Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Verkiezingen!!
Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt
etc etc etc.
Reacties
| Geplaatst door Prima Facie op donderdag 5 augustus 2010 om 15:59 |
| @Pannenkoek Je kan alleen maar voor jezelf spreken in deze lijkt me, dus als je je ergert wil ik je aanraden om het advies van Liefhebber ter harte te nemen |
| Geplaatst door Moreno op donderdag 5 augustus 2010 om 22:02 |
| dit is dus de reden dat ik mijn politieke-voorkeur zelden openbaar maak. Dat voorkomt echt zo'n hoop irritatie! NB dat wil niet zeggen dat ik de politiek niet intensief volg |
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 5 augustus 2010 om 22:09 |
| jij bent een konijn |
| Geplaatst door slico op vrijdag 3 september 2010 om 18:01 |
| Het coalitie-onderhandelingen zijn mislukt. Balen... |
| Geplaatst door gwk op vrijdag 3 september 2010 om 18:02 |
Exit kabinetsformatie . Het spelletje kan weer opnieuw beginnen... |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 3 september 2010 om 18:05 |
| Dat worden nieuwe verkiezingen tenzij links een minderheidskabinet aan durft. Dan hebben ze wel het CDA nodig. |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 3 september 2010 om 18:20 |
| Of de deur naar CDA-VVD-PvdA staat nu open. Het gezichtsverlies van CDA en PvdA kan daarmee enigszins weggenomen worden. Dan zou PvdA wel bij moeten draaien. |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 3 september 2010 om 18:21 |
| Als al die 'prominenten' daadwerkelijk iets willen betekenen voor het land, dan hebben ze op de achtergrond een poging tot een middenkabinet al in gang gezet. |
| Geplaatst door gwk op vrijdag 3 september 2010 om 18:21 |
| Rutte is nu eerst aanzet volgens hem, hij wil nu een regeerakkoord gaan schrijven en zien welke partijen daar dan hun handtekening onder gaan zetten. |
| Geplaatst door slico op vrijdag 3 september 2010 om 18:22 |
| @Ivo1976 Ik denk dat PvdA op deze breuk heeft gewacht en nu wel open gaat staan voor CDA-VVD-PvdA. Deze samenstelling lijkt me gewoon het meest logisch. |
| Geplaatst door Schele Sjakie op vrijdag 3 september 2010 om 18:36 |
| Het CDA heeft het behoorlijk verknalt. Het vertrouwen daalt waarschijnlijk naar een dieptepunt. |
| Geplaatst door FMasciarelli op vrijdag 3 september 2010 om 18:39 |
| Eindelijk een eind aan de onderhandelingen met die PVV-kliek. Een welverdiende pluim voor de drie dissidenten. |
| Geplaatst door abdel1991 op vrijdag 3 september 2010 om 19:35 |
gelukkig!! die 3 dissidenten zullen altijd een plaatje bij mijn hart krijgen (iniedergeval net als fmasciarelli, dikke pluim) nu moeten PVDA-SP en GL zo snel mogelijk een combine vormen en aan het CDA overlaten of nieuwe verkiezingen of een middenlinks kabinet.. beide opties vallen goed bij mij ![]() |
| Geplaatst door petoi op vrijdag 3 september 2010 om 19:44 |
| @abdel1991 ik heb het woord extra parlementair zakenkabinet gehoord maar ik betwijfel of we in Nederland zoveel topmannen kunnen mobiliseren. |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 3 september 2010 om 19:48 |
| Maar nu wil Mark Rutte dus zelf een regeerakkoord gaan schrijven? Dan laat hij alle kamerleden dat werkstuk lezen en als zij zich daar in kunnen vinden, beloven ze hem te steunen. Daarvoor gaat Mark Rutte met alle 150 kamerleden persoonlijk spreken en dat kijken of er minstens 76 zijn die het met hem eens zijn. En dan gaat hij een kabinet vormen. Dat lijkt mij wel mooi, zo buiten de partijpolitiek om, dat een kamerlid nog zelfstandig mag denken. |
| Geplaatst door Ivo1976 op zaterdag 4 september 2010 om 08:45 |
| Er is heel veel tijd gestoken in coalities waarvoor geen draagvlak was. Dat is ontzettend dom geweest. Mark Rutte zal zijn stuk zo schrijven zodat PvdA en CDA zich hierin kunnen vinden en er een breed centrumkabinet komt. Dat betekent wel dat ze heel goed moeten gaan samenwerken, anders veegt Wilders ze bij de volgende verkiezingen allemaal op een hoop. En zo krijgt iedereen wat hij wil: - PvdA, CDA en VVD mogen regeren, wat ze veel liever doen dan oppositie voeren. - PVV mag oppositie voeren, krijgt daardoor tijd om de partij verder op te bouwen. |
| Geplaatst door Popovych op zaterdag 4 september 2010 om 10:39 |
| Ivo, ik zie PvdA niet samen met CDA. |
| Geplaatst door Popovych op zaterdag 4 september 2010 om 10:40 |
| VVD, D66, CDA, Groenlinks lijkt me de enige oplossing. Als dit een meerderheid is. |
| Geplaatst door FMasciarelli op zaterdag 4 september 2010 om 10:42 |
| Kom maar op met de Roemer-variant en niets anders graag. |
| Geplaatst door Contadorfan op zaterdag 4 september 2010 om 11:00 |
| @FMasciarelli Deze variant dus??? -- CDA, PvdA, SP en GroenLinks Dat lijkt mij de doodsteek voor de nederlandse politiek. We moeten niet vergeten dat we eigenlijk al een hele tijd geen beleid hebben gehad omdat CDA en Pvda constant met elkaar overhoop lagen. Bovendien hebben de typische linkse partijen erg verloren deze verkiezing (Bijv SP). En dan wil jij daar een stabiele regering van maken waar het Nederlands volk achter staat? Onmogelijk! Ik hoop op een regering - VVD, CDA, D66, Groenlinks en CU. |
| Geplaatst door zacht op zaterdag 4 september 2010 om 11:29 |
| Ik zou zeggen: flans iets in elkaar, des te eerder kan het weer uit elkaar klappen en kunnen we weer gaan stemmen. er is geen goede basis voor een linkse regering, en rechts heeft de laatste weken onze tijd zitten te verdoen, dus doe maar iets in het midden. |
| Geplaatst door stoemper op zaterdag 4 september 2010 om 11:54 |
@ Contadorfan: Ik ben al vanaf de verkiezingen voor die coalitie Gelukkig dat ik nog een medestander heb;p Overigens denk ik dat het gewoon VVD-PvdA-CDA wordt |
| Geplaatst door FMasciarelli op zaterdag 4 september 2010 om 12:03 |
| @ Contadorfan Ja, inderdaad. De meest sociale partijen die we hebben in een coalitie is voor mij de beste optie. Overigens zal het wel uitdraaien op een middenkabinet. En om het Nederlandse volk als geheel achter een kabinet te krijgen is een utopie. Bij welke variant dan ook, er zal altijd bij een aanzienlijk deel van de bevolking een naar bijsmaakje aanzitten. |
| Geplaatst door gibofan op zaterdag 4 september 2010 om 14:24 |
| Hmm, de aanval op Ab Klink is ingezet. Ik gok erop dat van verschillende kanten Ab Klink erop wordt aangevallen, dat hij die brief heeft geschreven en zo het risico heeft genomen dat vertrouwelijke zaken naar buiten zijn gekomen. Zowel van binnen zijn partij als van VVD/PVV. Zouden ze Klink willen laten opstappen, zodat er nog maar twee dissidenten in het CDA over zijn en ze samen met twee zetels aan gedoogsteun van SGP toch nog de 76 zetels halen? |
| Geplaatst door Klaas op zaterdag 4 september 2010 om 14:43 |
| Verrassend, deze topic. @FMasciarelli, ik hoop ook op kabinet CDA,VVD,D66,GL en CU. Is de enige combinatie die na een zwaar parcours ook de finish kan halen... |
| Geplaatst door FMasciarelli op zaterdag 4 september 2010 om 15:00 |
| Wellicht, maar ik ben allergisch voor alles dat te sterk neigt naar liberalisme, dus voor mij komt alleen de Roemer-variant in aanmerking. Overigens krijg ik ook de kriebels van de Christenunie en andere partijen met een sterke religieuze inslag. Maar ik goed, ik wens je veel sterkte met een dergelijke regering. |
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 5 september 2010 om 13:55 |
| Met PvdA, CDA en VVD heb je de 1e, 2e en 4e grootste partij aan boord. Je hebt dan 82 zetels en een ruime meerderheid in de 2e kamer. Alhoewel ik nog steeds buikpijn krijg van het vorige kabinet lijkt het me de beste oplossing als PvdA en CDA weer samen in een regering gaan zitten. Nederland is verscheurd tussen links en rechts, dus dan is een middenkabinet de enige oplossing. De PvdA en VVD zijn verschillend, maar GL en de VVD in een kabinet zie ik al helemaal niet gebeuren, dat is toch een wereld van verschil hoor. Op het vlak van economie, het sociale stelsel, milieu, denken deze partijen er heel anders over. |
| Geplaatst door Popovych op zondag 5 september 2010 om 13:59 |
| Rutte, Roemer en Pechtold zijn de enige die nog een beetje geloofwaardig overkomen. |
| Geplaatst door Ivo1976 op zondag 5 september 2010 om 14:04 |
| Dan heb je 31+15+10= 56 zetels en kom je nog niet eens in de buurt van een mogelijke regering. |
| Geplaatst door Popovych op zondag 5 september 2010 om 14:09 |
| Nee dat bedoel ik niet als regering. Maar hun komen als enige leiders geloofwaardig op mij over. |
| Geplaatst door slico op maandag 6 september 2010 om 16:03 |
| Klink uit de Tweede Kamer! |
| Geplaatst door Onie op maandag 6 september 2010 om 16:09 |
Kijk, dat is goed nieuws .In België kunnen ze er ook wat van. |
| Geplaatst door Bettinwel op maandag 6 september 2010 om 17:22 |
| Klink is een held want hij zorgde ervoor dat er geen drakenkabinet kwam. Groot verlies voor het CDA! Verder hoor ik dat het orakel van Venlo vanavond vlaai meeneemt naar de koningin. Want hij is jarig..... Voor alle PVV-sympathisanten: Bij Mona kun je ook stemmen, op het toetje van de maand, misschien is dat wat? Tip: kies voor de griesmeelvariant, die is het magerst. |
| Geplaatst door waggie op maandag 6 september 2010 om 17:24 |
| Ik vind het ook jammer dat Klink is opgestapt. Overigens heeft Wilders al gereageerd: "Nog 2 dissidenten te gaan". |
| Geplaatst door FMasciarelli op maandag 6 september 2010 om 17:27 |
| Klink is in mijn ogen meer betrouwbaar en integer dan de rat die zich nu leider van het CDA noemt. |
| Geplaatst door Bandeman op dinsdag 28 september 2010 om 10:46 |
| In het radioprogramma “Weekend in hotel Radio City” van radiodier Peter van Bruggen (bekend van het vroegere “Het weeshuis van de hits”) werd afgelopen zaterdag de volgende open brief door hem voorgelezen: Begeleidende muziek Aan Maxime Verhagen, “Mag ik eens vragen, mijnheer Verhagen? Welke wonderlijke, innerlijke drift drijft een politicus (die enkele weken geleden nog blauw zag van bescheidenheid) die nu een niets en niemand ontziende macher is geworden, op weg naar macht? Weet u het nog? U wilde niet met dat vermaledijde PVV regeren… Hoewel het ook u toch duidelijk zal zijn dat een populist als Wilders alleen ontmaskert kan worden als je hem regeringsverantwoordelijkheid geeft… Nu bent u niet meer van de zijde van diezelfde Geert Wilders weg te slaan, als hij maar gedoogt en niet mee regeert! Mijnheer Verhagen, realiseert u zich niet dat u hem op deze manier in staat stelt in het buitenland campagne te voeren terwijl u thuis de PVV-plantjes water geeft? Over water gesproken: Door deze gedoogconstructie meent u de Christelijke handen niet vuil te hoeven maken. U wast ze –zogezegd- in onschuld. Waar hoorden we dat eerder? Was het niet Pontius Pilatus? Maar die tekende wel een doodvonnis… Welk doodvonnis tekent U? Ik denk dat van het CDA. Want in een regering met VVD en PVV zou het CDA nog het meest de middenpartij zijn. Maar zoals het nu gaat, wordt het CDA in de rechterflank gedrukt. En daar kan een Christelijke partij niet overleven… En misschien tekent u wel het vonnis van de democratie zoals we die sinds 1848 kennen in ons land. En dat alles dankzij een partij die vecht voor haar recht om anderen die vrijheid te ontnemen… En dankzij u, Maximus Pilatus… Een open brief aan Maxime Verhagen. De man die enkele weken geleden nog zei “Ons past bescheidenheid”. En die sindsdien bezig is een greep naar de macht te doen waarbij niets en niemand wordt ontzien. Waarbij mede-mannenbroeders politiek worden kaltgestellt en wijze mannen als Wijffels worden genegeerd. intro Hoe kun je als mens zover komen? Misschien is het antwoord wel gewoon “pure ijdelheid”. In dat geval zingt Carly Simon nu speciaal voor mannen die, verblindt door hun eigen ijdelheid –zelfs als ze voor de spiegel staan- niet meer kunnen zien wie ze zelf zijn geworden:” Zang: "You walked into the party....." Tekst: Peter van Bruggen (KRO/Radio Zes-disc-jockey, Zaterdag 25 september 2010 in "Weekend in Radio City). Muziek: Yo Yo Ma/Astor Piazola “Libertango” en Carly Simon “You’re so vain” (.....). Een prachtig stukje radio-opinie, zowel qua inhoud als qua produktie! |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 28 september 2010 om 11:16 |
| Tjonge tjonge, is dat linkse geschreeuw nu nog niet voorbij? Die kunnen er onderling nog niet eens uitkomen om alleen al een tegenbegroting te maken, laat staan om een land te regeren. VVD, CDA en PVV doen ondanks hun uiteenlopende meningen in ieder geval hun best. Christelijk wil zeggen dat je niemand uitsluit toch? Waarom moet Wilders dan worden uitgesloten? Al die partijmastodonten zoals Klink, Wijfels en Hirsch Ballin moeten niet á la Cruijff langs de zijlijn staan te schreeuwen, maar de handen in een slaan om het landsbelang te dienen. Daar krijgen ze tenslotte ruimschoots van onze belastingcenten voor betaald. In wat voor een opzicht ontneemt de PVV trouwens de vrijheid van "anderen"? Die "anderen" zijn profiteurs, criminelen en de etterbakken van de samenleving. Waarom zouden die gepamperd moeten worden? Aanpakken die handel! Criminelen (autochtoon of allochtoon) hebben hun rechten op alles verspeeld. De politiek van de afgelopen decennia is blijkbaar niet in staat geweest om een gezonde modus te vinden waarin de (multiculturele) maatschappij in harmonie kan leven. TE veel tolerantie is er geeist van de gewone burger. De wereld is gek geworden. Neem nou de krakers! Het is toch van de zotte dat iemand het huis van zijn overleden ouders niet kan verkopen omdat er krakers in zijn gekomen? Wilders speelt hier (handig) op in, door deze maffe taferelen te benoemen en beleid op te maken. En blijkbaar sluit dat aan bij 2 miljoen mensen die wonen in Nederland. Politiek is net voetbal. Iedereen weet van te voren hoe het moet en weet achteraf te vertellen hoe het niet moet... |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 28 september 2010 om 11:36 |
| @Luefhebber No mosque here schreeuwde hij.. Wie sluit wie uit?!? en Wilders maakt geen beleid.. Schreeuw alleen maar (ed) dat alles fout is en probeert zo het nieuws te maken zie "kopvoddentax" |
| Geplaatst door slico op dinsdag 28 september 2010 om 11:37 |
| @Liefhebber Amen |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 28 september 2010 om 11:38 |
@Duever ( )Ik ben niet Christelijk... |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 september 2010 om 11:46 |
| @Diever: Wilders kaart wel de problemen aan die de gevestigde partijen de laatste jaren hebben laten versloffen en in de doofpot gestopt. Ik ben het zeker niet altijd eens met Wilders, maar qua analyse van de problemen die er spelen is hij momenteel degene met het meeste lef, en de scherpste blik. De manier waarop ben ik het zeker niet altijd mee eens, maar als Nederland op de manier van de laatste jaren doorgaat(hoewel er enige verbetering zichtbaar is sinds Fortuijn) dan is het binnen 50 jaar een grote puinhoop waar alles mag en moet kunnen, plaatselijk de sharia wordt uitgevoerd(dat is immers de vrijheid van mensen), en waar de moskee een vaste plek in de skyline heeft. En nee, dan is Nederland Nederland niet meer. |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 28 september 2010 om 11:48 |
| @Diever Je argumenten raken kant noch wal. Hoe kun je nu zeggen dat Wilder geen beleid maakt? Zie hier: 60 bladzijden beleid Het woord kopvoddentax is een stevige benaming voor een benoeming van een probleem zoals Rob Oudkerk gisteren bij Pauw & Witteman (vanaf minuut 32) uit heeft gelegd over "zijn term" Kutmarokanen.. |
| Geplaatst door Leukefans op dinsdag 28 september 2010 om 11:49 |
| @ Liefhebber Spijtig dat veel mensen in Nederland, maar ook in België, lijken te vergeten dat niet alle moslims criminelen zijn, dat niet alle allochtonen "profiteurs criminilen en etterbakken" zijn waartegenover een nultolerantie gevoerd moet worden. En dat Christelijk volgens jou wil zeggen dat niemand uitgesloten wordt zal wel waar zijn, maar daar trek ik mijn wenkbrauwen toch bij op, net als iedereen die een klein beetje bekend is met de kerkelijke geschiedenis. En wat een kromme redenering, volgens dat Christendom mag Geert Wilders niet uitgesloten worden, zodat hij lekker de kans kan krijgen om de volledige moslimgemeenschap uit te sluiten, lijkt me ook niet erg consequent... |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 september 2010 om 11:54 |
| @Leukefans: Het huidige christendom sluit inderdaad in principe niks uit. Heeft ook niets tegen gematigde moslims, in principe. Echter, probeer eens in Marokko, Turkije, Saudi Arabie, Irak, Iran etcetera een kerk te bouwen, of zelfs een kerkdienst te houden, als je niet vermoord wordt wordt je in ieder geval het land uitgegooid. Moeten wij dan hier maar alles tolereren? |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 28 september 2010 om 11:55 |
| @Leukefans Wilders heeft alleen gezegd dat de Islam geen religie is, maar een ideologie (Daar zou ik mijn neus voor ophalen als ik moslim ben, maar goed). Er wordt ook niet gezegd dat alle moslims hetzelfde zijn. Wilders heeft ook altijd gezegd, maar dit wordt door de media nooit belicht, dat alle moslim die in de samenleving participeren, welkom zijn. Daarnaast wil ie de criminele allochtonen terug naar het land van herkomst en minder migratie. Over de kerkelijke geschiedenis: lijkt me duidelijk waarom ik niet Christelijk ben.. ![]() |
| Geplaatst door Leukefans op dinsdag 28 september 2010 om 11:58 |
| @Stoned In principe, tja... Een beetje kinderachtig argument toch hé, als zij het daar mogen mogen wij het hier ook, zouden de christenen daar als vergevingsgezinde godsdienst, met naastenliefde als belangrijkste gebod, daar niet boven moeten staan, zoals ook de Islam volgens de oorspronkelijke leer daarboven zou moeten staan? |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 28 september 2010 om 12:08 |
| Je moet het woord homo is laten vallen in Christelijke gemeenschappen... En vrouwen bij de SGP. Gaan er wat haren overeind staan. @liefhebber Ok een slecht beleid is ook beleid. |ijn kopvoddentaks had hij niet eens meegnomen in zijn tegenbegroting |
| Geplaatst door slico op dinsdag 28 september 2010 om 12:24 |
| Het is zo makkelijk om Wilder tegen te praten of aan te hangen, maar dat bijvoorbeeld er onder Marokkanen hogere misdaadcijfers is gewoon een feit. Waarschijnlijk lossen ze dit niet zelf op, dus moet er wat aan gebeuren. Daarom ben ik het met een gedeelte van Wilders beleid eens, ondanks dat ik er niet op stem. |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 28 september 2010 om 12:32 |
| Wat zijn dan de oplossingen waar Wilders mee komt?!?! |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 28 september 2010 om 12:53 |
| @diever Daar komt ie: Voor Veiligheid: Oplossingen: • 900 miljoen extra voor politie • Politieagenten weg achter het bureau en de straat op • Agenten moeten minstens 80 procent van hun werktijd zichtbaar op straat zijn • Geen versnippering, maar één nationale politie • Einde bonnenquota bij de politie • Ministerie van Veiligheid • Invoeren van hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen • Minimum prostitutieleeftijd naar 21 jaar • Preventief fouilleren in het hele land • Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’ • Geen alcohol achter het stuur • Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out • Geen taakstraffen • Geen TBS • Geen vervroegde invrijheidstelling bij goed gedrag • Bezuinigen op de reclassering • Afschaffen verjaring van gewelds- en zedenmisdrijven • Heropvoedingskampen • Versobering gevangenissen • Geen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rond scholen • Kraken verbieden • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijderen • Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit intrekken • Criminele Antillianen sturen we terug • Verlagen strafrechtelijke meerderjarigheidsgrens van 18 naar 16 jaar • Omkering bewijslast bij noodweer in eigen woning/bedrijf • Falende leden van zittende en staande magistratuur weg En vooral: 10.000 politieagenten erbij |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..
- 14:55 Nieuwe poging Utrecht voor e..
- 13:37 Boonen wint weer in Qatar, V..
- 13:26 Project 1t4i mag ook starten..
- 12:36 Volg hier de vierde etappe i..
- 11:30 Trofeo Serra de Tramuntana o..
- dinsdag 7 februari
- 21:32 Nordhaug: "Lang op overwinni..
- 20:17 Contador: "Ik kom terug, ste..
- 18:36 Teleurstelling bij Rabobank ..
- 18:29 Mark Cavendish: "Opdracht vo..
- 18:25 WADA laat zaak-Armstrong nog..
- 18:12 Saxo Bank blijft ploeg van R..
- 15:59 Nordhaug soleert naar succes..
- 14:55 Van den Broeck: "Ik was vijf..
- 14:00 Cavendish wint derde etappe ..
- 13:18 Volg hier de Trofeo Deià (C..
- 13:00 Volg hier de derde etappe in..
- 10:25 Evans: "Schorsing overwinnin..
Poll
Alberto Contador is voor twee jaar geschorst
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
terecht - 36%
onterecht - 51%
geen mening - 13%
293 stemmen.

. Het spelletje kan weer opnieuw beginnen...
(iniedergeval net als fmasciarelli, dikke pluim) nu moeten PVDA-SP en GL zo snel mogelijk een combine vormen en aan het CDA overlaten of nieuwe verkiezingen of een middenlinks kabinet.. beide opties vallen goed bij mij 
.