Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Rabobank Pro Team 2011

Geplaats door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 19:35.
Nadat we vorig jaar in een topic het wel en wee omtrent nieuwe aankopen en vertrekkers bijhielden, volgt hier een topic voor Rabobank 2011.

Ik zal hier af en toe een overzicht plaatsen dat aangeeft welke renners tot wanneer nog een contract hebben.

Knebel en consorten zijn er dit jaar eindelijk weer eens vroeg bij. Waar men vroeger nog wel eens te laat was, heeft men nu al de eerste versterking en contractverlengingen binnen.

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Geplaatst door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 19:36
Rabobank Pro Team 2012

Update per 19-10-2011

Doorlopend contract:
- Carlos Barredo (t/m 2012)
- Theo Bos (t/m 2012)
- Matti Breschel (t/m 2012)
- Jos van Emden (t/m 2012)
- Paul Martens (t/m 2014)
- Michael Matthews (t/m 2012)
- Luis Leon Sanchez (t/m 2012)
- Tom Jelte Slagter (t/m 2012)
- Bram Tankink (t/m 2012)
- Maarten Tjallingii (t/m 2012)
- Coen Vermeltfoort (t/m 2012)
- Maarten Wynants (t/m 2012)

Contractverlenging:
- Lars Boom (t/m 2014)
- Graeme Brown (t/m 2012)
- Stef Clement (t/m 2012)
- Laurens ten Dam (t/m 2013)
- Rick Flens (t/m 2013)
- Juan Manuel Garate (t/m 2013)
- Robert Gesink (t/m 2012) --> opengebroken
- Steven Kruijswijk (t/m 2014) --> opengebroken
- Tom Leezer (t/m 2013)
- Bauke Mollema (t/m 2014) --> opengebroken
- Grischa Niermann (t/m 2012)
- Dennis van Winden (t/m 2013)

Vertrekkers:
- Oscar Freire (t/m 2011) - Geox, Katusha ?
- Sebastian Langeveld - GreenEdge
- Pieter Weening - GreenEdge

Nieuwkomers:
- Jetse Bol (t/m 2013) - Rabobank Continental Team
- Wilco Kelderman (t/m 2013) - Rabobank Continental Team
- Mark Renshaw (t/m 2013) - HTC - Highroad

Op dit moment heeft Rabobank dus 27 renners onder contract voor 2012.
Geplaatst door Henki op vrijdag 4 juni 2010 om 19:44
Zowat de hele ploeg heeft een aflopend contract.Vraag me af wie ze allemaal gaan verlengen en wie niet, is hier al iets over bekend?
Geplaatst door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 19:45
Veel renners met aflopend contract dus. Hele hoop zal binnenkort wel verlengen (Ardila, Brown, Clement, Van Emden, Flens, Mollema, Posthuma, Reus, Stamsnijder, Tankink (zonder wraakgevoelens), Tjallingii en Weening). Bij Rabo doen ze niet zo snel iemand weg, dus rigoureuze veranderingen hoeven we niet te verwachten.

Maar wat gaan Moerenhout en Niermann doen? Gaan zij nog een jaar door, of hangen ze de fiets aan de wilgen? Geeft Rabo Nuyens nog 1 voorjaar de kans, of kan hij op zoek naar een ander team? En houden ze Menchov nog een jaar om Gesink meer tijd te gunnen?

Interessante vragen die vast niet heel lang op hun antwoord zullen laten wachten.
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 4 juni 2010 om 19:54
Ik denk dat Brown en Clement zich zorgen kunnen maken over een nieuw contract. Brown wegens niet goed genoeg, Clement zit eigenlijk continu in de lappenmand en haalt daardoor maar zelden het maximale uit zijn mogelijkheden.

Moerenhout en Niermann zijn vanwege hun ervaring erg belangrijk voor deze jonge ploeg, ik verwacht dat ze allebei nog een jaartje blijven. Ze kunnen nog steeds goed mee.

Voor Weening en Posthuma zou het goed zijn om eens bij een andere ploeg te rijden. Bij een ploeg als Milram of Vacansoleil zouden ze een goede aanwinst zijn, bij Rabo raken ze toch wat tussen wal en schip. Niet goed genoeg als kopman maar te goed om knecht te zijn.

Rabo heeft een kopman nodig voor de klassiekers, waardoor er minder druk komt op schaduwkopmannen als Boom, Nuyens en Langeveld.

En een 2e sprinter die Brown kan vervangen, zou ook goed zijn.
Geplaatst door vlek op vrijdag 4 juni 2010 om 20:20
Wie moet dan die sprinter zijn die Brown vervangt? Henderson?

Nuyens rijdt volgens jaar niet meer bij Rabobank.
Geplaatst door Schele Sjakie op vrijdag 4 juni 2010 om 20:25
Ik denk ook dat Nuyens weggaat. Hij heeft helaas twee jaar teleurgesteld. Van het geld dat hier vrijkomt zou je toch een betere klassiekerkopman kunnen halen. Maar ik denk niet dat dit per sé nodig is. Er zit genoeg potentie in de huidige Raboploeg. De toppers in de klassiekers zijn allemaal stukken ouder dan de huidige klassiekermannen van Rabo. Er zit dus nog genoeg rek in.
Geplaatst door tendam op vrijdag 4 juni 2010 om 20:37
Laat Brown maar blijven, ik zou zo geen tweede/derdelijn-sprinter weten die hem kan vervangen. Misschien kan Vermeltfoort zich ontwikkelen tot iemand die de Brown-koersjes wint.

Nuyens zal wel vertrekken (good riddance).
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 4 juni 2010 om 20:40
Als ik eerlijk ben zie ik liever Kenny van Hummel bij Rabo dan Brown. Het zijn allebei renners met beperkingen, sprinters uit de eerste divisie, geen jongens die grote koersen zullen winnen. Maar als ik dan moet kiezen, doe dan van Hummel maar.
Geplaatst door F4L op vrijdag 4 juni 2010 om 20:41
Brown is denk ik wel een twijfelgeval. Vermeltfoort komt er volgend seizoen bij en misschien trekt Rabobank ook nog Marko Kump. En Brown is nou niet iemand die garant staat voor een aantal overwinningen zoals Freire. Nuyens zal ook wel weggaan, die is volgens mij ook niet helemaal op zijn plek bij de Rabo.
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 4 juni 2010 om 21:07
Ik denk dat Paul Martens de plek/rol van Nuyens zal innemen. Ik vond Martens dit seizoen een aantal keren al erg sterk. Dat wordt 'n goeie.
Geplaatst door F4L op vrijdag 4 juni 2010 om 21:14
@ Ivo, goed punt. Wat Martens heeft laten zien in het voorjaar is echt buitengewoon. Zeker in Milaan-San Remo toen hij vanuit de achtergrond naar voren is gereden en in de slotfase nog als hulp fungeerde voor Freire (die dat overigens niet nodig had want hij zat al in een goede positie). Vervolgens deed hij het ook meer dan uitstekend in de andere voorjaarsklassieker. Een uitstekend renner!
Geplaatst door stoemper op vrijdag 4 juni 2010 om 21:15
Brown hoeft wat mij betreft niet te blijven... Hij is zeker niet slecht, maar ik vind hem niet echt passen bij Rabobank... Dan liever een Nederlandse sprinter, al hoop ik dat Kenny gewoon bij Skil blijft.

Nuyens gaat denk ik ook weg, en verder denk ik dat Kozontchuk misschien wel het veld zal moeten ruimen (al wil Menchov misschien wel een landgenoot in de ploeg). Daarnaast ben ik nooit zo gecharmeerd van Posthuma, en ik zie hem eigenlijk liever bij een ploeg als Skil rijden. De rest van de aflopende contracten zou ik allemaal verlengen.

Dat zou dus betekenen dat er 24 renners onder contract liggen voor 2011, en dan kunnen er dus nog maximaal 6 renners bijkomen. Bol en Kump lijken mij twee hele goede, en verder denk ik dat ook Spilak wel binnen de Rabobankploeg past. En wat te denken van Ronan van Zandbeek? (Weliswaar niet uit Rabo CT)..

En tja... En extra troef voor de heuvelklassieker zou niet echt misstaan.... Hesjedal? Roche? Kolobnev? (al vrees ik dat geen van deze drie weg wil bij hun huidige werkgever, behalve Roche misschien..)
Geplaatst door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 21:16
Het volgende is wellicht ook wel een optie:

Langeveld, Boom en andere jongeren maken weer een stapje en krijgen allemaal een vrije rol in de semi-klassiekers (samen met eventueel een Terpstra). Nuyens vertrekt, en Martens neemt zijn positie over in de Ronde van Vlaanderen. Hij heeft immers bewezen van begin maart t/m eind april goed te kunnen zijn. Martens was toch niet echt waardevol in een ronde als het Baskenland.

Op deze manier hoef je iig geen grote nieuwkomer te halen, en kan je het opvangen met eigen kweek/Nederlandse renners.

PS:
Terpstra werd volgens mij al eens geopteerd door Erik Dekker en is einde contract.
Geplaatst door tendam op vrijdag 4 juni 2010 om 21:18
@sanderk
Ja, en heb je toen het enthousiasme van Terpstra ook meegekregen?
Geplaatst door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 21:19
Ja, maar dat zegt niet echt wat denk ik.

Clement was ook niet zo happig op Rabo, maar is uiteindelijk wel gekomen.

Ik denk dat als Rabo met een mooi verhaal komt (allemaal Nederlanders, vrije rol etc.), hij heus niet per definitie weigert.
Geplaatst door F4L op vrijdag 4 juni 2010 om 21:22
Overigens denk ik dat Clement wel blijft bij Rabobank. Hij heeft vorig jaar een aantal goede dingen laten zien in de Ronde van Castillië en Leon, Ronde van België en de Dauphiné Libéré. Helaas is dit jaar in het water gevallen door een voetblessure, maar hij mag zich van de ploegleiding de rest van het jaar richten op herstel. Volgend jaar zullen we hem hopelijk weer gaan zien!
Geplaatst door stoemper op vrijdag 4 juni 2010 om 21:22
En trouwens..... Als Kreuziger echt weggaat bij Liquigas, waarom niet naar Rabobank?? Bij Liquigas, Saxo en Shack is toch gebleken dat je met drie puike ronderenners prima kan werken, en daarnaast is Kreuziger ook nog een extra troef in de heuvelkoersen..
Geplaatst door vlek op vrijdag 4 juni 2010 om 21:24
Van Hummel zou wel een redelijke vervanger zijn inderdaad. Geef wel de voorkeur aan de combinatie Vermeltfoort en Kump. Als die laatste niet te halen is dan zie ik ze Brown wel houden. Zo duur schijnt die niet te zijn en als hij zijn koersjes weer gewoon meepakt zoals hij dat vorig jaar deed is hij er prima bij te hebben.
Geplaatst door F4L op vrijdag 4 juni 2010 om 21:28
Overigens weet ik nog wel een leuke renner voor Rabobank (Continental): Michael Matthews. Deze 19-jarige renner heeft intussen flink wat zeges binnen gehaald in massasprints en was tweede in de Ronde van Vlaanderen voor Beloften.

Ook Jan Tratnik (1990) doet het dit jaar al meer dan goed met winst in de GP della Liberazione en een tweede plek in de Giro delle Regione.
Geplaatst door tendam op vrijdag 4 juni 2010 om 21:38
Tom Jelte Slagter kunnen ze overhevelen, als hij zo blijft presteren. En ik zou als ik Rabo was die Tom Dumoulin goed in de gaten houden (maar dat doen ze vast al).
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 4 juni 2010 om 21:45
Met Kenny van Hummel (27) en Tom Veelers (25) zou Rabo de ploeg in mijn ogen wel versterken. Van Hummel als vervanger van Brown, en ook Veelers heeft een aardige sprint maar kan ook goed mee in de klassiekers. Veelers zou dan Posthuma kunnen vervangen, die volgens mij wel toe is aan een nieuwe uitdaging. Vermeltfoort en Bol zijn natuurlijk ook goede aanwinsten, maar die zullen nog wat moeten rijpen.

Geplaatst door SanderK op vrijdag 4 juni 2010 om 21:53
Posthuma is nou typisch zo'n renner die volgend jaar weer 'gewoon' zijn koersjes wint. Zal wel weer een nieuw jaarcontract krijgen.
Geplaatst door tristania op zaterdag 5 juni 2010 om 15:44
Ik denk dat het voor sommige renners bij Rabi wel eens goed zou zijn om bij een andere ploge te gaan rijden. Weer een frisse doorstart. Bv Postuma.
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 5 juni 2010 om 16:04
Brown is volgens mij voldoende geintegreerd bij Rabo, hij spreekt inmiddels Nederlands, dat wordt volgens mij ook op prijs gesteld bij Rabo. Hij wint aardig wat dit jaar alleen wat minder, (hij staat altijd hoog op cqranking, vooral bij de sprinters) Je hoeft zelden echt voor hem te rijden, hij rijdt veel ereplaatsen in koersen waar anders geen Rabo in de top 10 zou eindigen. Hij is geen grootverdiener volgens mij, en hij heeft nu aangetoond de bergen ook over te kunnen komen. Kortom van mij mag hij blijven.
Ik had altijd wel vertrouwen in Kozontchuk, maar hij mag toch wel eens wat meer tonen, ik hoopte deze Giro maar dat ging niet door.
En het zou imo zo maar kunnen dat Menchov vertrekt, naar waarschijnlijk dan, Katusha misschien wel met Kozontchuk.
Misschien zou het voor renners als Posthuma en mindere mate Weening wel goed zijn om eens naar een buitenlandse ploeg te gaan, Silence, BMC ofzo.
Geplaatst door SanderK op dinsdag 29 juni 2010 om 13:28
Update

Doorlopend contract:
- Lars Boom (t/m 2011)
- Laurens ten Dam (t/m 2011)
- Juan Manuel Garate (t/m 2011)
- Robert Gesink (t/m 2012)
- Sebastian Langeveld (t/m 2011)
- Tom Leezer (t/m 2011)
- Paul Martens (t/m 2011)
- Dennis van Winden (t/m 2011)

Aflopend contract:
- Mauricio Ardila (t/m 2010)
- Graeme Brown (t/m 2010)
- Stef Clement (t/m 2010)
- Jos van Emden (t/m 2010)
- Rick Flens (t/m 2010)
- Dmitri Kozontchuk (t/m 2010)
- Denis Menchov (t/m 2010)
- Koos Moerenhout (t/m 2010)
- Bauke Mollema (t/m 2010)
- Grischa Niermann (t/m 2010)
- Nick Nuyens (t/m 2010)
- Joost Posthuma (t/m 2010)
- Kai Reus (t/m 2010)
- Tom Stamsnijder (t/m 2010)
- Bram Tankink (t/m 2010)
- Pieter Weening (t/m 2010)

Contractverlenging:
- Oscar Freire (t/m 2011)
- Steven Kruijswijk (t/m 2012)
- Maarten Tjallingii (t/m 2012)

Nieuwkomers:
- Tom-Jelte Slagter (t/m 2012) - Rabobank Continental Team
- Coen Vermeltfoort (t/m 2012) - Rabobank Continental Team

Geruchten:
- Jetse Bol - Rabobank Continental Team
- Matti Breschel - Team Saxo Bank
- Marko Kump - Adria Mobil
- Niki Terpstra - Team Milram
Geplaatst door desley0125 op dinsdag 29 juni 2010 om 17:09
Ik zou Bram Tankink zowiezo een nieuw contract geven heeft in het voorjaargoed gereden.
Geplaatst door Jonathan op dinsdag 29 juni 2010 om 17:54
Als Steven Kruiswijk of Mollema hun talenten blijven ontwikkelen en worden betere klassementsrenners zou je denken dat zij de rol van Menchov over zouden kunnen nemen over één, twee jaar.

Mijn gedachten Menchov 1 jaar nog behouden om talent Kruiswijk en Mollema verder te bekijken.

Dmitri Kozontchuk en Ardilla schikken zich in rol als meesterknecht dus op termein de nieuwe Niermann Moerenhout. Behouden dus.

Ik denk dat Garate, Tankink toch meer voor eigen kansen wil gaan.
Ik weet niet hoe Weening zich geroepen voelt in zo'n dienende rol te vormen. Hij is slecht in winnen. Alleen behouden als hij knechten.

Voorjaarskorps bouwen rondom Boom, Langeveld, Leezer Vlaams en Misschien Martens en van Winden Ardense en AGR.

Flens aankijken hoe talent ontwikkeld.

Nuyens, Tjallingi, Reus, Stamsnijder niet het idee geven dat ze ooit kunnen winnen dat kunnen ze niet (meer) dus voor redelijk bedrag knechten voor de rest.

Gesink zou zich niet meer bezig moeten houden met Ardense klasiekers.

Sprinters:
Haal: Hummel, Gavazzi, Bol. Laat Leezer zich meer richten op sprinten.

Vrije renners:
Garate, ten Dam, Tankink
Geplaatst door SanderK op dinsdag 29 juni 2010 om 18:08
Bedankt voor je bijdrage. Staat genoteerd bij 'Breuk'.
Geplaatst door desley0125 op dinsdag 29 juni 2010 om 18:22
Hummel wint dit jaar toch ook niet veel...
Geplaatst door petoi op dinsdag 29 juni 2010 om 18:23
Is het normaal in het wielrennen dat de contracten zo kort voor het einde van het seizoen verlengd worden?
Wanneer worden de meeste "transfers" gemaakt? Ik weet dat contracten zelden worden afkocht of een renner zich niet aan zijn contact houdt maar het lijkt toch niet dat je in november maar eens gaat kijken naar een andere ploeg of je contractverlenging.
Geplaatst door Jonathan op dinsdag 29 juni 2010 om 18:49
Lekker he sander Mail jij het door
Geplaatst door SanderK op dinsdag 29 juni 2010 om 18:52
@petoi. Contractverlengingen komen gedurende het hele jaar voor. Rond de Tour hoor je vaak veel geruchten, maar officieel mogen transfers pas vanaf 1 september bekend worden gemaakt. Vanaf de Tour komt er dus steeds meer transfernieuws.
Geplaatst door xistnc op dinsdag 29 juni 2010 om 19:23
@Jonathan: Breuk had nog een vraagje. Wat bedoel jij precies met vrije renners? Mogen die vertrekken? Of je niet te lang wil wachten met je reactie, want de komende weken is hij best druk.
Geplaatst door Arie86 op woensdag 30 juni 2010 om 09:27
@ SanderK

Zou je de de eerste post willen updaten ipv midden in de reacties? ik denk dat dat overzichterlijker is. Toch een mooi lijstje, bdeankt voor de info.

On topic: op de nominatie om te vertrekken staan wat mij betreft brown, kozontchuk, nuyens, posthuma en weening. Allen hebben niet echt veel laten zien dit jaar en weening is teleurgesteld. Echter rabo wil denk ik maximaal 3 renners laten vertrekken. Daar komt nog bij dat ik het idee heb dat moerenhout het na dit jaar voor gezien houdt, ook als je zijn uitlatingen voor het nk in beschouwingen neemt.
Geplaatst door SanderK op woensdag 30 juni 2010 om 09:46
Goede tip, ik zal het aanpassen.
Geplaatst door Arie86 op woensdag 30 juni 2010 om 09:54
Hoe is het trouwens met held John Degenkolb. Heeft hij al een contract getekend bij HTC of een andere ploeg?

Anders zou ik als rabo proberen hem binnen te halen. Hij kan nooit slechter zijn dan brown smiley
Geplaatst door Onie op woensdag 30 juni 2010 om 10:08
@Arie86: Eens. Degenkolb zou een goede zijn, één jaar met Brown laten rijden als sprintaantrekker dan Brown laten gaan en Degenkolb uitspelen.
Geplaatst door desley0125 op woensdag 30 juni 2010 om 10:19
is Ricco niets voor ons omte halen bij rabobank?
Geplaatst door Feilluu op woensdag 30 juni 2010 om 12:20
Ricco als kopman in de ardennen en de giro?
geniaal..
Geplaatst door pimvdwatering op woensdag 30 juni 2010 om 12:34
Misschien wordt het tijd om afscheid te nemen van Brown. Begrijp me goed, hij heeft het echt niet verkeerd gedaan, maar misschien kun je beter een andere talentvolle sprinter halen. Gezien de salarissen?? Bij Skil heb je Wagner en Docker zitten. Voor hen is Rabo zeker een opstap. Daarnaast kennen die jongens de nl cultuur etc al, dus die moeten zich makkelijk aan kunnen passen!

Aantrekken van Slagter is denk ik een hele goede zet. Die jongen laat in zijn 1e jaar meteen zien met de besten mee te kunnen bergop. Ik zie in hem we iemand die over pakweg 2 jaar mee kan naar de Tour de France (mits hij doorgroeit). Dan heb je bergop een sterk Nederlands collectief bij Rabo.

Slagter
Ten Dam
Kruiswijk
Mollema
Gesink

Niet verkeerd toch?
Geplaatst door Jonathan op woensdag 30 juni 2010 om 12:38
Rabo houdt niet echt van Franse Renners he!

Geplaatst door Jesper op woensdag 30 juni 2010 om 12:53
Wagner en Docker zijn volgens mij ook geen Franse Renners smiley
Geplaatst door Markfcb op woensdag 30 juni 2010 om 12:59
En Thomas Dekker dan...
Geplaatst door xistnc op woensdag 30 juni 2010 om 13:00
@Markfcb: die is ook niet Frans.
Geplaatst door jdwest op woensdag 30 juni 2010 om 13:34
Ardilla, Brown en Nuyens eruit, Greipel erin!
Geplaatst door desley0125 op woensdag 30 juni 2010 om 13:36
en dan greipel wint wel maar is geen kasseierenner en ook geen klimmer/heuvelrijder.
Geplaatst door jdwest op woensdag 30 juni 2010 om 13:38
@desley0125
dus? je zegt net zelf; greipel wint WEL.
Geplaatst door desley0125 op woensdag 30 juni 2010 om 13:43
ja maar ardila istoch een goede hulp voorbijvoorbeeld gesink. ik wil Greipel ook graag hebbensmiley
Geplaatst door Jonathan op woensdag 30 juni 2010 om 13:50
Ardilla niet wegdoen die gast is best goed in knechtrol. Accepteerd hij volgens mij ook gewoon.

Geplaatst door jdwest op woensdag 30 juni 2010 om 13:52
@desley0125
Nu Kruiswijk, Mollema, Slagter en Martens(dui) zich doorontwikkelen zou ik niet weten wat je met zo'n halflaffe Colombiaan in de ploeg moet?
[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14