Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Verkiezingen!!

Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt

etc etc etc.

Reacties

1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:48
Bos is ook een zakkenwasser, ben 'blij' met Cohen hij wilt in ieder geval het beste voor Nederland, hoewel zijn ideeen met wat het beste voor NL is niet overeenkomen met die van mij..
In mijn optiek is de ideale coalitie voor NL ook
VVD-PVV-SP(weet niet of het haalbaar is, volgens mij net niet)
PVV heeft namelijk naast het integratiepunt ook veel sociale punten, ik vind het 3 partijen die in mijn optiek het beste willen voor NL, ze kunnen denk ik een goed sociaal en economisch beleid voeren en hoe ze de problemen met de allochtonen moeten aanpakken is enigzins lastig maar ik denk dat daar het Nederlandse poldermodel zijn werking gaat hebben en ze tot een mooi compromis, met onderdelen van de SP kunnen komen
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:52
@pannenkoek, waarom ben je eigenlijk CDA-lid en stem je PVV? smiley
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 11:32
De PVV bestond nog niet toen ik CDA-lid werd, het CDA is door een regering aan te gaan met de PVDA een verkeerde weg ingeslagen en lidmaatschap en een stem zijn niet rechtstreeks verbonden
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 11:38
Maar qua ideologie liggen de PVV en CDA nogal ver uit elkaar lijkt me? Zeker qua vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs, wat zowat de belangrijkste punten zijn van het CDA
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 12:50
Ik verlang terug naar de tijd dat PVV-stemmers zich nog schaamden. Achterlijkheid is kennelijk een deugd geworden
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:06
@Prima Facie en in mindere mate F4L
Ik durf de stelling wel aan dat ik bij de 3% mensen op deze site met het hoogste IQ zit, betekent niet dat ik alles goed zie, maar aangezien hier nu al meerdere mensen zijn geweest die mij indirect voor idioot uit hebben gemaakt zeg ik het maar gewoon zo..

Hoi ik ben Pannenkoek, heb een iq van ver boven de 120 en stem PVV, dit is niet omdat ik een hekel heb aan buitenlanders maar omdat ik van mening ben dat als het nog een paar jaar zo doorgaat ik wel een hekel ga krijgen aan alle buitenlanders gezien het gedrag van een groot deel van de jongeren van buitenlandse komaf.

@ Molovin

Maar de belangrijkste standpunten zijn waarschijnlijk ook niet de reden dat ik CDA lid ben geworden, ik vind VVD te asociaal en wil wel graag over rechts en vind daar het CDA de ideale oplossing voor. Het partijprogramma van de PVV is zelfs nog wat socialer voor al wat niet islamitisch is en tja eerlijk is eerlijk, ik heb niets met de islam en wel wat er tegen.
Je kan zeggen dat het niet kan wat ik zeg, maar ik zeg het tenminste eerlijk en zal ook nooit iemand beledigen omdat hij toevallig islamitisch is, maar ben wel in staat om iemand op wat hem dierbaar is (bijvoorbeeld zijn geloof) te pakken indien ik een ruzie heb met diegene(wat overigens nog nooit is voorgekomen)
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:07
@Prima Facie

Begijp ik goed dat jij de PVV stemmers achterlijk vindt? Je gaat toch niet mensen in een hokje plaatsen?
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:10
@ Liefhebber

Hij heeft je lief
Geplaatst door Nocentinifan op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:12
@Pannenkoek

Hij pant je koek
Hij koekt je pan
Oke jij hebt een faal-proof naam.
Geplaatst door Joaquim86 op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:22
@ Iedereen: het begint toch steeds meer een sport te worden, wie geeft de ander de grootste steek onder water. Opvallend is dat ik dit constateer bij de personen die 'denken' dat ze zelf 'slimmer' zijn dan anderen. Van deze personen verwacht ik toch iets meer.
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:22
ik zeg niet dat ik Pannenkoek achterlijk vind, maar ik wil toch wel vermelden dat een hoog IQ en achterlijkheid best samen kunnen gaan. Sterker nog, mensen met een hoog IQ die tóch op de PVV stemmen zijn zo mogelijk nog achterlijker dan mensen met een laag IQ die PVV stemmen. Ik zeg niet dat ik Pannenkoek achterlijk vind.

En ja, in het algemeen zijn PVV-stemmers achterlijk. Maar dat is natuurlijk niets nieuws.
Geplaatst door Joaquim86 op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:25
@ Prima Facie, met jou zou ik wel eens een discussie over achterlijk zijn aan willen gaan. Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar je eigen idealen/politieke voorkeur.
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:28
@primafacie

Jammer, ik dacht dat ik ongelijk had, maar het blijkt dat jij toch erg kortzichtig bent. Waarschijnlijk reageer je zo, over het feit dat de PVV de allochtonen over één kam scheert, iets wat jij nu doet met alle PVVers.
Geplaatst door klaasjelle op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:29
@ Prima Facie

Je durft wel , dan zijn er meer dan een miljoen achterlijk?
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:31
@pannenkoek Je zegt dat je VVD te asociaal vind, dé traditionele rechtse partij van nederland, maar je wilt wel rechts stemmen dus kies je CDA om lid van te zijn, een sociaal christelijke democratische partij. Maar je stemt toch PVV omdat die socialer zijn, terwijl dat toch niet echt "rechts" is. En wat je zegt over beledigingen over iemands geloof slaat helemaal dubbel en je spreekt jezelf er flink in tegen in één alinea. Je meldt ook dat je geen hekel hebt aan buitenlanders maar het wel zult krijgen als een minderheid van deze "groep" (buitenlanders is wel een erg brede term) het verkloot, lekker intelligent ja. En dat voor iemand met zo'n ongelofelijk IQ, van vér boven de 120. Ben het eens met Prima facie, een hoog IQ zegt helemaal niks over je persoonlijkheid, en het feit dat je er mee loopt te pochen in combinatie met je twijfelachtige reacties spreekt niet voor je hoge IQ
Geplaatst door Derwin op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:33
@ klaasjelle
Er zijn veel meer achterlijke mensen in Nederland, kijk maar naar hoeveel fans figuren als Frans Bauer hebben smiley

Dat PVV-stemmers achterlijk genoemd worden ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze op televisie e.d. vaak een ongenuanceerde mening ventileren en deze vaak niet heel goed onderbouwen.

Wie ik achterlijk vind zijn de mensen (en dat zijn er veel) die uit 'traditie' op een bepaalde partij stemmen. Talloze mensen stemmen op een partij omdat hun partner dat doet of omdat ze het zelf altijd al zo gedaan hebben. Stem dan op iets waar je echt voor staat, zoals PVV-stemmers dat doen.
Geplaatst door klaasjelle op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:38
Hou op over franssiesmiley maar ben van mening dat je niet iedereen over een kam moet scheren , dat doet me aan links denken.
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:38
je kiest er niet voor om allochtoon te zijn, je kiest er wel voor om op de PVV te stemmen. Ik heb het over een keuze en niet over etniciteit. Een stem op de PVV betekent per definitie een gebrek aan historische kennis, een gebrek aan intellectuele capaciteiten en een gebrek aan politiektheoretisch inzicht.

meer dan een miljoen? Veel meer. Zelf stem ik liberaal, maar niet op de VVD of D66.
Geplaatst door klaasjelle op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:41
Ik mag nog niet stemmen smiley
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:41
Ik poch er niet eens mee, anders had ik wel iets anders gezegd dan 120smiley
Verder me persoonlijkheid, tja ik ben nou eenmaal een klootzak maarja anders red je het toch niet in het bedrijfsleven. Links en rechts is meer terminologie van vroeger, je hebt nu gewoon een aantal vraagstukken waar je een mening over kan hebben, op sociaal vlak is de PVV behoorlijk links en komt overeen met de SP.. leg de verkiezingsprogramma's maar naast elkaar.
Ik definieer sociaal overigens ook anders dan anderen, sociaal is voor mij de hardwerkende mensen steunen en de niet willers, (Nederland heeft tenslotte het hoogste arbeidsongeschiktheid cijfer van de wereld)

Over je tegenspreken
Het dreigt nu fout te gaan, mocht die klojo's nu niet aangepakt dan ga ik inderdaad, zoals normaal is in het menselijk brein, buitenlanders asocieren met al het kwaad en dus een hekel krijgen aan buitenlanders onafhankelijk van hun karakter...
Ik wil graag een 'rechtse' regering met PVV, VVD en CDA omdat ik denk dat op economisch vlak dat de beste regering voor dit land(ja en mijn portemonnaie) is, en ik denk dat het economisch vlak nu het belangrijkste onderwerp is in dit land.
PVV verdient in mijn optiek gewoon een kans, en met mij ruim een miljoen andere mensen, intelligent of niet intelligent. Als de PVV het fout aanpakt, zal ik heus volgende keer niet volharden in mijn keuze en weer een andere strategische en naar mijn mening veilige stem uitbrengen voor de coalitie die ik graag gevormd wil zien

Ik had wel iets meer van je verwacht qua reactie molovin, het is toch vrij beperkt dit maar tussen de regels doorlezen vergt meer van de mens dan letterlijk woordje voor woordje lezen
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:43
Dus eigenlijk stem je op een extreemrechtse partij omdat je bang bent extreemrechtse sympathieën te ontwikkelen...

Fijn om te lezen dat je je hoge IQ goed gebruikt.
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:44
@ Prima Facie

Je kiest ervoor om je te misdragen en de PVV kiest ervoor om daar een hekel aan te hebben...
Toevallig is het zo dat half gouda de Marokkaanse probleemjongeren uitkotst en G. Wilders dat naar hun mening goed onder woorden brengt, het feit dat zoveel mensen in dit land een hekel hebben aan buitenlanders, al dan niet in het algemeen, zou toch moeten betekenen dat deze mensen of een aantal hiervan een terechte slechte ervaring met deze groep hebben en ze liever kwijt dan rijk zijn. Dat lijkt me best rechtvaardig, en als jij het dan idioten noemt omdat zij een slechte ervaring ermee hebben, omdat hun broer neer is gestoken of omdat ze het tasje van hun oma hebben gestolen zou ik toch nog even bij jezelf te rade gaan of er voor een hoop mensen niet goede gronden zijn om tegen allochtonen te stemmen, dat betekent niet dat het goed is, maar wel dat mensen die op de PVV stemmen geen achterlijken zijn
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:46
Haha, zo mooi dat gelijk dat alleen maar gebruikt wordt ik wist dat het zou gebeuren.. Gelijk de IQ discussie omdat iemand ze kop boven het maaiveld uit durft te steken en het precies op de man spelen. Houd ik van, dat is een teken van ontwikkeling en discussie voeren op niveau, het belangrijkste daarin is je niet laten meeslepen maar objectief antwoorden en het niet op de man spelen. Prima gedaan Facie, zo zie ik het graag.

Ik stem op de PVV omdat ik denk dat dat is wat Nederland NU nodig heeft, volgende keer stem ik vast wat anders
Geplaatst door klaasjelle op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:47
Dat wilders zoveel stemmen heeft komt alleen maar uit onvrede en bij gebrek aan beter
Geplaatst door klaasjelle op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:49
Maar vind het vreemd dat er nu zoveel onvrede van links komt over het aanstaande kabinet , zij hebben de kans gehad maar wilden toch niet?
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:51
Denk je echt dat Wilders ook maar iets gaat oplossen? Die man is de grootste bedreiging voor de integratie in Nederland. Gematigden aan alle kanten worden in de handen van de extremisten gedreven, zowel ter rechterzijde van het politieke spectrum als in de religieuze wereld. Die man is meer verantwoordelijk voor verharding in de maatschappij dan welke andere politicus dan ook. Een stem op Wilders is een noodkreet, maar velen zijn niet echt in nood en zijn geestelijk afgestompt door deze volksdemagoog. Ik mag dat achterlijk noemen.
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:53
Het kost me gewoon veel moeite om je bijdrages te ontcijferen, daarom houd ik het bij makkelijke one liners.
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:56
Je mag doen wat je leuk vind, ik hoop dat we op deze manier over 4 jaar verbetering zien, wat voorlopig gaat het land al jaren achteruit (P. Fortuijn, T. van Gogh)
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:57
Wilders, Balkenende, van Balen, Verdonk, inderdaad, het land gaat de laatste jaren hard achteruit
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:58
PF
Wat vindt jij de oplossing, en wat zijn naar jou mening de problemen in dit land?
Geplaatst door zacht op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:04
Koreaanse toestanden op WF wat politiek betreft. Ik hou het hier voor gezien.
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:08
boeiend.
Geplaatst door FMasciarelli op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:08
Koreaanse toestanden? Dat valt wel mee toch? Er is nog niemand naar een straf- of heropvoedingskamp gestuurd? smiley
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:11
zacht bedoelt Zuid-Koreaanse toestanden maar ik weet niet wat daar zo typisch aan is
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:13
Prima Facie

Je bent een echte PVV-er keihard schreeuwen maar als iemand om oplossing vraagt en om de problemen te benoemen die er volgens jou zijn.. Dan komt er geen reactie, misschien moet jij toch maar PVV gaan stemmen
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:14
@PF
Één leider? De rest wordt geïndoctrineerd ?
Geplaatst door zacht op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:14
Googelen op 'korean parliament' en dan bij videos kijken.
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 14:18
Ik denk dat er buiten jou niemand interesse heeft in mijn kijk op de politiek

Ik had wat dingetjes opgeschreven en toen dacht ik: wat doet het er ook toe?
Geplaatst door FMasciarelli op dinsdag 3 augustus 2010 om 15:09
@ zacht

Ah, dat aspect van Korea bedoel je.
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 15:36
Guus Hiddink, is ook een onderdeel van de geschiedenis van het Zuid Koreaanse land, toch iets Nederlands aldaar.
En zo kunnen we gelijk de link naar het wielrennen trekken aangezien Guus uit Varsseveld komt en Gesink de WF-held in de tour de france van afgelopen jaar was
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 17:31
@pannenkoek, Ik moet zeggen dat je je username eer aandoet met je reacties in dit topic. Je hebt het eerst continu over Links en Rechts, en als je in een vorige reactie jezelf tegenspreekt door jezelf rechts te vinden, maar de VVD te asociaal te vinden, lid van de CDA te zijn, maar toch te stemmen op de PVV die je dan weer sociaal vindt, omschrijf je het daarna maar als veroudere terminologie. Rare definitie van sociaal heb jij, mensen die in een uitkering zitten kiezen er niet allemaal voor, de overgrote meederheid niet. En die hoogste arbeidsongeschiktheid van je, hoe combineer je dat met de laagste wekrloosheidcijfers van Europa?

Jouw reactie van het over een kans strijken van alle Buitenlanders (ik neem aan dat je hier vooral Moslims en antillianen onder verstaat) slaat compleet nergens op. Jij zegt dat het normaal is, maar met jouw hoge IQ zou je toch beter moeten weten. Het is een minderheid hiervan die deze groep een slechte naam geeft.

Over iemands stemkeuze heb ik geen mening, dat staat voor iedereen vrij zelf te bepalen, we hebben er niet voor niks eeuwen voor gestreden. En tja over beperkte reacties gesproken, jij spreekt jezelf al voortdurend tegen en kenmerkend voor jouw reacties is de oppervlakkigheid en totale gebrek aan diepgang.

Ik hoop van ganse harte dat het minderheidskabinet CDA-VVD er niet komt, want je levert je compleet uit aan Wilders op die manier. De man weet total niet waar die het over heeft, inhoudelijk over onderwerpen debatteren vermijdt die zoveel als maar kan, kritiek op hem zet die weg als "de linkse kerk haat me, dus daarom", en hij grijpt iedere kans aan om zijn oneliners eruit te smijten zonder inhoudelijk zijn oneliners waar te kunnen maken. Gaat nog leuk worden als dit doorgaat, geen enkele rechtse maatregel/wet zal er komen tot minimaal eind mei volgend jaar aangezien de PVV in de eerste kamer niet bestaat.
Geplaatst door FMasciarelli op dinsdag 3 augustus 2010 om 17:33
Nou je kunt niet ontkennen dat de PVV campagne heeft gevoerd met een regelrechte kopie van het sociale karakter van het SP-programma, uitgezonderd de integratie-vraagstukken en ontwikkelingssamenwerking.

Er zal weinig van overeind blijven maar dat is weer iets anders.
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 17:55
@ Molovin

je eerste stukje raakt kant nog wal, maar oke jouw mening. Ik geef mijn definitie dan kan je er inhoudelijk op ingaan en proberen mij te begrijpen met wat ik bedoel of inderdaad zeggen dat mijn definitie niet klopt.
Vervolgens het laagste werkloosheidcijfer, tja met ook de laagste participatiegraad is dat niet zo moeilijk.

2e stukje
Onder buitenlanders versta ik alle buitenlanders, dit zijn dus niet europese allochtonen om exact te zijn, binnen europa bestaat namelijk vrij verkeer van personen en het zijn volgens de EU regels allemaal europeanen. Verder begrijp ik niet wat je bedoeld maar ieder ze ding.

Mij oppervlakkig noemen en een totaal gebrek aan diepgang verwijten, oke your call.

Het 4e stukje ben ik met je eens, ik vind een minderheidskabinet waarin Wilders weinig verantwoordelijkheid heeft erg risicovol, ik weet ook wel dat Wilders niet alle wijsheid in pacht heeft, evenals alle andere partijen. Het blijft politiek en zeteltjes winnen. Ik vind dat Wilders in ieder geval een verantwoordelijke functie moet krijgen, hij heeft 24 zetels staat in de peilingen nog hoger en moet dus beleid gaan voeren, maar als dat mis gaat ook zijn verantwoordelijkheid nemen.
Verder vind ik het inderdaad erg zwak dat Wilders altijd een grote mond heeft en op de afgelopen debatten voor de 2e kamerverkiezingen verder niet in discussie gaat met moslimgroeperingen of andere groeperingen die hem daartoe uitdagen.
Oftewel je 4e puntje is waar, en ik zal Wilders ook heus niet volledig ophemelen, maar na een jaar of 100 politiek in dit land waarin iedereen bang was om iets te doen is het nu zover gekomen dat er door ruim 1 miljoen mensen op hem gestemd wordt omdat die op een of andere manier een haat hebben ontwikkeld jegens allochtonen.

Of het terecht is dat er een haat, angst of wat dan ook is tegenover allochtonen blijft een vraagstuk, maar het lijkt terecht gezien de hoeveelheid allochtonen die momenteel in de gevangenissen verblijft ten opzichte van het aantal autochtonen. En dus klaarblijkelijk een wet op dusdanige wijze hebben overtreden dat hiervoor de rechterlijke macht aangesproken moest worden. Zolang het het geval is dat er ruim een miljoen mensen op iemand stemt terwijl die persoon alleen maar populistische spreuken roept die als haatdragend ervaren kunnen worden, betekent het dat er hier een hoop haatdragende mensen jegens allochtonen in dit land zijn. Die haat is niet zomaar aangeboren en ontstaat uit ervaringen met allochtonen en zodoende lijkt het mij dus oneerlijk om die mensen als achterlijk of debiel te bestempelen en eerst eens te gaan kijken naar de oorzaken.
Deze liggen inderdaad in een klein percentage van de allochtone bevolking, het schijnt dat dit ´kleine´ percentage echter wel zoveel onrust veroorzaakt dat het lijkt of het percentage veel groter is. Dit percentage zou zo tussen de 8 en 15% liggen, maar niemand weet het exact. Om het probleem op te lossen wat waarschijnlijk een cultuurprobleem is zal de eigen groep die zeker bestaat en wel verbetering wilt, op moeten treden tegen hun eigen dissonanten en ze gewoon een flinke schop onder hun hol moeten verkopen. Dat is verantwoordelijkheid nemen, en zou voor mij de ideale oplossing zijn. Jij wilt hier zijn, prima, maar we zijn wel in Nederland.
Dus er wordt Nederlands gesproken en iedereen heeft recht om als Nederlander behandeld te worden, dus vrouwen zijn gelijk, godsdienstvrijheid(en gelijkheid), het minimumloon voor iedereen en hetzelfde en vrijheid(vooral gelijkheid) van onderwijs.
We zijn een multiculturele samenleving, en het wordt gewoon tijd daar de vruchten van te plukken met degene die wel willen in plaats van hinder te ondervinden van degene die niet willen.
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 18:14
@Pannenkoek, mijn eerste stukje is gebaseerd op hoe jij jezelf tegenspreekt door jezelf rechts te noemen, CDA lid te zijn, maar toch voor PVV te stemmen door hun "sociale" programma. En wat heeft participatiegraad te maken met arbeidsongeschiktheid, parttime werken is ook werken en bijdragen aan de economie.

En als je onder buitenlanders alle buitenlanders bedoelt snap ik je totaal niet meer. Want jij zegt dit:

"Het dreigt nu fout te gaan, mocht die klojo's nu niet aangepakt dan ga ik inderdaad, zoals normaal is in het menselijk brein, buitenlanders asocieren met al het kwaad en dus een hekel krijgen aan buitenlanders onafhankelijk van hun karakter..."

Dus de overlast die vooral marrokaanse jongeren veroorzaken, neem jij bijvoorbeeld ook Amerikanen kwalijk? Of Chinezen? Slaat echt nergens op wat je zegt, ik zou zeggen lees je vorige reacties nog eens terug voor als je reageert dan begrijp je ook waar erop gereageerd wordt.

Ik ben blij dat je het ook niet ziet zitten in het kabinet wat er aan het ontstaan is, al betwijfel ik dat iedereen die op de PVV gestemd heeft een haat heeft voor allochtonen. Ik denk eerder dat zij willen dat er hard en rigureus opgetreden wordt tegen relchoppers, vooral als ze van (moslim) allochtone afkomst zijn.

ik ben het niet exact eens met jouw mening over hoe het aangepakt dient te worden, al heeft iedereen daar praktisch een andere oplossing voor. Mij lijkt vooral dat het probleem al een hele tijd geleden is ontstaan. De gastarbeiders zijn hierheen gehaald, maar daar is verder nooit veel over nagedacht. Het ging puur om het economische aspect en wat ze voor ons konden doen. Niet andersom, we ginger er hiet vanuit dat zij zich wel zouden aanpassen en weer zouden oprotten. Maar dat is niet gebeurd, en dat is de politiek van die tijd zeer kwalijk te nemen dat er zo slecht mee is omgegaan. Hoe het vervolgens is gelopen met veel generaties van allochtone komaf is aan de ene kant logisch maar desonniettemin zeer kwalijk. Van zowel de kant van de politiek als van de kant van deze groep zelf vind ik dat ze beter hadden moeten handelen. De manier waarop Wilders het liefst zou handelen vind ik veel te rigureus, te hard, te ongefundamenteerd, en zal imo alleen maar voor meer verdeeldheid en onderlinge haat en alles wat daaruit voortvloeit zorgen. De PVDA' manier daarentegen, om het zo maar te noemen, vind ik ook niet goed. Het afwachten, praten ed. moet ook ooit afgelopen zijn. De oplossing ligt denk ik ergens tussenin, als er al een oplossing is. Een andere dan de tijd althans.

Geplaatst door Euskaltel op dinsdag 3 augustus 2010 om 19:48
Als ik al die reacties toch weer lees wordt ik daar echt weer een beetje kwaad om. Al die beledigingen, persoonlijke aanvallen etc. PVV-stemmers achterlijk en dom noemen, afgrijselijk.
Is dit een links-complot dat achter de schermen is besproken? Zoveel mogelijk naar voren laten komen dat PVV-stemmers dom en achterlijk zijn zodat ze niet meer op die partij durven te stemmen?

Ik ben geen PVV-stemmer omdat ik nog niet mag stemmen en omdat de VVD mijn voorkeur heeft. Ondanks dat vind ik het onbegrijpelijk dat sommigen zo reageren in een discussie. Als we de regels van 'het debat' bekijken, die we vroeger bij Nederlands op school hebben geleerd, staat o.a. dat persoonlijke aanvallen en beledigingen niet zijn toegestaan. Ik wilde dit nog even kwijt voordat ik niet meer terugkom op dit forum over de verkiezingen.
Geplaatst door Heuj op dinsdag 3 augustus 2010 om 20:28
los van inhoudelijke (on)juistheid. ik denk dat als je pvv stemmers blifjt wegzetten als idioten en sukkels, je het probleem niet verhelpt, maar die stemmers in een hoekje duwt, en wel dat van wilders. ik pleit er daarom ook zeer voor om wilders salonfahig te maken. dat is de enige manier waarop je een inhoudelijke discussie kunt uitlokken.
Geplaatst door Koel op dinsdag 3 augustus 2010 om 20:34
@FMasciarelli op dinsdag 3 augustus 2010 om 17:33

Dat is de werkwijze van een populist, Wilders kijkt waar hij mee kan scoren en wie hij voor zich wil winnen, derhalve heeft hij voor een sociaal gezicht gekozen, stemmen wegtrekken bij de SP.
Speerpunt daarbij was zijn standpunt omtrent de AOW-leeftijd, niet onderhandelbaar, dat zou een breekpunt worden.
De stembussen waren nog niet gesloten of hij trok zijn keutel in.

En dan zijn er hier mensen die met droge ogen beweren dat Wilders degene is die tegen de huidige politieke cultuur aanschopt en voor nieuwe politiek is, hoe simpel kun je zijn...smiley

@Euskatel: Dat was ook al het kenmerk van het "PIMplisme", overal een linkse complotten zien.... smiley
Geplaatst door Oscar Sevilla op dinsdag 3 augustus 2010 om 20:54
Ik vind PVV stemmers dom euskatel, dat mag je toch vinden? want wat heeft Wilders voor oplossingen? kan er geen een realistische opnoemen, helaas. Kopvoddentax gaat dat onze land redden? etnische registratie? nee we schuppen al die allochtonen eruit ondanks dat de meeste alleen over een NL pasppoort beschikken, en ook al de EU zou dit zeker niet tegen gaan houden...

Of, ach weet je wat we gaan die oudjes wel voor de gek houden 65 is een 'BREEKPUNT' absoluut stem PVV en dan komt het goed.. nou die oudjes die er op hebben gestemd zijn flink in de maling genomen want de stemmen waren niet eens geteld en weg was die 'breekpunt' als ik 60+ was en dat was voor mij de reden PVV te stemmen dan had ik een klacht ingediend en serieus geloof het of niet, maar ik wist al vanaf het moment dat die over de AOW leeftijd begon dat het een grote leugen zou zijn.

Oja kan iemand mij vertellen waarom PVV een bezuinigingsvoorstel heeft geschreven? om die na een aantal dagen compleet wegtegooiten en meetegaan met VVD en CDA? . En ik hoorde hier iemand zeggen PVV wel sociaal is.. hij doet iniedergeval wel z'n naam eer aan en ik twijfel sterk aan die IQ die hij beweert dat die heeft... maar geen ontwikkelingshulp dat is echt SOCIAAL!! ik denk dat er niks meer asosialer is dan stoppen met ontwikkelingshulp.. Die paar tientjes die ze van per persoon afnemen om miljoenen mensen aan voedsel en water(en dan nog niet eens gezond water, die wij wegspoelen uit onze pot). Ik walg van de PVV en nog meer van die mensen die de partijprogramma hebben bestudeert en alsnog op PVV hebben gestemd.. dat kunnen er nooit veel zijn(hoop ik) want ga er nog steeds vanuit dat 23.9 zetels ze gewonnen hebben vanwege onvrede en onkunde van bijna anderhalf miljoen mensen
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 21:16
@oscar sevilla, je weet hoe het werkt hea, de PVV stemmers (niet allemaal) noemen Moslims achterlijk, tuig, en aanhangers van een achterlijk geloof. Als er bepaalde mensen zijn die hetzelfde over PVV stemmers zeggen zijn ze beledigd. Overigens noem ik ze niet achterlijk, die keuze moeten ze helemaal zelf maken. Ik vind het alleen ronduit een verkeerde keuze
Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 3 augustus 2010 om 21:17
De regels van het debat worden zo vaak door Wilders en andere PVV-ers geschonden dat ik ze ook maar bij het grofvuil heb gezet
1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10