Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - nederlandse ploeg op het wk 2010
Geplaats door abdel1991 op vrijdag 23 juli 2010 om 16:45.
de tour nadert haar einde en de wk komt steeds meer in zicht, of we met 6 of 9 mogen starten is vooralsnog onbekend. we staat 12e en met de prestaties van gesink kunnen we misschien omhoog kijken want tenslotte plaatsen alleen de top10 voor de maximaal aantal renners(9)
maar hoe zou de Nederlandse ploeg er uit moeten zien?
11x dit profiel
Reacties
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 20:57 |
| @katerkop Hoe jij (en sommige andere) redeneren is zinloos. Dan gaan de wedstrijden in Italië volgens jou nergens meer om? Want de Cunego's, Rodriguezen, Kolobneven, Gilberts (e.a.) zijn toch totaal uitgeput? |
| Geplaatst door katerkop op maandag 26 juli 2010 om 21:12 |
| @remco Ik zeg niet dat die wedstrijden in Italie nergens om gaan maar ik denk dat elke renner keuzes moet maken. Pieken in Italie of in Australie. Voor een renner als Gesink zou ik voor eerstgenoemde kiezen. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 21:16 |
| De renners die ik noem, zijn ongeveer hetzelfde als Gesink, misschien iets beter. Over de wedstrijden in Italië; ik trok alvast een conclusie. Als de toppers afzeggen, gaat het dus nergens om. Net als bij schaatsten: 'Hij won wel, maar X, Y en Z waren er niet'. Maar wie er niet is, kun je ook niet verslaan |
| Geplaatst door katerkop op maandag 26 juli 2010 om 21:31 |
| @Remco. Prima als jij die conclusie trekt maar hij slaat natuurlijk nergens op. Op de Tour en WK na geldt dit voor elke koers. Altijd zijn er toppers die andere prioriteiten stellen. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 21:33 |
| Mijn conclusie slaat nergens op? Die is zo duidelijk als wat man!!!!!! Of vind jij het leuk als een Continentale renner de Ronde van Lombardije wint? |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 21:33 |
| @katerkop Ik denk dat remco ook bedoelt dat renners als Gilbert en Kolobnev op het WK goed willen zijn, maar ook in het Italiaanse najaar... waarom zou Gesink dat dan niet kunnen? |
| Geplaatst door katerkop op maandag 26 juli 2010 om 21:37 |
| @tendam Op het eind van het seizoen nog zo'n zware reis maken met bijbehorend tijdverschil hakt erin. Je kan niet blijven pieken. @remco Nee dus en daarom moeten renners die vrijwel geen kans hebben op het podium (bv Gesink maar ook Schlecks) kiezen voor Italie. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 21:53 |
| @katerkop Ja, dat is een goede instelling ![]() |
| Geplaatst door katerkop op zaterdag 31 juli 2010 om 11:08 |
| @ Remco. Ik zie nu ook dat A. Schleck over zo'n 'goede' instelling beschikt. Hij maakt tenminste een verstandige keuze. Wat denk je doet Gesink dat ook? |
| Geplaatst door remco2103 op zaterdag 31 juli 2010 om 11:11 |
| @katerkop Je hebt wel gelijk hoor, maar lees post van tendam op maandag 26 juli om 21.33 Zoals Schleck zelf aangeeft, wil hij gaan voor Lombardije en de Vuelta. (Dus zijn prioriteiten liggen ergens anders). Als ik die video zo zie, valt dat vlakke pacours reuze mee, het is over geaccidenteerd terrein. En een 6e zintuig heb ik niet, dus ik weet niet wat Gesink doet. |
| Geplaatst door Yarxing op zaterdag 31 juli 2010 om 11:22 |
| Misschien Bobbie Traksel meenemen, kan redelijk over heuvels heen komen en heeft een aardige sprint in de benen, als hij in een klein groepje bij de finish komt heeft hij wel een aanzienlijke kans om de sprint te winnen.. |
| Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 31 juli 2010 om 11:24 |
| ik moet er niet aan denken traksel wereldkampioen... met alle respect voor die jongen maar heb dan liever dat een renner van een ander land wint.. wil wel een beetje een renner hebben met naam |
| Geplaatst door Koel op zaterdag 31 juli 2010 om 11:48 |
| @abdel1991 op zaterdag 31 juli 2010 om 11:24 Wanneer Traksel zou winnen, maakt hij toch meteen naam...? Ik had niet aan hem gedacht, prima plan van Yarxing wat mij betreft! Traksel is een bikkel, die in zijn carriere enorm veel tegenslagen heeft overwonnen, een wielrenner naar mijn hart! |
| Geplaatst door Ivo1976 op zaterdag 31 juli 2010 om 14:18 |
| @Yarxing Zo'n WK is wel iets langer dan een kermiskoers hoor. Traksel is een goeie renner maar 250 kilometer tegen de beste renners van de wereld, dat is nog een paar niveau's te hoog voor hem. |
| Geplaatst door tendam op zaterdag 31 juli 2010 om 14:41 |
| Ik denk dat Traksel zelf zeer verbaasd zou zijn als hij zou worden geselecteerd. |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 31 juli 2010 om 14:42 |
| Bobby lacht zich slap als hij zijn naam hier leest. |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 6 augustus 2010 om 22:15 |
| Ik heb er over nagedacht en ik denk dat ''we'' de volgende ploeg moeten sturen: Langeveld Boom Kroon Tjallingii Veelers en Tankink reserve: De kort Als er nog 3 bij mogen: Kreder Bellemakers Maaskant Reserve: De kort. Mijn tactiek: Tjallingii moet aanvallen, zo mogelijk met de vroege kopgroep mee. Tankink is er om eventuele gaten dicht te rijden. Boom en Kroon moeten vroeg in de finale aanvallen of mee in een groepje en Langeveld moet volgen als de groten gaan. Langeveld als kopman dus. Veelers is de sprinter. Hij kan lang mee en moet meezitten als het een sprint met een grotere groep wordt waar de echte pure sprinters al gelost zijn. Ik bedoel: Wie kende Vainestains? Als er 9 zijn moet Bellemakers mee in de vroege vlucht of desnoods er achteraan gaan rijden. Tjallingii, Tankink en Maaskant als knechten en verder hetzelfde plan met Kreder, Kroon en Boom als finale openbrekers. De Kort als reserve aanwijzen want die woont, buiten het seizoen, aan het WK parcours, dus bij ziekte of blessure is die in de buurt om in te vallen. |
| Geplaatst door StonedCamel op vrijdag 6 augustus 2010 om 22:25 |
| Ik denk dat ik eerder Kreder dan Tankink mee zou nemen, Kreder kan een stuk beter aankomen. Het is gewoon zaak om voortdurend overal aan te vallen, wat dat betreft zou Hoogerland ook niet gek zijn. Bellemakers heeft nog nooit een grote koers van voren gereden, die zou ik sowieso niet meenemen. Langeveld, Kroon en Boom lijken me eigenlijk de enigen die echt vast staan, hoewel het met Kroon nog maar afwachten wordt met zn vorm tegen die tijd. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 6 augustus 2010 om 22:54 |
| De mannen in vorm zijn; Gesink, Mollema en Kruijswijk. De kampioenschapsrenners zijn Hoogerland, Moerenhout en Boom. Langeveld mag in de Vuelta laten zien of hij een plek bij de eerste 6 verdient. Terpstra en Tankink zijn de andere opties als reserve of bij de 9. Kroon is totaal niet in vorm, hele seizoen al zeer matig net als Maaskant. Ten Dam is teveel klimmer en Kreder nog niet toe aan een WK. Nederland met 6 (of 9) hoeft niet te knechten of de koers te maken. Posthuma en Tjallingii zijn minder waardevol dan Moerenhout, Boom en Terpstra die ook kopwerk kunnen verrichten, maar ook zelf wat kunnen uitrichten. |
| Geplaatst door Prima Facie op zaterdag 7 augustus 2010 om 00:32 |
| Op het WK horen gewoon de beste Nederlandse wielrenners, ongeacht het parcours Gesink en Mollema staan dan vast. Moerenhout en Hoogerland mogen wat mij betreft ook, typische WK-renners. Daarnaast verdienen Terpstra en Boom een plekje. Beiden moeten dan nog wel ergens vormbehoud tonen Langeveld is dan de eerste reserve indien we er zes mogen afvaardigen en wanneer het er negen zijn komen daar Tjallingii en onder voorbehoud Kroon bij. Ik vind dat ook Kroon zich nog ergens dient te bewijzen. Valt er iemand op het laatste moment uit, dan Kruiswijk. Dus: Gesink Mollema Hoogerland Moerenhout Boom Terpstra --------- Langeveld Tjallingii Kroon --------- Kruiswijk edit: ik ben het dan ook grotendeels eens met FE, behalve dat ik vind dat een WK voor een neoprof als Kruiswijk iets te zwaar is. |
| Geplaatst door molovin op zaterdag 7 augustus 2010 om 00:51 |
| Als Ten Dam een sterke vuelta rijdt verdient die ook een plaatsje vind ik, aangezien het volgens Bettini een zwaar parcours gaat worden kun je hem best gebruiken lijkt me |
| Geplaatst door SolitaryShell op zaterdag 7 augustus 2010 om 02:16 |
Quote: Nederland met 6 (of 9) hoeft niet te knechten of de koers te maken. Posthuma en Tjallingii zijn minder waardevol dan Moerenhout, Boom en Terpstra die ook kopwerk kunnen verrichten, maar ook zelf wat kunnen uitrichten. Nederland moet op dit WK juist wel de koers maken. Afwachten heeft geen zin, want dan loop je alleen maar achter de feiten aan en er is niemand bij Nederland die het in een grotere groep kan afmaken. |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 7 augustus 2010 om 09:33 |
| edit: beter lezen, xistnc |
| Geplaatst door waggie op zaterdag 7 augustus 2010 om 10:10 |
| Ik zou toch een sprinter meenemen voor de zekerheid, aangezien het parcours niet heel moeilijk lijkt. Dan zou ik kiezen voor van Hummel of voor van Dijk. |
| Geplaatst door Prima Facie op zaterdag 7 augustus 2010 om 11:31 |
| Als het een sprint wordt dan is de kans dat Van Hummel en Van Dijk er nog bij zitten enorm klein. Zit een van de twee er nog bij, dan is de kans dat ze een goede uitslag rijden (top-5) enorm klein, aangezien er dan nog wel meer rappe mannen bij zitten De tactiek van Nederland moet zijn dat er een selectieve groep wegrijdt en dat ze dan met zoveel mogelijk mensen zijn vertegenwoordigd. Dat is de enige kans, daarom is het ook zo belangrijk dat Nederland negen man mag afvaardigen |
| Geplaatst door Jan op zaterdag 7 augustus 2010 om 11:48 |
| het hangt ook af van de (tactiek) vorm van Leo van Vliet. Die vind ik erg veel op de achtergrond blijven. 90% Noemt Gesink hier. Ik denk dat je je mag afvragen of Gesink het kan opbrengen. Plus het is totaal geen parcours voor Gesink, dat mag toch duidelijk zijn? Maaskant mijn beoogde kopman. ![]() |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 11:56 |
| het is bijna zeker dat ze met 9 man naar het wk mogen. de stand na polen is: # Naam Nat. PTN WR 1 Spanje 1644 2 Italië 856 3 België 849 4 Australië 725 5 Verenigde Staten 568 6 Rusland 423 7 Zwitserland 414 8 Kazachstan 400 9 Luxemburg 398 10 Nederland 393 11 Slovenië 385 12 Duitsland 355 13 Frankrijk 311 14 Groot-Brittannië 255 15 Canada 217 16 Ierland 193 17 Tsjechië 188 18 Noorwegen 178 19 Nieuw Zeeland 139 20 Estland 111 21 Denemarken 102 22 Portugal 85 23 Oostenrijk 83 24 Polen 79 25 Colombia 53 26 Slowakije 43 27 Kroatië 38 28 Zweden 27 29 Argentinië 23 30 Wit-Rusland 21 31 Zuid-Afrika 15 32 Oezbekistan 5 33 Litouwen 4 34 Japan 4 dus als greipel niet teveel punten haalt in hamburg, of als een nederlander veel punten haalt gaan we met negen man naar het wk. want al wint greipel, en word een nederlander 9de dan gaan de duitsers over ons heen, maar dan gaan wij weer over de luxemburgers heen. |
| Geplaatst door Prima Facie op maandag 9 augustus 2010 om 17:40 |
| wat mij betreft heeft Terpstra gisteren vormbehoud getoond, ook al is het WK pas over twee maanden. Ik blijf bij 'mijn' team. Maaskant heeft dit seizoen zo goed als niets laten zien, ik zou hem niet opnemen. |
| Geplaatst door tendam op maandag 9 augustus 2010 om 17:53 |
Quote: Geplaatst door Jan op zaterdag 7 augustus 2010 om 11:48 90% Noemt Gesink hier. Ik denk dat je je mag afvragen of Gesink het kan opbrengen. Plus het is totaal geen parcours voor Gesink, dat mag toch duidelijk zijn? Van de Nederlanders is hij nog altijd degene die daar het meest te zoeken heeft. En dat heeft zeker ook met de kwaliteit van de rest te maken. |
| Geplaatst door Prima Facie op maandag 9 augustus 2010 om 18:07 |
| Inderdaad. Zelfs op een biljartlakenparcours zou ik Gesink nog meenemen. En het is zeker geen biljartlaken, alhoewel McEwen mijns inziens een beetje overdreef (22% stijgingspercentage en met 100km/u naar beneden...) |
| Geplaatst door Feilluu op maandag 9 augustus 2010 om 18:52 |
| uhm gewoon een vraagje hea. ik lees nu een tijdje onduidelijkheid over de WK ploegen, en de plekken die de landen toegedeeld krijgen, maar mag Marc de Maar nou meedoen aan het WK of niet? Dat was toch zijn doel? |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 9 augustus 2010 om 19:08 |
| Tom Veelers Kenny van Hummel Bobbie Traksel Johny Hoogerland Lars Boom Niki Terpstra -------------- Rick Flens Joost Posthuma Maarten Tjallingi |
| Geplaatst door Prima Facie op maandag 9 augustus 2010 om 19:18 |
| @gilly2 Ik mis Bram Schmitz in je lijstje |
| Geplaatst door tendam op maandag 9 augustus 2010 om 19:25 |
| De laatste plaats op het WK is ook eervol. |
| Geplaatst door Paulus op maandag 9 augustus 2010 om 20:17 |
| @feillu ja, volgens mij wel. Ze kijken niet alleen naar de world rankings maar ook naar de continatal rankings. Maar 100% zeker weet ik het niet. |
| Geplaatst door BenderBeach op maandag 9 augustus 2010 om 20:28 |
| Mijn ploeg voor WK is: Maaskant Kroon Kreder Boom Gesink Mollema (als die op tijd fit is..) Terpstra Ten Dam Hoogerland Reserve: Elijzen Kruiswijk Moerenhout niet omdat het risico bestaat dattie nog wint ook... en dan rijdt er volgend jaar helemaal geen WK-trui in het peleton en dat kan natuurlijk echt niet |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 21:13 |
| veelers kruiswijk mollema gesink hoogerland boom westra terpstra tankink reserves: ten dam traksel moerenhout |
| Geplaatst door BenderBeach op dinsdag 10 augustus 2010 om 10:51 |
| f. schleck rijdt hamburg wel trouwens... |
| Geplaatst door waggie op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:05 |
| Terpstra Gesink Hoogerland Boom Kreder Langeveld ----------- Tjallingii Veelers ? |
| Geplaatst door Crazyfox op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:14 |
| Stel dat er maar zes mee mogen?? Ik stel voor dat er een ploeg van zes wordt samengesteld met drie extra renners. De zes: Gesink Boom Kreder Hoogerland Kroon (als kapitein) Langeveld Extra: Tankink Tjallingii Terpstra |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:37 |
| Waarom hebben zovelen Veelers in de ploeg? Dat wordt toch niets met die jongen op het WK? |
| Geplaatst door Feilluu op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:44 |
| Ik ben eruit. Het maakt niet uit wat NL stuurt naar het WK, ze worden toch 6e. Wordt het een sprint, dan wordt Bos 6e, zware wedstrijd ---> Gesink 6e. Maar het allerbelangrijkste is dat Quick-Step volgend jaar de wereldkampioen in huis heeft met Marc de Maar. Hij doet net zo'n solo als dat hij deed op het Nationale Kampioenschap ![]() |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:12 |
| @PF: Veelers heeft vorige week in Polen een korte ereplaats behaald. Veel WF-ers hebben last van een overontwikkeld korte-termijn-geheugen, wat vaak ten koste gaat van realiteitszin. Verder was hij natuurlijk 5e op het afgelopen NK en reed hij twee korte ereplaatsen in de Ster van Bessege. Logische selectie! ![]() |
| Geplaatst door remco2103 op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:13 |
| @xistnc Vele hebben het erover om iemand met een eindschot mee te hebben, zoiets heeft Veelers toch? Zo slecht is die jongen toch niet? En als je Hoogerland meeneemt, waarom dan geen Veelers? |
| Geplaatst door Paulus op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:20 |
| Hmm, denk dat Veelers gewoon de lengte van de koers niet helemaal goed gaat aankan. En om nu te zegen dat hij een goede palmares kan neerleggen waaruit blijkt dat hij een echte winnaar is kan ook niet gezegd worden. |
| Geplaatst door remco2103 op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:22 |
| @Paulus Tja..en daarvoor neem je Hoogerland mee? Wat heeft hij gepresteerd op zijn bergtrui in Polen na? |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:26 |
| Ik zou Veelers niet meenemen, maar hij rijdt toch een goed seizoen. Werd 13e in PR, dus heeft wel degelijk inhoud. 8e in DDV; 9e in OhN; 5e op NK en top-10 in PN en TdP. Van alle 'sprinters' zou het denk ik wel de beste keuze zijn. @ Paulus En over welke nederlander kun je dat wel zeggen? @ Remco 5e in lombardije; 12e in de Vuelta; 11e in RvV; 14e op WK... |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:28 |
| @remco Niet zo heel veel. Maar feit is dat Hoogerlands vorm stijgende is en dat hij in het zeer recente verleden heeft bewezen grote koersen aan te kunnen (RVV, Lombardije, WK en Vuelta 2009 en RVV 2010). Hoogerland zal ook geen kopman worden, maar kan de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooien en daarvan kunnen de andere Nederlanders profiteren. Alsof Veelers even dat sprintje gaat winnen. Die jongen gaat er na 150 kilometer af en dan lacht iedereen Van Vliet uit. |
| Geplaatst door waggie op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:33 |
| Ik heb Veelers gekozen door het begin van het seizoen, zoals FE al zei. Dat zijn toch grote wedstrijden waaruit blijkt dat hij lang meekan (13e in Parijs- Roubaix en beste Nederlander) en hij heeft ook nog een redelijk eindschot. Lijkt me dan dat je toch een behoorlijke inhoud hebt. |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:36 |
| PR is totaal niet te vergelijken met het WK... Bovendien zat hij in een grote groep, voor hetzelfde geld was hij 33ste geworden en was het niemand opgevallen. Dertiende op ruim zeven minuten en je hebt een WK-plaats verdiend. Het moet niet veel gekker worden |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..