Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Vlaamse klassieker
Geplaats door Henki op dinsdag 31 maart 2009 om 11:47.
Wat vinden jullie van de gedachte ( ff iets anders, en niet persé mijn gedachte ) dat niet eens de echte top renners in de vlaamse klassiekers rijden? Ik bedoel dus, als Cunego/Valverde/Rebellin en al die toppers zich volledig zouden richten ook op deze klassiekers, zouden alle "toppers" die nu de vlaamse klassiekers domineren ( boonen/devolder/ballan/cancellara enz. ) niet te kort komen? Ik had het hier met een vriend over, en ik moet zeggen dat hij wel een punt had. Ik zat er ook wel eens aan te denken en vond dit wel klinken. Want Boonen en bijvoorbeeld Flecha hebben echt de explosiviteit niet die Valverde heeft ook op deze kleine heuveltjes. Ja het is natuurlijk praten over iets dat misschien nooit te meten is, alleen op WKs ( en wellicht de tour ) en misschien de Ronde van Lombarije, maar toch wel leuk om eens over na te denken
Reacties
| Geplaatst door Henki op dinsdag 31 maart 2009 om 11:49 |
| Deze discussie was al verder gegaan en de laaste die reageerde was moa en zei : leuke discussie de hellingen in vlaanderen kan je met niet veel anders vergelijken. de lengte is meestal zo rond de km. gemiddelde stijging alles samen zo tussen zes en acht%. maar alle hellingen hebben wel een super steil stuk van ver boven de tien, tot soms twintig procent. dat is toch een totaal ander soort helling dan in de ardennen of nederlands limburg. komen daar op veel hellingen nog es kasseien bij. ik kan je zeggen dat een stuk van 15% op kasseien heel veel kracht en techniek vraagt. de lastigheid van deze koers wordt ook aangetoond door ten eerste de kwaliteit van de winnaars en het feit dat er hier nog nooit een peletonneke naar de meet is gereden voor de overwinning. om cunego en andere als de toprenners aan te duiden dat vind ik niet correct. ze kunnen dicht eindigen in een grote ronde en ze kunnen ardennenklassiekers winnen. oké, maar ook niet meer. mannen die in vlaanderen goed zijn, kunnen goed tijdrijden en zijn soms ook zeer snel. ze winnen ook ritten in de grote rondes. |
| Geplaatst door Henki op dinsdag 31 maart 2009 om 11:57 |
In nederlands limburg zijn over het algemeen bijna alle heuvels met een stuk tot 20%. De Keutenberg heeft een stuk van 21% erin zitten als ik het goed heb ( gelijk op het begin na de bocht ). De Eyserbosweg heeft dit er ook in zitten, als je het bos en de bocht ernaar toe in rijd. De Kruisberg heeft denk ik geen stukken van boven de 17% , maar komt wel in de buurt. Dus deze zijn wel zeer steil, alleen missen inderdaad die kasseien ( waar ik overigens blij om ben ). Het lijkt mij wel leuk en intressant om Boonen hier een keer te zien rijden, het is een week na P-R en zijn conditie zou goed genoeg moeten zijn. En hij zou het ook nog wel aan moeten kunnen denk ik. Daarbij is het probleem natuurlijk ook voor de renners die vlaamse wedstrijden rijden dat hun seizoen in principe beperkt is tot het voorjaar. Want daarna worden deze wedstrijden niet echt meer vereden. Als je zegt dat Cunego niet meer kan dan Ardennen wedstrijden rijden, is dat eigenlijk al breder dan dat bijvoorbeeld een Boonen kan. Want er zijn al heel veel wedstrijden die heuvelachtig zijn, dus zal je ook vaker door het hele jaar deze renners aan het werk zien. |
| Geplaatst door RaJoKo op dinsdag 31 maart 2009 om 12:02 |
| Ik ben ook wel benieuwd hoe Valverde, Cunego, Rebellin het zullen doen. Maar ook een Gesink, Dekker en de Schlecks. Ik zou dat een keer willen zien. Boogerd was ook wel goed in RvV. Dus het moet wel kunnen |
| Geplaatst door Henki op dinsdag 31 maart 2009 om 12:05 |
| Ja Thomas Dekker moet het qua lengte en gewicht wel aankunnen, hij is ongeveer even lang als Ballan en even zwaar ook. |
| Geplaatst door gibofan op dinsdag 31 maart 2009 om 13:19 |
| @Henki, Een aantal jaren geleden voorkwam echter een valpartij in de laatste bocht dat een peloton naar de finish was gereden in RVV. De rabo's hadden het gat toen bijna dicht. Dus zeg nou niet dat de winnaar niet de sprint van het peloton kan winnen. |
| Geplaatst door jonas86 op dinsdag 31 maart 2009 om 13:21 |
| Dekker's probleem is dan wel dat hij niet kan wringen en dus eigenlijk helemaal geen kans maakt. |
| Geplaatst door Henki op dinsdag 31 maart 2009 om 13:45 |
@Gibofan, uh.. ik snap niet helemaal waar je het over hebt Boonen kan elke sprint winnen overal, dus die kan zeker een sprint winnen ook in de rvv. Dus ik snap niet wat je hiermee bedoelt EDIT: Volgens mij bedoel je moa ![]() @ Jonas, klopt, dat is idd een groot probleem daarzo, misschien is het juist wel goed dat hij wat van die wedstrijden gaat rijden om het te leren? |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 56%
Buiten de top-twintig - 39%
Geen mening - 1%
335 stemmen.

). Het lijkt mij wel leuk en intressant om Boonen hier een keer te zien rijden, het is een week na P-R en zijn conditie zou goed genoeg moeten zijn. En hij zou het ook nog wel aan moeten kunnen denk ik. Daarbij is het probleem natuurlijk ook voor de renners die vlaamse wedstrijden rijden dat hun seizoen in principe beperkt is tot het voorjaar. Want daarna worden deze wedstrijden niet echt meer vereden. Als je zegt dat Cunego niet meer kan dan Ardennen wedstrijden rijden, is dat eigenlijk al breder dan dat bijvoorbeeld een Boonen kan. Want er zijn al heel veel wedstrijden die heuvelachtig zijn, dus zal je ook vaker door het hele jaar deze renners aan het werk zien.
Boonen kan elke sprint winnen overal, dus die kan zeker een sprint winnen ook in de rvv. Dus ik snap niet wat je hiermee bedoelt
EDIT: Volgens mij bedoel je moa