 (5 september) van Calpe naar Alcoy Een redelijk pittige etappe met in de laatste 90 kilometer drie beklimmingen van de derde en de tweede categorie. Geen schokkende stijgingspercentage, maar de hoeveelheid klim kilometer kunnen het wel lastig maken. Etappe 10 (7 september) van Tarragona naar Vilanova i la Geltrú Slechts één beklimming deze etappe, maar het is wel meteen een hele lastige. Op 35 kilometer van de streep doemt de Alto de Rat Penat (4,4 kilometer, 10,8%) op. Misschien kan hij voor verschillen zorgen maar na de top is het alleen nog maar vlak en afdalen. Etappe 11 (8 september) van Vilanova i la Geltrú naar Andorra (Pal) De eerste aankomst bergop en wel op de Andorra. Estació de Vallnord Sector Pal (9,9 kilometer, 6,5%). Etappe 14 (11 september) van Burgos naar Peña Cabarga De tweede aankomst bergop en deze is wel wat lastiger dan de eerste, ondanks dat de top op slechts 565 meter ligt. De slotklim is namelijk maar 5,9 kilometer lang, maar kent wel een stijgingspercentage van 9,2 procent met twee loodzware slotkilometer met percentage die zo gemiddeld rond de 11,5 procent zijn. Etappe 15 (12 september) van Solares naar Lagos de Covadonga Ook nu weer een aankomst bergop met net zo lastige aankomst als de vorige etappe. Deze keer op de Lagos de Covadonga (12,5 kilometer, 7 %). Een onregelmatige klim met in het begin zes kilometer met stijgingspercentage rond de 9-11 %, maar naar de top toe vlak hij uit en wordt er zelfs een beetje gedaald. Etappe 16 (13 september) van Gijon naar Cotobello Een echte bergrit dan: drie beklimmingen van de eerste categorie en een finish bergop. De drie beklimmingen zijn tussen de 8 en 10 kilometer en kennen alledrie een stijgingspercentage van rond de 8 procent. Geen makkelijke etappe dus. Etappe 20 (18 september) van San Martín de Valdeiglesias naar Bola del Mundo. Dit is toch wel de koninginnenrit van de Vuelta en dat is ook niet zo gek gezien de slotklim. Deze is meer dan twintig kilometer en kent een stijgingspercentage van rond de 6 procent. De top van de Bola del Mundo ligt op 2247 meter hoogte. De eerste veertien kilometer van de klim vallen nog wel mee, maar dan gaat het via stijgingspercentage van rond de 7-8 procent naar de laatste vier kilometer die een gemiddelde stijgingspercentage kennen van rond de 10 procent. Er doen 22 ploegen mee aan de Vuelta. Dit zijn: AG2R LA MONDIALE ARRIETA LUJAMBIO Jose Luis ESP BONNAFOND Guillaume FRA DUPONT Hubert FRA HINAULT Sébastien FRA KADRI Blel FRA NOCENTINI Rinaldo ITA RIBLON Christophe FRA ROCHE Nicolas IRL TURPIN Ludovic FRA ANDALUCIA - CAJASUR CALVENTE CORBAS Manuel ESP CARRASCO GARCIA Sergio ESP ESTRADA RUIZ Juan Javier ESP GOMEZ MARCHANTE José Angel ESP MORENO BAZAN Javier ESP ORTEGA OCANA Manuel ESP PIEDRA PEREZ Antonio ESP RAMIREZ ABEJA Javier ESP TORIBIO ALCOLEA Jose Vicente ESP ASTANA David de la Fuente BBOX BOUYGUES TELECOM BICHOT Freddy FRA BONNET William FRA GÈNE Yohann FRA JEROME Vincent FRA PICHOT Alexandre FRA QUEMENEUR Perrig FRA ROLLAND Pierre FRA SPRICK Mathieu FRA VOGONDY Nicolas FRA CAISSE D'EPARGNE ARROYO DURAN David ESP BRUSEGHIN Marzio ITA ERVITI OLLO Imanol ESP GARCIA ACOSTA Jose Vicente ESP LOPEZ GARCIA David ESP PASAMONTES RODRIGUEZ Luis ESP PLAZA MOLINA Ruben ESP SANCHEZ GIL Luis Leon ESP URAN URAN Rigoberto COL CERVELO TEST TEAM BOS Theo NED CUESTA LOPEZ DE CASTRO Iñigo ESP DEIGNAN Philip IRL DENIFL Stefan AUT FLORENCIO CABRE Xavier ESP HAMMOND Roger GBR HUSHOVD Thor NOR SASTRE CANDIL Carlos ESP TONDO VOLPINI Xavier ESP COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE DUMOULIN Samuel FRA GALLOPIN Tony FRA KERN Christophe FRA LABBE Arnaud FRA MONCOUTIE David FRA PAURIOL Rémi FRA SIJMENS Nico BEL TAARAMAE Rein EST ZINGLE Romain BEL EUSKALTEL - EUSKADI ANTON HERNANDEZ Igor ESP FERNANDEZ DE LARREA Koldo ESP INTXAUSTI ELORRIAGA Beñat ESP MARTINEZ DE ESTEBAN Egoi ESP NIEVE ITURRALDE Mikel ESP OROZ UGALDE Juan Jose ESP TXURRUKA ANSOLA Amets ESP URTASUN PEREZ Pablo ESP VERDUGO MARCOTEGUI Gorka ESP FOOTON-SERVETTO BENITEZ ROMAN Jose Alberto ESP CARDOSO manuel Antonio Leal POR CHEULA Giampaolo ITA DURAN AROCA Arkaitz ESP GUTIERREZ GUTIERREZ David ESP MATA Enrique ESP PEREZ ARRIETA Aitor ESP VALLS FERRI Rafael ESP VITORIA David SUI FRANÇAISE DES JEUX BONNAIRE Olivier FRA CAZAUX Pierre FRA CHAVANEL Sébastien FRA CHEREL Mikael FRA HUTAROVICH Yauheni BLR LE MEVEL Christophe FRA MEERSMAN Gianni BEL OFFREDO Yoann FRA VICHOT Arthur FRA GARMIN - TRANSITIONS DANIELSON Tom USA DEAN Julian NZL FARRAR Tyler USA KREDER Michel NED MEIER Christian CAN MILLAR David GBR VANDE VELDE Christian USA WILSON Matthew AUS ZABRISKIE David USA LAMPRE-FARNESE VINI BOLE Grega SLO HONDO Danilo GER KASHECHKIN Andrey KAZ LORENZETTO Mirco ITA MARZANO Marco ITA MORI Manuele ITA PETACCHI Alessandro ITA PIETROPOLLI Daniele ITA RIGHI Daniele ITA LIQUIGAS-DOIMO BENNATI Daniele ITA FINETTO Mauro ITA GUARNIERI Jacopo ITA KISERLOVSKI Robert CRO KREUZIGER Roman CZE NIBALI Vincenzo ITA SABATINI Fabio ITA SANTAROMITA Ivan ITA WILLEMS Frederik BEL OMEGA PHARMA-LOTTO BAKELANTS Jan BEL BRANDT Christophe BEL DELAGE Mickael FRA GILBERT Philippe BEL HOSTE Leif BEL KAISEN Olivier BEL PERAUD Jean-Christophe FRA VAN AVERMAET Greg BEL VANENDERT Jelle BEL QUICK STEP BARREDO LLAMAZALES Carlos ESP CATALDO Dario ITA DE WEERT Kevin BEL DEVOLDER Stijn BEL MALACARNE Davide ITA SAMOILAU Branislau BLR STAUFF Andreas GER TOSATTO Matteo ITA WEYLANDT Wouter BEL RABOBANK ARDILA CANO Mauricio Alberto COL FREIRE GOMEZ Oscar ESP GARATE CEPA Juan Manuel ESP KOZONTCHUK Dmitriy RUS LANGEVELD Sebastian NED MARTENS Paul GER MENCHOV Denis RUS TEN DAM Laurens NED WEENING Pieter NED SKY PROFESSIONAL CYCLING TEAM TEAM HTC - COLUMBIA Mark Cavendish, Bernhard Eisel, Matthew Goss, Hayden Roulston, Tejay van Garderen TEAM KATUSHA CARUSO Giampaolo ITA GALIMZYANOV Denis RUS GUSEV Vladimir RUS HORRACH RIPOLL Joan ESP KARPETS Vladimir RUS KOLOBNEV Alexandr RUS PETROV Evgeni RUS POZZATO Filippo ITA RODRIGUEZ OLIVER Joaquin ESP TEAM MILRAM FÖRSTER Robert GER FOTHEN Markus GER NERZ Dominik GER ROELS Dominik GER RUSS Matthias GER SCHRÖDER Björn GER SENTJENS Roy BEL TERPSTRA Niki NED VOSS Paul GER TEAM SAXO BANK Frank Schleck, Andy Schleck XACOBEO GALICIA 9 renners uit een selectie van: Ezequiel Mosquera, David García, Gonzalo Rabuñal, Delio Fernández, Gustavo C. Veloso, Serafín Martínez, Marcos García, Vladimir Isaychev, Gustavo Rodríguez, Francisco J. Pacheco en Gustavo Domínguez Renners onder voorbehoud. |
| Geplaatst door petoi op zondag 25 juli 2010 om 20:27 |
| Is het hip om de topics dubbel te posten? |
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 25 juli 2010 om 20:29 |
| Nee, ik denk dat het een bug in het forum is. Ik heb echt maar 1x geklikt. Maar goed, dit is dus het echte topic. |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 25 juli 2010 om 20:31 |
| Zonde dat Radio Shack niet mee doet. Wanneer start de Vuelta? Kan het ook opzoeken, maar misschien weet iemand het zo.. |
| Geplaatst door petoi op zondag 25 juli 2010 om 20:37 |
| 28 augustus er zit altijd 5 weken tussen de grote rondes. |
| Geplaatst door Vittal op zondag 25 juli 2010 om 22:20 |
| Ik verwachtde volgende klassementrenners: F. Schleck Nibali S. Sanchez Menchov J. Rodriguez Mosquera Anton Uran Soler Peraud Tiralongo Intxausti Deignan Cobo Sicard Toch een aardig deelnemersveld, veel klimmers, ik denk dat het podium zal gaan tussen Schleck, Menchov, Sanchez, Mosquera en Nibali |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 25 juli 2010 om 23:21 |
| belachelijk trouwens dat ondanks prestaties van vorig seizoen vacansoleil niet mee mag doen maar mijn joker die ik nog niet heb horen vallen en alvast gereserveerd adoptie renner is Jose Angel Gomez Marchante ![]() |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 25 juli 2010 om 23:23 |
en zal even de belgen nadoen... als je alle doping renners van nu eruit haalt is die in 2006 2e geworden ![]() edit: en in 2004 ook 2e en 2x dus achter sastre |
| Geplaatst door Joachim op maandag 26 juli 2010 om 11:18 |
| Ik hoop stiekem nog op een of ander dopinggeval bij een ploeg zodat Vacansoleil toch nog kan meedoen. |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 11:21 |
| @abdel Sindsdien heeft je joker helemaal niks meer gepresteerd. Je kunt nog wisselen... |
| Geplaatst door Verweggistan op maandag 26 juli 2010 om 11:56 |
| Caisse kan wel een sterke ploeg neerzetten voor de Vuelta: Cobo en Arroyo als kopmannen, misschien ook nog Bruseghin en ze hebben nog 'frisse' knechten (die nog geen ronde gereden hebben) als Lopez-Garcia, F.Perez en Pasamontes. Garmin kan ook een leuke ploeg sturen met Kessiakoff en Daniel Martin. En HTC met Van Garderen, Bak en de broers Velits. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 12:03 |
| Garmin zal Danielson wel als kopman laten starten en VanDe Velde wellicht ook meenemen. Ik verwacht bij Euskaltel veel van Intxausti. Reed in het voorjaar al zeer sterk en heeft een uitstekende tijdrit in de benen. |
| Geplaatst door Verweggistan op maandag 26 juli 2010 om 12:05 |
| O ja bij Garmin ook nog Danielson. En inderdaad Euskaltel kan ook een leuke ploeg sturen met Anton, Intxausti, Izagirre en Sicard. Lotto met Peraud en Van Goolen. Saxo met Schleck en Larsson. Ag2r: Vladimir Efimkin, die heeft dit hele seizoen nog niks laten zien. Sprinters die ik verwacht: HTC: Cavendish FDjeux: Hutarovich Cofidis: Duque Garmin: Farrar Cervelo: Bos en Hushovd Rabobank: Freire Quick.step: Weylandt Euskaltel: K.Fernandez Footon: Cardoso |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 12:14 |
| Zou Sagan de Vuelta gaan rijden? Wat is trouwens de verwachte nederlandse inbreng in de Vuelta? Zeker zijn: Ten Dam (Rabo) Theo Bos (Cervelo) En dan?: Langeveld (Rabo) Leezer (Rabo) Van Winden (Rabo) Posthuma (Rabo) Kreder (Garmin) Engels (Quick Step) Vooral naar Bos ben ik benieuwd en als Kreder start ook wat hij kan laten zien. Verder is het geen vetpot. |
| Geplaatst door F4L op maandag 26 juli 2010 om 12:32 |
| Interessante etappes: Etappe 3 (30 Augustus) van Marbella naar Malaga Op ongeveer vijftig kilometer van de streep begint de Puerto Leon (15,8 kilometer, 5,44 %) daarna volgt een afdaling en een stuk vlak voordat men begint aan de oplopende laatste kilometers. Etappe 4 (31 Augustus) van Malaga naar Valdepenas de Jean Een heuvelachtige etappe met op minder dan acht kilometer van de streep de top van Alto de Valdepenas de Jean (7,8 kilometer, 4,8%). Etappe 6 (2 september) van Caravaca de la Cruz naar Murcia Nu ook weer een klim vlak voor de finish. Deze keer is het de Alto de la Cresta del Gallo, en zat vorig jaar ook in het parcours. Toen werd de etappe gewonnen door Gerrans, die zijn medevluchters klopte. Geen idee of ze de Cresta del Gallo weer van dezelfde kant beklimmen, maar deze keer is hij 7 kilometer lang met een stijgingspercentage van 4,3 procent. Na de klim is het nog tien kilometer tot de finish. Etappe 8 (4 September) van Villena naar Xorret de Catí Net als vorig jaar gaan ze weer de Alto de Xorret de Cati (3,8 kilometer, 11,5%) over. Vorig won Gustavo Cesar Veloso, hij bleek de sterkste van de kopgroep. Etappe 9 (5 september) van Calpe naar Alcoy Een redelijk pittige etappe met in de laatste 90 kilometer drie beklimmingen van de derde en de tweede categorie. Geen schokkende stijgingspercentage, maar de hoeveelheid klim kilometer kunnen het wel lastig maken. Etappe 10 (7 september) van Tarragona naar Vilanova i la Geltrú Slechts één beklimming deze etappe, maar het is wel meteen een hele lastige. Op 35 kilometer van de streep doemt de Alto de Rat Penat (4,4 kilometer, 10,8%) op. Misschien kan hij voor verschillen zorgen maar na de top is het alleen nog maar vlak en afdalen. Etappe 11 (8 september) van Vilanova i la Geltrú naar Andorra (Pal) De eerste aankomst bergop en wel op de Andorra. Estació de Vallnord Sector Pal (9,9 kilometer, 6,5%). Etappe 14 (11 september) van Burgos naar Peña Cabarga De tweede aankomst bergop en deze is wel wat lastiger dan de eerste, ondanks dat de top op slechts 565 meter ligt. De slotklim is namelijk maar 5,9 kilometer lang, maar kent wel een stijgingspercentage van 9,2 procent met twee loodzware slotkilometer met percentage die zo gemiddeld rond de 11,5 procent zijn. Etappe 15 (12 september) van Solares naar Lagos de Covadonga Ook nu weer een aankomst bergop met net zo lastige aankomst als de vorige etappe. Deze keer op de Lagos de Covadonga (12,5 kilometer, 7 %). Een onregelmatige klim met in het begin zes kilometer met stijgingspercentage rond de 9-11 %, maar naar de top toe vlak hij uit en wordt er zelfs een beetje gedaald. Etappe 16 (13 september) van Gijon naar Cotobello Een echte bergrit dan: drie beklimmingen van de eerste categorie en een finish bergop. De drie beklimmingen zijn tussen de 8 en 10 kilometer en kennen alledrie een stijgingspercentage van rond de 8 procent. Geen makkelijke etappe dus. Etappe 20 (18 september) van San Martín de Valdeiglesias naar Bola del Mundo. Dit is toch wel de koninginnenrit van de Vuelta en dat is ook niet zo gek gezien de slotklim. Deze is meer dan twintig kilometer en kent een stijgingspercentage van rond de 6 procent. De top van de Bola del Mundo ligt op 2247 meter hoogte. De eerste veertien kilometer van de klim vallen nog wel mee, maar dan gaat het via stijgingspercentage van rond de 7-8 procent naar de laatste vier kilometer die een gemiddelde stijgingspercentage kennen van rond de 10 procent. |
| Geplaatst door Crazyfox op zondag 1 augustus 2010 om 11:41 |
| Wordt naast het rijtje van 15 van Wielerland.nl ook nog ergens anders een Vuelta pool/spel georganiseerd? |
| Geplaatst door petoi op zondag 1 augustus 2010 om 11:47 |
| @Crazyfox vast wel er zijn meer spellen veel sites organiseren vaak wel iets met elke grote ronde of zelfs bij elke wedstrijd. Wielerflits heeft er ook een paar. ![]() |
| Geplaatst door Crazyfox op zondag 1 augustus 2010 om 12:09 |
| Dat zijn forumspellenl nietwaar? Ik zoek meer iets in de vorm van wat telesport/AD organiseerden.. Dit jaar heb ik de tourpool van tourpool.eu gespeeld. Geen idee of ze daar ook wat met de Vuelta doen.. |
| Geplaatst door Floris op zondag 1 augustus 2010 om 12:15 |
| Ik hoop dat Menchov een paar goede tijdrijders meekrijgt voor die ploegentijdrit, zodat hij niet met een onnodig grote achterstand aan de ronde begint. Verder een behoorlijk zwaar parcours, waar ik hem mee zie doen om de eindzege. Op Lagos de Covadonga legde hij in 2007 de eerste basis voor de zege en in Andorra (zij het op een andere klim dan deze) nam hij de twijfel weg. Ik vraag me echter af of hij, na de Tour, sterk genoeg is om nog een keer top te zijn. Verder verwacht ik wel wat moois van Freire. |
| Geplaatst door que sera cera op maandag 2 augustus 2010 om 20:08 |
| -F Schleck rijdt niet voor het klassement, dit meldde hij in een recent interview (ik meen VeloNewswebsite). -SamSan gaat niet meedoen. -Menchov is een heel groot vraagteken omdat hij piekte naar zijn seizoensdoel, nml de Tour de France. Vuelta is geen hoofddoel voor de zwijger uit Orel. Menchov kan zichzelf mentaal moeilijk opladen voor een onverwachte drieweekse strijd. Mijn favorieten zijn Nibali, Sastre, Mosquera, Anton en Intxausti. Vooral van Sastre verwacht ik een heel goede prestatie! Fysiek ongemak hinderde hem dit jaar, in San Sebastian liet hij zien zijn goede benen te hervinden |
| Geplaatst door xistnc op maandag 2 augustus 2010 om 20:10 |
| Langeveld verklapt dat hij de Vuelta rijdt: "Ik had een slechte dag in San Sebastian, maar dat komt ook omdat ik een paar weken op hoogte heb geslapen. Dan heb je normaal een terugval. Woensdag de Ronde van Burgos, een goede voorbereiding op de Vuelta! Groeten, Sebas" |
| Geplaatst door Geronimo op dinsdag 3 augustus 2010 om 11:40 |
| Net gelezen op teletekstpagina 302: De NOS is erbij (soms live, soms in samenvatting dus waarschijnlijk alleen in het weekend live) met Mart Smeets Maarten Ducrot en... Michael Boogerd. |
| Geplaatst door The Condor op dinsdag 3 augustus 2010 om 11:44 |
| Sporza zendt toch wel alles uit? mag ik hopen dan. Eurosport zal er denk ik zeker wel bij zijn. |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:32 |
| @ the condor ik dacht dat sporza wel uitzond |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:36 |
| mijn favo's zijn sastre,nibali,f.scleck,menchov,mosquera en anton ik denk dat intxausti ook erg goed zal rijden |
| Geplaatst door jmp80 op maandag 9 augustus 2010 om 08:54 |
| de ploegen moeten nu toch zo langzamerhand vorm gaan krijgen... ben benieuwd |
| Geplaatst door Larson op maandag 9 augustus 2010 om 12:34 |
| mag ten dam nog wel voor eigen kansen rijden als menchov ook meedoet? |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 9 augustus 2010 om 12:37 |
| Ja, maar dat mocht hij in de Giro 2009 ook. Alleen toen bleek dat Menchov echt voor de winst ging heeft hij zijn eigen klassement laten gaan. |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 15:49 |
| van welke renners is het zeker dat ze de vuelta rijden. want het lukt me maar niet een behoorlijke startlijst te krijgen. b.v.b hier boven staat dat petachie waarschijnlijk rijd maar op een andere site klees ik dan weer dat hij niet rijd. dat is een beetje onhandig. p.s. 2 weken voor de vuelta is het natuurlijk moeilijk een goeie start lijst te krijgen. |
| Geplaatst door dnDaris op maandag 9 augustus 2010 om 15:57 |
| @De man met de vele uitroeptekens http://www.cyclingstartlists.com/, maar daar staat ook nog niet veel op Ik denk dat dit topic de meest uitgebreide startlijst bevat. ![]() |
| Geplaatst door marijeh op maandag 9 augustus 2010 om 17:07 |
| Allan Davis en Oscar Pereiro rijden zeker de vuelta. Tyler Farrar, Christian Vandevelde en Julian Dean rijden de vuelta ook heb ik ergens gelezen. |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 9 augustus 2010 om 17:10 |
| Menchov gaat niets presteren deze ronde, veel te zware tour achter de rug.... |
| Geplaatst door Geronimo op dinsdag 10 augustus 2010 om 22:54 |
| @gilly2: mwah, Menchov heeft berekenend gereden en werd naar het einde toe steeds beter, dus ik zie hem wel top10 rijden. Deze tour was geen Giro, waar ze als kip zonder kop rondreden( ik kan me bv een etappe herrinneren waar klassements renners om 10 seconden in een vlakke rit gingen strijden) |
| Geplaatst door xistnc op woensdag 11 augustus 2010 om 09:11 |
| Russel Downing is niet helemaal happy met zijn team, nu hij niet in de Vuelta mag starten... Quote: Gutted !!What does @russdowning have to do to ride in a Grand Tour? 1st Tour of Ireland and Tour de Wallonie winner. Come on @teamsky! |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 12 augustus 2010 om 11:07 |
| Startlijst volgens Bicicilismo. Bos, Kreder, R vd Velde en Terpstra naast de rabo nederlanders. Elijzen en Engels zijn vooralsnog reserves. Geen C vd Velde overigens. |
| Geplaatst door Feilluu op donderdag 12 augustus 2010 om 11:10 |
Wat zullen Kreder en Vd Velde kunnen in het klassement? Kan Bos een paar goede sprints afleveren en misschien zelfs de ronde uitrijden.. Kan terpstra een ritje pakken? Dit wordt een spannende Vuelta op meerdere gebieden, want het zijn allemaal mannen die NIET de Rabo-weg gekozen hebben(!) ![]() |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 12 augustus 2010 om 11:13 |
| Kreder en Van Der Velde in het klassement? Niets, het zijn namelijk toch geen klimmers. |
| Geplaatst door tendam op donderdag 12 augustus 2010 om 11:13 |
| @xistnc Dat is wel een retweet, dat maakt het iets minder wanhopig. @feilluu Kreder in het klassement? |
| Geplaatst door Feilluu op donderdag 12 augustus 2010 om 11:19 |
| @ SanderK en Tendam De enige behoorlijke klimkoers die Kreder gereden heeft (Catalunya) werd hij volgens mij 7e? Dan kan je best een klassement rijden lijkt me? En vdVelde zijn talent komt er gewoon al een tijd niet uit, maar voor zover ik weet was hij altijd 'het grote klimtalent'.. |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 12 augustus 2010 om 11:25 |
| Nee, dat was meer middelgebergte. Kreder is leuk voor heuvelkoersen, maar is geen echte klimmer. In de Vuelta zullen we hem veel eerder zien strijden voor ritzeges dan voor een goede plek in het klassement. Van Der Velde 'het grote klimtalent'? Dan heb ik iets gemist denk ik? Ook bij Rabo CT reed die nou niet bepaald de stenen uit de straat als het omhoog ging. Hij zal meer de naam van klimmer hebben gekregen omdat zijn vader dat ook was. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 12 augustus 2010 om 11:30 |
| Bij Garmin zal Danielson voor top-10 gaan, dus hij zal af en toe aan mogen vallen en andere momenten zal hij moeten knechten. Prima voor een jonge jongen. Lekker onbevangen koersen en kijken of je in een elitegroepje kan sprinten voor een etappe in een semi bergrit. |
| Geplaatst door Feilluu op donderdag 12 augustus 2010 om 11:30 |
| @ SanderK Dan mag ik toch wel hopen dat Kreder het aankan en een goed klassement kan rijden? Daar hoop ik in ieder geval op. VdVelde heb ik zelf ook nooit zo goed gevonden, maar anderen wel.. |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 12 augustus 2010 om 11:35 |
| Dan heb je onrealistische verwachtingen, want Kreder is geen klassementsrenner. Kijk al zijn uitslagen er maar op na. Catalonie was knap, maar dat parcours had niks met echte bergen te maken. Weening bijv. werd 17e en had alleen tijd verloren in de proloog van 3 km... |
| Geplaatst door Feilluu op donderdag 12 augustus 2010 om 11:37 |
| Met goed klassement hoop ik echt niet op top10 ofzo hoor.. Maar heel misschien top 25.. De Vuelta is natuurlijk ook niet de zwaarste ronde hea.. |
| Geplaatst door marijeh op donderdag 12 augustus 2010 om 12:04 |
| Voorselecties ronde van Spanje: Quote: CERVELO TEST TEAM (CTT) T CUESTA LOPEZ DE CASTRO Iñigo T BOS Theo T DEIGNAN Philip T DENIFL Stefan T FLORENCIO CABRE Xavier T HAMMOND Roger T HUSHOVD Thor T SASTRE CANDIL Carlos T TONDO VOLPINI Xavier R LANCASTER Brett R PUJOL MUNOZ Oscar AG2R LA MONDIALE (ALM) T ROCHE Nicolas IRL T ARRIETA LUJAMBIO José Luis T BONNAFOND Guillaume T DUPONT Hubert FRA T HINAULT Sébastien T KADRI Biel T NOCENTINI Rinaldo T RIBLON Christophe T TURPIN Ludovic R DESSEL Cyril R GODDAERT Kristof R KRIVTSOV Yuriy R LOUBET Julien R SMUKULIS Gatis ANDALUCIA-CAJASUR (AND) T GOMEZ MARCHANTE José Angel T CALVENTE CORBAS Manuel T CARRASCO GARCIA Sergio T ESTRADA RUIZ Juan Javier T MORENO BAZAN Javier T ORTEGA OCANA Manuel T PIEDRA PEREZ Antonio T RAMIREZ ABEJA Javier T TORIBIO ALCOLEA Jose Vicente R CABELLO BAENA Antonio R LECHUGA RODRIGUEZ Pablo R MONTENEGRO Jorge Martin ASTANA (AST) T PEREIRO SIO Oscar T BAZAYEV Assan T DAVIS Allan T DYACHENKO Alexsandr T FOFONOV Dmitriy T GASPAROTTO Enrico T IGLINSKIY Valentin T JUFRE POU Josep T ZEITS Andrey R GOUROV Maxim R RENEV Sergey R STANGELJ Gorazd BBOX BOUYGUES TELECOM (BTL) T BICHOT Freddy T BONNET William T GENE Yohann T JEROME Vincent T PICHOT Alexandre T QUEMENEUR Perrig T ROLLAND Pierre T SPRICK Matthieu T VOGONDY Nicolas R BERNAUDEAU Giovanni R LEFEVRE Laurent R TSCHOPP Johann CAISSE D'EPARGNE (GCE) T ARROYO DURAN David T BRUSEGHIN Marzio T ERVITI Imanol T GARCIA ACOSTA José Vicente T LOPEZ GARCIA David T PASAMONTES RODRIGUEZ Luis T PLAZA MOLINA Ruben T SANCHEZ GIL Luis Leon T URAN URAN Rigoberto R COBO ACEBO Juan Jose R LASTRAS GARCIA Pablo R LOSADA ALGUACIL Alberto R PEREZ SANCHEZ Francisco R SOLER HERNANDEZ Juan Mauricio R ZANDIO ECHAIDE Xabier COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (COF) T DUMOULIN Samuel T GALLOPIN Tony T KERN Christophe T LABBE Arnaud T MONCOUTIE David T PAURIOL Rémi T SIJMENS Nico T TAARAMAE Rein T ZINGLE Romain R BUFFAZ Mickaël R CUSIN Rémi R ISTA Kevin R MINARD Sébastien EUSKALTEL - EUSKADI (EUS) T ANTON HERNANDEZ Igor T FERNANDEZ Koldo T INTXAUSTI ELORRIAGA Benat T MARTINEZ DE ESTEBAN Egoi T NIEVE ITURALDE Mikel T OROZ UGALDE Juan Jose T TXURRUKA Amets T URTASUN PEREZ Pablo T VERDUGO MARCOTEGUI Gorka R ARAMENDIA LORENTE Javier R PEREZ LEZAUN Alan FOOTON-SERVETTO (FOT) T BENITEZ ROMAN Jose Alberto T CARDOSO Manuel Antonio Leal T CHEULA Giampaolo T DURAN DAROCA Arkaitz T GUTIERREZ David T MATA Enrique T PEREZ ARRIETA Aitor T VALLS FERRI Rafael T VITORIA David SUI R BRANDLE Matthias R CELIS ZABALA Vidal R PEDERSEN Martin R WALKER Johnnie FRANÇAISE DES JEUX (FDJ) T LE MEVEL Christophe T BONNAIRE Olivier T CAZAUX Pierre FRA T CHAVANEL Sébastien T CHEREL Mikael T HUTAROVICH Yauheni T MEERSMAN Gianni T OFFREDO Yoann T VICHOT Arthur R DI GREGORIO Rémy R GERARD Arnaud R VEIKKANEN Jussi GARMIN - SLIPSTREAM (GRM) T DANIELSON Thomas T DEAN Julian T FARRAR Tyler T KREDER Michel T MEIER Christian T MILLAR David T VAN DER VELDE Ricardo T WILSON Matthew T ZABRISKIE David R KESSIAKOFF Fredrik R PETERSON Thomas R STETINA Peter LAMPRE-FARNESE VINI (LAM) T PETACCHI Alessandro T BOLE Grega T HONDO Danilo T KASHECHKIN Andrey T LORENZETTO Mirco T MARZANO Marco T MORI Manuele T PIETROPOLLI Daniele T RIGHI Daniele R BUTS Vitaliy R DA DALTO Mauro R FURLAN Angelo R ULISSI Diego LIQUIGAS-DOIMO (LIQ) T BENNATI Daniele T FINETTO Mauro T GUARNIERI Jacopo T KISERLOVSKI Robert T KREUZIGER Roman T NIBALI Vincenzo T SABATINI Fabio T SANTAROMITA Ivan T WILLEMS Frederik R PATERSKI Maciej R PELLIZOTTI Franco R VANOTTI Alessandro R ZAUGG Oliver OMEGA PHARMA-LOTTO (OLO) T BAKELANDTS Jan T BRANDT Christophe T DELAGE Mickael T GILBERT Philippe T HOSTE Leif T KAISEN Olivier T PERAUD Jean-Christophe T VAN AVERMAET Greg T VANENDERT Jelle R ELIJZEN Michiel R MORENO FERNANDEZ Daniel R SCHEIRLINCKX Staf R VAN GOOLEN Jurgen QUICK STEP (QST) T BARREDO LLAMAZALES Carlos T CATALDO Dario T DE WEERT Kevin T DEVOLDER Stijn T MALACARNE Davide T SAMOLLAU Branislau T STAUFF Andreas T TOSATTO Matteo T WEYLANDT Wouter R BOONEN Tom R ENGELS Addy R HULSMANS Kevin R MAES Nikolas RABOBANK (RA T ARDILA CANO Mauricio T FREIRE GOMEZ Oscar T GARATE Juan Manuel T KOZONTCHUK Dmitry T LANGEVELD Sebastian T MARTENS Paul T MENCHOV Denis T TEN DAM Laurens T WEENING Pieter R NIERMANN Grischa R NUYENS Nick R POSTHUMA Joost R STAMSNIJDER Tom SKY PROFESSIONAL CYCLING TEAM (SKY) T AUGUSTYN John-Lee T CARLSTRÖM Kjell T FLECHA GIANNONI Juan Antonio T GERRANS Simon T KENNAUGH Peter T LÖVKVIST Thomas T NORDHAUG Lars Petter T STANNARD Ian T SWIFT Ben R CIONI Dario David R FROOME Christopher R HENDERSON Greg R SUTTON Christopher R VIGANO Davide TEAM HTC - COLUMBIA (THR) T BAK Lars Ytting T CAVENDISH Mark T EISEL Bernhard T GOSS Matthew Harley T ROULSTON Hayden T SIUTSOU Kanstantsin T VAN GARDEREN Tejay T VELITS Martin T VELITS Peter R ALBASINI Michael R MONFORT Maxime R PINOTTI Marco R RABON Frantisek TEAM KATHUSA (KAT) T RODRIGUEZ OLIVER Joaquin T CARUSO Gianpaolo T GALIMZYANOV Denis T GUSEV Vladimir T HORRACH RIPPOLL Joan T KARPETS Vladimir T KOLOBNEV Alexandr T PETROV Evgeny T POZZATO Filippo R ESKOV Nikita R IGNATIEV Mikhail R NAPOLITANO Danilo R TRUSOV Nikolay R VORGANOV Eduard TEAM MILRAM (MRM) T FORSTER Robert T FOTHEN Markus T NERZ Dominique T ROELS Dominik T RUSS Matthias T SCHRÖDER Björn T SENTJENS Roy T TERPSTRA Niki T VOSS Paul R CIOLEK Gerald R DE VOCHT Wim R EICHLER Markus R FRÖHLINGER Johannes R WROLICH Peter TEAM SAXO BANK (SAX) T LUND Anders T CANCELLARA Fabian T COOKE Baden T HAEDO Juan José T KLEMME Domenik T LARSSON Gustav T O'GRADY Stuart T SCHLECK Andy T SCHLECK Frank R KLOSTERGAARD LARSEN Kasper R STEENSEN André XACOBEO GALICIA (XAC) T MOSQUERA MIGUEZ Ezequiel T CESAR VELOSO Gustavo T FERNANDEZ CRUZ Delio T GARCIA DAPENA David ESP T GARCIA FERNANDEZ Marcos T ISAICHEV Vladimir T MARTINEZ Serafin T RABUÑAL RIOS Gonzalo T RODRIGUEZ IGLESIAS Gustavo R DOMINGUEZ LEMOS Gustavo R PACHECO TORRES Francisco Jose Bron: http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29379 |
| Geplaatst door remco2103 op donderdag 12 augustus 2010 om 12:09 |
| RABOBANK T ARDILA CANO Mauricio T FREIRE GOMEZ Oscar T GARATE Juan Manuel T KOZONTCHUK Dmitry T LANGEVELD Sebastian T MENCHOV Denis T TEN DAM Laurens R NIERMANN Grischa R NUYENS Nick R POSTHUMA Joost R STAMSNIJDER Tom Niermann en Nuyens nemen die plekken in? |
| Geplaatst door F4L op donderdag 12 augustus 2010 om 12:10 |
| Hoe is het met Kozontchuk? Is hij al weer enigszins hersteld van zijn smak in de Ronde van Oostenrijk? |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 12 augustus 2010 om 12:11 |
| Aangezien Nuyens veel meer koersen rijdt deze periode, lijkt Stamsnijder me voor de hand liggender. |
| Geplaatst door Arie86 op donderdag 12 augustus 2010 om 12:15 |
| martens en weening rijden niet meer, wie worden de vervangers? |
| Geplaatst door Arie86 op donderdag 12 augustus 2010 om 12:16 |
| Posthuma heeft dit jaar ook nog geen grote ronde gereden, dus hij kan ook nog wel 3 weken koersen. |
[1] 2
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Zoeken
Headlines
- maandag 6 september
- 20:34 Vacansoleil en Ricco niet we..
- 20:28 Di Gregorio vertrekt bij FDJ..
- 20:07 Voorbeschouwing: Vuelta 2010..