Forum - Wielerland TV

Geplaats door Slick op vrijdag 27 maart 2009 om 11:41.
Hallo allemaal,

Na wat websites te hebben bekeken, ik was specifiek op zoek naar wat uitslagen, kwam ik het volgende tegen wat ik jullie niet wilde onthouden. Wellicht dat het al ter sprake is/was gekomen maar ik denk kan het allicht even mededelen.

Het gaat om het volgende:
Op http://www.michaelboogerd.nl/rechts-nieuws.htm zag ik ineens een bericht over wielerland TV.

Ik quote even van de website van Michael Boogerd: Bron: (http://www.michaelboogerd.nl)

"Wielerland TV vanaf 18 april op RTL7 .
Wielerland TV zal vanaf zaterdag 18 april wekelijks te zien zijn op RTL7 om 16:30 uur. Op zondagochtend 19 april om 09:30 uur kunt u de herhaling zien indien u de aflevering gemist heeft of nogmaals wilt bekijken. Het programma wordt gepresenteerd door de bekende en populaire oud-wielerprof Michael Boogerd. De eerste serie zal bestaan uit 10 afleveringen van ongeveer 30 minuten.

In de eerste aflevering op 18 april kunt u o.a. een voorbeschouwing zien van de 44e Amstel Gold Race die de profs op zondag 19 april zullen gaan rijden. Tevens kunt u een interview zien met één van de Nederlandse topfavorieten die zal starten in de Amstel Gold Race. De toerrijders die op zaterdag 18 april de toerversie van de Amstel Gold Race zullen rijden hoeven de eerste aflevering niet te missen. Op de grote schermen die in Valkenburg en op de Cauberg staan zal de eerste aflevering rechtstreeks worden getoond.

Wielerland TV is een kwalitatief hoogwaardig programma dat op een toegankelijke manier de wereld van de wielersport in beeld brengt. Niet alleen het bekende wegrijden zal onder de aandacht gebracht worden, ook mountainbiken, veldrijden en baanwielrennen zullen in het programma in beeld worden gebracht. ‘Een kijkje achter de schermen van de wielersport’. De rode draad in elke aflevering is een persoonlijk gesprek met een Nederlandse of buitenlandse toprenner. In elke aflevering gaat Michael Boogerd een dag op pad met deze toppers uit de wielerwereld."

Wat vinden jullie van dit initiatief en gaan jullie dit volgen?
Ik persoonlijk denk dat het een leuk initiatief is en hoop dat het voor Michael ook goed uit gaat pakken. Met name omdat het nog voor de Amstel Gold is.

Reacties

[1] 2
Geplaatst door BettonneRon op vrijdag 27 maart 2009 om 11:43
ik ga het wel volgen lijkt me leuk
Geplaatst door lnnrt op vrijdag 27 maart 2009 om 11:55
Als ik thuis ben ga ik het wel kijken denk ik, Boogerd is denk ik gemaakt voor TV, interviews met hem waren/zijn ook altijd leuk!
Geplaatst door RaJoKo op vrijdag 27 maart 2009 om 12:00
Ja dit ga ik ook wel volgen, hij kan toch wel bij grote namen komen. De naam Michael Boogerd opent vele deuren
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 27 maart 2009 om 12:12
Dat zeker. Dat zag je ook toen hij in de tour als reporter de teambussen langs ging. Hij deed het heel leuk en alle renners, vooral de jongere generatie, toonden erg veel respect voor hem.
Geplaatst door Slick op vrijdag 27 maart 2009 om 12:30
Zoals het hoort respect voor Boogie smiley

Voor de toerrijders de zaterdag voor de AGR dus ook te zien op de schermen naast de route. Ik zal bij mijn oom en tante een plaatsje reserveren dus ik zal zeker bij de Cauberg te zien/vinden zijn aangezien ze onderaan de Cauberg wonen (naast open lucht theater voor de geintesseerden).

Geplaatst door BambinoDoro op vrijdag 27 maart 2009 om 12:48
Had het al eerder gelezen, maar toen nog niet met datum en zender...Goed van rtl dat ze aandacht besteden aan de wielersport. Michael doet het denk ik wel erg leuk, het interview met de Schlecks is al te zien op wielerland.
Geplaatst door gibofan op vrijdag 27 maart 2009 om 13:16
Bedankt voor de tip. Misschien moeten we een tv-tip-iets krijgen op wielerflits, als er iets van wielrennen op tv komt.
Geplaatst door BettonneRon op vrijdag 27 maart 2009 om 13:21
op holland sport is er bijna altijd wel wat over wielrennen
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 27 maart 2009 om 13:32
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 27 maart 2009 om 14:17
Waarom nou maar 10 afleveringen.. smiley
Het is toch leuk als je iedere week, een jaar lang, (behalve dan misschien okt-jan/feb) zoiets hebt?
Maar gelukkig kan ik dan op 18 April vanaf boven op de cauberg kijken daarzo smiley
Boogerd wordt de toekomst van wielerverslaggeving smiley
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 27 maart 2009 om 16:15
Ze moeten toch ergens beginnen he. Beetje zonde van alle opnames als blijkt dat het na 3 weken al van de buis gaat
Geplaatst door gilly op vrijdag 27 maart 2009 om 21:41
Voor de liefhebbers zijn documentaire.
Geplaatst door Hermantk op zaterdag 28 maart 2009 om 00:16
Haha, zou alweer de 4de keer worden dan smiley
Geplaatst door F4L op zaterdag 18 april 2009 om 16:38
Nu op TV! (RTL 7)
Geplaatst door Henki op zaterdag 18 april 2009 om 17:02
Heb hem net gekeken, vond het zeer goed in elkaar zitten. Rustig programma en word alles goed in uitgelegt. Enigste minpuntje was toch wel dat hij de vacansoleil ploeg de helft niet met helm op fietste. Mag voor de jongere en makkelijk beinvloedbare kijkers onder ons toch misschien wel anders smiley . Maar goed, hopelijk gaat dit zo door, en hebben er genoeg mensen naar gekeken, want ik wil dit wel vaker zien smiley
Geplaatst door Ivo1976 op zaterdag 18 april 2009 om 17:02
Ik vond het wel aardig, veel korte itempjes en interviews. Daardoor heeft het niet veel diepgang.

Als ik Michael was zou ik nog een jaartje of 2 lekker gaan koersen, nu het nog kan. Volgens mij mist hij het stiekem heel erg.
Geplaatst door trapper op zaterdag 18 april 2009 om 17:07
Ik vond het wel een leuk porgramma, alleen jammer dat bij Devolder weer zonodig ondertiteling moest komen. Ik versta Tankink ook soms niet en daar zetten we toch ook geen ondertiteling bij?
Geplaatst door gilly op zaterdag 18 april 2009 om 17:09
Ik vond alleen de reclame niet goed, maarjah het is rtl he
Geplaatst door Henki op zaterdag 18 april 2009 om 17:24
Ach logisch, rtl moet verdienen om te bestaan. Moeten blij zijn dat zij het uitzenden, ik zie de nos het niet zo snel doen smiley
Geplaatst door Markoes op zaterdag 18 april 2009 om 17:36
Vond het wel leuk om te zien... Wat ik persoonlijk trouwens opvallend vond, was dat Lars Boom mee reed met de AGR training.. Wellicht met het oog op volgend jaar?
Geplaatst door Henki op zaterdag 18 april 2009 om 17:39
Ja en Erik Dekker had het over 7 zijn zeker, was dat nou iets van een geintje of is er nog 1 onzeker, waardoor Boom misschien als Reserve mee traint?
Geplaatst door Markoes op zaterdag 18 april 2009 om 18:14
Ja hij noemde er idd 7:
-Freire
-Nuyens
-Gesink
-Tankink
-Martens
-Posthuma
-Weening..

Volgens rabosport.nl zou Clement ook rijden.. Maar Dekker noemt hem niet.. Ik denk dat dit woensdag is opgenomen en woensdag middag is de selectie van Clement bekend geworden.. Dus dat zal denk ik de reden zijn.
Geplaatst door gibofan op zaterdag 18 april 2009 om 23:00
Ai, gemist. smiley
Geplaatst door jonas86 op zaterdag 18 april 2009 om 23:18
@gibofan: je kan de uitzending herbekijken op de site van RTL, bij RTLgemist. Aangezien ik het in België niet kon bekijken ben ik daar maar even gaan rondsnuisteren en je kan het er integraal bekijken (zonder de reclame er tussenin smiley). Enige probleem was bij mij dat het beeld bijna constant vastliep, terwijl het geluid gewoon doorliep. Ik heb het programma dan maar aangepakt als een radiouitzending en ondertussen iets anders gedaan.

btw, Devolder raakt echt niet uit zijn woorden.
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 18 april 2009 om 23:31
Ik heb hem net gekeken.

Hier is de link. Het was voor mij prima, zonder enige hapering.

Ik vond het wel leuk, ben wel benieuwd naar andere afleveringen (waar niet zo'n standaard onderwerp voor zal zijn als vandaag). Als Boogerd dit een tijdje doet zal hij er ook beter in worden.
Geplaatst door Markoes op zaterdag 18 april 2009 om 23:37
@jonas
Tip: zet de kwaliteit naar laag of middel.. Want het ligt dan waarschijnlijk aan je internet verbinding.. Of zet hem niet op groot scherm.. Het kan zijn dat je computer hier niet snel genoeg voor is..
Geplaatst door jonas86 op zaterdag 18 april 2009 om 23:49
Normaal heb ik geen probleem met streamen, ook niet bij de NOS. Ik heb op klein scherm gekeken, maar ik zal mss de volgende keer de kwaliteit wat lager zetten, zien wat dat oplevert. En computer normaal wel snel genoeg, is nieuw van in oktober 2008.
Geplaatst door gibofan op zondag 19 april 2009 om 00:26
@allen,
bedankt voor de link.smiley
Geplaatst door Allardje op maandag 20 april 2009 om 21:49
't is geen wielerland tv maar wel tv, volgende week tom boonen in holland sport, ga denk ik dus maar niet kijken smiley
Geplaatst door Harm op maandag 20 april 2009 om 23:09
Nou, vind het geen beste tv.

Die Micheal kan heel veel, maar zoiets moet hij nog echt leren. In zowat elk interview refereert hij weer naar zich zelf. Als Leukemans de route niet kent in Zuid Limburg, moet boogerd weer vertellen dat hij dat in vlaanderen had en hij moet ook even vertellen welke versnellingen hij gebruikt tijdens de AGR enzovoort.

Is mssn wel interessant, maar volgens mij moet boogerd de vragen stellen en veel goede journalistieke vragen ben ik niet tegen gekomen
Geplaatst door Henki op maandag 20 april 2009 om 23:20
Ja, maar ze hebben misschien wel expres Boogerd genomen omdat hij geen journalist is. Hij vraagt minder en praat meer op een normale manier met de renners. Op deze manier kom je andere dingen weer te weten die je als Herbert Dijkstra het vraagt niet te weten komt smiley Als je Boogie kiest, weet je dat je geen top journalist in huis haalt, maar wel een top wielrenner met vrienden in het peleton, en mensen die naar hem opkijken en daardoor misschien iets meer vertellen smiley
Geplaatst door Harm op dinsdag 21 april 2009 om 00:44
Maar daar verschillen we niet van mening. Boogerd is natuurlijk een persoonlijkheid en ik luister graag naar hem.

Maar renners vertellen pas wat meer als je ze de juiste vragen stelt. En als boogerd alleen over zichzelf praat, komt er weinig interessants uit het interview.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat boogerd best meer uit renners kan halen, maar dan moet die zijn vraagstelling toch echt aanpassen
Geplaatst door BambinoDoro op dinsdag 21 april 2009 om 11:31
Ben het met je eens dat Michael vaak zelf toevoegingen had op antwoorden van geinterviewde, maar dat maakt het wel weer leuk, het wordt een gesprek tussen 2 of meer kenners, en niet een interviewer die alleen vragen stelt.

Verder leuk programma, hoop dat ze binnekort dieper ingaan op trainingen en schema's
Geplaatst door jaja op dinsdag 21 april 2009 om 12:32
Je merkt dat Boogie aan het leren is, vult zelf idd soms vragen al in. Ik vind het zelf wel leuk om dingen ook van hem te weten. Al doende leert men, dus wellicht dat het steeds beter gaat worden. Hij wsa een goed fietser, wilt niet zeggen dat je een goede journalist bent. En dat hoeft ook niet, hij krijgt wel renners te spreken die je anders niet ziet of hoort.
Geplaatst door marjiel op dinsdag 21 april 2009 om 17:16
heb net het programma ff terug gekeken. wel leuk, leuke items.
wat deed boom eigenlijk bij de rabo ploeg??
Geplaatst door JeePee op dinsdag 21 april 2009 om 21:58
@ marjiel Boom deed een training met de groep, hij traint voornamelijk alleen, en als de groep samen traint wil hij daar gewoon bij zijn.
Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 21 april 2009 om 23:36
Ik ben het mer Harm eens dat Boogerd nog geen goede jounalist is. Maar laat hem leren, met zijn vlotte babbel en kennis van zaken kan hij een goede wielerjournalist worden. Nou nog betrokken worden bij wedstrijden (RTL koop eens wat uitzendrechten van kleinere wedstrijden, dan kan Boogie oefenen).
Geplaatst door Henki op dinsdag 21 april 2009 om 23:38
Ja, Rtl mag zeker wel wat wedstrijden gaan uitzenden. Misschien de Olympia's tour en dat soort wedstrijden. Daarnaast, weet iemand hoe je kan weten of het programma goed bekeken is?
Geplaatst door Galotti op woensdag 22 april 2009 om 09:31
@ Henki

Hier kun je de kijkcijfers bekijken van afgelopen tijd:

http://www.kijkonderzoek.nl/

Op zaterdag middag keken 61.000 en op zondag ochtend 46.000 mensen.
Geplaatst door Slick op woensdag 22 april 2009 om 11:25
6.6% van het marktaandeel is helemaal niet slecht voor Michael. Dat betekent dat er toch een groot aantal mensen geïnteresseerd zijn geweest en zijn blijven kijken. Leuk voor hem en ga zo door!
Geplaatst door roger007 op woensdag 22 april 2009 om 11:47
voor een eerste aflevering zeker niet slecht
Geplaatst door Henki op woensdag 22 april 2009 om 13:14
Mooizo dat het goed is, had namelijk geen idee of 100.000 mensen veel is voor een programma. Ik hoop dat ze het blijven uitzenden, ik vind het een mooi programma. En zeker als het blijft verbeteren misschien wel een blijvertje voor elke grote koers smiley
Geplaatst door ZZzzpiedie op woensdag 29 april 2009 om 10:44
Ik vond die 2e uitzending toch al stukken beter van Boogerd. FF lekker MTB-en op Curacao, heerlijk!
Geplaatst door Hermantk op woensdag 29 april 2009 om 13:25
Het programma zou van mij wel iets langer mogen..
Nu bestaat het uit 3 interviews met wielergerelateerde personen. Maar het grootste gedeelte van die interviews lees ik ook op internet of in wielerbladen.
Ik zou het leuker vinden als het programma meer een kijkje in de keuken was, zoals bijvoorbeeld fietstechniek, afstellen van je fiets, trainingsschema's, achter de schermen bij Rabo etc..

Hij moet gebruik maken van zijn mogelijkheden, want die liggen veel hoger dan alleen interviewen smiley Laat dat grotendeels maar aan journalisten over.
Geplaatst door Henki op woensdag 29 april 2009 om 15:56
Ja klopt Herman. Zou perfect zijn als je een uurtje uitzending heb ofzo. Maar ik denk dat Rtl dat nog net aandurft. Misschien als het een succes is wel. Maarja, eerst maar ff afwachten smiley
Geplaatst door Henki op vrijdag 1 mei 2009 om 18:18
Ik vond op rabosport.nl dit als programma van het programma ( klinkt raar.. smiley ):

Hierbij het volledige uitzendschema (zaterdag, RTL 7, 16.30 uur) :

2 mei : De ontwikkeling van sprinter Theo Bos

16 mei: Achter de schermen bij de Raboploeg tijdens Luik - Bastenaken - Luik

23 mei: Waarom fietst Raborenner Joost Posthuma dwars door het centrum van Rotterdam?

30 mei : De weg op met Sebastian Langeveld

6 juni : Go Biking Tour! Breedtesport evenement voor schoolkids in Amersfoort

13 juni : Gesprek met Lars Boom over de Vuelta 2009 in Assen op een bijzonder locatie

20 juni : Robert Gesink gaat zijn 1e Tour de France rijden. Hoe?

Geplaatst door Hermantk op vrijdag 1 mei 2009 om 18:21
Yaaay, Amersfoort smiley
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 1 mei 2009 om 18:25
Dit lijkt toch vrij Rabo-gerelateerd...

Maar wel leuke renners in het middelpunt, ff kijken of het morgen ook over Impey gaat, of eindelijk weer over zijn sprint.
Geplaatst door Koldo op vrijdag 1 mei 2009 om 18:28
Misschien heeft Rabo hier alleen de programma-onderdelen opgeschreven die met hun eigen ploeg te maken hebben.
Geplaatst door Hermantk op zaterdag 2 mei 2009 om 15:21
@Hakkie, het zal waarschijnlijk nog oud beeldmateriaal zijn
[1] 2