Forum - Support hier je Tour(2010)-adoptierenner

Geplaats door noyelje op zondag 4 juli 2010 om 11:14.
In het vorige topic hebben heel wat leden een renner geadopteerd. Het is de bedoeling dat je in dit topic de overige leden op de hoogte houdt over de prestaties en/of doelen van jouw renner.

Reacties

[1] 2 3 4
Geplaatst door noyelje op zondag 4 juli 2010 om 11:17
Adriano Malori, nog maar 22 jaar en 2 jaar geleden wereldkampioen tijdrijden u23.
Hij heeft in de regen moeten fietsen maar niettemin behaald hij hier een superknappe 12e plaats in de proloog van de Tour dan nog wel.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij in het vervolg van de Tour mooi werk zal leveren voor Petacchi of Cunego.
Geplaatst door Larson op zondag 4 juli 2010 om 11:50
een 33e plaats voor Konovalovas hoop toch dat het beter gaat in de wat langere tijdrit
Geplaatst door gesink-menchov op zondag 4 juli 2010 om 11:52
Na zijn doorbraak in de giro proloog heeft hij ook gister laten zien dat hij toch wel bij de outsiders behoort voor de kortere tijdritten.Ondanks dat hij teleurgesteld was dat hij net niet de top 10 haalde ( wel 11e ) mag hij dik te vrede zijn GO brent GO
Geplaatst door oscar freire op zondag 4 juli 2010 om 12:51
Imanol Erviti is gisteren op een degelijke 71e plaats geëindigd en finishte voor oa. Menchov, Wiggens en Grabsch. Ik hoop dat hij zich de komende dagen in een ontsnapping kan laten zien!

Imanol Go Go! Participar en una vía de escape los próximos días.
Geplaatst door Koldo op zondag 4 juli 2010 om 15:52
Arashiro was 174e, maar hij werd wel hartstochtelijk toegeschreeuwd toen hij vlak langs zijn grootste fan flitste. Schrijf hem maar vast op voor de top-15 in Brussel.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 4 juli 2010 om 20:17
Stephen Cummings stijgt door zijn 136e plaats 3 plaatsen in het AK!!! Go Stephen!
Geplaatst door oscar freire op zondag 4 juli 2010 om 21:14
Imanol Erviti is op een 138e plaats geëindigd waarschijnlijk door dat hij gevallen is of opgehouden is door de valpartij. Maar hij zat in ieder geval wel in het peleton want hij heeft geen seconden verloren en staat nu op een 69e plaats.

Cuidado con los accidentes!
Geplaatst door petoi op zondag 4 juli 2010 om 21:53
Nicolas Roche houdt een dagboek bij tijdens de tour hier alvast de eerste 3 delen.
deel 1
deel 2
deel 3
Geplaatst door Ivan op maandag 5 juli 2010 om 07:55
Een heel goed begin van mijn renner, hij wist maar liefst twee valpartijen te omzeilen en was in volle sprint voor de winst. Deze winst kon hem eigenlijk niet meer ontgaan maar toen vond één of andere Belg het nodig om voor zijn neus over de grond te stuiteren waardoor Lloyd Mondory nogal onsportief, enkele meters voor zijn historische winst, ten val werd gebracht.
Na deze enorme onrechtvaardigheid kreeg hij nogmaals een teleurstelling te verwerken. Tweederangssprinter Tyler Farrar nam het Mondory kwalijk dat hij in de remmen ging en niet gelijk over Roelandts heen was gereden en werd uitgescholden voor een kikker door deze Amerikaan.
Het mag duidelijk zijn dat Lloyd Mondory vandaag zal laten zien hoe goed hij is. Hij zal Farrar tot op vijf meter voor de streep laten rijden om vervolgens als een kikker over hem heen te springen en de etappe te winnen. Mits hij natuurlijk niet weer naar de grond wordt gewerkt door gekke zuiderburen smiley .
Geplaatst door trebilg op maandag 5 juli 2010 om 08:00
Oroz is gisteren laatst geworden maar verloor geen tijd zal wel gevallen zijn.Hopelijk start hij vandaag nog
Geplaatst door Noppes op maandag 5 juli 2010 om 09:12
Daniel Oss laveerde gisteren door alle stuiterende collega's naar een prachtige zesde plaats! Vandaag gaat hij natuurlijk pas echt vlammen!
Geplaatst door jdwest op maandag 5 juli 2010 om 09:27
68e plaats voor Niermann, maar dat kwam enkel doordat er allemaal dwazen dwars voor hem over de weg gingen liggen. Als hij een vrije laatste 500m had gehad had ie nog een jump kunnen plaatsen en makkelijk met 3 fietslengtes verschil gewonnen. Grischa belde me nog gisteravond en toen zei ie zelf ook dat als ze hem ruimte hadden gegeven dat ie makkelijk had gewonnen, de enige reden waarom ie uberhaupt iets te ver naar achter zat was omdat ie tijdens de etappe nog warme maaltijden heeft rondgebracht naar ondervoede weeskinderen.
Geplaatst door Jaspertje op maandag 5 juli 2010 om 11:55
De bijna 39 jarige Jens Voigt reed zaterdag naar een 84e plaats op 59 seconden van zijn ploegmaat F.Cancellara gister kwam Jens binnen op een 129e plaats naar behoorlijk wat kopwerk binnen samen met de gele trui drager en ploeggenoot Fabian Cancellara over de streep die gevallen was. Dit bewijst maar weer dat Jens een trouwe knecht is in zijn laatste jaar/jaren als profwielrenner.
Geplaatst door Yarxing op maandag 5 juli 2010 om 12:04
Luis Léon doet wat rustig aan met een 61e plaats, dat is niet verrassend, het is zijn terrein nog niet..
Geplaatst door ajacied op maandag 5 juli 2010 om 12:15
Aitor Arrieta Perez gaat vanwege tactische overwegingen niet te hard van start. Hij houdt het bij een beschaafde 192e plaats bij de proloog.
In de straten van Brussel is hij netjes in het peloton geeindigd, alhoewel hij wel voet op het astfalt moest zetten, toen Fabian voor zijn voeten ging liggen.

In het AK is hij vijf plaatsen gestegen en staat nu 187e.

Als deze vooruitgang zich zo voortzet gaat hij op een prachtige 87e plaats eindigen.
Geplaatst door Feilluu op maandag 5 juli 2010 om 12:46
Dat antisprinter Knees 8e werd in de sprint zegt toch veel over zijn vorm. Hij oogt superscherp en heeft er veel zin in en zal zeker zijn Duitse trui gaan tonen in de lastigere etappes. Zijn ultieme doel is natuurlijk een top-15 in het AK, en met deze vorm is dat niet ondenkbaar.
Geplaatst door Noppes op maandag 5 juli 2010 om 12:50
Oss is the new Boss! smiley
Geplaatst door stibadi op maandag 5 juli 2010 om 13:58
Mijn adoptierenner Rui Alberto Faria Costa heeft geen onverdienstelijke proloog gereden. Hij behaalde in de nationale kampioenstrui de 43e stek. Daarmee had hij 49 seconden langer nodig dan winnaar Fabian Cancellara.

Ik ben erg benieuwd wat Rui Costa allemaal kan brengen deze Tour. De witte trui wordt een moeilijke zaak door de zeer sterke concurrentie dit jaar. Andy Schleck en Robert Gesink zullen er berg op door Costa niet afgereden worden, maar ik verwacht en hoop dat een top 20-klassering er in zit!

Doordat Manuel Cardoso meteen de eerste rit al uitviel is er nog maar 1 concurrent voor de titel: Beste Portugees in de Tour 2010! De enige concurrent Paulinho had 5 seconden langer nodig en dus gaat Costa voorlopig nog aan de leiding.

In de eerste etappe finishte Rui Costa gewoon in het peloton op de 89e plek.
Geplaatst door dnDaris op maandag 5 juli 2010 om 15:59
Vriend Felline had gisteren het plan om alles en iedereen zijn achterwiel te laten zien in Brussel. Hij had zelfs zijn kansen in de proloog opgegen en daar rustig naar een 142e plek gereden. In de straten van Brussel bleef hij lang ver van achteren om als een duiveltje uit een doosje tevoorschijn te komen. Doordat iemand in een gele trui de weg versperde ging het feest helaas niet door. De plannen voor vandaag zijn eenvoudig. Wegrijden op de laatste col van de dag en nooit meer teruggezien worden. (Hopelijk niet omdat hij de verkeerde kant op rijdt.)
Geplaatst door oscar freire op maandag 5 juli 2010 om 17:57
Emanol Erviti is vandaag op een 64e plaats geëindigd en is waarschijnlijk ook gevallen maar hij erg de schade is weet ik niet maar ik hoop dat het meevalt. Hij stijgt wel naar een 52e plaats in het klassement en ik hoop dat hij morgen in de aanval gaat en de valpartijen daardoor ontwijkt!

Por favor, vaya mañana en el ataque Emanol porque entonces es probable que esquivar los accidentes
Emanol Erviti is vandaag op een 64e plaats geëindigd en is waarschijnlijk ook gevallen maar hij erg de schade is weet ik niet maar ik hoop dat het meevalt. Hij stijgt wel naar een 52e plaats in het klassement en ik hoop dat hij morgen in de aanval gaat en de valpartijen daardoor ontwijkt!

Por favor, vaya mañana en el ataque Emanol porque entonces es probable que esquivar los accidentes

Geplaatst door kartje op maandag 5 juli 2010 om 18:07
oei oeioei JVDB is tegen de grond gegaan en zijn pols en vinger zitten dik opgezwollen
Geplaatst door RaboLars op maandag 5 juli 2010 om 18:08
Maxime verwachte zijn slag pas in de bergen te slaan. Maar maakte vandaag toch een slag. Door een kleine spurt te zetten, en o.a. Robbie McEwen te verslaan. Bouet zette de laatste 10/20m aan en dwong hierdoor een knappe 2e plaats af.
Geplaatst door remco2103 op maandag 5 juli 2010 om 18:37
Zinloos topic
Geplaatst door OHBnibbik op maandag 5 juli 2010 om 18:46
Steve (Morabito) is vandaag op achterstand gefietst door de verschillende valpartijen!!

hij is keurig naar een 145ste plaats gepiloteerd door George Hincapie!
Geplaatst door gesink/dekker op maandag 5 juli 2010 om 18:48
Tony Martin reed een geweldige proloog. ik heb hem in rotterdam extra aangemoedigt en een paar foto's van hem gemaakt. die topprestatie kwam doordat ik hem een geweldige peptolk gaf en hij hierdoor extra gemotiveerd was.
hij stond lang aan de leiding en toen cancellara moest starten wist ik het al! ik dacht zou ik iets op de weg gooien maar zo hoor je niet te winnen. Tony had wel de jongentrui en daar was die zeer te vreden mee. de witte trui houd hij zeker nog wel een paar dagen al hoopt hij natuurlijk veel langer.

de 1e etappe liep erg goed. hij heeft zijn witte leiders trui erg goed getoond aan het publiek en is bij niet 1 valpartij betrokken geweest. verder dacht ik bij de finish, toen cavendish al weg was, dat misschien hij wel mee kon doen. zeker toen cancellara viel dacht ik van gaan, gaan, en gaan want dit was zijn kans op de gele trui. jammer maar helaas is dat niet gebeurt. verder heeft hij tegen mij gezegt dat hij zich zal tonen deze tour dus nu maar hopen.
Geplaatst door Feilluu op maandag 5 juli 2010 om 18:57
Knees reed hier toch weer naar een prachtige 5e plaats in de sprint en was een van de weinige renners die niet gevallen was, hij kwam namelijk vlak achter Menchov mee het eerste groepje in en wou doorrijden.. Helaas liet Cancellara dit niet toe, waardoor hij moest wachten op de eindsprint waarin hij toch een aantal toppers op meters liet.
Geplaatst door ippglobal op maandag 5 juli 2010 om 19:14
pineau, mooie trui !
Geplaatst door petoi op maandag 5 juli 2010 om 19:39
Dagboek van Roche deel 4
Geplaatst door Pascalll op maandag 5 juli 2010 om 20:26
Egoi Martinez zal morgen vast een zware etappe hebben..
Geplaatst door marijeh op maandag 5 juli 2010 om 21:26
Oh die arme Julien Dean kwam vandaag zwaar ten val. Hij is samen met ploegmaats Tyler Farrar en Christian Vandevelde naar het ziekenhuis geweest. Hopelijk kunnen hij en zijn ploegmaats morgen starten. Dean finishte op 13 minuten van winnaar Chavanel.

Geplaatst door Nocentinifan op maandag 5 juli 2010 om 21:43
Cummings 101e vandaag en stijgt daardoor 31 plaatsen naar een 79e plaats in het AK. Go Stephen!!!
Geplaatst door zacht op maandag 5 juli 2010 om 21:48
Inderdaad Brett, het is een RACE.
Geplaatst door Koldo op maandag 5 juli 2010 om 21:50
Lancaster heeft wat mij betreft gelijk, maar er zijn wel meer races die (tijdelijk) worden stilgelegd na een val: denk aan de safetycar.
Edit: ik mag niet zoveel off-topic praten.
Geplaatst door wringer op maandag 5 juli 2010 om 22:53
Turbo Turgot drukte zijn neus al leuk even tegen het venster. Het is eigenlijk de bedoeling dat de ritten naar Mende en Bordeaux voor hem zullen zijn, maar de benen zijn nu al goed op spanning. Mooi.
Geplaatst door SolitaryShell op dinsdag 6 juli 2010 om 00:22
Quote:
Geplaatst door Koldo op maandag 5 juli 2010 om 21:50
Lancaster heeft wat mij betreft gelijk, maar er zijn wel meer races die (tijdelijk) worden stilgelegd na een val: denk aan de safetycar.

Totaal onvergelijkbaar, het ding heet niet voor niets safetycar en niet 'gecrashtecoureurslatenterugkomen'-car.
Geplaatst door Noppes op dinsdag 6 juli 2010 om 08:36
Daniel de Destroyer kwam op een solide 87 plaats binnen. Dit had hij te melden op twitter:

Incredible stage, hard crazy and dangerous.. I m so tired for work!!! But the team Are ok!!!

Een prachtige 24e plaats is zijn deel in het a.k. Ongetwijfeld rukt hij vandaag de top 10 binnen als de "zogenaamde" favorieten weer als kegels van de weg stuiteren om ruim baan te maken voor deze klasbak!

Geplaatst door JDB op dinsdag 6 juli 2010 om 08:59
Eisel toch knap 10de gister!
Geplaatst door DappereDuiven op dinsdag 6 juli 2010 om 09:44
Jullie hebben natuurlijk allemaal de prachtige sportieve prestatie van Maxime Monfort gezien....toch? Terwijl hij eigenlijk "erop en erover" zou komen bij Chavanel, hield hij om sportieve redenen toch in en kwam in het peloton gegroepeerd over de finish. Wat een sportiviteit. Klasse hoor smiley
Geplaatst door ajacied op dinsdag 6 juli 2010 om 12:05
Aitor Arrieta Perez, hét talent voor de toekomst, begint zijn ritme steeds meer te vinden. Ondanks dat Cancellara hem tegenhield, had hij nog er veel over. Hij had Chavanel makkelijk bij kunnen halen, maar gunde vandaag het succes aan een Belgische ploeg.
Met een prachtige 86e plaats kom hij aan de finish, zij aan zij met de middelmatige adoptierenner van Noppes.
In het algemeen klassement staat deze held inmiddels al weer 126e. Aitor stoomt op richting de top10!

Het probleem is alleen dat hij niet zo goed weet wat kasseitjes zijn, waardoor hij hier zijn goede klassering kan gaan verspelen!

ZET HEM OP AITOR!
Geplaatst door Leon op dinsdag 6 juli 2010 om 12:15
Geraint Thomas is gewoon de op één na beste geadopteerde renner, al vind ik dat Tony Martin (de eerste geadopteerde renner in het klassement) maar nep is. Geraint reed een wat matige proloog met een 5e plek (smiley..), maar wist zich heel mooi te handhaven in de eerste 2 etappe's.
Geplaatst door noyelje op dinsdag 6 juli 2010 om 12:40
Zoals het hoort is Adriano Malori bij zijn kopman Petacchi gebleven, daardoor verloor hij ruim 13 minuten en staat nu helaas 154e in het AK ipv 12e. Helaas.
Geplaatst door Nocentinifan op dinsdag 6 juli 2010 om 13:12
Cummings is nu in de aanval. Hij staat natuurlijk bekend om zijn kwaliteiten op de kasseien; althans, meer dan zijn mede-aanvallers.
Geplaatst door Pherdy op dinsdag 6 juli 2010 om 14:00
zonder Dani Navarro waren Contador en Vino al uitgeschakeld voor het AK. Niet Cancellara hield in, niet RadioShack achtervolgde, maar onze Dani stoempte net zo lang tot de nrs. 1 en 3 van vorig jaar weer terug voorin zaten. Klasse Daniel!
Geplaatst door Driewieler op dinsdag 6 juli 2010 om 14:23
Kluge is mee in de ontsnapping! Hup Roger.
Geplaatst door Leon op dinsdag 6 juli 2010 om 17:20
Go Thomas goooooo!
Geplaatst door lemmens op dinsdag 6 juli 2010 om 18:05
Mario Aerts begint er eindelijk door te komen. Vandaag een knappe prestatie neergezet in iets wat hem totaal niet ligt. smiley
Geplaatst door ajacied op dinsdag 6 juli 2010 om 18:42
Aitor Perez heeft vandaag wel fantastisch stand gehouden.
Hij kwam tegelijk binnen met Koos Moerenhout, en staat nu in het algemeen klassement op een prachtige 103e plek. Er zit veel progressie in, en de top10 is nog steeds in zicht!
Geplaatst door Joop op dinsdag 6 juli 2010 om 18:51
Mijn Menchov rijdt voorlopig een super Tour smiley helemal voor een eerste week waar zijn zwakte vaak ligt!
[1] 2 3 4