Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - nederlandse ploeg op het wk 2010
Geplaats door abdel1991 op vrijdag 23 juli 2010 om 16:45.
de tour nadert haar einde en de wk komt steeds meer in zicht, of we met 6 of 9 mogen starten is vooralsnog onbekend. we staat 12e en met de prestaties van gesink kunnen we misschien omhoog kijken want tenslotte plaatsen alleen de top10 voor de maximaal aantal renners(9)
maar hoe zou de Nederlandse ploeg er uit moeten zien?
11x dit profiel
Reacties
| Geplaatst door Huubi op maandag 16 augustus 2010 om 23:30 |
| Dat is heel wat anders dan een wedstrijd zonder tour ervoor. En over Westra kun je niet zeggen hoe hij het in de tour had gedaan. In de 3daagse de Panne rijdt in een veld net achter Millar, maar voor Grabsch & Tuft, in Murcia in ene nog beter veld. |
| Geplaatst door tendam op maandag 16 augustus 2010 om 23:40 |
| En die tijdritjes zijn weer te kort om vergelijkingsmateriaal te vormen. Op het NK eindigt Moerenhout ook voor Westra (zij het nipt). Van mij mag hij mee hoor, maar ik vind hem niet "veruit de beste" tijdrijder van ons land. |
| Geplaatst door waggie op dinsdag 17 augustus 2010 om 09:28 |
Quote: Geplaatst door waggie op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:05 Terpstra Gesink Hoogerland Boom Kreder Langeveld ----------- Tjallingii Veelers ? Ik zal mijn team aanvullen en veranderen, aangezien Gesink niet mee doet. Ook zie ik nadat ik het filmpje nog eens heb gezien toch maar af van Veelers. Mijn team: Wegrit Terpstra Boom Langeveld Kreder Mollema Hoogerland Tjallingii Kruijswijk Tankink Tijdrit: Tjallingii Van Emden |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:06 |
| Mollema Hoogerland Moerenhout Terpstra Boom Langeveld Tjallingii Kroon Kruiswijk ITT: Tjallingii en Moerenhout Over die laatste twee ben ik niet zeker, maar ik ben dan ook geen bondscoach. Ik zou geen rasklimmers zoals Ten Dam of Poels (??) meenemen. Kreder lijkt mij niet meer in vorm, hij was alleen goed in het voorjaar. Leezer heeft eigenlijk ook wel een plekkie verdiend. |
| Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 17 augustus 2010 om 13:31 |
| Boom Hoogerland Kroon Langeveld Moerenhout Mollema Terpstra Tjallingii Leezer ITT: van Emden en Tjallingii/Moerenhout |
| Geplaatst door GerbenS op dinsdag 17 augustus 2010 om 18:15 |
| Boom Kroon Mollema Hoogerland Terpstra Langeveld Moerenhout Kruiswijk Ten Dam ITT: van Emden en Moerenhout |
| Geplaatst door ariekralt op dinsdag 17 augustus 2010 om 18:27 |
| ik Zeg Boom Hoogerland Langeveld Terpstra Moerenhout Westra Kruiswijk Weening Kroon TT: Westra en Van Emden |
| Geplaatst door horsm op dinsdag 17 augustus 2010 om 18:58 |
| Boom Hoogerland Westra Terpstra Maaskant Kruijswijk Tjallingii Kroon Ten Dam Reserve: Leezer en Kreder TT: Van Emden, Tjalingii EDIT: nou zit er geen Skil bij ... dat lijkt me ook niet goed. Dus: IPV Ten Dam doe ik Veelers. Of De Kort. EDIT EDIT: En Langeveld vergeet ik ook nog, zie ik... |
| Geplaatst door horsm op donderdag 19 augustus 2010 om 18:29 |
| Boom, Kroon, Langeveld, Hoogerland, Westra, Maaskant, Terpstra, De Kort, Tjallingii |
| Geplaatst door waggie op donderdag 19 augustus 2010 om 18:35 |
| @ horsm Weet je het nu zeker ![]() |
| Geplaatst door Prima Facie op donderdag 19 augustus 2010 om 20:04 |
| Waarom moet er per se een renner van Skil mee? Dat is niet noodzakelijk. De Kort lijkt me veel te zwak. Kruiswijk heeft een plekje verdiend dit jaar, een van de meest constante Nederlandse renners. Nu alleen nog Kroon als twijfelgeval bij mij Mollema, Hoogerland, Boom, Moerenhout, Terpstra, Langeveld, Tjallingii, Kruiswijk, (Kroon/Tankink/Maaskant) |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 19 augustus 2010 om 20:08 |
Quote: Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 6 augustus 2010 om 22:15 E Ik heb er over nagedacht en ik denk dat ''we'' de volgende ploeg moeten sturen: Langeveld Boom Kroon Tjallingii Veelers en reserve: De kort Als er nog 3 bij mogen: Kreder Bellemakers Maaskant Reserve: De kort Daar blijf ik (bijna) bij. Kreder vervangen door Terpstra. |
| Geplaatst door Prima Facie op donderdag 19 augustus 2010 om 20:09 |
| Bellemakers? Voor de sfeer in het vliegtuig of om de broodjes te smeren? |
| Geplaatst door tendam op donderdag 19 augustus 2010 om 20:33 |
Quote: Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:06 Kreder lijkt mij niet meer in vorm, hij was alleen goed in het voorjaar. Er komt nu natuurlijk weer 'n piekmoment voor hem aan, namelijk de Vuelta. Een goede heuvelrenner met een sprint, en met Vuelta-vorm: altijd meenemen. Ookal is het de vraag of hij de afstand aankan. |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 19 augustus 2010 om 20:50 |
| Lol@PF. Het is idd niet echt realistisch dat hij meegaat, maar zijn manier van koersen spreekt mij aan. Als hij de vlucht van de dag mist, rijdt hij er gewoon net zo lang achteraan tot hij er bij zit. Bovendien kan hij heuvelachtig terrein aan. |
| Geplaatst door stoemper op donderdag 19 augustus 2010 om 21:05 |
| 1. Boom (Rabobank) 2. Langeveld (Rabobank) 3. Moerenhout (Rabobank) 4. Hoogerland (Vacansoleil) 5. Terpstra (Team Milram) 6. Maaskant (Garmin) 7. Tjallingii, Westra of Tankink 8. Veelers of Leezer 9. Kroon of Poels |
| Geplaatst door Prima Facie op donderdag 19 augustus 2010 om 21:23 |
| @tendam Dat is zeker de vraag, ook omdat hij in de lange klassiekers niet veel heeft laten zien, hij was alleen sterk in een paar obscure Spaanse wedstrijden. Mocht hij in de Vuelta goed voor de dag komen kan hij mee als negende renner @Verweggistan Dat heb ik ook bij Bellemakers, volgens mij stamt dat voorbeeld uit de Waalse Pijl en heeft hij dit jaar ook in de Amstel iets soortgelijks gedaan. Toch zou ik renners meenemen waarbij de kans het grootst is dat ze na 230+ km nog voorin zitten, en die kans is bij Bellemakers vrij klein |
| Geplaatst door tendam op donderdag 19 augustus 2010 om 21:38 |
| @prima facie Vorig jaar mocht Boom ook mee, die had ook nog helemaal niks laten zien in de langere klassiekers (nog steeds niet trouwens) dus ik zie niet in waarom Kreder dan nu geen kans zou mogen krijgen, aangezien we toch al niet breed zitten in de Vuelta-renners. |
| Geplaatst door Prima Facie op donderdag 19 augustus 2010 om 21:42 |
| Vorig jaar hadden ze een andere tactiek, omdat het parcours zwaarder was. Gesink, Hoogerland en Kroon waren de kopmannen, de ander drie reden in dienst. Boom heeft dat toen naar behoren gedaan. Het parcours is dit jaar minder selectief, waardoor Nederland eigenlijk geen echte kanshebber heeft. Zoveel mogelijk mensen in de finale krijgen is dan het adagium. Ik zie Kreder die finale niet rijden. |
| Geplaatst door waggie op zaterdag 21 augustus 2010 om 12:56 |
| Mollema doet niet mee, dus neem ik Moerenhout als vervanger. Wegrit: Terpstra Boom Langeveld Kreder Hoogerland Tjallingii Kruijswijk Tankink Moerenhout Tijdrit: Tjallingii Van Emden |
| Geplaatst door Floris op zaterdag 21 augustus 2010 om 13:02 |
| Ik kom op dit moment op dezelfde selecties als waggie. |
| Geplaatst door aapdedino op zaterdag 21 augustus 2010 om 15:49 |
| Mijn team voor het WK: Wegrit: 1. Terpstra 2. Hoogerland 3. Kroon 4. Moerenhout 5. Boom 6. Tankink 7. Kreder 8. Langeveld 9. Maaskant Tijdrit: 1. Van Emden 2. Boom |
| Geplaatst door Laatste man op dinsdag 24 augustus 2010 om 20:50 |
| Weg: 1. Moerenhout 2. Boom 3. Langeveld 4. Tjallingi 5. Tankink 6. Kruiswijk 7. Terpstra 8. Kreder 9. Poels R. Maaskant Tijdrit: 1. Tjallingi 2. v.Emden Hoogerland en Kroon heb ik geen idee of die nog aan fietsen doen. De rest laat zich in deze periode zien, Kreder als enige wat minder maar kan mooi ervaring opdoen en kan zich in vorm rijden in de Vuelta. |
| Geplaatst door stoemper op dinsdag 24 augustus 2010 om 21:10 |
| Voorlopig kom ik op dit uit: Koos Moerenhout (Rabobank) Lars Boom (Rabobank) Sebastian Langeveld (Rabobank) Maarten Tjallingii (Rabobank) Bram Tankink (Rabobank) Johnny Hoogerland (Vacansoleil) Wout Poels (Vacansoleil) Niki Terpstra (Team Milram) Karsten Kroon (BMC Racing Team) Reserve: Martijn Maaskant (Garmin-Transitions) Tijdrit: Moetenhout en Van Emden |
| Geplaatst door BenderBeach op woensdag 25 augustus 2010 om 08:57 |
| Ik had ploeg met Mollema en Gesink dus nu nieuwe ploeg zonder die 2: Martijn Maaskant Michel Kreder Karsten Kroon Niki Terpstra Lars Boom Sebastian Langeveld Johnny Hoogerland Koos Moerenhout Laurens ten Dam (indien verloop vuelta dit toelaat) reserves: Wout Poels Steven Kruiswijk tijdrit: Jos van Emden Koos Moerenhout reserve: Maarten Tjallingii |
| Geplaatst door neveu8 op woensdag 25 augustus 2010 om 10:12 |
| Lars Boom Niki Terpstra Karsten Kroon Johnny Hoogerland Koos Moerenhout Jos van Emden Maarten Tjallingii Bos (Maar Vuelta kan dit ophouden) Maaskant Reserves: Kruiswijk Tijdrit Boom van Emden |
| Geplaatst door neveu8 op woensdag 25 augustus 2010 om 10:14 |
| iedereen vergeet BOS |
| Geplaatst door Koel op woensdag 25 augustus 2010 om 10:26 |
| Ik mis Lieuwe Westra, al die Rabo's die nooit wat winnen is zo voospelbaar en saai.... Bobbie Traksel - mits in vorm - is ook een bikkel die het ook nog eens af kan maken! AUB geen Kroon, die heeft zijn tijd en kansen nu wel gehad! |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 10:29 |
| Lieuwe Westra, Jaaaaa!!!! Die heeft al lekker veel gewonnen!, Bobbie Traksel, de man die sinds KBK al moeite heeft een wedstrijd uit te rijden? Dat je graag minder (of misschien wel geen) Rabo's wilt zien, oke, maar verlies dan aub niet de realiteit uit het oog door dan met namen te komen die nog veel minder hebben laten zien. |
| Geplaatst door Koel op woensdag 25 augustus 2010 om 10:38 |
| @SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 10:29 Westra rijdt momenteel meer dan behoorlijk, stijgende lijn dus, een loyale harde werker, die behoorlijk aan kan komen! Bij Traksel maak ik bewust de kanttekening - mits in vorm - hij is ziek geweest, maar ook in vorm zou zijn naam niet genoemd zijn, hij draagt het verkeerde tricot.... Overigens haalt Hoogerland - vorig WK veruit onze beste renner...- ook lang niet het niveau van toen. |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 10:46 |
| Hoogerland zou ik dan ook niet meenemen. Echter, omdat kopmannen en mannen die lang meegaan als Mollema, Gesink en Tankink nu afzeggen, is de tactiek heel simpel: aanvallen! Supervorm is dus niet voor alle Nederlanders heel belangrijk. Mannen als Langeveld, Boom en Moerenhout moeten zich sparen tot de finale, maar de overige 6 moeten alleen maar aanvallen. Elke prof kan de eerste 200 km op het WK vol in de aanval rijden zonder super in vorm te zijn. Iemand als Hoogerland heeft dat in zijn natuur, dus laat hem maar meegaa dan. Kruijswijk kan het, Tjallingii ook en Westra ook wel. Stappen ze na 200 km af, maar hebben ze alleen maar aangevallen? Prima, uitstekend gereden. |
| Geplaatst door frankjanssens op woensdag 25 augustus 2010 om 10:55 |
| Volgens mij kom je op dit parcours nooit alleen aan. Je zal dus altijd over een eindschot moeten beschikken. Dan kom je mijn inziens uit bij Maaskant, Boom en Kreder. Wordt het een sprint met een hele grote groep heb je een sprinter nodig Bos bij voorkeur, maar die heeft dan ook mannetje nodig die hem kan afzetten en daarvoor neem je Leezer en Veelers mee. dan zit ik op 6 daarnaast Langeveld (in vorm) Moerenhout en Terpstra t mijn ploeg |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 10:58 |
| Als we voor resultaat gaan kunnen we beter niet gaan. NL moet gaan om de wedstrijd te kleuren. Alles wat meer is, is mooi meegenomen. Bos komt zwaar tekort op dit parcours, dus dat zou verspilling van je plaatsen zijn. Mannen als Kreder moeten niet wachten tot ze eraf gereden gaan worden, maar lekker aanvallen. Als er al resultaat komt, zou dat van Moerenhout en Langeveld (en heel misschien Boom) zijn, maar daarvoor moet de wedstrijd wel heel gunstig verlopen. |
| Geplaatst door Koel op woensdag 25 augustus 2010 om 11:03 |
| @SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 10:46 Moerenhout en Langeveld zijn wat mij betreft ook de mannen. Boom, helaas, zelfs wanneer het hem lukt om zich in te houden, heeft hij nog steeds niet bewezen een wedstrijd boven de 200km. behoorlijk aan te kunnen, iets wat bij een WK wel zou moeten lukken omdat normaal gesproken de koers zo'n 3 ronden voor het eind ontploft.... |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 11:07 |
| Boom heeft de laatste weken in de Eneco Tour en Hamburg laten zien dat die 200 km grens het probleem niet meer is. De vraag is alleen waar die grens nu ligt. Maar zo'n renner als hij moet je gewoon altijd meenemen en de gok wagen. |
| Geplaatst door Koel op woensdag 25 augustus 2010 om 11:17 |
| @SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 11:07 Boom altijd meenemen, zonder twijfel. Maar....nu de animo toch wat minder lijkt, diverse renners zeggen af, waarom niet eens wat anders proberen, geef eens wat andere renners de kans, vlieg er maar in en zie maar waar het schip strand, maar dat zit niet zo in de Rabo cultuur...... |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 25 augustus 2010 om 11:29 |
| Wellicht niet nee, maar ik vind dat je nu erg generaliseert. Mannen als Tjallingii, Kruijswijk, Mollema, Gesink, Tankink, Ten Dam, Flens, Stamsnijder, Boom etc. hebben meermaals laten zien aanvallend ingesteld te zijn. Dat er een paar hebben afgezegd is erg jammer. Maar er zijn genoeg Rabo's die niveau hebben waar weinig andere Nederlandse renners aan kunnen komen. |
| Geplaatst door Koel op woensdag 25 augustus 2010 om 11:36 |
| @SanderK Het zit zeker wel in veel renners, maar het Rabo keurslijf zit te strak. |
| Geplaatst door tendam op woensdag 25 augustus 2010 om 11:39 |
| Boom Langeveld Moerenhout Ten Dam Kreder Terpstra Kruijswijk Poels Leezer TT: Moerenhout, Tjallingii. Van Emden zou ook wel 'n plek verdienen, maar met die klimmetjes lijkt het me niet echt 'n tijdrit voor hem. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..