Forum - Online Cycling Simulator game deel 2
Geplaats door zacht op vrijdag 2 juli 2010 om 11:43.
Deel 2 ivm met het lang worden van het vorige topic.
Bespreek hier alles over de Online Cycling Simulator.
Reacties
| Geplaatst door zacht op vrijdag 2 juli 2010 om 11:44 |
| 4e geworden in de Boston Mini, ondertussen mijn kopman getrained op techniek en het vlakke. Die mag volgende wek vlammen in Kasavia Shami - Jizan (in Saudi-Arabië naar ik meen). |
| Geplaatst door slico op vrijdag 2 juli 2010 om 12:23 |
Ik heb toch maar besloten om een 2e kopman aan te maken: Dirk Moerenhout.
Heeft Very Good op Sprinten, Good op Technique en Timetrial.
Kan dus een goede kopman worden of een leadout. |
| Geplaatst door slico op vrijdag 2 juli 2010 om 12:25 |
| . |
| Geplaatst door Nocentinifan op vrijdag 2 juli 2010 om 19:07 |
Ligt eraan waar hij maxed natuurlijk; 88 is toch wat relaxter dan 81  |
| Geplaatst door Justin89 op zondag 4 juli 2010 om 11:54 |
Einde van het seizoen alweer. Gister nog een 3e plaats gepakt in een 2e div race dus ga langzaam omhoog in de 2e.
Even de wereldkampioenschappen afwachten en dan eerste dag van nieuwe seizoen meteen een race. Hopelijk geld binnenhalen, dan renner releasen en tt center training van 60k.. zonde van het geld want wil graag mn talenten doortrainen maarja mijn kopman kan 55 av halen + de tt is er handig erbij te hebben voor Tours. |
| Geplaatst door zacht op woensdag 7 juli 2010 om 14:38 |
| De trainingen hebben zich bewezen. Gauk wint zijn eerste wedstrijd, Kasavia Shami - Jizan. |
| Geplaatst door Justin89 op zondag 11 juli 2010 om 09:17 |
Wat is het hier rustig 
Ik sta nu al aardig in de middenmoot van de 2e divisie. TT center training gegeven aan mijn kopman Miyazaki en idd av 55 nu!!!
Eerste dag van het seizoen meteen een 3e plekkie en op de 3e dag een 8ste plek dus het gaat goed. Vandaag weer een race. |
| Geplaatst door zacht op zondag 11 juli 2010 om 10:07 |
| Ik zit momenteel in divisie 7. De training loont zich, financieel gaat het best aardig, en ik heb zoals gezegd mijn eerste overwinning binnen met Gauk. Dinsdag rijd ik Slupsk Street Race, tot die tijd genieten mijn renners van de rust, zijn de vrouwen op bezoek en mogen ze naar het voetbal kijken. |
| Geplaatst door Nocentinifan op zondag 11 juli 2010 om 13:35 |

Ik ben net met Wilbert van Putten 2e geworden in 5e divisie race Olomouc - Hulin. Van Putten zat met nog een andere renner mee in de break-away maar verloor de sprint-a-deux. In de pelotonsprint werd Nyerges János 2e (5e in totaal dus, want de nummer 3 was vlak voor de meet weggesprongen). Door deze boost (70 punten en 17.000c prijzengeld en 10.000c promotiegeld) zit ik nu in de 4e divisie, waar het me voor mij onmogelijk lijkt races te gaan winnen. Gelukkig heb ik nu heel veel geld om mijn renners te trainen. Go Team Sportweek! |
| Geplaatst door Nocentinifan op zondag 11 juli 2010 om 13:43 |
Correctie:
Heb voor 20.000c een service mechanic gekocht en ga nu voor 5.000c Waterreus trainen op FR. Krijg de komende 4 dagen 16.000c binnen van jobs dus dan kan Waterreus nog 2x een trainingskamp in terwijl de rest lekker lang op race break gaat. Vrijdag is Härjedalen, een race voor de klimmers (een divisie lager dan ik nu rijd!!!) en ik hoop dat Boerema wat potten kan breken. |
| Geplaatst door canute op vrijdag 16 juli 2010 om 08:40 |
weet iemand toevallig wanneer je dp het snelste stijgt?
1. elke 24 uur je renners op en af race break of
2. zo lang mogelijk op rb laten staan?
|
| Geplaatst door Justin89 op vrijdag 16 juli 2010 om 09:39 |
Zonder recovery trainer moet je gewoon 5 dagen als maximum aanhouden. Heb je wel een recovery manager van 50 dan is het geloof ik 4 dagen en 12 uur.
Dus hoe beter je recovery trainer hoe minder uren ze nodig hebben om het maximale te bereiken. Dus het gaat niet in snelheid maar tijd.
|
| Geplaatst door Feilluu op vrijdag 16 juli 2010 om 11:38 |
Ik ben nu ook weer begonnen met Dutch Pro Team  |
| Geplaatst door Nocentinifan op vrijdag 16 juli 2010 om 11:58 |
veel succes  |
| Geplaatst door Feilluu op vrijdag 16 juli 2010 om 18:30 |
In mijn eerste race sinds mijn comeback een prachtige ereplaats behaald: 62e 
Alles staat nu in het teken van RS opdoen en de DP hoog houden. Dan kan ik binnekort heel veel punten gaan scoren met mijn kopmannen:
Floyd Holmen: 63 CL
Theodorus van Heeswijk: 64 SP
Bob Harmens: 55 CL
Norbert Galis: 55 CL |
| Geplaatst door canute op dinsdag 20 juli 2010 om 09:28 |
heb ik eindelijk mijn sprintkopman zover getraind dat hij mischien mee kan doen voor de overwinning... raakt hij voor meer dan een week geblesseerd :-((
zal wel een gebroken sleutelbeen zijn.. |
| Geplaatst door zacht op woensdag 21 juli 2010 om 21:22 |
| Gauk doet het weer voor team zacht, in Malmö Sprints pakt hij de overwinning, in een sprint-a-deux na een ontsnapping vanaf km 9. 8000 dollar, 30 punten, 10000 dollar van tevreden 'local authorities' en een promotie naar divisie 6. |
| Geplaatst door zacht op woensdag 21 juli 2010 om 21:56 |
| En ik heb maar eens wat helmen voor de jongens gekocht. |
| Geplaatst door wilskracht op vrijdag 23 juli 2010 om 19:06 |
Met Nieuwendijk wedstrijd 4e divisie gewonnen.
Moet oppassen als ik nog een wedstrijd win ga ik naar 3e. Weet niet of mijn ploeg Panasonic dat aan kan. |
| Geplaatst door Danenberg op maandag 26 juli 2010 om 09:50 |
Ik heb ook een team: Oekiewakkie
Op het moment zit ik in de 6e divisie. Ik rij vanavond een kasseienrit en een heuvelrit.
Hopen op wat puntjes en geld. |
| Geplaatst door Danenberg op maandag 26 juli 2010 om 23:36 |
| Mijn hoop was terecht, 2 overwinningen en gepromoveerd naar de 5e divisie. Het zal nu wel even over zijn met het succes |
| Geplaatst door slico op dinsdag 27 juli 2010 om 17:15 |
In mijn vakantie het niet slecht gedaan!
3 podiumplekken en gepromoveerd naar de 6e divisie.
Wel lastig dat er nu slechts 1 of 2 races per dag zijn, maar gelukkig zijn er zo weinig teams dat die races zelfs niet vol zitten.
Mijn tweede kopman Dirk Moerenhout word na elke training beter, zo krijgt mijn team met 2 sprintploegen steeds meer vorm. |
| Geplaatst door Justin89 op donderdag 29 juli 2010 om 12:18 |
| Gister dagje in de top division gezeten na een zeer geslaagde Volta ao Porto!! Ingeschreven voor 2 top div races maar ook weer gedegradeerd naar de eerste plaats van de 2e divisie. |
| Geplaatst door Nocentinifan op donderdag 29 juli 2010 om 16:30 |
Met Team Sportweek heb ik 8 van mijn renners verkocht omdat ze niet goed genoeg waren / te oud waren en 8 (veel talentvollere en jongere) nieuwe renners gekocht. Nu wordt het wel lastig om in de 4e divisie te overleven, maar ik heb er alle hoop in dat ik over zo'n 2 seizoenen een team heb voor in de 3e divisie. Over 3 seizoenen moet mijn team goed genoeg kunnen zijn voor 2e divisie en over 4 seizoenen moet ik in de top van die 2e divisie zitten. Das nou nog eens een langetermijnvisie  |
| Geplaatst door Danenberg op donderdag 29 juli 2010 om 22:00 |
| Vandaag 2 vierde plekken, in een keer gepromoveerd naar de 4e divisie. Nu wordt het echt moeilijk om nog resultaten te halen |
| Geplaatst door Joachim op vrijdag 30 juli 2010 om 12:09 |
| Doordat ik op vakantie was zakte mijn ploeg 'Vacansoleil op kop' terug naar divisie 7, maar de weg terug naar boven is vandaag ingezet in de Tyrsting GP met een 2e, 4e en 7e plaats. |
| Geplaatst door Euskaltel op zaterdag 31 juli 2010 om 12:02 |
| Kan je ook renners kopen ipv alleen huren? Dat heb ik nog niet uit kunnen vinden... |
| Geplaatst door slico op zaterdag 31 juli 2010 om 12:42 |
@Euskaltel
Je kan renners eigenlijk alleen maar kopen. Er staan wel Hire, maar je moet een eenmalig bedrag betalen en de renner zit vanaf dan in je ploeg. |
| Geplaatst door zacht op zaterdag 31 juli 2010 om 14:11 |
| "Hire" is Engels voor in dienst nemen. |
| Geplaatst door Euskaltel op zaterdag 31 juli 2010 om 17:29 |
| Ja, maar er wordt gezegd dat hij minimaal voor een maand bij het team blijft... Dus dan loop ik de kans dat een 'gekochte' renner alweer na een maand vertrekt? Dat vind ik dan een beetje vreemd. |
| Geplaatst door slico op zaterdag 31 juli 2010 om 17:55 |
Nope.
De rijder blijft net zo lang bij je team totdat hij met pensioen gaat, maar dan is hij al ver in de 30.
Hij vertrekt dus niet na één seizoen weer. |
| Geplaatst door Euskaltel op zaterdag 31 juli 2010 om 18:01 |
Oké, dat scheelt .
Bedankt voor de info! |
| Geplaatst door slico op zondag 1 augustus 2010 om 12:41 |
Vandaag weer een nieuwe overwinning voor Hubert Wijk!
70 punten, 21.000 prijzen- en sponsorgeld en gepromoveerd naar de 5e klasse.
Zo weer genoeg geld om Dirk Moerenhout te trainen of Hubert Wijk zich laten ontwikkelen op CB of hills. |
| Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 13:35 |
| Vraagje: als ik nu een paar divisies degradeer en dan weer promoveer krijg ik dan weer geld? Of niet? |
| Geplaatst door Justin89 op zondag 1 augustus 2010 om 15:13 |
Als je die 10.000 bedoelt; nee. Als je 1x in de 4e divisie bent geweest, dan weer degradeerd en weer promoveert krijg je geen geld meer. Alleen voor de eerste keer dat een nieuwe divisie ingaat. Anders zou het wel erg makkelijk geld verdienen zijn  |
| Geplaatst door Ivan op zondag 1 augustus 2010 om 16:16 |
@slico
Hoe oud zijn gemiddeld de renners die stoppen? Ik heb nog een renner van 31 die ik wel zou kunnen trainen maar dat heeft weinig zin als hij volgend seizoen stopt. |
| Geplaatst door slico op zondag 1 augustus 2010 om 16:37 |
@ Ivan
Een renner van 31 vind ik te oud om te gaan trainen.
Dan kan je er nog zon 3 a 4 seizoenen plezier van hebben...
Ik zou een andere renner proberen te vinden die wat jonger is . |
| Geplaatst door Joachim op maandag 2 augustus 2010 om 10:50 |
| Vraagje: ik heb een frame (25.000) en een wiel (15.000) maar vraag me af of dat z'n geld waard is. Worden de prestaties van de renners daar veel beter van ? Want anders kan ik die 40.000 beter aan training besteden. |
| Geplaatst door Nocentinifan op maandag 2 augustus 2010 om 11:37 |
@Joachim
Ik heb een frame een wiel een een group set (75.000 in totaal) dus ik hoop dat de prestaties van je renners beter worden . Maar effe serieus ik denk wel dat het werkt anders zou het echt zonde zijn van je geld. |
| Geplaatst door zacht op maandag 2 augustus 2010 om 11:43 |
Er staan sterren bij de frames en wielen.
"Each star represents a 2% bonus for a rider with 50 in a discipline while the bonus is only 1% for a rider 90 in the same stat." |
| Geplaatst door Justin89 op maandag 2 augustus 2010 om 11:46 |
Voor teams in lage divisies maakt het niet zoveel uit en ik zou mijn geld er echt niet aan verspelen. Maar als je later in top division zit kan misschien het percentage wat je erbij krijgt aan prestatie omdat je bv een goed frame hebt je een top 3 kan opleveren ipv een 4 tot 9.
Volgens mij zijn er in OCM maar een stuk of 5-10 die het frame van 5 ton hebben. Maar daar krijg je wel prestatie bonus van, maar weet echt niet of het het waard is.
Gister btw derde geworden in mijn eerste top divisie race!!! |
| Geplaatst door zacht op maandag 2 augustus 2010 om 12:41 |
Feli Justin.
Mijn absolute topman Gauk mag morgen aan de bak in Hopetoun - Rainbow. Hij werd dit seizoen drie keer tweede en won twee keer, dus de verwachtingen zijn weer hoog. Concurrentie verwacht ik vooral van de Luxemburger Destrey de Setas. |
| Geplaatst door canute op maandag 2 augustus 2010 om 16:03 |
| ik zit na de twee overwinningen van vandaag dicht tegen promotie naar de 6e divisie aan. Ik erg benieuwd om mijn renners daar potten kunnen breken. |
| Geplaatst door zacht op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:58 |
Hopetoun - Rainbow gewonnen met Gauk, zoals verwacht net voor Destrey de Setas.
11000$+een bonus van 10000$ erbij, en promotie naar de 5e divisie. |
| Geplaatst door slico op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:42 |
@zacht
We maken ongeveer allebei dezelfde carriere mee.
Ik zie Gauk met wat minder plezier weer aan de start in de 5e divisie sprintraces... |
| Geplaatst door zacht op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:52 |
@slico
Er zijn nog plaatsen vrij zaterdag in Nassau Streets, zie ik je daar ? |
| Geplaatst door Ivan op dinsdag 3 augustus 2010 om 15:01 |
Ik heb een vraag voor jullie. Hoeveel renners hebben jullie in het team zitten en wat denken jullie dat het optimale aantal renners is voor OCM? Ik heb er nu zelf twaalf. Ik heb ze verdeeld in twee groepen van zes. Elke groep stuur ik om de vier dagen naar een koers, zodat ik om de twee dagen een koers uit kan kiezen. Nu speel ik met het idee om drie man te laten gaan en te gaan voor een team van negen. Dat betekent minder races maar wel een hoop coins om die negen fatsoenlijk te trainen. Wat vinden jullie?
En nog wat anders: Wat is er precies zo bijzonder aan de TQ bij de stats? Ik heb namelijk een renner die 'very good' is bij TQ maar voor de rest geen bijzondere stats kan krijgen. Nou vooruit, hij is 'average' bij HL maar daar heb ik er genoeg van. |
| Geplaatst door slico op dinsdag 3 augustus 2010 om 15:21 |
@zacht
Denk het wel inderdaad en waarschijnlijk met mijn beide kopmannen.
Ik wil wel graag een resultaat met geld, dan kan ik mijn beoogde klimkopman kopen.
|
| Geplaatst door Justin89 op dinsdag 3 augustus 2010 om 15:47 |
| Ik heb er nu 13. Heb heel lang 9 renners gehad maar zit nu in top division en daar red je het niet met 9. Dus ben aan het uitbreiden. Voor top divisie is 18 perfect. 22 zou helemaal mooi zijn want dan kun je 3 teams sturen + renners op job of evt blessures opvangen. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
Poll
Wie wint de Tour of Qatar?
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
Mark Cavendish - 14%
Tom Boonen - 26%
Tyler Farrar - 13%