Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nieuws VI
Geplaats door niborzerrop op woensdag 30 juni 2010 om 20:10.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws zo snel mogelijk op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je ergens anders nieuws ontdekt dat hier nog niet bekend is. Als dat het geval is, dan kun je dat hier posten. Een link naar de bron volstaat, of vermeld in andere gevallen hoe dan ook altijd een bron.
Je kan je nieuws ook hier insturen.
Reacties
| Geplaatst door maikel11 op maandag 2 augustus 2010 om 12:32 |
| De Maar gaat na Quick step. |
| Geplaatst door tendam op maandag 2 augustus 2010 om 12:32 |
| De Maar naar Quick-Step: nu officieel |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 2 augustus 2010 om 12:37 |
| Sanchez mag van Vacansoleil ook 3 knechten na keuze mee nemen. |
| Geplaatst door tendam op maandag 2 augustus 2010 om 12:41 |
| Eens even kijken... Intxausti, Sicard en Txurruka? Ik zeg: doen! |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 2 augustus 2010 om 12:45 |
| Intxausti heeft volgens mij een nieuw contract getekend en Sicard ligt sowieso nog een jaar onder contract. |
| Geplaatst door tendam op maandag 2 augustus 2010 om 13:00 |
| (neem het vooral serieus) |
| Geplaatst door MennoA op maandag 2 augustus 2010 om 13:01 |
| Marc de Maar naar Quickstep!! |
| Geplaatst door tristania op maandag 2 augustus 2010 om 13:06 |
| Ja, stond op teletekst. Wel klasse om zo terug te komen van De Maar. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 2 augustus 2010 om 14:17 |
| LL Sanchez nog niet naar Rabo |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 2 augustus 2010 om 14:27 |
| Frans Maassen was terecht voorzichtig bij de avondetappe. Dat de ploeg uit elkaar valt als hij weggaat vind ik wat overdreven. |
| Geplaatst door Markfcb op maandag 2 augustus 2010 om 14:43 |
| Is dat van LL. Sanchez dan echt zo concreet? |
| Geplaatst door tendam op maandag 2 augustus 2010 om 14:52 |
| Blijkbaar niet dus. |
| Geplaatst door xistnc op maandag 2 augustus 2010 om 15:04 |
| Lol, nu hij een grote koers wint, is het voor hem natuurlijk aantrekkelijk om interesse van andere ploegen met geld af te wachten. Geox, Team-Schleck, Astana, etc. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 2 augustus 2010 om 16:55 |
| El Euskaltel-Euskadi, sin Samuel y con cinco fijos cara a la Vuelta a España Igor Antón, Beñat Intxausti, Egoi Martínez, Gorka Verdugo y Mikel Nieve son los cinco corredores fijos del Euskaltel-Euskadi cara a la próxima Vuelta a España que comienza el 28 de agosto en Sevilla, un equipo en el que no estará finalmente Samuel Sánchez tras su cuarto puesto en el Tour de Francia. El mánager Igor González de Galdeano maneja seis nombres que aspiran a las otras cuatro plazas: Koldo Fernández de Larrea, Juanjo Oroz (recuperado de la lesión de rodilla que le obligó a abandonar el Tour), Pablo Urtasun, Amets Txurruka (quien se encuentra recuperándose de la caída sufrida en el Tour), Javier Aramendia y Alan Pérez. -------------------- Marcel Kittel voor 2 jaar naar Skil |
| Geplaatst door F4L op maandag 2 augustus 2010 om 16:56 |
| Duits talent Marcel Kittel naar Skil-Shimano Het management van het Skil-Shimano cycling team is erin geslaagd om het Duitse talent Marcel Kittel te contracteren. Via het talent-trace programma van de ploeg werd Kittel al enige tijd gevolgd. Kittel, geboren op 11 mei 1988 in Arnstradt, heeft een bijzondere staat van dienst opgebouwd als tijdrijder, terwijl hij ook in de sprint zijn mannetje staat. Hij werd in 2005 en 2006 wereldkampioen bij de junioren in het tijdrijden. Vorig jaar veroverde hij bij de beloften de Europese titel in deze discipline en hij eindigde op het WK tijdrijden in Mendrisio als vierde. Dit jaar veroverde hij de Duitse titel in het tijdrijden. Sinds 2007 maakt Kittel deel uit van het Thüringer Energie Team. Komend najaar zal hij, naar verwachting, als één van de weinige Duitsers tijdens het WK voor beloften zowel de tijdrit als de individuele wegwedstrijd rijden. Kittel tekende een contract dat hem de komende twee seizoenen aan Skil-Shimano verbindt. Bron: Skil site |
| Geplaatst door Friso op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:07 |
| Nieuwe renners voor Katusha, volgens Alexander Kolobnev op zijn Facebook-/Twitterpagina: Quote: Two more Alexanders for Katusha:Mironov and Porsev,also Mikhail Antonov, riders from the continental team "Itera katusha".Good luck for all. |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:10 |
| @ Friso, dat zijn toch gewoon de stagiaires, of niet? |
| Geplaatst door Friso op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:47 |
Aah... Zou goed kunnen. Het is nog vroeg, laten we maar zeggen ![]() |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 3 augustus 2010 om 16:25 |
| Mauricio Ardila, Laurens ten Dam, Steven Kruijswijk, Sebastian Langeveld, Nick Nuyens, Bram Tankink en Pieter Weening rijden in Burgos. Mooie testcase voor Ten Dam en Kruijswijk. |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 3 augustus 2010 om 18:25 |
| Garzelli weet van geen ophouden |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 3 augustus 2010 om 21:01 |
| Ploegenproloog Vuelta ingekort van 14,4 naar 13 km. |
| Geplaatst door Rein Taaramae op woensdag 4 augustus 2010 om 00:22 |
| Smeets meldt dat het nieuwe team van de Schlecks, Joost Posthuma wil aantrekken (bron: vanaf 4.30). |
| Geplaatst door cland op woensdag 4 augustus 2010 om 09:16 |
| afgelopen zaterdag niet opgelet... De titel van het stuk (op een andere site) was "pro road racing coming to Colorado" pro road race is natuurlijk niet perse pro tour.. ![]() |
| Geplaatst door elbosco op woensdag 4 augustus 2010 om 09:33 |
| @cland hebben we al gemeld (zie hier) Er staat trouwens nergens dat het ProTour wordt ![]() |
| Geplaatst door DappereDuiven op woensdag 4 augustus 2010 om 10:33 |
| Edit:- |
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 4 augustus 2010 om 11:08 |
| Michael Rasmussen heeft een open sollicitatie gedaan bij de nieuwe ploeg van Bjarne Riis. De Deense renner spreekt in een interview met Sporten.dk zijn wens uit om Alberto Contador in de toekomst te ondersteunen. De drievoudig Tourwinnaar maakte vandaag bekend de overstap te maken naar de wielerformatie van Riis, die gesponsord gaat worden door Saxo Bank. "Voor mij is het een droomscenario om samen met Contador in de ploeg van Bjarne Riis te rijden", aldus Rasmussen op de Deense site. "Ik denk zelfs dat het nog niet eens zó surrealistisch is, maar alles hangt natuurlijk af van wat Riis beslist." De voormalig Rabo-kopman lijkt met zijn open sollicitatie bij voorbaat zeker niet kansloos. Riis is zelfs positief. "Ik ben al op de hoogte gebracht van de interesse van Michael. Hij verdient een kans om terug te keren in de top van het wielrennen. Ik neem het voorstel op zijn minst in overweging." |
| Geplaatst door elbosco op woensdag 4 augustus 2010 om 12:04 |
| @gilly zie hier ![]() |
| Geplaatst door F4L op woensdag 4 augustus 2010 om 16:23 |
| Holczer: Leipheimer heeft gemanipuleerd Live Ronde van Portugal (stream) Live Paris - Corrèze (Onder voorbehoud) |
| Geplaatst door Peter94 op woensdag 4 augustus 2010 om 17:36 |
| "Het Vacansoleil Pro Cycling Team gaat voor een ProTour licentie in 2011. Het internationale team met een Nederlandse basis werkt aan een ProTour-waardige ploeg voor 2011 samengesteld uit ongeveer tien Nederlanders, vijf Belgen en tien andere veelal Europese nationaliteiten. Bij het samenstellen van het team wordt gekeken naar de kwaliteit van de renners, het herkenbare karakter van de ploeg, het respecteren van de grote internationale belangen van de sponsoren, de brede keuze aan goede renners dankzij de mondialisering van de wielersport en de synergie tussen de teamleden." |
| Geplaatst door gwk op woensdag 4 augustus 2010 om 18:40 |
| Engoulvent heeft de proloog in de Ronde van Portugal gewonnen. Classificação Etapa e geral: 1.º Jimmy Engoulvent (Saur-Sojasun), 6m25s 2.º Vladimir Isaichev (Xacobeo Galicia), a 5s 3.º Alejandro Marque (Palmeiras Resort-Prio-Tavira), mt. 4.º Patrik Sinkewitz (ISD-Neri), mt 5.º Jesús del Nero (CC Loulé-Louletano-Orbitur-Aquashow), a 6s 6.º Jetse Bol (Rabobank Continental), a 7s 7.º Filipe Cardoso (LA-Paredes Rota dos Móveis), mt 8.º David Blanco (Palmeiras Resort-Prio-Tavira), mt 9.º Hugo Sabido (LA-Paredes Rota dos Móveis), a 9s 10.º Cyril Lemoine (Saur-Sojasun), mt |
| Geplaatst door F4L op woensdag 4 augustus 2010 om 21:44 |
| Op de site van El Pais staat een interessant artikel over de overgang van Contador naar Saxo Bank (klik). Er staat iets over de Spaanse regering die een aantal bedrijven had aangespoord om de ploeg van Unzue (Caisse d'Epargne) te gaan sponsoren zodat Contador voor een Spaanse ploeg kon gaan rijden. Helaas waren ze te laat, want Contador had al getekend bij Riis. Nu zit Unzue nog steeds zonder sponsor en wordt er gesproken over een mogelijk tussenjaar. In 2012 zal Valverde de ploeg dan gaan leiden en in 2013 zou Contador er bij komen. En op de site van Euskaltel meldt de ploeg dat het de contracten met Intxausti en Sicard heeft verlengd. Dus een vertrek van Sanchez lijkt toch niet zo zeker meer (zoiets zei hij ook in een interview op Biciciclismo) |
| Geplaatst door Harm op donderdag 5 augustus 2010 om 11:54 |
| Van Nu.nl AMSTERDAM - In zijn woensdag verschenen boek Garantiert Positiv beschuldigt Hans-Michael Holczer, de oud-ploegleider van Gerolsteiner, zijn voormalige kopman Levi Leipheimer van bloeddoping. |
| Geplaatst door petoi op donderdag 5 augustus 2010 om 12:04 |
| @Harm ik wil niet vervelend zijn maar misschien moet je eerst tussen de nieuwsberichten kijken voordat je nieuws post. Nieuwsbericht van gisteren. |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 5 augustus 2010 om 13:40 |
| Samuel Sanchez lijkt nu toch weer dicht bij een nieuw akkoord met Euskaltel-Euskadi. De Olympisch kampioen die al 11 jaar aan de Ploeg uit Baskenland verbonden is, is gerustgesteld door het feit dat Romain Sicard en Igor Anton hun contracten bij de Ploeg verlengd zagen tot en met 2012. De nummer 4 van de Tour de France heeft in enkele Spaanse media gezegd dat hij het liefst bij Euskaltel zijn loopbaan wil voortzetten: ,,Ik voel me bij deze ploeg op mijn gemak en een heleboel zaken zijn hier prima voor me geregeld’’, aldus de Bask, die zich ook emotioneel verbonden voelt aan Euskaltel-Euskadi. Voor Vacansoleil lijken de kansen daarmee tot nul gereduceerd om Sanchez bij zijn huidige ploeg los te weken. |
| Geplaatst door Harm op donderdag 5 augustus 2010 om 13:46 |
| Sorry Petoi Niet gezien. Zal er op letten |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 5 augustus 2010 om 13:50 |
| sleutelbeenbreuk voor Xavier Tondo in Ronde van Polen, volgens Bici. |
| Geplaatst door dvdl op donderdag 5 augustus 2010 om 13:52 |
| Volgens New York Times hebben meerdere renners de beschuldigingen van Landis tegen Armstrong bevestigd in het onderzoek naar hem. |
| Geplaatst door niborzerrop op zaterdag 7 augustus 2010 om 23:48 |
| Voor zij die ons het nieuws van de diskwalificatie van Rasmussen hebben gemeld: het is toegevoegd in het bericht in kwestie. |
| Geplaatst door GerbenS op zondag 8 augustus 2010 om 10:35 |
| Organisatie zet Alex Rasmussen uit de Ronde van Denemarken |
| Geplaatst door xistnc op zondag 8 augustus 2010 om 10:41 |
| @GerbenS: waar dacht je dat die link van niborzerrop boven jouw post naar verwijst? |
| Geplaatst door GerbenS op zondag 8 augustus 2010 om 10:47 |
Oeps, had ik niet naar gekeken... ![]() |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 12:42 |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 8 augustus 2010 om 12:45 |
| Dat staat al een uur op WF (zie rechts boven..) |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:20 |
| Jorn Knops, renner van TWC Tempo, heeft in Tsjechië beslag gelegd op de ritwinst van de tweede etappe van de Vysocina Tour. Knops kon profiteren van een twijfelend peloten en kwam kwam na 97,5 eenzame kilometer solo over de meet. Op de eindstreep hield Knops uiteindelijk twintig seconden voorspong op de Tsjech Milan Kadlec. |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:21 |
| Francisco Mancebo is het wielrennen nog niet verleerd. Sterker nog, de 34-jarige Spanjaard is ook nog steeds in staat om te winnen. Mancebo won in de Ronde van Guadeloupe de proloog, die een lengte had van vier kilometer. Mancebo, die bij de kleine Griekse ploeg Haraklion Kastro-Murcia zijn brood verdient, won de tijdrit in een tijd van 4 minuten en 29 seconden. Hiermee bleef hij Andre Mizurov, renner van Tabriz, acht seconden voor. Derde werd Jaume Rovira, die tien tellen moest toegeven op Mancebo. edit: de uitslag 1 Francisco Mancebo Perez TKT 00u04'29'' 2 Andrey Mizourov TPT op 0'08'' 3 Jaume Rovira Pous op 0'10'' 4 Javier Chacon Quesada TKT z.t 5 José Chacon z.t link: wielerupdate.nl |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:22 |
| Michael Mørkøv is een contract voor nog twee seizoen overeen gekomen met Saxo Bank. Volgens de ploegleiding is Mørkøv een stabiele factor binnen de ploeg en dat blijkt ook nu. Waar veel renners uit de ploeg namelijk al hebben aangegeven te willen vertrekken, kiest de Deen wel voor een langer verblijf bij zijn ploeg. Mørkøv, die sinds 2009 in dienst is bij de Deens ploeg, ziet zijn loyaliteit wellicht beloont met een prominentere rol binnen de equipe. "Hij is een renner met veel potentieel en ik denk er over om hem op te gaan stellen in de voorjaarsklassiekers van het volgende seizoen", aldus ploegleider Bjarne Riis. Ook de 25-jarige Deen zelf is verheugd over zijn contractverlenging. "Ik ben er trots op dat ik mijn werk voor Team Saxo Bank mag blijven doen," zegt hij. "Ik ben dan ook blij dat Bjarne mijn talent ziet en de wil heeft om me te helpen ontwikkelen." |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:24 |
| Roman Kreuziger heeft op zijn website verklaard dat Astana hem een genereuze aanbieding heeft gedaan. De Tsjech zou het aanbod hebben gekregen om kopman te worden bij Astana na het vertrek van Alberto Contador naar Saxo Bank. Naar verluidt houdt Kreuziger de toenadering van Astana in beraad. De renner van Liquigas werd dit jaar derde in het jongerenklassement van de Tour de France. Winnaar van de witte trui was Andy Schleck, gevolgd door Robert Gesink. In het algemeen klassement van de Ronde van Frankrijk werd Kreuziger negende. |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:49 |
| de 17 jarige est mihkel raim heeft de poolse u17 koers tour de la region de lodz gewonnen. de kampioen van estland bij de junioren won ook 3 etappe's. de andere etappe kwam op naam van de pool kadrzynski. eindklassement:1 Mihkel Raïm 08u57'32'' 2 Andris Vosekalns op 0'28'' 3 Daniel Horyza op 0'30'' 4 Michal Kadrzynski op 1'31'' 5 Grzegorz Haba op 1'35'' |
| Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 8 augustus 2010 om 14:50 |
| ik stuur maar een aantal berichtjes voor degene die het leuk vinden dat te lezen. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 8 augustus 2010 om 14:57 |
| Die berichtjes zijn prima, maar een korte kreet met een link mag ook. Verder stoor ik me vooral aan de kilo uitroeptekens in je nickname. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..