Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Winnaar Giro D'Italia 2009
Geplaats door gilly op woensdag 25 maart 2009 om 17:06.
Geef hier jullie top 15! In de Giro van dit jaar.
Reacties
1 [2]
| Geplaatst door jamal op vrijdag 17 april 2009 om 20:49 |
| ik denk dat deze ronde met dit deelnemersveld gemaakt is voor Menchov. in de bergen moet hij met dit deelnemersveld makkelijk kunnen bijblijven geen Piepoli, Ricco of Contador die in de bergen met een versnelling die hele groep uiteenrijden. en in de tijdritten gaat hij denk ik zelfs winst pakken op z'n concurrenten denk alleen dat een Bruseghin en Armstrong weinig tijd zullen verliezen op Menchov mocht ik nog iemand vergeten zijn in de tijdrit meldt dat dan even. 1. Menchov 2. Basso 3. Armstrong 4. Di luca 5. Bruseghin |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 17 april 2009 om 21:23 |
| Er gaan overigens geruchten dat ook Klöden en Leipheimer mee zouden doen aan de Giro. Met name de deelname van die laatste zou een goede kanst maken op eindwinst. Kan iemand hun deelname bevestigen/ontkennen. Ik heb al op hun sites en die van Astana gekeken, maar niks te vinden daarover. |
| Geplaatst door jamal op vrijdag 17 april 2009 om 21:53 |
| ik denk dat klöden wel rijdt als kopman samen met Armstrong Giro : Armstrong / Leipheimer / ( Klöden ) Tour : Contador / Armstrong / Leipheimer / Klöden Vuelta : Leipheimer dit zullen de kopmannen zijn voor de grote rondes denk ik. aanpassing na het bericht van trapper |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 17 april 2009 om 22:32 |
| Levi Giro-bound Leipheimer also indicated he’s likely heading to the Giro d’Italia in May. Last year, he rode his first Giro to help Alberto Contador to victory and this year he was expecting to be there for Armstrong. “That was the plan, I was going to go with Lance to the Giro,” Leipheimer said. “Last year I did the Giro and I felt like it made me stronger for the rest of year and I had the same idea this year as well.” Leipheimer also defended Armstrong, saying the crash Monday was nothing more than bad luck. “He was riding very smart. The race was yesterday nervous. The roads were small and on bad roads. It was really just bad luck,” he said. “He was all day long in the front and for one moment a little bit behind, then there was a crash. Just bad luck — that’s all. 100 percent unlucky.” Bron:Vélonews, nadat hij de TT in Castilla y leon gewonnen had. Leipheimer dus naar de Giro, over Klöden kan ik niets vinden. Aanvankelijk zou hij echter wel in dienst van Lance starten en zo later optimaal aan de start van de tour staan. We zullen zien hoe zich dit gaat ontwikkelen met Armstrongs blessure... |
| Geplaatst door Floris op vrijdag 17 april 2009 om 22:37 |
Quote: en in de tijdritten gaat hij denk ik zelfs winst pakken op z'n concurrenten denk alleen dat een Bruseghin en Armstrong weinig tijd zullen verliezen op Menchov mocht ik nog iemand vergeten zijn in de tijdrit meldt dat dan even. Armstrong en Bruseghin rijden normaal gesproken een betere tijdrit dan Menchov. Denk dat dat voor Armstrong nu een beetje moeilijk gaat worden. Basso was drie jaar terug ook een topper in het tijdrijden. Die vrees ik persoonlijk meer, want die is in de bergen ook erg sterk. |
| Geplaatst door gilly op zaterdag 18 april 2009 om 10:32 |
| @Floris, we zullen het gaan zien. Maar de tijdrit is niet vlak, steeds klimmen of dalen. Dus ik denk dat de verschillen niet zo groot gaan worden, of je moet wel een slechte dag hebben. |
| Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 21 april 2009 om 10:04 |
| Opvallend verhaal: Rujano gaat mee naar de Giro met ISD (team van Visconti en Cioni). Is altijd leuk, hopen dat hij zijn oude vorm weer terug vindt! Bron |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 21 april 2009 om 10:39 |
| Hij was volgens mi9j al een tijdje op zoek naar een ploeg waarmee hij de giro kon rijden. Hoop dat hij weer wat spectakel kan brengen |
| Geplaatst door BambinoDoro op dinsdag 21 april 2009 om 11:28 |
| na 2005 is hij nooit meer zo in vorm geweest in de Giro, maar leuke naam erbij voor het veld |
| Geplaatst door RaJoKo op dinsdag 21 april 2009 om 11:35 |
| Ik verwacht niet veel hoor van deze renner. Misschien zelfs een beetje overschat. Maar we mogen altijd hopen. Hij gaat iig niet winnen. Dat doet Menchov |
| Geplaatst door Floris op donderdag 23 april 2009 om 17:16 |
Net het etappeschema op de girosite van La gazzetta dello sport eens even bekeken. Dat liegt er niet om en die tijdrit (60 kilometer ) is echt loodzwaar. Ook nog een vals plat van 15 kilometer met een piek van 8% en een beklimming van 8 kilometer aan bijna 7% met een piek van 10.Top 5: 1. Klöden 2.Menchov 3. Bruseghin 4. Cunego 5. Pellizotti |
| Geplaatst door trapper op donderdag 23 april 2009 om 19:47 |
| Klöden doet niet mee aan de Giro. |
| Geplaatst door metal op vrijdag 24 april 2009 om 22:36 |
| Er schijnt ook ene "leipheimer" mee te doen.. |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 24 april 2009 om 23:07 |
| Dat klopt, vraag is echter of hij in functie van de Tour rijdt, of ook hier voor een klassement zal gaan. Als dat laatste het geval is, is hij kandidaat nummer 1 voor winst natuurlijk. |
| Geplaatst door master-pieter op zaterdag 25 april 2009 om 10:17 |
| waarom hebben zoveel sastre in de top 5 waar basseren mensen dat op dat ie dan al goed gaat zijn die man gooit alles op de tour |
| Geplaatst door Sloffey op zaterdag 25 april 2009 om 10:45 |
| Waarom denken mensen dat als je de giro als voorbereiding op de tout rijdt dat je dan niet in vorm kan zijn? Ze zijn misschien niet in toppvorm maar ze kunnen heus wel een sterk klassement rijden. Zoe bv Menchov vorig jaar |
| Geplaatst door trapper op zaterdag 25 april 2009 om 12:53 |
| Hinault en Merckx zijn het in de nieuwste Procycling met je eens: Hinault: "Het verbaast me dat sommige renners zeggen dat het onmogelijk is om de Giro en Tour achter elkaar te rijden. We deden niet anders in onze tijd, ik zou niet weten waarom het nu niet meer kan. Er zit meer dan een maand tussen beide koersen, dat is genoeg om te herstellen." Merckx: "Ik denk dat het rijden van de Giro en Tour de beste optie is. Ik deed het graag. Ik beschouwde de Giro als dé ideale voorbereiding op de Tour. Je rijdt drie weken op een hoog niveau, je bent gefocust op je sport en wordt voor het eerst in het seizoen geconfronteerd met de echt hoge bergen." |
| Geplaatst door sjoerdz op zaterdag 25 april 2009 om 13:05 |
| 1. Basso 2. Pellizotti 3. Bruseghin 4. Menchov 5. Di Lica |
| Geplaatst door jamal op zaterdag 25 april 2009 om 17:00 |
| ik heb net de etappeschema gezien. en die is echt mooi ! zit van alles in! lange tijdrit, korte etappe met aankomst bergop! |
| Geplaatst door jamal op zaterdag 25 april 2009 om 17:04 |
| Blockhous : dat wordt mooi! Hoogte :2064 m Lengte : 23,5 km gem. stijgingspr. : 6,9 % max stijgingspr. : 13 % |
| Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 25 april 2009 om 17:08 |
| Waarschijnlijk geen Mosquera in de Giro, hij heeft toch een breukje in zijn linker onderarm. |
| Geplaatst door trapper op zaterdag 25 april 2009 om 17:12 |
| Ceramica Flaminia zal wel vloeken... |
| Geplaatst door Popovych op zaterdag 25 april 2009 om 17:30 |
| ***** Basso **** Cunego, Mentsjov, Leipheimer *** Bruseghin, Klöden, Armstrong, Sastre, ** Di Luca, Pellizotti, Scarponi, Rujano, Simoni * Garzelli, Ten Dam, Nibali, Rodriguez, Caruso |
| Geplaatst door lnnrt op zaterdag 25 april 2009 om 19:00 |
| Zonder Mosquera is zijn ploeg in de Giro eigenlijk pure onzin, erg triest voor Flaminia. Ik denk dat het een strijd wordt tussen Basso en Astana, die tijdrit van 60 km. gaat de doorslag geven en ik denk dat Leipheimer, als hij zich speciaal heeft gericht op deze Giro (dat kan ik eigenlijk nergens terugvinden), daar aan het langste eind gaat trekken. Dus: 1. Leipheimer 2. Basso 3. Italiaan 4. Italiaan 5. Italiaan 6. Menchov |
| Geplaatst door StonedCamel op zaterdag 25 april 2009 om 19:06 |
| @jamal: zeker, ook mooi dat het een rit van 85km is. Er zal wel flink hard gereden worden dan. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog wel wat andere 'aardige' klimmetjes. Er zijn er ook veel met finish bergop: Alpe de Siusi, Bologna San Luca, Monte Petrano, Vesuvius. Als die tijdrit nou wat korter zou zijn zou het echt een Giro voor Cunego en Di Luca zijn geweest denk ik. |
| Geplaatst door Floris op zondag 26 april 2009 om 20:24 |
| Nieuwe top vijf 1.Basso (miste in mijn vorige lijst) 2. Menchov 3. Bruseghin 4.Cunego 5. Pelizotti |
| Geplaatst door Momo op zondag 26 april 2009 om 20:28 |
| Top 5 1.Di Luca 2.Leipheimer 3.Menchov 4.Cunego 5.Basso |
| Geplaatst door Jorritdebal8 op zondag 26 april 2009 om 21:24 |
| 1.Denis Menchov 2.Levi Leipheimer 3.Ivan Basso 4.Danilo Di Luca 5.Damiano Cunego 6.Michelle Scarponi 7.Jens Voigt 8.Davide Rebelin 9.Jani Brajkovic 10.Stefano Garzelli 11.Gilberto Simoni 12.Joaguim Rodriquez 13.Franco Pellizotti 14.Andreas Kloden 15.Jhon-Lee Augustien 16.Marzio Bruseghin 17.Micheal Rogers 18.Vladimer Karpets 19.Maurico Soler 20.Francis De Greef 21.Lance Armstrong 22.Kevin Seeldrayers 23.Thomas Lovkvist 24.Paul Martens 25.Laurens Ten Dam 26.Nicki Sorensen 27.José Rujano 28.Jurgen Van Goolen 29.Yaroslav Popovych 30.Simon Gerrans 31.Carlos Sastre 32.Dario Cioni 33.Ivan Rubiera 34.Mauricio Ardilla 35.Jelle Vanendert Als ik nu geen één goed heb... |
| Geplaatst door boukekt op zondag 26 april 2009 om 21:30 |
| 1. Basso 2. Cunego 3. Menchov 4. Simoni 5. Di Luca |
| Geplaatst door basso999 op woensdag 13 mei 2009 om 13:28 |
| denk ook dat basso het wordt, cunego is gelijkwaardig aan mecnhov in hooggebergte alleen mindere tijdirt... dus denk 1. Basso 2. leipheimer 3. menchov 4. cunego 5. Di Luca |
| Geplaatst door Ruben_ op woensdag 13 mei 2009 om 13:30 |
| Soler natuurlijk. |
1 [2]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 56%
Buiten de top-twintig - 39%
Geen mening - 2%
332 stemmen.

) is echt loodzwaar. Ook nog een vals plat van 15 kilometer met een piek van 8% en een beklimming van 8 kilometer aan bijna 7% met een piek van 10.