Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Nieuwe lay-out

Geplaats door Paulus op donderdag 24 juni 2010 om 17:03.
Wow, mooie lay-out!!!

Reacties

[1] 2 3 4
Geplaatst door Wortel op donderdag 24 juni 2010 om 17:04
Vind ik ook,
mijn complimenten!

Alleen heb ik dat wielerflits gevoel nu niet meer zo....
Zal wel weer komen smiley
Geplaatst door Houdoe op donderdag 24 juni 2010 om 17:05
Ik schrok ervan smiley
Maar hij ziet er een stuk beter uit! Indeling blijft zo goed als hetzelfde, maar het ziet er een stuk professioneler uit!
Is dit samen met V2? Of is het puur en alleen de lay-out?
Geplaatst door F4L op donderdag 24 juni 2010 om 17:07
Wat ik vooral een verbetering vind is dat alles nu een stuk beter verdeeld is, Het ziet er bovendien ook lekker fris uit.
Geplaatst door Nocentinifan op donderdag 24 juni 2010 om 17:10
Mwa, het gaat. Wat mij betreft mogen de letters flink wat groter en zwart ipv grijs.
Geplaatst door Robin5887 op donderdag 24 juni 2010 om 17:17
Prima lay-out! De tekst zou van mij inderdaad iets duidelijker gedrukt mogen worden. Door of de letters ietss donkerder of groter te maken of door de achtergrond lichter te doen.
Geplaatst door Driewieler op donderdag 24 juni 2010 om 17:19
Grotere letters hoeft wat mij betreft niet, zwarter zou wel fijn zijn.
Verder prima lay-out vind ik
Geplaatst door gilly2 op donderdag 24 juni 2010 om 17:51
Is het nu ook zo bij een 'volg hier .....etappe' dat de pagina automatisch herlaad om de 30 sec?

Dat zou wel fijn zijn, want mijn f5 toets is bijna versleten!
Geplaatst door zorba op donderdag 24 juni 2010 om 17:55
Ziet er mooi uit. Iets donkerder lettertype misschien.
Headlines aan linkerkant vallen meer op.
Geplaatst door shiraz op donderdag 24 juni 2010 om 18:05
Hoofdmenu naar beneden, Forumtopics omhoog. Dan kan je in 1 oogopslag ze beiden zijn.
Het hoofdmenu wordt, denk ik, toch niet zo veel gebruikt.
Voor de rest vind ik het wel mooi
Geplaatst door noyelje op donderdag 24 juni 2010 om 18:07
dit kun je toch al bespreken in [V2] Discussietopic
Geplaatst door stoemper op donderdag 24 juni 2010 om 18:08
@ Houdoe, gilly2: De nieuwe lay-out is onderdeel van de V2, maar voorlopig is het alleen de lay-out die veranderd is. 'Inhoudelijke' veranderingen volgen nog.
Geplaatst door uk181 op donderdag 24 juni 2010 om 18:19
Het ziet er gelikt uit maar doet zeer aan mun ogen
Geplaatst door kartje op donderdag 24 juni 2010 om 18:45
jammer, ik vind het allemaal een beetje te gelikt zoal uk181 al zei. Het speelse is er vanaf en is vervangen door een professioneel design. Het zal wennen zijn.
Geplaatst door Justin89 op donderdag 24 juni 2010 om 19:38
Ziet er goed uit maar het is wel vel voor de ogen. Misschien ietsje zwarter de teksten.
Geplaatst door Pieno op donderdag 24 juni 2010 om 19:42
Prachtig! Voedt de WK-sfeersmiley

Over weekje geel voor de Tour??smiley
Geplaatst door DappereDuiven op donderdag 24 juni 2010 om 20:02
Ik stel voor dat nieuwe leden een gratis zonnebril ontvangen?

Maar verder een mooie nieuwe opbouw van de site hoor, ik denk dat de meesten morgen gewend zijn...
Geplaatst door xistnc op donderdag 24 juni 2010 om 22:38
Schitterend! Complimenten voor Elbosco en zijn team. Functionele soberheid voor gevorderden, om er een naam aan te geven...

Ik dacht even dat IE mijn startpagina had vernaggeld, maar het bleek toch echt Wielerflits te zijn.

Om toch een aantal kleine opmerkingen te maken:
- de onmouseover-effectjes zijn prettig, maar als je met de muis over meerdere links wandelt, dan flitst de statusbalk onnodig
- de positie van het forum doet geen recht aan het belang van dit onderdeel
- tegelijkertijd wordt het 'hoofdmenu' overgewaardeerd, die elementen zijn niet echt het hoofdmenu (zie balk bovenaan) en bovendien: wie gebruikt dat nou?
- de tekstkleur is net iets te weinig onderscheidend ten opzichte van de achtergrond
- het oranje is net iets te fel om lang naar te kijken en gaat geleidelijk aan wat pijn doen aan mijn ogen
Geplaatst door LoKoMoTioN op vrijdag 25 juni 2010 om 01:27
ik vind het eerlijk maar raar

ik mis het oude ^^
Geplaatst door RubenAV op vrijdag 25 juni 2010 om 07:32
Het was even wennen, maar dat duurde eigenlijk maar heel kort. Erg strak design en het is allemaal wat overzichtelijker. De letters mogen wat mij betreft ook iets donkerder, maar verder heb ik er niets op aan te merken.
Geplaatst door Heuj op vrijdag 25 juni 2010 om 14:13
ik ben 2 dagen niet op WF omdat ik me klem drink/m'n huis affikt en jullie gooien de hele site om smiley!

erg netjes gemaakt, keep it up!
Geplaatst door Lionel Messi op vrijdag 25 juni 2010 om 14:51
de indeling is prima maar wat een ontzettend lelijke kleurencombinatie, doe dat even snel veranderen

vond het oude beter
Geplaatst door zacht op zondag 27 juni 2010 om 10:54
@Leon
@handheld stylesheet ?
Geplaatst door jdwest op dinsdag 29 juni 2010 om 09:11
In "gewone" explorer v7 is de poll nog steeds vet raar, hij gooit al die keuzes (namen) over 2 regels ipv 1 en ook niet uitgelijnd op de balk; helemaal rechts buiten de balk op regel 1 de voornaam en op r2 links buiten de balk de achternaam.
Het ziet er niet uit en het is behoorlijk onduidelijk hierdoor. Als je hebt gestemd (dat je die % te zien krijgt) is ie wel weer netjes.
Doet ie dat in meerdere browsers of alleen stomme exporer op mijn werk.
Geplaatst door JDB op dinsdag 29 juni 2010 om 11:14
very nice
Geplaatst door elbosco op dinsdag 29 juni 2010 om 11:22
Bedankt voor jullie reacties!

De feedback is over het algemeen positief, daar ben ik blij om. Met jullie reacties gaan we zeker nog iets doen! Er gaan de komende tijd nog de nodige details aangepast worden.
Geplaatst door petoi op dinsdag 29 juni 2010 om 11:29
Ik heb een voorgevoel dat er zondag er wel iets wordt aangepast. smiley Of speelt dat niet mee?
Geplaatst door petoi op dinsdag 4 januari 2011 om 21:44
Up
Geplaatst door petoi op dinsdag 4 januari 2011 om 21:45
Ben het niet eens met de starter van dit topic ook al ging dat over iets anders.

De site was via de mobiele telefoon altijd al een ramp wordt zo alleen maar erger. Ook het verkeer op de site zal enorm toenemen.
Geplaatst door F4L op dinsdag 4 januari 2011 om 21:45
Moet deze link niet weg?
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 21:46
@petoi
ik dacht dat daar het klaag en zeik topic al voor was smiley

Het is iedereen vrij om zijn mening te geven, maar de forumtopics blijven staan waar ze staan smiley
Geplaatst door petoi op dinsdag 4 januari 2011 om 21:47
Mag ik dan wel suggereren om de headlines nu weer links te zeggen daar is nu weer ruimte en dan de columns en wedstrijden naar rechts.
Geplaatst door Derwin op dinsdag 4 januari 2011 om 21:50
@elbosco
Mij storen de veranderingen niet maar ik denk dat je heel wat ergernissen kan wegnemen door je beweegredenen te geven.

Dat je bijvoorbeeld een duidelijkere scheiding tussen site en forum wil. Of minder 'kijkvervuiling' door het links leeg te houden.

Nu niemand snapt waarom het weg is, willen ze het liever weer zoals het was.
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 21:50
@petoi
denk niet dat het toegevoegde waarde heeft om de headlines nu weer naar links te plaatsen. Iedereen is nu gewenst dat ze rechts staan, bovendien springen ze hier bij het lezen van nieuwsberichten beter in het oog.
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 21:51
@Derwin
Heb je gelijk in.

Een duidelijkere scheiding tussen de site en het forum is inderdaad een van mijn beweegredenen. Daarnaast vind ik dat de frontpage nu een rustigere, meer opgeruimde uitstraling heeft. In het begin misschien even wennen, maar ik ben van mening dat de site er op deze manier op vooruit gegaan is.
Geplaatst door F4L op dinsdag 4 januari 2011 om 21:53
@ elbosco, slim gedaan met die forum topics smiley

Edit: Maar dan kunnen ze op de homepage ook weg.
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 4 januari 2011 om 21:54
@elbosco
Eigenlijk bemoeilijkt de lay-out de eigenlijke visie van jullie
Quote:
Wielerflits.nl is een populair interactief platform waar wielerliefhebbers het laatste wielernieuws vinden en met elkaar in discussie kunnen gaan. Sinds juli 2008 brengen wij dagelijks het laatste wielernieuws.

Het forum dus! (of zet weer getalletjes achter de nieuwsberichten zodat je kan zien dat er gereageerd is)

Nu wordt er toch voor gezorgd dat mensen minder naar het forum gaan en dat ze niet weten dat er een reactie is geplaatst.
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 21:56
Quote:
(of zet weer getalletjes achter de nieuwsberichten zodat je kan zien dat er gereageerd is)

Dat heb ik toch ook gedaan ? smiley

Het forum is niet weggehaald, dus ik denk niet dat we iets aan ons doel afgedaan hebben.

@F4L
wanneer ik ze van de frontpage afhaal (wat ik overigens niet van plan ben smiley ), zou het niet meer mogelijk zijn om in 1 oogopslag te zien wat er zich de laatste minuten allemaal heeft afgespeeld op WF. bovendien staan ze daar niet in de weg
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 4 januari 2011 om 21:59
@elbosco
Het forum is zelf niet weggehaald, maar wel weggestopt. Als je ergens klikte, sprong meteen in het oog dat er gereageerd was in een topic doordat deze weer bovenaan stond. Ik denk echt dat mensen minder vaak naar het forum gaan omdat het gewoon niet wordt aangeraden/aangeprezen.

En die getalletjes? Waar dan? (ik bedoelde die getalletjes die het aantal reacties telden)
Geplaatst door aapdedino op dinsdag 4 januari 2011 om 21:59
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 22:00
Quote:
En die getalletjes? Waar dan? (ik bedoelde die getalletjes die het aantal reacties telden)

Als je goed kijkt zul je op de frontpage achter de headlines weer de getallen zien.
Geplaatst door gwk op dinsdag 4 januari 2011 om 22:01
Ik zou de online leden naar links verplaatsen om het geheel wat meer in evenwicht te krijgen. Nu is de 'menubalk' rechts veel langer dan links en dat oogt m.i. niet mooi.
Geplaatst door Vittal op dinsdag 4 januari 2011 om 22:01
Kan je de Bookmarks in het wielerforum ook aanpassen? Of wat is daar de eigenlijk de bedoeling van? Ik ben namelijk helemaal niet geinterreseert in de trainingskm van Pannenkoek....
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 4 januari 2011 om 22:01
En persoonlijk zou ik de poll naar de linkerkant verhuizen. Dan heb je een duidelijke scheiding tussen het nieuws (rechts) en de randzaken (links)

edit: @gwk
Jou valt het dus ook op smiley
Geplaatst door petoi op dinsdag 4 januari 2011 om 22:03
Of "verstop" de poll dan ook
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 4 januari 2011 om 22:04
@elbosco
Op de frontpage vind ik een beetje zonde. Iedereen zal waarschijnlijk één keer per dag de frontpage bezoeken (als je naar wielerflits.nl gaat). Daarna zal je hier waarschijnlijk niet meer komen omdat je in de nieuwsberichten/forums zit.
Dus m.i. verspilde ruimte. Kan dat niet naar de gewone berichten verplaatst worden?
Geplaatst door elbosco op dinsdag 4 januari 2011 om 22:05
@remco2103
lijkt me niet ideaal, de headlines worden hierdoor korter waardoor de titel minder duidelijk wordt
Geplaatst door petoi op dinsdag 4 januari 2011 om 22:09
@elbosco zou je niet de rij met "oude" headlines korter maken meestal discussieren we niet langer dan een dag over 1 nieuwsbericht. Zeg van 25 naar 20 (meer nieuwsberichten worden er toch niet gemaakt tijdens 1 dag)

En komen alle ploegen misschien straks links te staan?
Geplaatst door aapdedino op dinsdag 4 januari 2011 om 22:09
Ik vindt het wel mooi met die icoontjes en wedstrijden aan de linkerkant. Alleen ik mis het forum heel erg links. Ik kan het forum niet meer snel en eenvoudig in de gaten houden. Je moet steeds naar beneden scrollen en naar de homepage of wielerforum knop gaan.

Maar het is een beetje een verbetering, maar qua forum niet.
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 4 januari 2011 om 22:11
@elbosco
Maak dan de kolom rechts iets breder zodat die cm van de teller er ook op kan?

Over het forum; de discussie wordt nu juist ontmoedigd.
Als er in een nieuwsbericht wat off topic wordt gegaan, wordt er verwezen naar het forum ('maak maar een topic aan'). Als je naar het forum wilt, zul je eerst weer allerlei (overbodige) handelingen moeten doen én goed moeten zoeken.
Ik ben niet te lui om een paar keer extra te klikken, maar ik vind het wel vervelend omdat de forum opzet eerst gewoon goed functioneerde!
Geplaatst door Hermantk op dinsdag 4 januari 2011 om 22:12
Ik vind het forum een stuk duidelijker zo. Bookmarks: heel goed idee smiley
De frontpage ziet er zonder al die forumtopics rechts ook een stuk rustiger en professioneler uit.
Alleen zou de link naar het forum op een of andere manier wat meer naar voren moeten komen op de frontpage, helaas ontbreken bij mij nog de concrete ideeën daarvoor.
[1] 2 3 4