Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - nederlandse ploeg op het wk 2010
Geplaats door abdel1991 op vrijdag 23 juli 2010 om 16:45.
de tour nadert haar einde en de wk komt steeds meer in zicht, of we met 6 of 9 mogen starten is vooralsnog onbekend. we staat 12e en met de prestaties van gesink kunnen we misschien omhoog kijken want tenslotte plaatsen alleen de top10 voor de maximaal aantal renners(9)
maar hoe zou de Nederlandse ploeg er uit moeten zien?
11x dit profiel
Reacties
| Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 20:41 |
| het eindklassement levert veel meer op dan een paar etappeoverwinningen. Bovendien is het parcours in Polen dit jaar redelijk zwaar. Ik zou me dan ook meer zorgen maken om Tony Martin. |
| Geplaatst door SanderK op zondag 25 juli 2010 om 20:43 |
| @tendam Het parcours overziend zijn er in Polen veel meer heuvelritten dan massasprints. Greipel zal daar dus nooit het aantal punten kunnen halen wat Mollema, Weening en Kruijswijk samen moeten kunnen halen. |
| Geplaatst door Prima Facie op zondag 25 juli 2010 om 20:47 |
| Dan hoop ik wel dat Mollema en Kruiswijk de punten pakken, want als Weening het doet valt de bijdrage van Kroon (of Boom) weg en dan haalt Weening netto x-6 punten edit: en dat het daar van moet afhangen is natuurlijke een trieste constatering |
| Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:00 |
| Vorig jaar hing het ook al af van Weening in Polen, en toen kwam EBH (meen ik) het feestje verpesten. Mollema dicht ik dan toch meer kansen toe, dus inderdaad, er is nog hoop. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 21:06 |
| We hebben waarschijnlijk een flinke uitschieter nodig in plaats van een paar kleine resultaten. Want één of meer van de landen vlak boven ons zal allicht ook nog punten sprokkelen. |
| Geplaatst door Blablabla op zondag 25 juli 2010 om 21:25 |
| 1e 6 Gesink, Kreder, Mollema, Boom, Hoogerland, Ten Dam 7,8 en 9 Moerenhout, Kruijswijk en Langeveld |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 25 juli 2010 om 21:26 |
gesink moet gewoon classica san sebastiaan winnen ![]() |
| Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 21:27 |
| @blablabla: waarom Hoogerland? |
| Geplaatst door Blablabla op zondag 25 juli 2010 om 21:51 |
| @xistnc Ik denk dat Hoogerland kan verrassen, het is een renner die altijd supergemotiveerd is en dit voorjaar verknald heeft door teveel te trainen. Hopelijk gaat zijn najaar beter zijn en bewijst hij dat hij een selectie waard is. Maar als hij dat niet doet, denk ik dat je hem toch moet meenemen, vanwege zijn karakter, dat kan de ploeg wel gebruiken. Vorig jaar was het toch de beste man in koers voor Nederland. Daarbij komt dat ik zijn manier van koersen hartstikke leuk vind. Tien keer liever hem dan Kroon, die altijd na de koers zegt dat ie zulke fantastische benen had. |
| Geplaatst door tendam op zondag 25 juli 2010 om 21:58 |
| Als Hoogerland dit najaar niet goed is, wordt het natuurlijk moeilijk om hem te selecteren... dan zou ik me als willekeurige niet-geselecteerde renner toch achter 't oor gaan krabben. |
| Geplaatst door Blablabla op zondag 25 juli 2010 om 22:34 |
| @tendam Ik denk niet dat er op dit moment zes renners in Nederland zijn aan te wijzen die een WK-selectie kunnen eisen. Laten we hopen dat dat dit najaar verandert. Tot die tijd kan je volgens mij een renner als Hoogerland best met goed fatsoen selecteren, dan hadden de anderen maar meer moeten bewijzen. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 22:53 |
| Hoogerland heeft dit jaar nog niet één prestatie behaald die een WK-selectie rechtvaardigt. Of moeten we die baseren op twee ereplaatsen in de eerste week van het jaar? De 11e plek in de Ronde klinkt stoer, maar is behaald door 7e te worden in de sprint van een groep van 30 man. En wacht, hij was 6e in Halle - Ingooigem. Er zijn zeker tien Nederlanders die op basis van hun prestaties dit jaar meer recht hebben op WK-selectie dan Hoogerland. |
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 25 juli 2010 om 22:55 |
| Eens met xistnc, een WK-selectie op het einde van het seizoen is een soort beloning voor geleverde prestaties. Natuurlijk moet je kijken naar het parcours en de vorm van de renners, maar zoveel wereldtoppers hebben we nu ook weer niet. |
| Geplaatst door Blablabla op zondag 25 juli 2010 om 23:27 |
| @xistnc Ik geef toch ook aan dat Hoogerland dit voorjaar niet goed heeft gepresteerd? Inderdaad zijn er tien Nederlanders die betere uitslagen hebben gereden, maar ik geef aan dat Hoogerland volgens mij ineens verrassend uit de hoek kan komen. Volgens mij moet je niet alleen op prestaties selecteren, tenzij de prestaties maken dat je niet om iemand heen kan. Welke zes Nederlandse renners hebben nu al zulke klinkende resultaten gereden dat ze een wk-selectie kunnen eisen op dit parcours? |
| Geplaatst door xistnc op zondag 25 juli 2010 om 23:35 |
| Het gaat niet om klinkend, maar om prestaties die een WK-selectie meer rechtvaardigen dan jouw Hoogerland "omdat hij kan verrassen". 1. Gesink 2. Boom 3. Mollema 4. Weening 5. Moerenhout 6. Terpstra 7. Kruijswijk 8. Kreder 9. Tankink En hoewel het gaat om prestaties in tijdritten, vind ik Van Emden, Posthuma en Stamsnijder ook nog meer in aanmerking komen dan Hoogerland. |
| Geplaatst door sofietsje op maandag 26 juli 2010 om 00:10 |
| ik denk niet dat nederland 9 man gaat mogen opstellen, gesink verdiend 96 UCI-punten (90 AK) (6 voor 3e plaats in rit 8)daarmee gaan we met de tourpunten alleen slovenië voorbij. luxemburg gaat ons echter weer voorbij. we blijven dus 12e. best wel jammer dat we als land maar één top vijf plaats hebben kunnen bemachtigen in deze tour. meer dan 6 plaatsen op het WK verdien je dan ook niet echt. zeker als je bedenkt dat gesink dan ruim 2/3e van alle punten heeft gehaald. al blijft het raar dat luxemburg misschien weer negen man mag opstellen. mijn lijst Gesink, Boom, Moerenhout, Kroon, Hoogerland en Langeveld deze namen vooral omdat ze klassiekers/kampioenschappen aan kunnen, met mollema, weening en andere weet ik dat nog zo net niet. @xistnc hoe kom jij aan je ranglijst want als ik de punten van duitsland tel dan komen ze een stuk hoger uit: 303 punten op 31 juni, plus in de tour twee keer tien voor martin. 20 punten voor de 14e plaats van kloden, verder nog een aantal keer ciolek. als ik voor frankrijk tel kom ik zelfs tot 168 punten in de tour plus de 261 punten tot juni is bij elkaar 429 punten |
| Geplaatst door xistnc op maandag 26 juli 2010 om 00:16 |
| @sofietsje: je hebt gelijk, ik mis er 20 bij Duitsland door Kloden een keer verkeerd te schrijven. |
| Geplaatst door sofietsje op maandag 26 juli 2010 om 00:18 |
| @xistnc: je mist er dus ook nog wat voor frankrijk |
| Geplaatst door xistnc op maandag 26 juli 2010 om 00:50 |
| Nee, Frankrijk klopt. Dat land heeft de pech dat ze hun punten scoren met maar liefst 34 verschillende renners, waarvan alleen de beste vijf scores tellen. Na de Tour zijn dat Peraud, Casar, Coppel, Riblon en Vogondy. Alle andere behaalde punten tellen wel voor de betreffende renners, maar tellen niet mee voor Frankrijk. Dat geldt bijvoorbeeld voor de etappezeges van Chavanel, Voeckler en Fedrigo. |
| Geplaatst door frankjanssens op maandag 26 juli 2010 om 10:34 |
| Het blijft natuurlijk raar dat er maar 5 renners tellen voor de punten, maar dat dit wel gevolgen heeft of je 6 of 9 renners mee mag nemen. het recht op meer startplekken zouden voort moeten komen uit de breedte waaruit een land kan putten en niet uit de diepte. Frankrijk heeft mijn inziens meer recht op 9 plekken dan Nederland of luxemburg. Systeem sucks big time!! |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 11:01 |
| Geplaatst door Verweggistan op maandag 26 juli 2010 om 12:04 |
Gewoon de 6 heensturen die de punten hebben gepakt, wel zo eerlijk. ![]() |
| Geplaatst door munnik op maandag 26 juli 2010 om 14:00 |
| Ik snap niet dat iedereen Gesink mee wil nemen. Onze beste renner maar kan niet sprinten en het is een vlak parcours? Dus waarom heel die reis daar naar toe? |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 14:03 |
| munnik Een vlak parcours ? ![]() |
| Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 14:04 |
| Als je wat verder kijkt zie je dat dit parcours helemaal niet zo vlak is. Verder is Gesink een van de weinigge Nederlanders die sowieso geen moeite heeft met wedstrijden van 260 km, dus moet je hem altijd meenemen. In Madrid had iedereen het ook over een vlak parcours. En ondanks dat ene kleine hellinkje waren het toch de mannen als Vino, Bettini en Boogerd die er in de laatste ronde vandoor gingen. |
| Geplaatst door stibadi op maandag 26 juli 2010 om 14:05 |
| Zou Gesink hier überhaupt wel heenwillen? Geef die jongen lekker rust zou ik zeggen en laat hem zich richten op koersen die hem liggen, want dit is absoluut niets voor hem. Als het nou naast de deur lag had ik hem meegenomen. Maar Australië??! Zijn parcours voor een WK komt ooit nog wel een keer. Hetzelfde geld overigens voor Mollema en Ten Dam. Ik ben van mening dat we lekker vrij moeten gaan rijden, zonder kopmannen. Net zoals Rabo in de Giro deed dus. Wie weet zit er wel een klein verrassinkje in! Mijn selectie: Kroon Terpstra Boom Maaskant Langeveld Hoogerland Bos / van Hummel / Moerenhout / Kreder / Kruijswijk / van Emden Eigenlijk zou je altijd een sprinter voor op de achterhand moeten meenemen. Maar ik zou niet weten wie je van de 6 moet achterlaten voor mijn voorkeur Bos. Hopelijk mogen we er 9 meenemen! @Verweggistan: Niet mee eens. Vorm van de dag en het passen in een team is belangrijk. Zoals ik vind dat Gesink niet mee moet. |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 14:16 |
| Reken maar dat Gesink daarheen wil. En het parcours is hem misschien niet op het lijf geschreven, maar beter (en vooral taaier) dan Gesink hebben we ze niet, dus altijd meenemen. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 14:24 |
| Hopelijk piekt Boom, na deze Tour, in het najaar en gaan we op het WK wat moois van hem zien. Voorlopig rijdt hij een redelijk anoniem seizoen. De klassiekers waren te lang, in de semiklassiekers kwam hij net tekort en behalve de proloog van PN hebben we verder toch maar weinig van hem gezien. Hopelijk kan hij, net als van Emden na de Giro, sterker uit de Tour komen. |
| Geplaatst door climber op maandag 26 juli 2010 om 15:06 |
| Moerenhout, Maaskant (toch geen slechte sprint in de tour), Terpstra (NL kampioen hoort hier thuis als je de eigen kampioenschap serieus neemt), Kreder (rijd hij de Vuelta?), Gesink en Boom. In mijn ogen een verwachte selectie. Er zal in ieder geval ook goed gekeken worden naar de prestaties in de Vuelta zoals vorig jaar. Daar kunnen renners als Bos en Kreder, als ze starten, zich in de kijker rijden. |
| Geplaatst door Koel op maandag 26 juli 2010 om 15:14 |
| Moerenhout en Terpstra kopmannen. Moerenhout Terpstra Kruijswijk Maaskant Langeveld Hoogerland Tankink Tjallingii de Maar dan Maar niet ![]() |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 15:16 |
| De Maar is Antilliaan. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 juli 2010 om 15:17 |
De Maar is toch echt een antilliaan |
| Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 15:20 |
| Sowieso zou het belachelijk zijn De Maar te selecteren op basis van die veredelde amateurwedstrijden in de VS en zijn uitstekende Ronde van Californie. |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 15:21 |
| En daarnaast: Gesink niet, De Maar wel... hetzelfde type renner, met als verschil dat Gesink (veel) beter is. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 15:24 |
| Als jullie nu je favorieten lijstje vertellen, noem dan 6 man (met 4 reserves.) Als er dan toch 9 man mogen gaan, worden dat de 1e 3 'reserves' endan houd je één algemene reserve over |
| Geplaatst door munnik op maandag 26 juli 2010 om 15:33 |
| @SanderK: In Madrid werd Tommeke wereldkampioen. Maar was inderdaad een spannend WK, vooral die laatste ronde. Bedoel, hoeveel kans maakt Gesink om daar wereldkampioen te worden? En is het die reis wel waard naar Australië? Kan hij zich niet beter richten om fit aan de start te staan voor de laatste wedstrijden in Italië? |
| Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 15:35 |
| Dat is een afweging die je moet maken, maar WK is een belangrijke wedstrijd natuurlijk. Iedereen wil daar rijden en dus ook Gesink. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 15:36 |
| @munnik Als je zo redeneert kunnen er heel veel net zo goed thuis blijven. |
| Geplaatst door Koel op maandag 26 juli 2010 om 15:41 |
| SanderK op maandag 26 juli 2010 om 15:20 Zowel Gesink als Mollema meenemen getuigt van inzicht? En "kampioenschapsrenner" Boom ligt na 200km. op apegapen.... ![]() |
| Geplaatst door superman op maandag 26 juli 2010 om 15:55 |
Ik zeg Nicky terpstra. Hij liet alle raborenners achter zich en won in zijn 1tje het nederlands kampioenschap.![]() |
| Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 16:08 |
| @Koel Ja, want laten dat nou net de 2 sterkste Nederlandse renners zijn op zware parcoursen. En een WK is per definitie zwaar. Over Boom valt te twisten, maar die zou ik met het oog op de toekomst sowieso meenemen. |
| Geplaatst door Paulus op maandag 26 juli 2010 om 16:19 |
| het is echt heel erg lastig te voorspellen hoe selectief het parcours is, alles zal afhangen van de instelling in de koers. Als alle toppers wachten tot de laatste ronde vewacht ik een sprint van 30-50 man of misschien wel meer. Het liefst zie ik bij een wk een solo overwinning of een groep van maximaal acht man over de finishlijn komen. Mijn team voor het WK: Boom Terpstra Gesink Tjallingii Mollema Tankink ---- Kreder Kruijswijk Bos Voor de tijdrit: Van Emden (en Terpsta/Boom/Tjallingii) |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 16:39 |
Quote: Geplaatst door Koel op maandag 26 juli 2010 om 15:41 En "kampioenschapsrenner" Boom ligt na 200km. op apegapen... Dat gold vroeger ook voor ene P. Gilbert... |
| Geplaatst door forza_39 op maandag 26 juli 2010 om 16:41 |
| Veel hangt bij mij voor het wel of niet selecteren van Boom af hoe de vlag er voor hangt. Ik weet niet wanneer er een selectie moet worden gemaakt, maar heb niet het idee dat Boom zo goed uit de Tour is gekomen. Gesink, Terpstra en Mollema zou ik sowieso meenemen. En dan daarachter heb je keuze uit Langeveld (geen idee hoe het met de vorm is), Tankink, Tjallingii, Hoogerland, Kreder, Boom, Kroon, Van Emden, Moerenhout en zelfs Ten Dam. Veel is dus afhankelijk van de vorm. Keus genoeg. Wanneer we met 9 mogen starten kan er best een sterke ploeg worden opgesteld met veel mogelijkheden. Zelfs Theo Bos zou nog mogelijk zijn, maar het is waarschijnlijk te lang en niet op zijn lijf geschreven. |
| Geplaatst door Blablabla op maandag 26 juli 2010 om 19:34 |
| @xistnc Zo te zien zijn er meer mensen die denken dat je Hoogerland een kans kan geven. Overigens is het niet 'mijn Hoogerland'. Je moet goed lezen wat ik aangeef, ik schrijf niet alleen dat Hoogerland kan verrassen, ik geef ook een aantal andere redenen waarom ik denk dat hij een kans verdient. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Overigens geef ik ook 6 van de 9 renners aan die jij aangeeft. Volgens mij gaat het ook om prestaties, lijkt me duidelijk. Maar daar kun je een uitzondering op maken. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 20:20 |
| Zou Nederland nog achterom moeten kijken op de World Ranking? 13. Slovenië 14. Groot-Brittanië ---gat van 60 punten-- 15. Canada 16. Tsjechië (Kreuziger) 17. Noorwegen (Hushovd, Boasson Hagen) |
| Geplaatst door SanderK op maandag 26 juli 2010 om 20:46 |
| Dat maakt toch niks uit. NL moet vol aan de bak om de landen boven hen in te halen. Dan moet je niet achterom kijken. Met het parcours in Polen kan een goede Mollema enorm veel punten halen. Hopen dat Gesink goed is in San Sebastian en dan zit het wel snor. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 26 juli 2010 om 20:49 |
| Ja, we hopen er natuurlijk op! Maar stel dat Kreuziger San Sebastian wint, dan komen die ook weer akelig dicht bij |
| Geplaatst door katerkop op maandag 26 juli 2010 om 20:52 |
| Ik begrijp niet dat enkelen zo'n voorstander zijn om Gesink mee te nemen. Ik hoop dat hij zo verstandig is om niet te gaan. Het parcours is niet selectief genoeg voor hem en hij zal geen podium halen. In dat geval kan hij zich beter de zware reis (met tijdsverschil en bijbehorende jetlag) besparen en zich richten op de wedstrijden in Italie. Gaat hij naar het WK dan speelt hij in Italie geen rol. |
| Geplaatst door tendam op maandag 26 juli 2010 om 20:54 |
| Zo'n WK is altijd een slopende afvalrace, en Gesink is nu eenmaal een van de weinige Nederlanders die dat kan volhouden... zoals inmiddels al 10x gezegd in dit thread. Hij is geen topfavoriet, misschien zelfs geen schaduwfavoriet, maar welke Nederlander is dat wel? Het zou me überhaupt verbazen als er dit jaar een Nederlander wereldkampioen wordt, maar laten we in ieder geval zorgen dat onze beste renners daar aanwezig zijn. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..