Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Rabo Tourploeg 2011

Geplaats door sybrenslagter op zondag 25 juli 2010 om 18:12.
Hallo,

Nu de Tour 2010 afgelopen is en Rabo goed heeft gereden kunnen we alvast speculeren over de ploeg van volgend jaar. Zit Menchov nog bij de ploeg? Hoe ontwikkeld Mollema zich en hoe goed is Ten Dam. Verder natuurlijk de talenten die er aan komen, Slagter en Kruijswijk. Wat is jullie mening?

Reacties

[1] 2 3 4
Geplaatst door sybrenslagter op zondag 25 juli 2010 om 18:15
Gesink
Menchov
Mollema
Ten Dam
L.L. Sanchez
Boom
Tjallingii
Breschel
van Emden

Niet verkeerd toch?
Geplaatst door Vittal op zondag 25 juli 2010 om 18:16
Mischien kan je beter in het bestaande Rabo Protour Team 2011 gaan discussieren....

Geplaatst door remco2103 op zondag 25 juli 2010 om 18:17
Kijk hier maar eens
Geplaatst door marijnwassink op zondag 25 juli 2010 om 18:36
@sybren

het is zeer waarschijnlijk dat er een ploegentijdrit komt. ik zou i.p.v. van van Emden, Posthuma/clement meenemen.
Geplaatst door Daboytommy op zondag 25 juli 2010 om 19:28
Menchov
LL Sanchez
Gesink
Mollema
Ten Dam
Clement
Boom
Posthuma
Tjallingii

eerste reserve: Garate
Geplaatst door petoi op zondag 25 juli 2010 om 19:41
Wat remco en Vittal zeiden ga eens hier verder! Klik!

Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 19:42
Ik denk dat Stamsnijder nog wel eens aanspraak kan gaan maken op een Tourplekje volgend jaar, die heeft echt heel goed gereden in de Giro, beter dan bijvoorbeeld Van Emden
Geplaatst door abdel1991 op zondag 25 juli 2010 om 20:04
Menchov
Gesink
Mollema
Boom
L.L Sanchez
Breschel
Ten Dam

zowiezo deze 7 de laatste 2 moeten we eerst hun voorjaar en tussen seizoen bekijken
Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 20:07
Dat andere topic gaat over de ploeg als geheel, contracten enzo. Dit topic over de tourploeg. Da's toch heel iets anders?

Ik ga ervan uit dat Menchov vertrekt en dat Freire volgend jaar geen Tour meer rijdt.

Gesink
Mollema
Ten Dam
LL Sanchez
Garate
Boom
Van Emden
Tjallingii
Posthuma

Als Menchov blijft, dan gaat de 9e plek tussen Tjallingii en Posthuma.
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 20:13
Zelfde ploeg als xistnc, met Clement ipv Posthuma.
Geplaatst door Ivo1976 op zondag 25 juli 2010 om 20:18
Ik zou kiezen voor Gesink in de Giro en de Vuelta. Op die manier kan hij 2 grote rondes rijden en de nodige ervaring op doen en wat experimenteren zonder dat alle hoop en aandacht op hem gericht is. Ik hoop dat Menchov nog 2 jaar bij Rabo blijft, hij is een goede, stabiele renner en een rustige kopman.

De vraag is wel of het zinvol is om Freire nog een keer mee te nemen.

De Kopmannen voor het klassement:
Giro: Gesink en Kruijswijk
Tour: Menchov en Mollema, ten Dam
Vuelta: Menchov en Gesink

Tourploeg Rabo 2011
Menchov - goede, ervaren kopman. Altijd goed voor minstens een top-5 plek. Geen Giro laten rijden!
Mollema - Debuut in de Tour. Vrije rol geven.
Ten Dam - Helper Menchov in de bergen, kan een keer mee in de ontsnapping.
Garate - zelfde als Ten Dam. Krijgt de rol van Moerenhout als "wegkapitein".
Boom - Goede tijdrijder en knecht, heeft bewezen dat hij dit kan. Kan een etappe winnen.
Tankink - Allrounder en meesterknecht. Geeft altijd 200%
Clement - Goede klimmer en tijdrijder. Hopelijk wordt 2011 zijn jaar. Alleen meenemen als hij 100% is.
Martens - Beresterke renner. Debutant. Net als Boom een goede knecht die ook een etappe kan winnen.
Laatste plaats naar Tjallingii, Posthuma, Stamsnijder of Van Emden.
Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 20:22
Wat een paar minuten zendtijd voor Clement al kan opleveren aan credits bij de Wielerflitsers.
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 20:24
Heeft niks met z'n verschijning bij de Avondetappe te maken, als die jongen z'n niveau haalt is hij gewoon 'n (veel) betere renner dan Posthuma, zowel bergop als in de tijdrit.

@ivo
Ik zou Gesink vooral wél de Tour laten rijden, ook met het oog op latere Tourdeelnames, aangezien hij zelf al aangeeft dat het niveau daar veel hoger ligt. De enige manier om te wennen aan dat niveau lijkt me het zoveel mogelijk mee te maken.
Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 20:24
Gesink zal hoe dan ook de Tour rijden. Niemand haalt het in zijn hoofd hem te laten starten in de Giro en een gedevalueerde Vuelta.

Mijn Tourploeg:

Menchov
Gesink
Mollema
ten Dam
Boom
Sanchez
Tjallingii
Breschel
Stamsnijder (is lekker lang, kan Gesink zich achter verschuilen)

reserves:
Clement (voor de tijdrijders)
Martens (voor Breschel)
Garaté (voor de klimmers)

edit: ik snap trouwens niet dat mensen de voorkeur boven Van Emden hebben ten opzichte van Stamsnijder. Die jongen heeft al vier grote rondes uitgereden tegenover een van Van Emden. Daarbij heeft hij een schat aan ervaring opgedaan bij de Girowinst van Menchov. Bovendien is hij gewoon beter, van Emden is alleen iets sterker in de hele korte tijdrit.
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:01
Van Emden is een goede kracht voor de ploegentijdrit. Overigens is hij ook Nederlands kampioen tijdrijden, dus waar je vandaan haalt dat hij alleen sterk is in hele korte tijdritten... Daarnaast was hij ook aanwezig bij de Giro-overwinning van Menchov, en vind ik hem eerlijk gezegd niks onderdoen voor Stamsnijder.
Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 21:05
@Prima Facie: ik snap je vraagtekens. Met de selectie van Van Emden neem ik een voorschot op verdere ontwikkeling van Jos. Als die stagneert en die van Stamsnijder zet door, dan zou het heel goed andersom kunnen zijn.

Verder moeten we het slapie van Gesink niet uit het oog verliezen...
Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 21:20
ik zeg niet dat hij niet sterk is in lange tijdritten, ik zeg dat hij minder sterk is dan Stamsnijder. Dat hij daar van Stamsnijder wint kan natuurlijk, hij was op dat moment in topvorm en piekte kennelijk in die periode. Stamsnijder lijkt mij een betere kracht voor de ploegentijdrit, die was zo sterk in de windetappe in de Giro.

ik was even vergeten dat Van Emden daar ook was. Dan is dan gelijk. Blijft een feit dat Stamsnijder twee keer de Vuelta heeft gereden.

Ik denk dat Niermann langzamerhand buiten beeld raakt. In het begin van de Tour was hij heel goed, later werd het iets minder. Als Sanchez komt en Menchov blijft is er denk ik geen plek meer voor hem
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 21:27
Waarom staat Freire er niet bij? Hij stopt toch pas eind volgend jaar of vergis ik me nou?
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:28
@prima facie
De twee motoren in de ploegentijdrit van de Giro waren, volgens de renners, Van Emden en Flens. En voor het NK was er niet echt sprake van pieken, Van Emden was zelf ook verrast dat hij in die weken zo goed was, en in principe zou Stamsnijder deze piek ook moeten hebben ervaren. Ik denk echt dat Van Emden gewoon een grotere motor heeft.

@popovych
Op basis van de Tour van dit jaar is de toegevoegde waarde van Freire nihil. Misschien is dat volgend jaar anders.
Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 21:30
@Popovych: waar staat Freire niet bij? Jij mag je eigen lijstje maken en daar mag je gerust Freire bijzetten. Kost niets extra.
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 21:31
@tendam Ja kijk, hij is misschien niet heel sterk maar hij maakt wel de meeste kans etappes te winnen.
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 21:34
@xisntc Ja maar als je Stamsnijder beter vindt als Freire verlies je toch wat geloofwaardigheid in mijn ogen. Natuurlijk niks persoonlijks hoor.
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:34
@popovych
Ik denk dat Gesink dit jaar dichter bij een etappeoverwinning is geweest dan Freire. Maar Freire was ook niet topfit, dat is waar.
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 21:35
Ja dat is waar maar Freire is wel een goudhaantje dat Milano-San Remo wist te winnen. Daarmee wil ik aangeven dat hij het nog steeds kan.
Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 21:37
Een Tourploeg bestaat niet uit de beste renners, maar uit de renners die samen het best in staat zijn om vooraf gestelde doelen te behalen.

Waar staat hier dat iemand Stamsnijder een betere renner is dan Freire? Dan heb ik daar overheen gelezen.
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 21:46
Maar dan nog....

Freire lijkt me mits hij in goede doen is 10x van meer waarde voor een ploeg dan Stamsnijder.
Een mogelijke overwinning of goede ereplaatsen van Freire zouden een hoop druk weg kunnen nemen. Ook zijn vlakke etappes dan wat leuker voor Rabo.
Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:55
Volgens mij noemt xistnc Stamsnijder niet eens in z'n ploeg...
Geplaatst door Popovych op zondag 25 juli 2010 om 22:03
Nou het was als voorbeeld want menigeen noemt Stamsnijder wel in zn ploeg!
Geplaatst door marijnwassink op zondag 25 juli 2010 om 22:19
jullie vergeten allemaal niermann
Geplaatst door Vittal op zondag 25 juli 2010 om 22:37
De kans dat Niermann niet meegaat lijkt me nihil, tenzij Gesink niet mee gaat...

Menchov
Gesink
Niermann
Garate
Boom
Ten Dam
L.L. Sanchez
Mollema
Tjallingii
Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 22:42
Stamsnijder is gewoon een beest op het vlakke en kan Gesink mooi uit de wind houden! Dat zie ik Freire niet doen. Een Freire zoals in afgelopen Tour is vrij waardeloos, zeker als Cavendish de klimmetjes ook overleeft, dan heeft Freire een lage relatieve meerwaarde
Geplaatst door Robin5887 op zondag 25 juli 2010 om 23:10
Er van uitgaande dat iedereen die er nu is blijft en Breschel en Sanchez gaan komen:

Menchov: Kopman
Gesink: Medekopman
Sanchez: aanvaller / knecht in de bergen
Ten Dam: aanvaller / knecht in de bergen
Mollema: aanvaller / knecht in de bergen
Boom: Tijdrijder / Knecht
Breschel: Knecht
Martens: Knecht
9e: Tankink / Tjallingi / Van Emden / Clement

Menchov / Gesink alles op klassement

Sanchez / Ten Dam / Mollema in de lastige etappes aanvallen, misschien een van deze voor bollentrui? Mollema witte trui? of is hij daar volgend jaar te oud voor?

Boom / Breschel / Martens knecht die alleen in de iets eenvoudigere etappes kunnen aanvallen en kunnen winnen met een klein groepje.
Geplaatst door petoi op zondag 25 juli 2010 om 23:12
@Robin Mollema en Gesink beiden voor het wit?
Zijn beiden geboren in 1986
Geplaatst door Robin5887 op zondag 25 juli 2010 om 23:15
Ik weet de exacte datum niet.
Begreep dat dit gesinks laatste kans is ondanks dat hij ruim 11 maanden jonger is als Schleck. Dus de grens kan precies rond zijn geboortedatum liggen.
Mocht Gesink toch nog voor het wit kunnen gaan dan denk ik dat hij deze wel moet kunnen halen.
Geplaatst door marijnwassink op zondag 25 juli 2010 om 23:17
menchov
gesink
sanchez
breschel
mollema
ten dam
freire
boom
posthuma/clement
Geplaatst door Robin5887 op zondag 25 juli 2010 om 23:19
@ marijn
Denk je dat freire de tour nog rijdt?
Dit jaar wilde hij ook al de giro rijden, denk dat hij dat volgend jaar dan wil doen. Daarnaast zal hij in zijn laatste jaar waarschijnlijk wel de vuelta rijden ook ter voorbereiding op het wk.
Geplaatst door sybrenslagter op zondag 25 juli 2010 om 23:33
Van Emden is een zeer goede tijdrijder en en dus een hardrijder, mocht iemand van Rabo in het geel komen kun zulke renners erg goed gebruiken, net als Tjallingii en Boom.
Geplaatst door Stephan_EJ op zondag 25 juli 2010 om 23:33
Menchov, Gesink, Mollema, Ten Dam, Garate, Sanchez, Boom, Kruijswijk en Martens.
Geplaatst door sybrenslagter op zondag 25 juli 2010 om 23:38
Ik heb van Emden ook bij de selectie omdat ik denk dat hij zich volgend jaar echt goed door gaat ontwikkelen. En ik hoop dat hij nog een veel betere tijdrijder wordt dan dat hij al is, hij heeft het in hem.
Geplaatst door Prima Facie op maandag 26 juli 2010 om 00:04
de leeftijdsgrens voor het klassement van de witte trui is, zoals elk jaar, 1 januari 19xx

Volgend jaar doen de renners mee die na 1 januari 1986 geboren zijn. Voor Gesink dus de laatste kans en voor Mollema zowel de eerste als de laatste kans. Kreuzinger doet ook nog mee, Schleck niet meer.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 11:09
Menchov
Gesink
LL Sanchez
Ten Dam
Mollema
Garate
Boom
Clement
Martens/Breschel

Reserves: Niermann en Tankink

Als Menchov blijft zal hij de Tour rijden, Gesink uiteraard ook. Mollema gaat zijn 1e rijden. Ten Dam en de aangetrokken Sanchez zullen in de bergen moeten ondersteunen en Garate krijgt ook een zeker startbewijs. Voor het betere kopwerk zijn Boom en Clement erbij en met Martens of Breschel heb je een sprinter / afmaker en hebben beide ook een goede tijdrit in de benen.

Als ze dan de ploegen van AS en AC het werk laten opknappen gaan we straks een bergetappe zien, waarbij er 6! rabo's bij de laatste 20 bergop zitten!
Rabo zal bergop misschien wel het sterkste blok hebben. De Schlecks hebben elkaar, vraag is wie nog meer. Contador heeft zijn spanjaarden en The Shack heeft vooral bejaarde renners.
Geplaatst door glennverburg op maandag 26 juli 2010 om 11:15
helemaal eens met Escartin, ik zou het precies zo doen. Al denk ik dat die laatste plaats naar Niermann gaat ipv Martens/Breschel. Maar dit zou echt zo'n bizarre selectie zijn, niet normaal.
Geplaatst door tristania op maandag 26 juli 2010 om 11:44
Tja, en dan hebben we zoveel talent en dan rijden we straks nog maar met 4 of hooguit 5 Nederlanders in de tour.
Geplaatst door sybrenslagter op maandag 26 juli 2010 om 11:50
Hoop dat Kruijswijk en Slagter zich ook goed door gaan ontwikkelen.
Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 11:52
@tristania

Klaag, klaag, klaag....

Zolang die Nederlanders minder zijn starten ze niet in de Tour. Heel simpel. Een vrije rol van Nederlanders in de Giro is toch veel leuker dan ze allemaal zien knechten in de Tour?

Of ben ik dan weer de enige die er zo tegenaan kijkt?
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 12:00
Helemaal mee eens.

Sterker nog, wat maakt het uit of ze voor Menchov en Freire moeten knechten of voor Gesink en Theo Bos. Maar omdat het dan voor nederlanders is, die nog minder presteren dan de buitenlanders ook, is het wel goed.

Laat die nederlanders lekker bij verschillende ploegen en in verschillende koersen rijden, in plaats van allemaal bij Rabo en in de Tour.

Kijk naar de potentiele wk-ploeg dit jaar. Daar worden ze in het buitenland niet warm of koud van.
Geplaatst door rienbrans op maandag 26 juli 2010 om 12:06
Menchov gaat weg ja. Freire volgend jaar geen Tour meer idd.

Ik zou zeggen:

Gesink, kopman
Mollema, schaduwkopman

Kruijswijk, Ten Dam, Boom en LL Sanchez (mits ie echt komt) knechten

Clement, van Emden voor de ploegentijdrit

Martens vrije rol
Geplaatst door rienbrans op maandag 26 juli 2010 om 12:16
@marijnwassink:

Ploegentijdrit heb je momenteel meer aan Jos van Emden. Kijk maar naar zijn prestaties in tijdritten (9e in proloog Giro bv.) en die van Posthuma.

Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 12:22
Mollema boven Ten Dam en Sanchez plaatsen lijkt me erg ambitieus. Hij werd knap 12e in een matig bezette Giro qua deelnemersveld. Kijk naar het verschil met Gesink. Die kan in de Giro/Vuelta om podium meedoen en in de Tour wordt hij 6e.

Ook het herhaaldelijk noemen van Kruijswijk begint me wat te storen. Die jongen heeft zeer goed gereden in de Giro, maar is nog lang niet klaar voor de Tour. Laat die lekker voor eigen kans rijden (ritzeges, geen klassement) in een andere ronde. Ik zie ook geen klassementsrenner in Kruijswijk, meer een type Boogerd.
Geplaatst door munnik op maandag 26 juli 2010 om 13:30
Wel leuk ja. Is er een forum waarin iedereen hoopt dat we met 9 man op WK mogen starten. vervolgens komt ern een opstelling van de tourploeg waarin veel mensen liefst nog 6 buitenlandse renners opstellen haha.
Nou, ja, Garate en Niermann reden een supertour. Naar mijn mening kunnen deze 2 volgend jaar prima vervangen worden door Mollema en Ten Dam. En waarom Tankink thuis laten? In een evenwichtige selectie heb je ook 2 of 3 renners nodig die kunnen knallen op het vlakke.

En volgend jaar zal ook Terpstra geen Tour meer rijden. EN Kroon kan het ook wel vergeten want BMC zal zich ook wel versterken. En Vacans zal wel met 1 of 2 Nederlanders aan de start staan als ze mogen starten.
[1] 2 3 4