Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Verkiezingen!!
Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt
etc etc etc.
Reacties
| Geplaatst door slico op dinsdag 5 oktober 2010 om 17:06 |
| @Prima Facie Zet het maar zwart op wit. Dan kan je over een jaar je spullen pakken! |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 5 oktober 2010 om 17:12 |
| Ik ben over een jaar natuurlijk vrij om er van af te zien. |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 5 oktober 2010 om 17:19 |
@Bandeman: Een congres van de pvv. Wilders gezellig alleen in een grote hal ![]() |
| Geplaatst door Leukefans op vrijdag 17 december 2010 om 00:23 |
| Als men het me vergeeft dat ik lang vergeten gegane forumtopics terug oprakel: Na zes maanden zonder Belgische regering lijkt Johan Vandelanotte eindelijk een kleine doorbraak geforceerd te hebben... Tijd misschien voor een pronostiek, wanneer hebben we opnieuw een regering? Over Nederland: ik heb het de laatste tijd niet meer heel goed gevolgd, maar hoe gaat het met de nieuwe regering, heeft het volk intussen al door dat een rechtse regering voor het grootste deel van de mensen nadelig is en dat zij geen oplossingen hebben voor de economische crisis, aangezien ze zelf aan de basis van die crisis liggen? |
| Geplaatst door Rhohan op vrijdag 17 december 2010 om 00:35 |
| @Leukefans... Moet dat nu al duidelijk zijn?! Slaat dus nergens, geef t een kans. Op 't moment ben ik nog tevreden met de regering, op die studiefinanciering na. Ga ik even niet kunnen betalen straks, dus dat MOET afgeschaft worden. + We zijn schijnbaar vooral in de ban van al die criminele pedo's, ik hoor niks anders meer ![]() |
| Geplaatst door Joachim op vrijdag 17 december 2010 om 02:10 |
| Ik hoop maar dat we (België) snel een regering hebben. Als iedereen een beetje toegeeft moet dat lukken. |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 17 december 2010 om 08:15 |
| In Nederland zijn we er achter dat er ook nog zoiets als een eerste kamer bestaat, die ook nog het een en ander te zeggen heeft. En verder wordt er veel gesproken over wat er nu eigenlijk het beste is voor Henk en Ingrid. Tevens is er een partij waarvan je nog steeds geen lid kunt worden, de kamer-leden van deze partij hebben een strafblad of zijn daarvoor aan het leren. En er is geopperd dat ze wellicht maar beter preventief Iran aan kunnen vallen. |
| Geplaatst door Leukefans op vrijdag 17 december 2010 om 09:06 |
| @Rhohan Er stond een vraagteken achter die zin, dus nee, dat moet nu nog niet duidelijk zijn, ik wilde enkel weten of dit al het geval was. Ik zei het al: ik ben niet helemaal op de hoogte van het huidige reilen en zeilen van de Nederlandse politiek, maar na de verkiezingen en het vormen van een nieuwe regeringen hoorde ik enkele standpunten van de regeringspartijen en ik werd er gewoonweg bang van... |
| Geplaatst door simplex op vrijdag 17 december 2010 om 23:12 |
| Lijkt me een bondige en correcte samenvattende update van Zacht. Hopelijk kan een Belgisch forumlid zoiets toch onderhand ook plaatsen. En dan mag de inhoud zelfs positiever zijn . |
| Geplaatst door Leukefans op zaterdag 18 december 2010 om 02:34 |
| @ Simplex Sorry, ook wij hebben bitter weinig positief nieuws: In België hebben we nog steeds geen regering, zes maanden onderhandelen heeft amper iets opgeleverd. De man die nog het allerliefst ons land zou zien splitsen moet België redden, terwijl links in het zuiden en rechts in het noorden regeert. In het Noorden wordt er in het parlement enkel gediscussieerd in plaats van geregeerd, en in het zuiden zijn ministers dronken of gewoon onbekwaam (financiën). Er is nog steeds geen regering. Ondertussen blijkt België een paradijs voor asielzoekers, of toch niet, want gezinnen met kinderen, baby's en peuters moeten in de vrieskoude in Brusselse stations overnachten. Zowel staatssecretaris Courard als de drie andere bevoegde ministers beweren dat zij deze onmenselijke omstandigheden zo snel mogelijk wil aanpakken, dus volgt er eerst nog een heftig en lang aanslepend meningsverschil binnen de regering. En o ja, had ik al gezegd dat er nog steeds geen regering is? |
| Geplaatst door gwk op woensdag 2 maart 2011 om 08:45 |
Zo dit topic kan weer naar boven . Vandaag: Provinciale Statenverkiezing 2011Wordt het een 'hart-onder-de-riem-stem', 'protest-stem' of 'blanco-stem'? |
| Geplaatst door RubenAV op woensdag 2 maart 2011 om 10:45 |
| Mijn stem gaat naar de Gelderse centrumdemocraten: Promotiefilmpje. Hehe. Nee, ik stemde op D66. |
| Geplaatst door Joop_Zoetemelk op woensdag 2 maart 2011 om 12:58 |
| SP of Groenlinks. Belangrijk dat de zwakkeren in de samenleving geholpen worden. Wilders mogen ze van mij het land uitsturen die man moet accepteren dat er moslims bestaan en de helft van de wereld Moslims zijn. Ik stoor me ook aan de Nederlanders/amerikanen (westelingen), die denken dat onze normen een waarden zijn de maatstaaf zijn in de wereld Helaas voor ons zijn de normen in andere landen anders (midden oosten) en soms beter of minder. wij vieren ook leuk onze traditie's en de bijbel staat ook vol met vrouw onvriendelijk dingen. Moslims zijn net als ons prima wereldburgers. Accepteer elkaar en accepteer dat elk land TOTAAL anders in elkaar kan steken. kwa gewoonte's en normen Wilders the most dangerous man of europe!! |
| Geplaatst door jorrytj op woensdag 2 maart 2011 om 13:57 |
| Ik kwam met kieskompas weer stijf links uit. Klopt ook. Ik stem net als Joop SP of Groenlinks. Ditmaal groenlinks. Bij ons in de provincie dreigen nogal wat onnodige wegen aangelegd te worden en daar ben ik fel op tegen. Groenlinks is hier het stelligst tegen. |
| Geplaatst door Onie op woensdag 2 maart 2011 om 14:03 |
| 'Weer' de VVD gestemd. Drie stemwijzer/kompassen en nog iets gedaan. 2x VVD 1x CDA. Rutte FTW . Oh nee, die deed niet mee . |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 2 maart 2011 om 14:07 |
| gestemd. D'66 |
| Geplaatst door stijntjuhh op woensdag 2 maart 2011 om 14:11 |
| Ik moet nog 2 jaartjes geduld hebben.. |
| Geplaatst door Schele Sjakie op woensdag 2 maart 2011 om 14:36 |
| Ook D'66 voor mij (Zuid-Holland). |
| Geplaatst door waggie op woensdag 2 maart 2011 om 15:38 |
Aangezien ik de Pabo doe, stem ik uiteraard tegen het kabinet met hun belachelijke onderwijsplannen en wel op de SP ![]() |
| Geplaatst door Alp op woensdag 2 maart 2011 om 15:51 |
| Ik stem christelijk en rechts dus op de SGP. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 2 maart 2011 om 16:06 |
| Welke partij is tegen de afschaffing van de oortjes? |
| Geplaatst door waggie op woensdag 2 maart 2011 om 16:19 |
| Geplaatst door Derwin op woensdag 2 maart 2011 om 16:35 |
| @Fernando Escartín De partij voor de sport, waar Wout Poels op de kieslijst staat, misschien? Al kun je daar niet op stemmen nu. Ik ga zo ook maar stemmen, al word ik van het kieskompas niet veel wijzer. Als anti-gelovige word ik telkens aan de ChristenUnie gekoppeld, raar ![]() |
| Geplaatst door petoi op woensdag 2 maart 2011 om 16:37 |
@Derwin je hoeft geen christen te zijn om diezelfde manier van rechtsgevoel te hebben daarnaast is niet iedere gelovige een christen. ![]() BTW Deze niet gelovige heeft ook op de CU gestemt. |
| Geplaatst door stoemper op woensdag 2 maart 2011 om 17:06 |
| Ik mag nog niet stemmen, maar als ik dat wel mocht had ik op De Groenen gestemd. Wat de landelijke politiek betreft ben ik vrij rechts, maar aangezien de provinciale staten vooral over de ruimtelijke ordening gaan stem ik voor milieuvriendelijkheid. Die debatten vond ik overigens een afgang. Wat doen Cohen, Roemer, Sap, Pechtold en Rouvoet daar? Het gaat toch om de provinciale staten, en niet om de landelijke politiek? Bovendien wekt dat bij mij de inruk alsof die partijen niemand beters te bieden hebben een geen vertrouwen hebben in de competentie van hun 'statenlijsttrekkers'... |
| Geplaatst door petoi op woensdag 2 maart 2011 om 17:18 |
| @stoemper dat trekt natuurlijk geen kijkers want als het gaat over het dichtgooien van bepaalde sloten in Friesland dan haakt de rest van Nederland af. |
| Geplaatst door stoemper op woensdag 2 maart 2011 om 17:51 |
| Aha, dus Cohen, Roemer, Sap, Pechtold en Rouvoet zijn de enige capabele mensen binnen de desbetreffende partijen om een debat te voeren? |
| Geplaatst door remco2103 op woensdag 2 maart 2011 om 17:52 |
| Dat vind ik wel geloofwaardiger, anders krijg je helemaal zo'n debat van de B-garnituur |
| Geplaatst door gwk op woensdag 2 maart 2011 om 18:24 |
| @stoemper. Cohen, Roemer, Sap, Pechtold en Rouvoet zijn de enige leden van een partij die een gemiddelde Nederlander (her)kent. Edit: Van Tiny Kox, Tof Thissen, Roger van Boxtel, Marleen Barth etc. hebben ze nog nooit van gehoord. |
| Geplaatst door Derwin op woensdag 2 maart 2011 om 18:43 |
Marleen Barth is wel redelijk bekend bij degenen die geenstijl volgen. Tataa![]() |
| Geplaatst door gwk op woensdag 2 maart 2011 om 19:08 |
Quote: Ik mag nog niet stemmen, maar als ik dat wel mocht had ik op De Groenen gestemd. Wat de landelijke politiek betreft ben ik vrij rechts, maar aangezien de provinciale staten vooral over de ruimtelijke ordening gaan stem ik voor milieuvriendelijkheid. Daarom snap ik ook niet waarom de Prov. Staten verkiezingen indirect invloed hebben op de Eerste Kamer. Partijen die in de regio goed bij jou passen kan landelijk wel helemaal anders zijn. Landelijk ben ik rechts en bij stemwijzer van de PS Verkiezingen komt een links partij uit. Ik zou mijn eigen glazen dus ingooien als ik de stemwijzer zou volgen. Gelukkig staan de regionale kwesties verder van mijn bed dan de landelijke , dus ik stem ook bij deze verkiezingen op mijn landelijke keus.Edit: Tijd voor hervormingen dus. |
| Geplaatst door Schele Sjakie op woensdag 2 maart 2011 om 19:58 |
| @ gwk, mee eens. Misschien moeten we naar een systeem waarin we één keer in de vier jaar stemmen. En dan allemaal apart stemmen voor de 1e kamer, 2e kamer, gemeente en provincie, zodat je vier keer op hetzelfde tijdstip je stem uitbrengt? |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 2 maart 2011 om 20:15 |
| Net D66 gestemd... (Amsterdam) |
| Geplaatst door petoi op woensdag 2 maart 2011 om 20:20 |
| @Rhohan sinds wanneer is Amsterdam een provincie? |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 2 maart 2011 om 20:47 |
| Hahah, was vergeten dat het idd geen ene reet uitmaakt waar er gestemd is in N-H. Toevallig kwam de kandidaat van D66 uit Amsterdam ![]() |
| Geplaatst door Wicky op woensdag 2 maart 2011 om 20:55 |
@Petoi en Derwin: Ik vind eerlijk gezegd ook dat de CU een erg goed programma heeft en kan me erg goed vinden in de meeste standpunten. Misschien ook omdat ik christen ben, maar ik laat me daar bij mijn stem bewust niet door leiden en probeer te stemmen op dat gene waar ik het meest mee eens ben. (Dat is natuurlijk niet per definitie de partij die het beste is voor mijn eigen portemonnee ) Vandaag dus ook maar weer CU gestemd. Ben een fel anti-kabinet stemmer. iets meer eerlijk delen zou van mij wel mogen. Groenlinks met hun kunduz missie hebben voor mij helaas ook afgedaan, altijd met D66 wel een sympathieke partij. @Alp: hoezo rechts? Ik vind eerlijk delen een erg christelijk uitgangspunt. SGP vindt ik dus een erg paradoxale partij. |
| Geplaatst door Garzaa op woensdag 2 maart 2011 om 21:46 |
Voor het eerst in mijn leven gestemd, D'66. ![]() |
| Geplaatst door stoemper op woensdag 2 maart 2011 om 21:51 |
| Ik vind het overigens ook belachelijk dat links telkens maar verkondigd: 'Tegen dit kabinet, stem dan op ons!'. Ten eerste moet het gaan om de provinciale staten, en ten tweede is het te zot voor woorden om de eerste kamer te gaan gebruiken om het kabinet even omver te halen. Daar is de eerste kamer helemaal niet voor bedoeld! |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 2 maart 2011 om 21:53 |
| Met Stoemper eens. |
| Geplaatst door F4L op woensdag 2 maart 2011 om 22:01 |
Ik mag pas een jaar stemmen en heb inmiddels drie keer stemmen gehad, het gaat wel hard op deze manier ![]() |
| Geplaatst door zacht op donderdag 3 maart 2011 om 08:40 |
| Ik heb vooral lokaal gestemd: - niet nog meer geld naar Omroep Brabant - opheffen van de SRE (Stedelijke Regio Eindhoven) - stoppen met buitenlandse trips van leden van de provinciale staten - het afschaffen van wachtgeld voor diezelfde leden - ophouden met de poging Culturele Hoofdstad te worden - afschaffing van de opcenten motorrijtuigenbelasting, dit is algemeen besteedbaar geld wat nu enkel door auto-bezitters wordt betaald - opheffen waterschappen en die onder provinciale staten laten vallen - geen geld meer besteden aan Brabantpromotie |
| Geplaatst door Alp op donderdag 3 maart 2011 om 09:10 |
| @Wicky De SGP is voor rechtvaardigheid en beseft dat een groot deel van de huidige overheidszaken niet bij de overheid horen. De CU kiest barmhartigheid boven rechtvaardigheid en accepteert dat taken die vanuit de Bijbel niet bij de overheid horen nu wel bij de overheid zijn ondergebracht. Zij leggen dus de verantwoordelijkheid van ieder individu bij de staat neer. Vandaar dat ik als christen rechts wil stemmen en een christelijk geluid wil horen in de volksvertegenwoordiging. Dat de SGP daarnaast wat wereldvreemde trekjes heeft (oa vrouwenparticipatie) is daarbij ondergeschikt aan hun verkiezingsprogramma. |
| Geplaatst door Rhohan op donderdag 3 maart 2011 om 11:35 |
Quote: Omdat 'geloof' en politiek zo ontzettend lekker samengaan zeker?! Vandaar dat ik als christen rechts wil stemmen en een christelijk geluid wil horen in de volksvertegenwoordiging SGP staat denk het verst verwijdert van de huidige samenleving in vergelijking met andere partijen. D66 FTW ![]() |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 3 maart 2011 om 13:31 |
| @Rhohan: De SGP vertegenwoordigd al jaren een bepaalde minderheid uit de samenleving. Daarbij houden ze al jaren vast aan principes die gebaseerd zijn op hun geloofsovertuiging. Hierbij zijn ze de laatste jaren behoorlijk open geweest voor wat 'modernisering van de standpunten', om het zo maar even te noemen. Dit minderheid vertegenwoordigen is een bewuste keuze van een partij die niet mee wil varen op de grillen van de samenleving. De SGP is de enige echt stabiele factor in de Nederlandse politiek Overigens zie ik niet in waarom geloof en politiek niet samen zouden kunnen gaan. Veel van onze huidige wetten zijn uit christelijke politiek voortgekomen en zitten vaak zeer goed in elkaar. Daarnaast hoeft geloof in de politiek niet symbool te staan voor het opdringen van een geloof aan een ieder maar wel aan een bepaalde inrichting van een samenleving die juist heel waardevol is. |
| Geplaatst door Vittal op donderdag 3 maart 2011 om 13:51 |
| @stoemper, mag jij al stemmen dan? |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 3 maart 2011 om 14:22 |
| @Vittal: Moet dat om een mening te mogen hebben? ![]() |
| Geplaatst door Derwin op donderdag 3 maart 2011 om 14:25 |
| Lezen is ook een kunst: Quote: Geplaatst door stoemper op woensdag 2 maart 2011 om 17:06 Ik mag nog niet stemmen, maar als ik dat wel mocht had ik op De Groenen gestemd. |
| Geplaatst door Rhohan op donderdag 3 maart 2011 om 14:41 |
StonedCamel: Je bent weinig concreet wat betreft politiek en geloof. De wetgeving lijkt mij nou niet bepaald vanuit christelijke overtuiging en ik zou ook niet weten welke dat zijn. Ook zie ik niet in hoe het geloof kan bijdragen aan een 'bepaalde' inrichting van een samenleving als je deze niet beargumenteert. In mijn opinie is er met dit soort partijen altijd sprake van een moraliserende (betuttelende) manier van politiek bedrijven. Maar uiteraard hoef je het niet met mij eens te zijn... |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 3 maart 2011 om 15:04 |
| @Rhohan: Ik doel op dat Nederland het als land vrij goed voor elkaar heeft en van begin 20e eeuw tot grofweg de jaren 60 politiek gezien behoorlijk sterk bepaald is door de christelijke partijen. Dan over het moraliserende: dit kun je inderdaad als moraliserend zien, ik zie dat inderdaad niet zo. Wat jij daar (denk ik) onder bedoeld is met name het normen en waardenverhaal. Dit kan gezien worden als een gevolg van het conservatisme, een stroming die niet christelijk is maar wel deels op christelijke grondleggers en de Bijbel is gegrond. Daarnaast ook op de Romeinse en Griekse traditie. Conservatisme gaat niet uit van een mens die in vrijheid het beste gedijt, en staat dan ook lijnrecht tegenover de Verlichting die dit juist wel zegt. De oplossing om een mens toch te laten gedijen is hem in zijn opvoeding een bepaalde moraal, een gevoel van goed en kwaad, mee te geven. Liberale stromingen proberen het ontsporen van mensen tegen te gaan dmv regels en wetten. Conservatieven hebben een hekel aan regels en wetten en zien die alleen als laatste redmiddel. Hun 'ideaal' is dat de mens die wetten een soort van ingegoten krijgt in zijn opvoeding. Dit wordt door met name liberale stromingen als moraliserend gezien, maar mijns inziens is het nodig, omdat een mens (vrijwel) altijd geneigd is zichzelf boven medemensen te zetten wat uiteindelijk zal leiden tot een samenleving vol individuen. Liberalen proberen deze neiging tot ontsporen te repareren dmv een wirwar aan wetten, conservatieven door in de opvoeding een moraal mee te geven. Dan nu de link met geloof: zoals ik al zei is dit conservatisme deels gegrond op christelijke normen en waarden, deze kun je als christen prima uitdragen in de politiek, zonder daarbij je geloof aan anderen op te leggen. Naar mijn overtuiging zijn deze namelijk universeel en nodig om een samenleving een samenleving te houden en niet een groep individuen. Dit leidt uiteindelijk tot bijv. een kleinere overheid, immers: iedereen heeft een gevoel van goed en kwaad, en beslist niet meer voor zichzelf wat goed of kwaad is. Ik ben dus conservatief voor alle duidelijkheid ![]() Hoop dat ik zo het principe van de 'inrichting' wat meer verduidelijkt heb. Conservatieven zitten niet duidelijk samengebundeld in 1 partij, maar ze zitten onder andere in CDA, VVD, PVV en SGP. Ik herken bovenstaand verhaal het meeste terug in het CDA, vandaar dat dat ook mijn partij is. SGP vind ik teveel de link leggen met de Bijbel, waardoor de boodschap denk ik deels langs de mensen heen schiet, CDA heeft daar, ondanks haar identiteitscrisis een aardige balans in gevonden. |
| Geplaatst door Derwin op donderdag 3 maart 2011 om 15:06 |
| @Rhohan Die betutteling is wat mij betreft het enige wat politieke partijen die geïnspireerd zijn door een geloof, onwenselijk maakt. Geen koopzondagen omdat er in een 2000 jaar oud boek staat dat je op zondag de lapzwans moet uithangen is gewoon raar. Verder mag iedereen van mij geloven in wat voor mooie verhalen dan ook maar daar kun je niet de rest van het land mee belasten, wat betreft beleid en wetgeving. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..