Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nederlandse taal!
Geplaats door tristania op vrijdag 27 maart 2009 om 01:32.
Hallo,
Zal wel weer dronken zijn. Kijk, kijk naar het tijdstip. Ja, kom weer uit de avonddienst. Sorry, maar wat een triest forum dat men let op het tijdstip en de spelfouten. Ben een gewone jongen die niet op spelfouten let maar gewoon een mening wil weergeven. Jammer dat je hier op dit forum van enorm hoog niveau moet zijn om een mening te mogen verkondigen en ik wist niet dat dat alleen tussen 9.00 uur en 17.00 uur mocht doen. Wist niet dat ik zoveel fouten had gemaakt. Jammer dat ik als gewone man hier word afgerekend op spelfouten. Zal eerst een inburgeringscursus gaan volgen om hier nog een reactie te kunnen schrijven. Word hier afgemaakt als alcoholist en als sufferd terwijl ik gewoon iets ter sprake wilde brengen.
Wens alle mensen hier veel succes. Ik durf hier niet meer te reageren. Jammer, wielrennen is al 20 jaar mijn passie en ben diverse keren bij de Tour geweest en bij WK's. Ik open nog één forum en wens iedereen veel geluk en kennis van de Nederlandse taal.
Ik vind het jammer dat je hier gewoon van een paar intellectuelen commentaar krijgt op je taalgebruik of tijdstip van schrijven. Jammer. Ik dacht dat internet 24 uur per dag toegeankelijk is maar als je in nachtdienst werkt en vervolgesn bij thuiskomst reageert en er word aangenomen dat je te veel ophebt vind ik niet normaal. Jammer dat een paar intellectuelen de dienst uitmaken en denken dat ze de wijheid in pacht hebben over het wielrennen omdat ze de taal goed schrijven. Ik heb er ook kijk op maar schrijf helaas niet zo goed.
Reacties
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 27 maart 2009 om 08:41 |
| Hallo Tristania, Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden als ik je beledigd heb of iets dergelijks, en ik hoop dat het er niet voor zorgt dat je geen bijdragen meer levert op de fora en berichten. Ten tweede wil ik even kwijt dat je het doet voorkomen alsof je door een groepje alleen bent aangevallen op je spelfouten, terwijl bij mijn weten alleen The Collective hier opmerkingen over heeft gemaakt, maar dit ging gepaard met inhoudelijk commentaar over het door jou gestartte topic. De rest van de reageerders heeft hun mening over het onderwerp geuit, die niet altijd hetzelfde was en dit geeft aan dat je een goed topic hebt gestart. Ten slotte zijn er overal mensen die letten op het gebruik van de Nederlandse taal, sommigen vervelend veel en anderen, zoals ik, proberen zich in te houden. Kortom, ik hoop niet dat dit je afscheid is van WielerFlits.nl Met vriendelijke groet, Koldo |
| Geplaatst door DonQ. op vrijdag 27 maart 2009 om 09:11 |
| Beste Tristania Blijkbaar is mij dit volkomen ontgaan, maar kan niet nalaten ook even te reageren. Het forum is 24 uur toegankelijk, met of zonder spelfouten, het overgrote deel van de bezoekers stoort zich daar niet aan. Naar ik begrijp uit Koldo's relaas betreft het hier slechts 1 persoon die zich blijkbaar geroepen voelde om kritische opmerkingen te maken. Ik kan je alleen aanraden om dergelijke opmerkingen te negeren en zou het jammer vinden als je besluit om niet meer te reageren definitief is. Ook wil ik alle bezoekers hierbij oproepen om elkaar met respect te behandelen, we zijn tenslotte allemaal wielerliefhebbers en geen taalpuristen. Vriendelijke groet, DonQ. |
| Geplaatst door Slick op vrijdag 27 maart 2009 om 10:35 |
| Ik ben het volledig met je eens DonQ! Tristania laat je niet gek maken want ik waardeer je opmerkingen echt wel, kritisch zijn hoort helaas bij het leven maar je inzicht en je kennis wordt wel degelijk geapprecieerd! Keep it blits and keep visiting wielerflits! Echt niet weggaan hoor ![]() |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 27 maart 2009 om 10:51 |
| Tristania, als je op een forum post komt er vroeg of laat kritiek, dat is inherent aan het internet. Je zult je jezelf moeten afvragen of je er mee om kunt gaan. In de meeste gevallen betreft het gezeur over randzaken, vaak bedoeld om mensen op stang te jagen. Daar mee omgaan betekent voornamelijk: totaal negeren. Soms moelijk, maar meestal wel het beste. Zeg gewoon inhoudelijk wat je wilt zeggen, en negeer de kriiek die de randzaken betreft, dat is mijn advies. En nogmaals, je moet dit wel kunnen. In het karakter van mensen zit vaak een onweerstaanbare neiging om er op te reageren. Mijn partner is gestopt met berichten plaatsen op een aantal forums, omdat ze het simpelweg niet kon opbrengen om niet te reageren op onruststokers en randzaakdebielen. Persoonlijk vind ik dat iedereen die ooit op een forum of in en nieuwsgroep post dit moet lezen. |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 27 maart 2009 om 12:18 |
| De opmerkingen inzake alcohol moet je ook deels kunnen bergrijpen. Als je kijkt naar het tijdstip van de post de spelling maar vooral het aggressieve taalgebruik dan ontstaat dat vermoeden nogal snel. Mocht het in dit geval niet waar zijn negeer het dan gewoon en kijk wie er inhoudelijk op je post reageerd. |
| Geplaatst door achilles op vrijdag 27 maart 2009 om 17:02 |
| @ tristania, trek het je niet zo aan. Mensen die moeten terugvallen op randzaken (tijdstip,...) doen dit eigenlijk alleen omdat ze geen deftige argumenten hebben over hetgeen waar het echt om draait, de kern van de zaak. Het zit in de mens om voorbarige conclusies te trekken.Graag niet alle forumgangers over dezelfde kam scheren a.u.b. |
| Geplaatst door Derwin op zaterdag 28 maart 2009 om 15:44 |
| Ok tristania…laat ik beginnen met te zeggen dat je gelijk hebt in het feit dat iedereen mag reageren op een forum. Dat betekent dus ook dat iedereen op jouw posts mag reageren. Je claimt dat je wordt uitgemaakt voor sufferd en alcoholist.Ik heb de desbetreffende reacties maar even opgezocht zodat de dingen niet uit z’n verband worden gehaald. Jij opent een forum betreffende Dijkstra en Ducrot; je zegt hierin vervolgens dit: ….alhoewel ik die van parijs Nice, wie was dat, Evert Ter napel nog beter vond… Vervolgens komt er een reactie …Maar als je Evert ten Napel bij P-N goed vond, heb je waarschijnlijk net zoveel verstand van wielrennen als van het schrijven van de nederlandse taal... En vervolgens: Ah ik begrijp het al. Deze Forum topic is gemaakt op 3:25u, dus zeer waarschijnlijk met een paar borreltjes op... Nou ik begrijp de reactie helemaal, je geeft namelijk niet aan wat je aan Evert ten Napel goed vindt en waarom. De toon van de bovenstaande reacties op jouw uitspraak (over ten Napel) is echter tamelijk agressief en daarom snap ik ook dat je, je hierdoor aangevallen voelt. Maarrrrr….als je niet wilt dat je voor alcoholist wordt uitgemaakt waarom zeg je dan het volgende: En het was al nacht ja, maar meeste schrijvers schrijven snachts met een borrel… Wat de spelfouten betreft snap ik beide kanten. Ik vind het ook donders irritant om te zien hoe diep triest het af en toe is gesteld met de spelling van onze taal, maar in een forum moet je daarover heen kunnen kijken en naar de inhoud kijken. Aangezien er ook inhoudelijk op je stellingen/mening is gereageerd vind ik dat je, je niet zo aan moet stellen en gewoon moet blijven reageren. |
| Geplaatst door Fietsflap op dinsdag 31 maart 2009 om 19:00 |
Sorry, ik had daar ook een rol in, maar het was niet mijn bedoeling dat het zo'n reactie zou hebben. Ik was een beetje kwaad dat Ducrot en Dijkstra zo erg afgekraakt werden zonder heel duidelijke argumenten. Toen ging ik ook een beetje zeuren over spelfouten, had ik niet moeten doen. Sorry! ![]() |
| Geplaatst door Talan op dinsdag 31 maart 2009 om 21:34 |
| Oké fout van degene die zich over jouwn taalfauten hebben geoordeeld. Maar zolang dat niet in grote getale gebeurd moet je daar gewoon overheen lezen man. Je scheert nu iedereen over één kam en dat is zonde omdat we daardoor iemand zijn mening missen! Er zijn een paar mensen (mss niet bewust) de fout in gegaan. Maar je moet het zelf maar weten of je wilt reageren, je kan je ook druk maken om niks! Dus ga gewoon weer reageren! (ik weet dat je het stiekem toch leest) |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 31 maart 2009 om 21:40 |
| lol @ talan |
| Geplaatst door tristania op dinsdag 7 april 2009 om 23:27 |
| Hoi, Dank voor jullie reacties. Doet me goed. Ben er weer en blijf gewoon reageren. Ik heb dit topic geopend niet alleen voor mezelf maar ook voor andere mensen die er soms last van hadden. Ook op andere fora, vorig jaar op een andere wielersite waren er mensen die zo nodig moesten reageren op kleine spelfoutjes, dan wel schrijffoutjes. Kijk, ik ben soms erg laat thuis en dan wil ik even relaxen en nergens over nadenken. Kom hier voor mijn plezier maar jullie hebben gelijk. Ik moet niet iedereen over één kam scheren en me ook niet te snel laten wegjagen. Wilde het met dit voorbeeld gewoon eens ter sprake brengen maar jullie kunnen mijn reacties weer tegemoet zien hoor ![]() |
| Geplaatst door gibofan op dinsdag 7 april 2009 om 23:37 |
Goed dat je terug bent.![]() Overigens vind ik het wel vervelend dat er redelijk wat spelfouten en schrijffouten in dit forum zijn. Het stoort me en leidt me af van de inhoud. Dus ik zou wel graag willen dat iedereen zijn best doet om in netjes Nederlands te schrijven. |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 8 april 2009 om 11:48 |
| Ik zie dat de reactie die ik op het ducrot en dijkstra forum heb geplaatst wat stof heeft doen opwaaien. Dit was overigens helemaal niet afzeikend bedoeld, en vond mijn opmerking best grappig... Alhoewel er natuurlijk een kern van waarheid zit in mijn opmerking. Ik ben ook geen Neerlandicus, maar in de forumtopic zaten zo ontzettend veel taalfouten dat het eigenlijk niet meer leesbaar was. Een grapje over een borreltje op moet dan m.i. wel kunnen.... Ook ben ik van mening dat Ten Napel de slechtste wielrcommentator ooit is, en heb daarover geen inhoudelijke reactie teruggehad. Die man kan door een wielerliefhebber niet serieus worden genomen met zijn opmerkingen en oneliners die hij bij elke sport gebruikt. Enkele voorbeelden: die dekselse kroon, dekkertje dekkertje, als een duveltje uit een doosje, en ga zo maar door. om een lang verhaal kort te maken: - lekker borreltje is ok - proberen een topic te maken die enigzins leesbaar is - wielrennen bij sporza kijken. |
| Geplaatst door Freire fan op woensdag 8 april 2009 om 15:08 |
| Grote geliefde wielrenliefhebbers! Als iemand zo'n enorme behoefte heeft om spelfouten te verbeteren, ga dan lekker op een andere site zitten. Of houd je mond erover (zoals ik doe, want ik zie ze regelmatig ), maar laat iedereen in zijn waarde!Het gaat hier omde SPORT (K) niet om de spelfouten ![]() |
| Geplaatst door tristania op woensdag 8 april 2009 om 15:09 |
Beste The collective, ik vond mijn topic duidelijk en leesbaar. Overigens wil ik er op wijzen dat er bij jou ook spelfoutjes te vinden zijn Het is bv. "dat enigszins leesbaar is". Overigens is het Ter Napel en niet Ten Napel. En inhoudelijk zal ik nog inhoudelijk reageren op het formum dat er over gaat. Maar goed, we begrijpen elkaar! Begrijp wat je bedoelt! |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 14:11 |
| Ik vint het geen enkell probleem wanneer mensen nie goet kunnen spelle. Zelluf mag ik dan wel het grootste taaltalend van nederland zijn, maar niet iedereen ken nu eenmaal zo goet spelle dan ik. Dus gaa nu asjeblief niet zeure over anderszemans spelfauten want de nederlanse taal is nu eenmaal nie de gemakkelijkeste van alle talen.. Hiermee sluid ik mijn betoog in de hoop dat julie nie meer gaan zeuren over spelfauten. p.s. Het is tog egt Evert TEN Napel groenten Markoes |
| Geplaatst door Slick op donderdag 9 april 2009 om 14:31 |
| pund. |
| Geplaatst door Koldo op donderdag 9 april 2009 om 14:41 |
| Evert TEN Napel? Ik dacht altijd Theo Koomen :s |
| Geplaatst door munnik op donderdag 9 april 2009 om 17:23 |
| Hé Tristania, Leuk dat je tenminste iets zegt over die spelfouten. En dat van Ten Napel is toch maar een grapje om te stangen denk ik haha??? Moet wel enorm lachen dat er mensen zijn op fora die zich ergeren aan spelfouten. Ik heb alles eens doorgenomen en vind het eigenlijk reuze meevallen. Vind het wat overdreven om te zeggen dat het onleesbaar is door de vele spelfouten. Valt me juist op dat mensen die klagen over spelfouten zelf ook een aantal fouten maken. En jongens, het is toch de nieuwe spelling om in woorden Ducrot te praten. Maar ik ben blij dat je het ter sprake hebt gebracht. Iedereen moet welkom zijn en zijn gevoel kunnen uiten. Wielrennen is een sport voor iedereen en niet alleen voor de geletterde onder ons. Leuke reactie ook van Markoes. |
| Geplaatst door Sassenees op dinsdag 16 juni 2009 om 13:38 |
| Wat kan mij een paar spelfouten nou schelen, zolang de boodschap maar duidelijk is. Laatst kwam ik op een forum dit tegen: Ik heb een leuk idee somige mense hebbe geen teamspeak maar als er nieuwe chate kome zoals hulp chat NAP chat en Bontgenote chat van jou eige clan hulp chat is voor iedereen NAp is voolr jou clan met de gene die NAP me tjou zijn en bontgenoten mag je clan daar chate dus NAP en bontgenoot chat is voor clan je kan chate met bontgenote en NAP sommige mensen van bontgenote zie je niet vaak maar nu mischien wel dit is alleen voor mense die clan hebben ik heb dit idee bedacht voor mense die geen teamspeak hebbe en dat ze dus niet me tcontact op hun hoofdclan komen dit idee is erg leuk ik hoop dat jullie iets van vonden goede dag vedder: Dan vallen de vautjes van Tristania nog heel veel mee ![]() |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 16 juni 2009 om 14:18 |
Hahahahaha ik wil ook NAP chate tiemspiek ![]() |
| Geplaatst door ajacied op dinsdag 16 juni 2009 om 19:46 |
| Nee erg duidelijk hahaha!! Zo slecht is mijn Nederlands zelfs niet! |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 16 juni 2009 om 19:47 |
@ Sassenees, waar heb je dat opgedoken? en waar gaat het over? |
| Geplaatst door tristania op zondag 23 augustus 2009 om 00:34 |
Voor de intelligentia van de sportvolgers: Wat is overigens het meervoud van forum? |
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 23 augustus 2009 om 00:40 |
| fora. forae zie je ook wel eens maar ik weet niet of dat correct is. |
| Geplaatst door tor1to op zondag 23 augustus 2009 om 07:10 |
| Forums mag tegenwoordig ook. Net als museums en aquariums. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..