Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Pro Cycling Manager 2010
Geplaats door gilly2 op zondag 6 juni 2010 om 13:10.
De release datum van dit spel is 17 juni 2010, ik heb alleen nog geen info gevonden over hoe duur het is en waar het te krijgen is, jullie wel?
Reacties
| Geplaatst door gilly2 op zondag 6 juni 2010 om 13:11 |
| aah, zie nu net linkje naar wehkamp, en ddus ook maar meteen besteld |
| Geplaatst door Contadorfan op zondag 6 juni 2010 om 13:23 |
| Geplaatst door Contadorfan op zondag 6 juni 2010 om 13:25 |
| Info over pcm 2010: Voor fans van voetbal is er Football Manager, voor fans van fietsen is er Pro Cycling Manager. Het spel dat in het teken staat van de Tour de France viert dit jaar haar tiende verjaardag, tijd voor een facelift dus! ‘’Het was hét moment voor een remake van de grafische engine’’ aldus Clement Pingét, project manager van de serie. ‘’We vonden dat het tijd was om verder te gaan, dus hebben we met het team van ontwikkelaars om enkele dingen vergaderd. Uiteindelijk hebben we het landschap veel gedetailleerder gemaakt, meer variatie, meer dynamiek en ervoor gezorgd dat de weersomstandigheden tijdens de etappe kunnen veranderen! Kortom, een stuk realistischer. Ook werken we aan twee jaar ontwikkeling tegelijk, er is dus nu al een team bezig met PCM 2011’’. Grote stap voorwaarts Het resultaat is een visuele sprong vooruit. Realistischere bergen, races met verbeterde bloemen, detail en finesse. De vergelijking is zo oud als de wereld, maar toch, het spel lijkt veel meer op een televisieuitzending van een wielerwedstrijd nu. We hebben hiervoor aan kleine details gedacht, bijvoorbeeld de diepte van het gras, of het waziger worden van de camera als een groep renners naar de andere vliegt. Cyanide heeft nog niks bekendgemaakt over de systeemeisen. Verwacht word dat de 2010-versie ongeveer even zwaar word als de 2009-versie uit de reeks. Nieuwe modus: Seizoen Ook maakt een nieuwe modus zijn opwachting in de 2010-versie : Seizoen. Zie het als iets tussen Carrière en Race in. Dit bied je de mogelijkheid je volledig te focussen, op de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Toch blijft Carrière dé modus van PCM 2010, de modus die je de mogelijkheid geeft om het brein achter een wielerteam te zijn. In die modus is er dit jaar iets nieuws; ‘Het Archief’. Zo’n archief is aangemaakt voor elk renner in het spel, en je kan er zijn records en prestaties. Zo kan je bijvoorbeeld zien dat Lance Armstrong al zeven keer de Tour heeft gewonnen, aan jou de taak dat te evenaren.. Evenwicht in simulatie Ook is er een nieuwe methode voor het simuleren, speciaal voor degene die klaagden dat er zo grote tijdsverschillen zijn als je simuleert. Je kan de wedstrijd namelijk in 3D volgen, maar dan in een ultra-versnelling! Kies je die versnelling, krijg je een tekst-modus op je scherm. Cyanide was helaas niet bereid er ons een screen van te tonen, maar we verwachten er veel. Verder is er ook ingegrepen qua balans in de race, dit was onrealistisch volgens sommigen. In PCM 2010 zullen bijvoorbeeld rivieren echt stromen, net als in de werkelijkheid. Conclusie Pro Cycling Manager 2010 moet worden uitgebracht in Juli, intussen word er nog onderhandeld wat betreft de licensies. Hopelijk krijgen ze meer licensies dan in de voorgaande series, in ieder geval weten we nu wat er allemaal nieuw is in PCM 2010! Als er geen bugs in zitten, de foutjes waarmee de vorige series zo geplaagd werden, zou dit wel eens de beste uit de reeks kunnen worden.. |
| Geplaatst door fvtende op zondag 6 juni 2010 om 20:39 |
| Ik snap niet dat ze zich zo focussen op de graphics als er nog zoveel te verbeteren is op de gameplay. |
| Geplaatst door Nocentinifan op zondag 6 juni 2010 om 20:49 |
| 100% eens met fvtende. Na PCM 2007 hebben ze met pcm 08 en verder duidelijk gekozen voor graphics ipv gameplay. Persoonlijk vind ik de gameplay van PCM 07 nog steeds de beste, veel beter dan pcm 09. De graphics van 09 zijn misschien dan wel ijzersterk, maar mijn pc kan het eerlijk gezegd niet aan dus ik speel met nogal modale graphics. De systeemeisen van pcm zijn echt veel te hoog. |
| Geplaatst door fvtende op zondag 6 juni 2010 om 21:19 |
| Tja, ik vindt sowieso bij management/simulatie games dat de graphics erg ondergeschikt zijn. Blijkbaar vindt cyanide dat niet. Dat is jammer, want er zitten echt nog veel mogelijkheden in de gameplay. Om op wielertermen te blijven. PCM is in een sur-place terecht gekomen. Alleen de graphics verbeteren, verder komen er nieuwe db's. Maar die db's zijn ook te modden. Daardoor kun je net zo goed een oudere pcm spelen met een recente db. |
| Geplaatst door Contadorfan op maandag 7 juni 2010 om 10:31 |
| @fvtende Pcm is oorspronkelijk een simulatie spel. Maar ze hebben de races en graphics nu dus danig gemaakt dat de racen afzonderlijk ook erg leuk zijn om te rijden. Zonder daar management aan vast te binden. Daarnaast hebben ze wel iets meer verbeterd dit jaar dan alleen de graphics. - Het weer heeft nu echt invloed op de race, noem je dat geen vooruitgang op gameplay gebied? - De simulaties zijn nu in 3d te volgen, waarbij je veel meer kunt aansturen --- noem je dat geen vooruitgang op gameplay gebied? - Er is nu de mogelijkheid tot een seizoen. Maar ik geeft toe de vooruitgangen zijn langzaam, en ze mogen misschien zich wat meer specifiek concentreren op de gameplay vooral bij carriere modus. |
| Geplaatst door Joop op maandag 7 juni 2010 om 15:56 |
KLinkt eerder als een update dan echt een nieuw spel gewoon het beeld is wat mooier ![]() |
| Geplaatst door justkoen94 op maandag 7 juni 2010 om 16:30 |
| Zijn de systeemeisen al bekend? Ben bang dat ik m niet kan draaien ![]() |
| Geplaatst door thijssss op maandag 7 juni 2010 om 16:45 |
| ''Je kan de wedstrijd namelijk in 3D volgen, maar dan in een ultra-versnelling!'' Dit vind ik wel een goeie verbetering, verloor soms bijna grote rondes door een vlakke etappe te simuleren waarin dan een subtopper ineens 20 minuten kreeg van het peloton ![]() |
| Geplaatst door Laatste man op donderdag 10 juni 2010 om 12:24 |
| Aangezien mijn pc dit niet meer gaat draaien, had ik voor vakantie een PSP. 2010 zou echter niet op de PSP meer uitkomen (niet rendabel), nu lees ik echter dit op de officiële focus site. The successful sports games series, Pro Cycling/Tour de France 2010 is back on Sony's PSP™ to please all cycling enthusiasts for the new season! As a true concentrate of cycling, Pro Cycling/Tour de France 2010 faithfully reproduces the greatest cycling races including all of their upbeats. Take the lead of one of the season’s official teams and guide their greatest champions to the highest step of prestigious international podiums, such as the Tour de France, La Vuelta and many more! Live the race and its upbeats! Act directly on your cyclists’ behavior: effort management, attacks, leader protection… the game offers many real tactics for the sport. You can even directly control your cyclists during time trial, sprint and of course track events! The new Campaign mode will offer to all challenge-lovers up to 10 missions to complete,each of them more difficult than the previous one. This mode will be a true test even for the best managers! Players in need of guidance have not been forgotten. The new fully interactive tutorial will help them discover cycling races, or improve their performances thanks to wise advice! Thanks to all its features and novelties, Pro Cycling/Tour de France 2010 stands as THE absolute edition that all cycling lovers must have on PSP™. Live a fantastic cycling season, including the Tour de France, the Tour of Spain (La Vuelta) and many others, through 130 races and stages faithfully recreated. Create your team or lead one of the 26 official teams or one of the 40 bonus teams, and climb to the top of competition! 6 game modes are available: the new Campaign mode, and as always the greatest races in Season, Classic, Tour, Stage and Track modes! A new tutorial mode to learn about the cycling race world and to improve one's skills. Compete against friends in intense races via WIFI-LAN. Delen in dit verhaal maken het geloofwaardig om te denken dat er toch een PSP versie komt, 26 teams bijvoorbeeld. |
| Geplaatst door Squadron op woensdag 16 juni 2010 om 13:09 |
Heb hem binnen, geinstalleerd en nu blijf ik een melding krijgen waarin wordt gemeld dat ik een illegale versie heb . Op mijn andere computer werkt hij al wel.... |
| Geplaatst door justkoen94 op woensdag 16 juni 2010 om 15:47 |
| @ squadron Weet je de systeemeisen? |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op woensdag 16 juni 2010 om 16:15 |
| systeemeisen zijn gewoon lachwekkend belachelijk veel vanaf pcm2008... zal in pcm2010 niet anders zijn waarschijnlijk, ik download het wel want 50 euro uitgeven om vervolgens te hopen of die het te doet gaat me te ver... |
| Geplaatst door robert op woensdag 16 juni 2010 om 16:34 |
| Het zijn dezelfde systeemeisen als voor pcm 2009. Dus als die goed draait moet pcm 2010 ook goed draaien. BTW Oscar Sevilla waar zou je hem nu al gratis kunnen downloaden? |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op woensdag 16 juni 2010 om 16:35 |
| even paar dagen wachten dan staat die wel op pirate bay of isohunt |
| Geplaatst door Contadorfan op woensdag 16 juni 2010 om 17:26 |
| @Squadron Kun je een kleine review schrijven? ![]() @OS Als iedereen zoals jij doet en denkt dat snap je dat dit soort spellen niet meer kunnen worden gemaakt. |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op woensdag 16 juni 2010 om 18:12 |
normaal gesproken koop ik al m'n spellen want ben iemand die houdt van het orgineel, maar als pcm2009 echt op het randje presteert op m'n pc ga ik geen risico nemen en eerst downloaden, als die bevalt koop ik het spel... als ze bv. pcm2010 op ps3 maken zou ik hem gewoon kopen omdat ik dan toch zeker weet dat die het gaat doen, moeten ze maar niet zo van die stomme systeemeisen te stellen, je moet bekant elk jaar een nieuwste pc halen om die spel te spelen ![]() |
| Geplaatst door justkoen94 op woensdag 16 juni 2010 om 19:27 |
| ah mooi dan kan ik hem ook draaien! |
| Geplaatst door marijnwassink op woensdag 16 juni 2010 om 22:33 |
| @OS volgens mij heb je ook een crack nodig om te spelen en die komt pas na een paar weken |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op woensdag 16 juni 2010 om 23:25 |
niet als je gebruikt maakt van daemon tools ![]() |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 12:44 |
juist pcm 10 gkocht hopelijk is het de moeite |
| Geplaatst door copsteam op donderdag 17 juni 2010 om 12:56 |
| hou ons op de hoogte |
| Geplaatst door Onie op donderdag 17 juni 2010 om 12:59 |
| Zit er over te denken om 2010 te kopen, 2009 draaide (redelijk) goed, en nog 115GB beschikbaar (dus dat moet het probleem niet zijn). Zijn er verder nog (grafische) eisen voor de computer? |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 13:04 |
| ik ben aan het installeren dus ik weet nog niet exact hoe zwaar hij is, maar het installeren duurt wel al ietsje langer dan 09, meer nieuws als ik het geinstalleerd heb |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 13:12 |
| nieuw openingsscherm met de vernieuwing van de etappe-editor DB-editor is er ook weer bij |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 13:16 |
| Als ik db editor of stage editor wil openen is er al iets mis |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 13:18 |
| de cd kan het niet lezen,het zal hier geen waar zijn he |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 13:33 |
| hij werkt al niet |
| Geplaatst door robert op donderdag 17 juni 2010 om 13:52 |
| @ odnan Heb je hem in een winkel gekocht of via internet gedownload? |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 14:05 |
| gekocht |
| Geplaatst door robert op donderdag 17 juni 2010 om 14:07 |
| En 2009 liep zonder problemen? |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 14:08 |
| ja zonder problemen op high detail :s |
| Geplaatst door robert op donderdag 17 juni 2010 om 14:12 |
| vreemd, ik heb vanochtend al veel reacties gelezen op pcmdaily en daar was iedereen heel positief over de nieuwe game. Zag ook dat ze daar een technisch forum hebben voor pcm2010 misschien kunnen ze je daar helpen. Was van plan vanmiddag ook aan te schaffen, wacht nu toch maar even. |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 14:13 |
| danku zal es proberen |
| Geplaatst door odnan op donderdag 17 juni 2010 om 15:01 |
| heb pcm 2009 geinstalleerd en dat werkt ook niet meer het licht aan me pc keer grondig scannen het ligt dus al niet aan het spel of dat hij het niet aankan |
| Geplaatst door Contadorfan op vrijdag 18 juni 2010 om 13:50 |
| Kan iemand die het spel al binnen heeft een korte indruk gegeven. Wat vind je van het spel tot nu toe? Wat zijn de grote verbeteringen? Klopt het dat er nog redelijk veel bugs inzitten en we moeten wachten op de eerste patch? |
| Geplaatst door robert op vrijdag 18 juni 2010 om 14:29 |
| @ conradorfan Je kunt het best even op de site van pcmdaily kijken daar zitten de echte pcm diehards! |
| Geplaatst door Onie op zaterdag 19 juni 2010 om 16:20 |
Hij doet het bij mij (althans het baangedeelte).Zal nu ff een wedstrijdje doen. |
| Geplaatst door Onie op zaterdag 19 juni 2010 om 16:46 |
| Wedstrijd gedaan, 1e etappe van Oman gereden met Vacanse (4e met Bozic). Graphics zijn beter dan de 2008 editie , ik weet niet of het bij 2009 ok al was, maar je krijgt meteen rechtsboven in je beeld de uitslag te zien.Het lijkt alsof je dichter op het peloton zit en dat zal even wennen worden, database heeft weer andere namen Bidrigi (Bodrogi etc.), dat kan gemakkelijk verholpen worden met een andere database. Het ziet er goed uit en een stuk anders dan de 2008 editie. edit: printscreen van PCM 2010 En de uitgebreide simulatie... |
| Geplaatst door Peter94 op zaterdag 19 juni 2010 om 19:41 |
| @Onie dat van die uitslag was er trouwens al wel. Dat van die uitgebreide simulatie ziet er erg mooi uit vind ik. |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 19 juni 2010 om 22:40 |
Daarnet voor de eerste keer met PCM een realistische Milan-San Remo gereden. Een kopgroepje rijdt weg, met wat onbelangrijke renners erin. Een ploeg ( weet niet welke, moet telkens goed opletten dat het nergens breekt ) reed het gat dicht. Toen kwamen we op de Capi, en trok er plots een ploeg flink hard door. Ik had toevallig net Freire naar voren gereden, en die zat mee in een groep van ongeveer 30 renners. Daarachter reed nog een groepje met 3 van mijn renners die later nog even aansloot ( Boom, Langeveld en Posthuma ). Deze konden nog wat werk verzetten voor Freire. Toen we bij de Cipressa aankwamen gooide Saxo het tempo omhoog en reden we in een strak tempo naar boven, waarna het groepje van 30 brak en er nog 20 man voorop bleven. Toen op naar de Poggio. Aan de voet zette Cancellara zich op kop, en die reed volle bak omhoog. Ik zat met Freire best achterin, omdat ik niemand meer had die me voorin kon afzetten en houden. Halverwege zette Cunego nog eens aan, maar die kwam niet ver. Bovenop brak de groep nog eens, en ging er een groepje af met onder andere Mcewen erin. Ook Cav zat op een gaatje, maar deze kwam in de afdaling terug. Ik ging met Freire naar voren en zat in het wiel van Boonen, alleen kostte dit heel erg veel kracht. Frank Schleck viel beneden aan en kreeg een klein gaatje. Gilbert zette daarna de sprint in, en ik zat nog best goed. Ik kwam er echter al snel achter dat Freire het niet ging redden. Gilbert sprint op en over Schleck en won zo voor Schleck Milan San Remo. Freire eindigde 10e ( ik ben slecht in sprinten, daar zal het aan liggen ). Vond het wel mooi om te zien dat niet de hardrijders er vandoor knalde nog voor de capi en ook weg bleven, maar echt de sprinters het haalde ![]() |
| Geplaatst door Heuj op zaterdag 19 juni 2010 om 23:02 |
| ik heb eigenlijk geen recht van spreken, aangezien 2008 mijn laatste versie was, maar ik vond MSR altijd een van de makkelijkste wedstrijden om te winnen (op extreem, met cancellara/pozzato, dus niet een cav die ze er in de sprint oplegt). ik liet beide altijd beschermen door een goede klimmer, waarna canca nog ff flink voor de ander kon doortrekken op het vlakke. P-R, dat was k*t... leek mij dat er daar een boonenfactor in zat, die kerel was niet te kloppen daar (team: burghardt/maaskant/van avermaet/cancellara/pozzato... ) |
| Geplaatst door Contadorfan op maandag 21 juni 2010 om 15:45 |
| Geplaatst door Henki op maandag 21 juni 2010 om 15:51 |
Ik bestel sowieso niet, haal hem liever gewoon in een winkel. Dan weet je tenminste zeker dat je hem krijgt ![]() |
| Geplaatst door marijnwassink op maandag 21 juni 2010 om 16:18 |
| bol.com is echt slecht. ze zijn erg duur en levertijden zijn altijd erg lang. wehkamp is altijd beter bij mij tot nu toe en goedkoper |
| Geplaatst door desley0125 op maandag 21 juni 2010 om 16:41 |
| ik heb hem vandaag gekocht bij de bart smit €45,-! |
| Geplaatst door Diderick op maandag 21 juni 2010 om 18:38 |
| Bij ons in de Nedgame zag ik hem liggen voor 38 euro. Maar heb hem nog niet gekocht, heb er een handje van hele series van goede spellen te kopen, fifa 04, 05, 06 enz. PCM 08, 09. Dus wacht nog maar even om te kijken of het echt de moeite waard is. Wie van de mensen die hem al hebben vinden het echt een hele verbetering tov 2009? |
| Geplaatst door Onie op maandag 21 juni 2010 om 18:43 |
| Wel bij Bol.com gehaald (€ 44,95 dacht ik). Donderdag besteld en zaterdag netjes in de brievenbus (lucky me). Kan niet zeggen of het een verbetering t.o.v. van 2009 want ik had alleen 2008, en t.o.v. daarvan is het een (flinke) verbetering. |
| Geplaatst door Contadorfan op maandag 21 juni 2010 om 19:23 |
| @Diderick Zoals ik al zei heb ik het spel nog niet binnen maar ik heb al filmpjes gezien, en forums gelezen. En mijn indruk tot nu toe t.o.v 2009: Grafisch - de renners zijn een beetje hetzelfde qua vormgeving als 2009 - de natuur is veel mooier, en veel gedetailleerder - de wegen zijn een stuk mooier, met onverharde wegen - er zijn meer en mooiere gebouwen - het publiek is een stuk mooier en beter, alleen wel in mindere mate aanwezig Gameplay - management mode is nog bijna hetzelfde - mogelijkheid tot seizoen, maar dat is nou ook niet super vernieuwend - de A.I (computer) is nog een stuk beter en gedraagt zich realistischer waardoor het race verloop ook realistischer is. - gedetailleerdere simulaties, waarbij je zelf meer inbreng hebt - Het weer heeft meer invloed, nu ook regen en sneeuw. - Er zijn sneller valpartijen, vooral bij een aanval in de afdaling en bij regen en sneeuw - Er is een proloog statistiek bijgekomen, waardoor de korte tijdritten en de lange een realistischere uitslag krijgen Profiel van de etappes - de belangrijke bergen zijn uitgelicht, met gegevens en statistieken - nieuwe etappes, Database - De slechte Cyanide database (zoals elk jaar), wachten op een patch. - De historische gegevens zijn verwerkt in het spel, dus voor Contador staat er winnaar tour de france 2009 enzo.. geluid - niet veel veranderd Camera - Je kan meer camerastandpunten die ook een mooier beeld geven over het geheel Eigen inbreng - Je kunt nu eigen stages maken, - Je kunt de Db opnieuw aanpassen Baanwielrennen - Nauwelijks iets verandert. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..
- 14:55 Nieuwe poging Utrecht voor e..
- 13:37 Boonen wint weer in Qatar, V..
- 13:26 Project 1t4i mag ook starten..
- 12:36 Volg hier de vierde etappe i..
- 11:30 Trofeo Serra de Tramuntana o..
- dinsdag 7 februari
- 21:32 Nordhaug: "Lang op overwinni..
- 20:17 Contador: "Ik kom terug, ste..
- 18:36 Teleurstelling bij Rabobank ..
- 18:29 Mark Cavendish: "Opdracht vo..
- 18:25 WADA laat zaak-Armstrong nog..
- 18:12 Saxo Bank blijft ploeg van R..
- 15:59 Nordhaug soleert naar succes..
- 14:55 Van den Broeck: "Ik was vijf..
- 14:00 Cavendish wint derde etappe ..
- 13:18 Volg hier de Trofeo Deià (C..
- 13:00 Volg hier de derde etappe in..
- 10:25 Evans: "Schorsing overwinnin..
Poll
Alberto Contador is voor twee jaar geschorst
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
terecht - 36%
onterecht - 51%
geen mening - 13%
293 stemmen.

gewoon het beeld is wat mooier 

(althans het baangedeelte).
(team: burghardt/maaskant/van avermaet/cancellara/pozzato...
)