Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Nieuws VI

Geplaats door niborzerrop op woensdag 30 juni 2010 om 20:10.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws zo snel mogelijk op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je ergens anders nieuws ontdekt dat hier nog niet bekend is. Als dat het geval is, dan kun je dat hier posten. Een link naar de bron volstaat, of vermeld in andere gevallen hoe dan ook altijd een bron.

Je kan je nieuws ook hier insturen.

Reacties

1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 14:58
@Robert Gesink!!!!
Je overdrijft nu wel een beetje; niemand vind dit leuk om te lezen.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 15:17
Echt nieuws:

-Rubiera heeft de laatste etappe in Polen met een ontstoken oog rondgereden, waarmee hij geen zicht had. Hij werd tijdens de etappe door een bij in zijn oog gestoken.

-Fietsenfabrikant Trek heeft bij de federale recherche van Los Angeles op hun verzoek verschillende documenten ingeleverd. Hun woordvoerder benadrukt echter dat zij zich niet tegen Armstrong zullen keren. Ook Nike verleent zijn volledige medewerking tot het onderzoek compleet is. Verder wil hun woordvoerder geen mededelingen meer doen.

Bron: resp. marca.com & mundodeportivo.es
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 15:24
@xistnc ik zal de bron er voortaan bijzetten dat was ik vergeten.

@nocentinifan ik vind het interesanter om te lezen over een contract dat aangeboden word aan kreuziger, dan dat rubeira een ontstoken oog heeft.

maar ik zal de uitslag van b.v.b de tour de lodz niet meer plaatsen want dat is inderdaad niet zo interesant.smiley
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 15:31
@rg
Ik bedoeld idd de uitslag vd tour de lodz. Overigens vind ik het wel een leuk feitje om te weten van Rubiera. Het doet toch wat bij de heldenstatus van een wielrenner, ik was meteen afgestapt, maar hij rijdt gewoon door. En het is uit een Spaanse krant en in Spanje is Rubiera erg populair (denk ik, aangezien ze het hebben over 'el mítico Rubiera' de mythische Rubiera).
Geplaatst door Liefhebber op zondag 8 augustus 2010 om 15:33
@nocentinifan

Quote:
Je overdrijft nu wel een beetje; niemand vind dit leuk om te lezen

Praat voor jezelf. Ik vind het wel leuk! Bovendien geef je zelf aan dat je redacteur wilt worden van een aantal kleine rondes. Volgens mij komt dat op hetzelfde neer, qua nieuwswaarde.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 15:34
@Liefhebber
Ok. Maar dit zijn wel heel kleine rondes (.2 / .U17)
Geplaatst door noyelje op zondag 8 augustus 2010 om 16:48
Weet er iemand waar je het wk voor junioren kunt volgen?
Geplaatst door F4L op zondag 8 augustus 2010 om 16:50
@ noyelje: hier.
Geplaatst door xistnc op zondag 8 augustus 2010 om 16:54
Grace Verbeke wint Holland Hills Classic op de Cauberg, met 45s voorsprong op Chantal Blaak. Iris Slappendel wint op een ruime minuut een sprintje van een klein groepje met oa Liesbeth de Vocht.

Veld helemaal uitelkaar geslagen in de Limburgse heuvels. Na nog geen uur koers waren al 50 van de 100 deelnemers op meerdere minuten gereden, om meteen maar in de ravitaillering af te stappen. Daar ben je dan een hele dag voor naar deze uithoek van NL gekomen.

Bron: eigen waarneming.
Geplaatst door noyelje op zondag 8 augustus 2010 om 17:44
De Fransman Olivier Le Gac is wereldkampioen geworden bij de junioren. Tweede werd de Australiër Jay McCarthy en derde Jasper Stuyven uit België.
Ze deden er 3h 32' 05"" over, goed voor een gemiddelde van 36.2 km/h

Daan Olivier was op de zestiende plek de beste Nederlander.

thanks to F4L
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 17:44
Een vraagje: uit welk land kom Le Gac?
Geplaatst door GerbenS op zondag 8 augustus 2010 om 17:49
@NF Frankrijk volgens mij.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 8 augustus 2010 om 17:50
En beste Nederlander is?
Geplaatst door noyelje op zondag 8 augustus 2010 om 18:03
Daan Olivier (16e)
Geplaatst door F4L op zondag 8 augustus 2010 om 18:17
Terpstra wint Sparkassen Giro (1.1) (onder voorbehoud)

Finish foto
Geplaatst door F4L op zondag 8 augustus 2010 om 19:16
Mollema breekt sleutelbeen
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 21:05
uitslag trofeo internazionale bastianelli
1 Carmelo Pantò 03u27'10''
2 Kristijan Durasek LOB z.t
3 Henry Frusto op 0'01''
4 Matija Kvasina RAR op 0'03''
5 Cristian Falcioni op 0'27''
bron:wvcycling
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 21:06
Koos Moerenhout heeft de Profronde van Zevenbergen, een wielerwedstrijd over drie onderdelen, op zijn naam geschreven. De routinier van Rabobank won de puntenkoers, het tweede onderdeel van het omnium. Zijn prestaties in de eerdere tijdrit en het afsluitende criterium waren voldoende voor de eindzege. Johnny Hoogerland legde in Zevenbergen beslag op de tweede plaats. De Italiaan Ivan Basso werd derde.

bron:telegraaf
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 21:09
De Tsjech Stanislav Kozubek mag zich winnaar noemen van de Vysocina Tour 2010. De renner van PSK Whirlpool werd tweede in de slotrit en dat was voldoende voor de winst in het eindklassement.

De winst van de laatste etappe ging naar de Duitser Jacob Fiedler, die daarmee vierde werd in de eindstand. Beste Nederlander op de slotdag was Arno van der Zwet die als derde binnenkwam. De renner van Koga-CreditForce was met een twaalfde plek tevens de beste van zijn landgenoten in het algemeen klassement.
bron:wielerupdate.nl
Geplaatst door xistnc op zondag 8 augustus 2010 om 21:09
@rg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je zou aan bronvermelding doen, toch?????????????????????
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 21:11
@xistnc ik was het vergeten maar ik was het net aan het doensmiley
Geplaatst door petoi op zondag 8 augustus 2010 om 21:18
@robert gesink!!!!! Misschien kan je die verslagen over de kleinere races beter hier posten.

klik

Dan kan men er eventueel reageren op berichten en houden we dit topic vrij voor het melden van ander nieuws.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 8 augustus 2010 om 23:11
@petoi, Uitstekend idee.

@robert gesink[size=4]!!!!!!!![/size]

Reminder:
Quote:
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 15:24
maar ik zal de uitslag van b.v.b de tour de lodz niet meer plaatsen want dat is inderdaad niet zo interesant.

Verder: Het heeft geen zin om je nieuws hier te plaatsen én in te sturen via de 'Nieuws insturen' pagina. Is niet nuttig voor ons en alleen maar tijdsverlies voor jou.
Geplaatst door Rein Taaramae op maandag 9 augustus 2010 om 00:17
Michel Kreder: #BreakingNews: my bro made a second photo in Holland and guess what?!he didn't broke his wrist.he is al lucky guy!he can start training tomorrow and his first race is Trofeo Belinda(stagiar with the proteam).

Raymond dus stagiair bij het Profteam van Garmin (?).
Geplaatst door F4L op maandag 9 augustus 2010 om 10:02
In de Dutch Food Valley Classic (voorheen Veenendaal-Veenendaal) starten vrijdag Jos van Emden, Rick Flens, Nick Nuyens, Koos Moerenhout, Joost Posthuma, Tom Stamsnijder, Dennis van Winden en Tom Leezer. Voor Hamburg (aanstaande zondag) zijn aangewezen Lars Boom, Graeme Brown, Tom Leezer, Grischa Niermann, Nick Nuyens, Bram Tankink, Tom Stamsnijder en Maarten Tjallingii. Ploegleider in beide koersen is Erik Dekker.

Bron: Rabosport
Geplaatst door xistnc op maandag 9 augustus 2010 om 10:09
Voor Boom, Niermann en Tjallingii is de PT-wedstrijd in Hamburg meteen maar even de eerste wedstrijd na de Tour de France...
Geplaatst door Liefhebber op maandag 9 augustus 2010 om 10:13
@xistnc

Dit is geen reageer topic smiley
Geplaatst door F4L op maandag 9 augustus 2010 om 11:08
Ben ik nou achterlijk, of is het bericht met de selecties van Rabosport 'verdwenen'?
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 11:30
De 24-jarige Spanjaard Sergio De Lis heeft besloten zijn fiets definitief aan de haak te hangen. De renner uit San Sebastian was bezig aan zijn tweede seizoen bij Euskaltel, maar reed al twee maanden geen wedstrijden meer door familiale problemen.

Euskaltel heeft inmiddels wel een andere renner gecontracteerd voor volgend seizoen. De 21-jarige Jon Izagirre Insausti komt over van opleidingsploeg Orbea. Zijn oudere broer Gorka rijdt ook bij de oranje formatie en won dit seizoen al twee wedstrijden.

bron:wvcycling
Geplaatst door F4L op maandag 9 augustus 2010 om 13:01
Transfer van Breschel naar Rabobank is definitief, de renners heeft het zelf bekend gemaakt tegenover TV2.dk.
Geplaatst door Joachim op maandag 9 augustus 2010 om 14:09
Volgens iemand op het forum van Omega Pharma-Lotto heeft Gert Dockx voor 2 jaar getekend bij Omega Pharma-Lotto.
Geplaatst door Pannenkoek op maandag 9 augustus 2010 om 14:18
Raymond Kreder terug op de fiets, trainingen gaan met de dag beter aldus Raymond Kreder
Geplaatst door elbosco op maandag 9 augustus 2010 om 14:21
@joachim
thanks voor de tip, maar zolang het niet concreter is kunnen we er helaas niets mee.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 9 augustus 2010 om 14:28
Morgen (smiley) start de Tour de L'ain met een proloog. Aan de start verschijnen onder andere Rabo CT, Skil, Vacans en BMC (met Kroon).

Beeldmateriaal op de website.

Vos and others highlight lack of anti-doping testing in womens cycling

@ nibor
Je hebt gelijk.
Geplaatst door niborzerrop op maandag 9 augustus 2010 om 14:35
@Fernando, smiley
Geplaatst door Quick step minded op maandag 9 augustus 2010 om 15:02
Er wordt een (kort)film uitgebracht over Johan Museeuw. Meer info + trailer vind je daar =>http://www.sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/100809_opvallend_museeuw_film
Geplaatst door gilly2 op dinsdag 10 augustus 2010 om 11:47
José Rujano (Lotería de Boyacá) heeft in El Libano de negende rit van de Vuelta a Colombia gewonnen. De Venezolaan had bijna anderhalve minuut voorsprong op de Colombiaan Sergio Luis Henao (Indeportes Antioquia), die door deze prestatie zijn ploegmaat Oscar Sevilla van de eerste plaats in de stand verdreef. De Spanjaard arriveerde samen met ex-wereldkampioen U23 Fabio Duarte op 1.56 van Rujano in El Libano.
In de stand heeft Sergio Luis Henao nu 33 seconden voorsprong op Oscar Sevilla en 2.52 op Darwin Atapuma.
Geplaatst door djoriana op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:24
Geox met de broertjes Schleck in zee?
Tuesday 10 August 2010
Volgens Tuttobiciweb zou Geox wel eens de mysterieuze hoofdsponsor kunnen zijn van de ploeg van de gebroeders Schleck. De Italiaanse site verwacht nog vandaag witte rook vanuit de burelen van de schoenmagnaat, die via het team van Red Bull ook present is in de wereld van de Formule 1. Wel zou gebruik gemaakt gaan worden van de ProTour-licentie van Footon-Servetto. De manager van deze ploeg, Mauro Giannetti, zou echter geen eigenaar worden van de nieuwe ploeg. Geox gaat daarvoor zelf een wettelijk kader opzetten, zoals bijvoorbeeld ook bij Rabobank het geval is. Mauro Gianetti zal daar in dienst treden, net als ploegleider Claudio Corti. De ploeg gaat rijden op een Zwitserse licentie, nog steeds volgens Tuttobiciweb. Een van de beoogde kopmannen is Damiano Cunego (Lampre), maar ook de naam Mark Cavendish is gevallen. Wordt vervolgd!

bron www.wielerland.nl
Geplaatst door elbosco op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:33
@djoriana
thanks
Ik heb het artikel ook gelezen (komt overigens van WL).
In het Italiaanse artikel van Tuttobici gaat het voornamelijk over de structuur van de nieuwe Geox-ploeg en het meeste nieuws hierover is hier al gemeld. Er wordt slechts zijdelings over de Schlecks gesproken. Cavendish werd ook genoemd, terwijl deze zo goed als bijgetekend heeft bij Columbia (CyclismActu meldt zelfs dat dit volgens de Telegraph al gebeurd zou zijn, maar ik kon de originele bron niet vinden). Kortom, ik geloof er weinig van en vond het geen artikel op WF waardig.
Geplaatst door petoi op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:34
edit: laat maar, zie nu elbosco's post.
Geplaatst door djoriana op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:37
sorry was de bron ff vergeten erbij te zetten
Geplaatst door F4L op dinsdag 10 augustus 2010 om 13:04
Er wordt volgens mij in het artikel op Tuttobici gezegd dat mocht de Luxemburgse ploeg van de Schlecks niet doorgaan, dat ze dan bij Geox terecht kunnen. Geox en die Luxemburgse ploeg staan los van elkaar. De eerste ploeg zal ook een Zwitserse licentie gaan rijden en die tweede logischerwijs op een Luxemburgse (gok ik).
Geplaatst door niborzerrop op dinsdag 10 augustus 2010 om 13:39
@F4L, Dat maak ik er ook van. Maar volgens mij is dat een beetje speculatie, een beetje wishful thinking.
Geplaatst door waggie op dinsdag 10 augustus 2010 om 15:24
Weening mist Vuelta
Geplaatst door Nocentinifan op dinsdag 10 augustus 2010 om 15:33
@waggie
Dat is geen nieuws dat was al bekend.
Geplaatst door waggie op dinsdag 10 augustus 2010 om 15:36
@ Nocentinifan

Op Wielerflits staat dat het nog onzeker was, maar dat hij nog wel in de running is(artikel over sleutelbeenbreuk). Nu is dat dus volgens de Telegraaf en volgens de Pers definitief onhaalbaar voor Weening smiley

Edit: Het staat nu ook pas op NOS Teletekst 670
Geplaatst door F4L op dinsdag 10 augustus 2010 om 19:41
Proloog Tour de l'Ain:

1. Haimar Zubeldia (RadioSchack) les 3 km en 3'38"
2. Wilco Kelderman (Rabobank CT) 3'38"
3. Laurent Mangel (Saur-Sojasun) 3'38"
4. Greg Van Avermaet (Omega-Pharma) 3'39"
5. Matthieu Boulo (Team Roubaix-Lille Métropole)
6. Tony Gallopin (Cofidis) 3'39"
7. Moreno Hofland (Rabobank CT) 3'39"
8. Tejay Van Garderen (HTC-Columbia) 3'40"
9. Romain Feillu (Vacansoleil) 3'40"
10. Steve Morabito (BMC) 3'41"

Bron: Directvelo
Geplaatst door xistnc op dinsdag 10 augustus 2010 om 19:43
Kelderman heeft de flow te pakken!
Geplaatst door Quick step minded op dinsdag 10 augustus 2010 om 19:43
Heusdenkoers 2010

Wouter Weylandt klopte de Litouwer Juodvolakis en Pieter Van Speybroeck. De renner van Quick-Step won de wedstrijd ook al in 2007.

Uitslag:
1. Wouter Weylandt 168 km in 3u48:00
2. Egidius Judovolakis (Lit) - z.t.
3. Pieter Van Speybroeck
4. Frédéric Amorison
5. Laurens De Vreese
6. Maarten Wynants

bron: Sporza
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 10 augustus 2010 om 20:10
Spannende strijd in Criterium Naaldwijk, veel uitvallers
Ook Peter van Achtmaal gelost
Bron: Pannenkoek inc. Live