Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Verkiezingen!!

Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt

etc etc etc.

Reacties

1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 23:47
ik heb het over wetvoorstellen van met name VVD en PVV... en niet over wetvoorstellen uit brussel
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 23:53
@molovin

zojuist op trouw dit artikel gaat toevallig over de eerste kamer... pvv deed express de vorige keer niet mee aan de provinciale verkiezingen en betalen hier nu hun tol voor want 0 zetels dus in de 1e kamer en VVD en CDA samen 35, dat zijn er 3 te weinig enige oplossing is dan CU maar die heeft al aangegeven geen helpende hand te willen zijn... nou begint goed zou ik zeggen

officiele verklaring van CU

edit: gaat trouwens ook lekker daar bij het CDA...
ik denk dat het hele minderheidskabinet niet eens zal doorgaan... CDA kunnen hun stemmers negeren door toch met PVV in zee te gaan maar hun eigen leden toch niet?
Geplaatst door molovin op maandag 2 augustus 2010 om 01:07
@abdel Dat je een meerderheid in de eerste kamer moet hebben ontken ik ook niet, das logisch, en aangezien de gedeputeerden volgens jaar juni of juli pas gaan stemmen over die plaatsen is dat voor de PVV idd een probleem. Maar dat probleem zal nu voor ieder wetsvoorstel zijn, ook uit de 2e kamer zelf aangezien er nu zo'n versnipperd politiek bestel is in Den Haag met veel kleine partijen in het parlement. Ze zouden in NL eigenlijk het best een kiesdrempel moeten invoeren zoals in Duitsland er al is, bijv. 5% zodat je al die mini partijen niet hebt zoals partij voor de dieren etc, want het is leuk dat ze bestaan, maar echt invloed hebben ze niet en ze werken eerder belemmerend dan vooruitstrevend
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 11:48
De verkiezingen van de Eerste Kamer (Provinciale Staten) zijn in mei 2011. Dat betekent dat het kabinet maximaal 9 maanden moet overleven. Dat is veel, maar niet zóveel op een termijn van 4 jaar. Je krijgt eerst toch een verkennende periode. Vorige kabinet had bijvoorbeeld eerst 100 dagen gesprekken in het land... Het is vervelend, maar niet desastreus. Die verkiezingen zijn ook verstandig om eendagsvliegen niet teveel invloed te geven:P.
Persoonlijk ben ik tegen een kiesdrempel omdat je dan toch voorbijgaat aan bepaalde partijen die toch een redelijk grote groep verdedigen in Nederland (gereformeerden, dieren(liefhebbers), wat strenger christenen en bij de vorige verkiezingen zelfs de democraten). Ik ben voor een zoveel mogelijk gedemocratiseerd stelsel en een kiesdrempel vind ik ondemocratisch.
Geplaatst door Pannenkoek op maandag 2 augustus 2010 om 12:52
We hebben een kiesdrempel, je moet namelijk 0.66% van de stemmen hebbensmiley
Geplaatst door zacht op maandag 2 augustus 2010 om 12:55
@Euskatel
Je bedoelt dat het kabinet minimaal 9 maanden moet overleven. Ik zie niet in dat in 2011 wel opeens iedereen het besef heeft dat die verkiezingen belangrijk zijn, de opkomst zal daar sowieso lager zijn. Daar komt bij dat er in 9 maanden een hoop kan gebeuren, en er tijdens de momentopname van die verkiezingen een heel andere zetelverdeling kan zijn.
Geplaatst door molovin op maandag 2 augustus 2010 om 13:49
@Euskaltel, je hebt gelijk dat iedere stem gehoord moet worden, maar er moet ook geregeerd kunnen worden. En met de versplintering van het politieke landschap word het steeds moeilijker. Het is ook tekenend dat de laatste zoveel kabinetten het einde niet gehaald hebben. En iedere verkiezingen erna worden de grote partijen kleiner en krijgen we veel middelgrote partijen. En persoonlijk vind ik kleine partijen als de SGP en Pvdd een beetje onzinnig. Ze hebben praktisch geen invloed want hun wetsvoorstellen komen er nooit door. Ze vertegenwoordigen dan wel een bepaalde groep in NL maar ze zijn niet in staat om die vertegenwoordiging om te zetten in invloed. Dus praktisch nutteloos, en belemmerend in de werking om te regeren.
Geplaatst door gwk op maandag 2 augustus 2010 om 16:04
@molovin,

Wanneer is de SGP een belemmering geweest voor de regering? Btw, er zijn diverse wetsvoorstellen van de SGP die het wel gehaald hebben. Uiteraard voorstellen die niets met 'het geloof' te maken hebben.

@zacht, idd. De grote vraag is dan of de PVV het (waarschijnlijke) zetelverlies van de CDA en VVD op kan vangen, en nog iets omhoog tillen. Mocht het rechtse kabinet doorgang vinden dan is dat uiteraard het cruciale punt. Het (kleine) voordeel voor het eventuele rechtse kabinet is dat de SGP het zeker op enkele punten met hen eens zal zijn. En dan hebben ze maar één zetel extra nodig in de eerste kamer om de plannen er door te duwen. Maar dat is uiteraard alleen maar speculeren, en dat zal nog wel ff zo doorgaan.

Edit: Cohen laat ook weer wat van zich horen. Hij wil een regeerakkoord opstellen met Halsema en Roemer voor een centrumlinkse regering. In deze regering moeten dan D'66, PVDA, GL, SP en het CDA plaatsnemen.
Geplaatst door FMasciarelli op maandag 2 augustus 2010 om 16:12
De Roemer-variant zou een zegen zijn voor het land.
Geplaatst door Liefhebber op maandag 2 augustus 2010 om 16:13
@FMasciarelli

Waarom?
Geplaatst door Pannenkoek op maandag 2 augustus 2010 om 16:24
@ FMasciarelli

Er is zeker 1 reden voor dat het een zegen is? jij bent links georienteerd en hebt een bepaald denkbeeld van een beter Nederland... Helaas is het dus niet bepaald een feit wat jij aangeeft, een zegen voor het land zou zijn een regering met PVV, VVD, D66 en GL gezien de verkiezingsuitslag..
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 16:56
@ zacht
Ik bedoel wel maximaal, want het kabinet is er nog altijd niet. Mss duurt het nog wel een maand voordat alles er zit en dan is het maar 8 maandensmiley.

@ molovin
Volgens mij is het al vanaf de Tweede Wereldoorlog dat het overgrote deel van de regeringen het einde niet haalt. En als ik zie wat de SGP en PvdD zo nu en dan behalen op het gebied van wetsvoorstellen en/of media-aandacht dan vind ik ze zeker niet nutteloos. Ze geven de mensen iig stof tot nadenken. Ik zie de partijen zeker niet als nutteloos en belemmerend.

@ FMasciarelli
In het geval Roemer kunnen we Nederland beter gelijk opheffen. Er blijft dan niets over van onze Nederlandse economie, identiteit en cultuur
Geplaatst door gwk op maandag 2 augustus 2010 om 17:04
Voordat er wat op papier staat is de D'66 al uit het 'linkse akkoord' gestapt. Ze voelen er niets voor om daaraan mee te doen, Pechtolds voorkeur gaat nog steeds uit naar een Paars+ kabinet.
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 17:23
Ja, terecht.
Vijf-partijencoalitie is niet te doen. Daarbij wordt het CDA door andere partijen dan weer gedwongen te kiezen en laten ze zich opnieuw als lammetjes behandelen. Als ze dit echt gaan doen met hun achterban, laten stemmen welke het beste is op een congres, dan verliest die partij bij mij nog meer krediet.
Geplaatst door FMasciarelli op maandag 2 augustus 2010 om 18:15
@Pannenkoek

Ja, dat heb ik, maar dat zal ongetwijfeld iedereen hebben. Jij vindt de variant die je noemt een zegen, 4 min of meer liberale partijen, en zo heeft iedereen zijn eigen overwegingen.

@ Euskaltel

Het liefst ga ik nog verder dan Roemer maar helaas is er geen landelijke communistische beweging meer. Het punt over het niets over blijven van allereerst cultuur is klinkklare onzin. De SP is een van de partijen die het meest aandacht besteed aan kunst en cultuur. Het zal juist verschrikkelijk zijn als de PVV het mede voor het zeggen krijgt, dan gaat de kunst- en cultuur er pas gigantisch op achteruit.

En ja, ik kan al mijn standpunten omtrent economie gaan verdeigen ten opzichte van het desastreuze beleid dat de VVD en PVV gaan voeren maar dan ben ik eindeloos bezig. En dan laat ik het zeer ondiervriendelijke beleid van het CDA nog buiten beschouwing.
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 18:24
@ FMasciarelli
Communisme is een werkelijk drama en absoluut onuitvoerbaar. USSR was een schande voor de wereld, enkel een verrijking voor de Geschiedenislessen. De PVV zal daarbij op het gebied van kunst en cultuur niet veel invloed hebben in de volgende regering. Dat vinden ze niet belangrijk. Maak je daar maar geen zorgen over.
VVD een desastreus beleid omtrent economie? Dat heb ik nog nooit gehoord. Zelfs linkse economen gaan zo nu en dan voor het economische beleid van de VVD.
Geplaatst door FMasciarelli op maandag 2 augustus 2010 om 19:14
Ja, kijk heb je mij horen zeggen dat ik het 'communisme' voor ogen heb zoals dat werd beoefend in de USSR? Nee, dat heb ik zeker niet.

En ja, deze neoliberale bezuinigingsplannen maken meer kapot dan dat het er beter van wordt. En dat heb je nog nooit gehoord? Dan ben je waarschijnlijk doof als het aankomt om kritische geluiden maar het lijkt me meer dat je een in dit geval communistische invalshoek al bij voorbaat niets vind. De rekening wordt wederom bij de gewone burger gelegd terwijl de speeltjes en stokpaardjes van de VVD buiten schot blijven. Het doorzetten van het liberalisingsproces is met CDA en VVD weer goed gewaarborgd, terwijl dat juist sterk dient te worden teruggedraaid.

Alles draait bij de VVD om eigenbelang en kapitalistisch denken. Echte maatregelen om de 'vervuilers' aan te pakken worden niet gedaan, nee het zijn de makkelijke maatregelen waarmee deze partij de boel wil oplossen, bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, subisidies afschaffen op regelingen omtrent duurzame energie en reintegratie en tegelijkertijd de kleine man keihard raken, de villa-subsidies instandhouden, snijden in de Wajong en de zorgkosten voor de burger enorm doen stijgen. Enzovoort.

Een schandalig beleid, meer kan ik er echt niet van maken. Maar goed ik heb dan ook een heel andere invalshoek dan dergelijke partijen hebben.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 2 augustus 2010 om 19:48
ik ben het echt helemaal met Fmasciarelli eens en dan bedoel ik echt 100 met elke letter spatie zelfs smiley ben je ook een lid van het SP?
Geplaatst door abdel1991 op maandag 2 augustus 2010 om 20:18
1 op de 5 leden stapt uit het cda als dit kabinet doorgaat.. dat klinkt misschien weinig maar dat is echt veel smiley 1 op de 5 leden laat staan stemmers... die partij gaat het wederom zwaar afleggen volgende verkiezingen want dit kabinet gaat als die er komt nooit 4jaar volhouden, enige oplossing is de Roemer variant!! gelukkig zien Cohen en Halsema dat nu ook eindelijk in dus nu de keuze aan het CDA.. PVV of SP,, als het aan de achterban ligt dan wordt het de SP.. als het aan verstandigheid ligt dan wordt het SP als die mensen hersens hebben wordt het SP, als die mensen voor het sociale nederland zijn dan SP, als die mensen voor een beter economie gaan dan SP, als die mensen gaan voor aanpak criminaliteit en voor oplossingen gaan en niet alleen verwijtingen dan SP... kortom SP de partij van de Oplossing!! overigens over prestaties gesproken van lijsttrekkers... ej Roemer'tje effe aantal weekjes tijd bijna 10 zetels gewonnen hé en niet door te blairen en schreeuwen maar gewoon door normaal z'n partijprogramma uittespreken met een beetje humor.. dit is de ideale MP, een man met charisma,uitstraling,kennis en humor!!
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 20:19
Ieder mag zijn mening hebben, ik ben het er alleen niet mee eens.
Ik ben ook lid van de VVDsmiley
Geplaatst door Nocentinifan op maandag 2 augustus 2010 om 20:27
@FMasciarelli
Volgens mij moet je de doorrekening van het programma van de VVD iets beter bestuderen, want van wat jij allemaal zwetst klopt helemaal niets.

@abdel1991
Het is dé SP, niet het SP.
Hoezo zou dit kabinet het niet 4 jaar vol kunnen houden? In Denemarken zijn ze lyrisch over het minderheidskabinet en daar werkt het al jaren geweldig. Als de SP aan de macht zou komen zou Nederland er aan gaan; zij schuiven, net als de andere linkse partijen, de problemen door naar de volgende regering. Het middelste stuk van je betoog is totaal onduidelijk, praat eens Nederlands. Roemer zou nooit premier mogen worden, heeft internationaal totaal geen aanzien. Andere landen zouden dan kijken: wie is die gast met zijn bolle kop en gigantische oren (laten we eerlijk zijn: Roemer ziet er best lachwekkend uit met dat dikke gezicht), die gaan we echt niet serieus nemen.

Overigens: wat heb je aan humor in de politiek? Ik geef toe: Roemer heeft charisma, maar totaal geen uitstraling. Over zijn kennis valt te twisten. Maar bedenk 1 ding: de SP heeft 2 soorten stemmers: de laagopgeleide uitkeringstrekkers en buitenlanders (niet allemaal, maar ik denk zeker 95%). Op de PVV stemmen vooral hoogopgeleide babyboomers en hoogopgeleide jongeren, blijkt uit onderzoek. Wie moeten het voor het zeggen krijgen? Het klootjesvolk of de intellectuele elite? Zegt u het maar...
Geplaatst door niborzerrop op maandag 2 augustus 2010 om 20:34
Quote:
Op de PVV stemmen vooral hoogopgeleide babyboomers en hoogopgeleide jongeren, blijkt uit onderzoek. Wie moeten het voor het zeggen krijgen? Het klootjesvolk of de intellectuele elite? Zegt u het maar...

Dus omdat de intellectuele elite het financieel veel beter heeft en dus puur uit eigenbelang weigeren links te stemmen, is hun stem meer waard dan minder gegoede mensen die het misschien met een lagere opleiding moeten stellen en dus niet tot de intellectuele elite behoren, maar daarom links stemmen?

'Klootjesvolk' is trouwens een ronduit grove belediging.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 2 augustus 2010 om 20:43
- denemarken is geen nederland...in china hebben ze alleenheerser en het is de best ontwikkelende land van de wereld.. dus waarom nemen we dat niet, nou goed smiley

-triest dat je weer trouwens over spelling begint, want je begrijpt heel goed wat ik bedoel en heb je vorige keer al uitgelegd dat ik op dit soort forums/sites niet op spelling let...

-roemer heeft misschien (nog) geen aanzien maar wiel wel? cohen misschien en wilders natuurlijk.. maar denk je nu echt dat wilders positieve aanzien heeft? in frankrijk,duitsland en engeland spraken ze trouwens schande over hem... engeland wou hem niet eens binnen laten, nou nou wat een aanzien

-sp heeft nooit geregeert en hebben ook nooit problemen naar andere kabinetten geschoven.. heb je soms een abonnement op het spreken van onzin?

-als je in het onderwijs gezeten hebt en lang in de gemeenteraad heb je wel degelijk kennis en valt daar zeker niet over te twisten

edit:16 jaar politieke ervaring... als je dan geen kennis hebt.. wie wel?

-wederom kraam je onzin uit want ik kan je vertellen echt waar heel en heel weinig buitenlanders stemmen helaas SP ze stemmen namelijk PVDA, laagopgeleide mensen zijn natuurlijk geen mensen maar gewoon afval hé... echt waar hier kan ik boos om worden wat is dat voor een zielige argument.. dus alleen hoogopgeleide mensen mogen stemmen? wil je terug naar 1880 ofzo? en ik wil trouwens niet veel zeggen maar ben lid van de SP en we hebben sinds kort een jongerenpartij namelijk ROOD en meer dan de helft studeert HAVO/VWO/HBO/Universiteit.. gelukkig zijn niet alle 'hoogopgeleide' zoals jij niet asosiaal maar denken ze aan hun medemens en stemmen SP
Geplaatst door FMasciarelli op maandag 2 augustus 2010 om 21:09
@ Nocentinifan

Wat moet ik met de doorrekening van de VVD? De VVD is goed voor jouw ideaalbeeld van de economie, het gaat mij om het ideaalbeeld van de economische samenleving. In jouw idealbeeld ontstaan scherpe maatschappelijke tegenstellingen en kunnen mensen met een modaal-inkomen nog amper rondkomen.

In de zorg wil 'sociale' Mark 50.000 banen wegbezuinigen, kom je daarna in de bijstand terecht doordat er geen werk is te vinden wordt je ook nog een gekort. De SP zorgt voor extra koopkracht en wil tenminste de heilige huisjes van de liberalen aanpakken. Het VVD-programma is alleen goed voor de portemonnee van de rijken.

Het argument dat de SP alleen buitenlanders en laagopgeleiden slaat werkelijk nergens op. Als ik de VVD-doorrekening nog eens moet lezen dan ga jij maar eens een kiezers-onderzoekje houden.

En Roemer mag geen premier worden vanwege zijn uiterlijk? Dan heeft Frankrijk dus een klein mannetje, Italie heeft een trol en van de verschijning van EU-president van Rompuy raakt ook niemand onder de indruk. Uiterlijk is niet belangrijk als de inhoud klopt.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 2 augustus 2010 om 21:19
ik kan overigens niet vinden waar allochtonen dit jaar massaal op hebben gestemd maar in 2006 stemden maarliefst 80% op de PVDA.. en dat ondanks de succes van de SP(25 zetels) dus SP hoeft hun aantal zetels niet aan buitenlanders te danken...sp trouwens kreeg maar 5% dat is nog niet eens voldoende aan een zetel(een halve maar)
Geplaatst door Nocentinifan op maandag 2 augustus 2010 om 21:56
@FMasciarelli

Je eerste alinea is onzin: mensen met een modaal inkomen kunnen bij Rutte net zo goed rondkomen. Waar haal je vandaan dat dat niet zo is?

Weer niet waar: de uitkering wordt verkort (naar 1 jaar) maar wel flink opgehoogd. Binnen 1 jaar moet je dan weer een baan vinden: lijkt mij geen probleem, aangezien de VVD ook veel banen creëert. Het VVD-programma is inderdaad net iets te goed voor de rijken: het kan niet zijn dat zij er op vooruitgaat, terwijl de rest erop achteruit gaat. Maar het is natuurlijk onzin om zo'n toptarief in te voeren, want daar wordt door de staat weinig mee verdiend terwijl het gewoon genaaid is om iemand 60% van een gedeelte van zijn loon af te pakken terwijl die persoon daar heel hard voor gewerkt heeft.

Ik heb me inderdaad iets te stom uitgelaten over wie op de SP stemmen. Correctie: op de SP stemmen vooral uitkeringstrekkers, laagopgeleiden, asocialen en hoogopgeleide idealisten.

Ik heb niet gezegd dat Roemer vanwege zijn uiterlijk geen premier moet worden. Wat ik nu wel zeg: Roemer moet geen premier worden omdat er 4 partijen groter zijn dan de zijne. Italië heeft inderdaad een trol; daar moeten ze zsm vanaf. Van Rompuy heeft inderdaad geen uitstraling en ik ben dan ook tegenstander van hem / medestander van Euro-scepticus/held Nigel Farage. Laatste zin van je ben ik het mee eens. Uiterlijk is niet belangrijk, charisma + uitstráling wel.
Geplaatst door Nocentinifan op maandag 2 augustus 2010 om 21:58
@abdel1991
Dit is mijn laatste reactie ooit in een discussie met jou om de volgende redenen:
1. Je begrijpt verkeerd wat ik zeg.
2. Je verdraait dingen die ik zeg.
3. Ik begrijp soms niet wat je bedoelt door je warrige taalgebruik.
4. Ik heb het idee dat sommige dingen jou gewoon te boven gaan.
5. Je spreekt onzin.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 2 augustus 2010 om 22:00
gelukkig.. overigens een negeer knop zou ook niet misstaan.. leon?elbosco? is dat misschien niet mogelijk
Geplaatst door FMasciarelli op maandag 2 augustus 2010 om 22:12
@Nocentinifan

Hoe lager het inkomen des te meer gaat een gezin er op achteruit bij de VVD, dat is ook berekend. Een gezin met 1 modaal inkomen gaat er 9% op achteruit en gezinnen met een minimum-inkomen nog meer.

In de tweede alinea verschillen we gewoon van mening, zullen we ook niet uitkomen, ik ben van mening dat de rijke schouders meer moeten dragen dan de arme schouders.

En je blijft beledigend in je terminologie. Ik kan ook zeggen dat het tuig van de richel op de PVV stemt en dat de VVD asociale rijken aantrekt die slechts uit zijn op winstbejag. Maar dat is ook een ongefundeerde uitspraak, net zoals jouw karakterisering van de SP-stemmer.
Geplaatst door F4L op maandag 2 augustus 2010 om 22:20
Quote:
Overigens: wat heb je aan humor in de politiek? Ik geef toe: Roemer heeft charisma, maar totaal geen uitstraling. Over zijn kennis valt te twisten. Maar bedenk 1 ding: de SP heeft 2 soorten stemmers: de laagopgeleide uitkeringstrekkers en buitenlanders (niet allemaal, maar ik denk zeker 95%). Op de PVV stemmen vooral hoogopgeleide babyboomers en hoogopgeleide jongeren, blijkt uit onderzoek. Wie moeten het voor het zeggen krijgen? Het klootjesvolk of de intellectuele elite? Zegt u het maar...

Wat een 'aparte' reactie zeg. Alleen omdat je 'slimmer' bent, zou je beter een partij kunnen kiezen. Ik vraag mij eerder af of al die mensen die op de PVV stemmen wel zo intellectueel zijn. Als ze dat namelijk waren, hadden ze wel op een andere partij gestemd.
Geplaatst door molovin op maandag 2 augustus 2010 om 22:30
@nocentinifan Waar haal jij vandaan dat de VVD de uitkering flink wilt ophogen? En als je het VVD verkiezingsporgramma echt gelezen had zou je weten wat voor banen de VVD wilt creeren en aan wat voor termijn ze denken. zo 20-30 jaar verder zijn we dan als we aan die 50.000 uberhaupt komen. De VVD loopt sowieso teveel te pochen over dat ze het beste voor de economie zijn. Nederland is voor het grote deel afhankelijk van hoe de economie van Duitsland gaat, gaan hun goed, dan moet nederland het wel heel erg verkloten wilt het bij ons ook niet goed gaan. En een toptarief invoeren zou ik totaal niet verkeerd vinden, voor bepaalde mensen dan, die in een bepaalde categorie salaris/inkomen vallen. Meer solidariteit zou geen kwaad kunnen.

Over solidariteit gesproken, dat verdwijnt helemaal met de VVD en de PVV in gedoogsteun. De ontwikkelingshulp willen ze compleet stoppen, terwijl in West-Afrika de ergste hongersnood sinds Ethiopie '84 op gang komt, er honderden miljoenen mensen op de wereld zichzelf onder mensonterende omstandigheden moeten zien te overleven, puur door het "toeval" dat ze daar geboren zijn. Geef mij de SP maar, laten we hier maar pas beginnen met het vergroten van de welvaart totdat er geen mensen meer op de wereld zijn op de wereld die zand langs snelwegen zeven om te kijken of er graan van passerende trucks is gevallen. En de manier hoe jij reageert over SP stemmers is helemaal onbenullig, ik zou zeggen ga eens kijken naar een PVV meeting, en je ziet wat voor volk er staat en kom dan eens naar een SP bijeenkomst, dan zie je het verschil!

En roemer word natuurlijk geen premier, dat gebeurt deze periode althans zeker niet. Jammer aangezien het wel een man is met gezond verstand en solidair tot het bot. Dat jij je druk maakt over zijn uiterlijk zegt meer over jou dan hem. En hij heeft charisma zeg je maar geen uitstraling, wat is het verschil?
Geplaatst door molovin op maandag 2 augustus 2010 om 22:32
Oja Nocentinifan, nog iets, deze financiele crisis waar we in zitten is veroorzaakt door deze "hoogopgeleide rechtse babyboomers" wereldwijd, en zorgen er mede voor dat overal in de wereld deze lui zichzelf verrijkt hebben tot de mate dat je het nooit meer opkrijgt (al zal ze dat vast lukken) en het voor de mensen aan de onderkant aan de samenleving nóg zwaarder wordt. En dan zou de kant waar de crisis uit voortkomt (rechts) het beste zijn voor Nederland?
Geplaatst door Koel op maandag 2 augustus 2010 om 22:35
@ F4L op maandag 2 augustus 2010 om 22:20

Het manneke spoort niet helemaal, dat is al eerder gebleken,hij praat waarschijnlijk zijn ouders na.....
Geplaatst door Oscar Sevilla op maandag 2 augustus 2010 om 22:38
Quote:
5. Je spreekt onzin

Pot verwijt de ketel laten we maar zeggen, want heb je nog op geen zinnig reactie kunnen betrappen. Ik heb trouwens zelden zo'n domme op welke site dan ook, lid gezien als jij
Geplaatst door Euskaltel op maandag 2 augustus 2010 om 23:36
Persoonlijke aanvallen horen niet in een discussie thuis. Evenals beledigingen.
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 00:24
Zonder dat ik het eens ben met de gedachtengang van Nocentinifan, vind ik (net als Euskatel) dat je mensen niet persoonlijk moet aanvallen. Dat iemand een mening heeft die niet overeenkomt met de jouwe, wil niet zeggen dat iemand "niet spoort" of "een dom lid is".
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 00:34
Mijn persoonlijke mening: Ik hoop op een rechtse regering, omdat ik er van overtuigd ben dat deze gedachtengang een beter Nederland voor mijzelf zal bieden. Mijn broodheer is een zelfstandig ondernemer en heeft baadt bij de standpunten van de VVD. Hoe beter het gaat met mijn broodheer, hoe beter het gaat met mijzelf. Daarnaast ben ik voorstander van een harde aanpak voor mensen die de regels aan hun laars lappen. Dat gekissebis over hoofddoekjes en theedrinken is van tertiair belang. Een gezonde economie zorgt voor een Nederland waarin sociale en financiele aspecten geen issue meer zijn.
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 00:47
@ FMMasciarelli

Mocht je het verkeerd hebben begrepen, ik noemde de 4 winnende partijen van de afgelopen verkiezingen als een zegen voor de Nederlandse politiek als die samen gaan regeren, heeft dus niets met mijn voorkeur te maken, wat mij betreft krijgt Wilders 80 zetels, gooien ze alle allochtonen het land uit onder de noemer daar hoeven we niet meer over na te denken, gooien ze alle criminelen in de bak of liever nog schieten we ze af, schaffen we de bijstand af(alleen de bijstand niet perse andere uitkeringen, daar zit namelijk nogal een verschil in wat een hoop mensen niet weten), trekken we de inkomstenbelasting gelijk omdat de premies volksverzekeringen al inkomensafhankelijk zijn en omdat degene die meer verdiend mijn inziens niet zowel absoluut als relatief meer hoeft te betalen, schaffen we de hypotheekrenteaftrek af die houdt toch de huizenprijs maar kunstmatig hoog. En de mensen die weigeren te werken laten we in de stront zakken, niks kansen maatschappij, zat kansen, nagenoeg gratis onderwijs, zat banen(alleen daar voelen mensen zich te goed voor) en genoeg kans op een fatsoenlijk bestaansrecht.
Maar dat is slechts mijn egoistische ideaalbeeld, omdat ik het niet realistisch en ook niet perse eerlijk vind om het zo zwart-wit te zien ben ik juist blij dat er mensen zijn met een andere mening, want waarschijnlijk als ons land extreemrechts was geweest had ik juist weer meer voor een socialer gezicht geweest.

@ Molovin
Overigens is de economische crisis niet bereikt door de rechtse liberalen of het socalled 'klootjesvolk' om maar een term van dit forum te gebruiken maar door een stelletje geldgeile honden die graag rijker dan rijk zijn en door een stelletje stompzinnige idioten die niet tevreden zijn met wat ze hebben maar lenen om maar te kunnen pochen tegenover hun net zulke stompzinnige buren die ook weer teveel lenen, een soort wapenwedloop over wie de meeste spullen heeft. Er heerst gewoon een klote mentaliteit op de wereld en we moeten er maar mee leren leven.
De rijken willen almaar meer, en de armen willen graag meedoen, lijkt me dat beide partijen nog wel wat kunnen leren.

Iedereen die hier zegt dat rechts slecht is voor de economie heeft een enorm bord voor ze kop, rechts is voor het goede financiele beleid en links is voor de idealen en met het beeld op een mooie, saamhorige en gezonde toekomst in het sociaal-maatschappelijk leven.
Mensen die links stemmen zijn sociaal en willen iedereen geld geven en mensen die rechts stemmen willen dat het geld blijft bij zij die het verdienen. Er is voor allebei wat te zeggen zolang er maar geen sprake is van 'shirking' en een 'freeriders' effect wat helaas wel gebeurd..
Maar hee, iedereen is vrij om te denken hoe hij/zij dat wenst

@ Nocentinifan

Waarom moet je abdel zo afvallen?

@ Abdel

Je zou eventueel beter op je Nederlands kunnen letten, maar ik weet niet hoe lang je al in Nederland verblijft, of je eventueel dyslectisch bent, of Nederlands je moedertaal is en of het je uberhaupt iets kan schelen dus doe lekker waar je zin in hebt

@ F4L

Jij hebt ook een gekleurde post gezien je mensen die PVV stemmen dom noemt, beetje aparte reactie. Maar goed ik heb PVV gestemd dus blijkbaar ben ik niet zo slim, so be it heb gelukkig wel stemrecht.

@ Molovin

Jij mag vinden wat je wilt, onthoud wel het is niet altijd waar wat je zegt omdat jij het zo interpreteert.

@Liefhebber
Ik hebjelief

Ojaa
Ik ben stompzinnig want ik stem Wilders
Geplaatst door Oscar Sevilla op dinsdag 3 augustus 2010 om 00:56
Overigens iedereen gaat vanuit dat dit kabinet er komt, maar dat lijkt me haast onmogelijk aangezien uiteindelijk het CDA-congres bepaalt of CDA mee gaat regeren met VVD en PVV, althans dat zeiden ze 2 weken geleden nog. Of is dat alweer veranderd? als het CDA-congres bepaalt dan weinig kans aangezien er nog geen positief geluid is geweest wat betreft de achterban van het CDA
Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:01
Ik ben CDA-lid, ik ben voor
Dat scheelt er weer 1smiley
Geplaatst door Oscar Sevilla op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:13
Het gaat niet om leden, maar de leden die namens hun stad/streek naar het congres toekomen. Elk stad/streek met zoveel aantal(iets van paar honderd) mag 1 lid afvaardigen en aangezien meestal de oudere of iniedergeval veel voor hun partij hebben betekend worden afgevaardigt betwijfel ik of dit coalitie doorgaat. Aangezien vooral de oudere cda leden kritiek op de samenwerking met PVV en VVD hebben. Maar aan de andere kant, want anders? de Roemer-variant? lijkt me stug dat het PVDA en CDA weer met z'n 2 gaan regeren en aangezien CDA al moeite had met de linkse plannen van PVDA, laat dan staan die van de SP. Als het congres afwijst gaan we nieuwe verkiezingen denk ik krijgen. Ik ben zelf voorstander van de SP, maar zie niks zitten in het Links-Centrum of Centrum-Links coalitie. Mijn voorkeur gaat uit naar PVDA-SP-GL en als er een partij bij moet dan D66 of CU, alleen is dit helaas nog niet mogelijk. Maar misschien als er nieuwe verkiezingen komen dat dat wel een mogelijkheid wordt aangezien cohen en met name Roemer de laatste weken in de peilingen stegen, de verkiezingen kwamen naar mijn idee net wat te vroeg voor de SP.
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:14
@Pannenkoek, rechts is volgens jou voor het goede financiele beleid, waar baseer je dat precies op? De crisis is toch echt veroorzaakt door Rechts stemmende mensen (okee vast niet allemaal, maar de overgrote meerderheid vast en zeker). En dat jij vervolgens een groot deel van de (amerikaanse) bevolking stompzinnige idioten noemt hou ik voor jouw rekening. Je kunt je ook afvragen dat degenen die veel van dit soort risico-volle leningen/hypotheken/verzekeringen ed. aan deze mensen aanbiedt toch wel schuldiger is. En over die wedloop waar jij het over hebt, ik herken dat totaal niet, ik heb tot 2 maanden geleden 10 maanden in Amerika gewoond, en kan je zeggen dat die mentaliteit er totaal niet heerst.

En de stereotypen Links- en rechts stemmenden mensen die jij weergeeft slaan ook nergens op. Als je rechts stemt ben je niet meteen iemand die geld bij zich houdt (ken er zat die veel aan goede doelen geven), en links stemmende mensen willen evenmin iedereen geld "geven".

Btw, waarom stem je PVV als je een CDA-lid bent? Liggen qua denkbeelden toch vrij ver uit elkaar lijkt me... En nee ik denk niet dat wat ik zeg/denk per definitie waarheid is, het is een suggestieve mening van mij. Maar dat is alles hier, want dit is een forum, en als ik mijn mening ergens over geef of op iemand reageer doe ik dat natuurlijk uit mijn eigen interpretatie
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:16
@oscar sevilla PVDA-SP-Gl zou naar mijn mening ook een zegening voor Nederland zijn smiley But hey, we can all dream... (helaas)
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:24
Quote:
De crisis is toch echt veroorzaakt door Rechts stemmende mensen

@molovin Dit lijkt me een erg boute stelling. Vergeet namelijk niet dat links altijd flink veel geld over de balk gooit en weinig spek kweekt voor de toekomst. Volgens mij is iedereen debet aan de crisis, zowel links als rechts.
Maar de Nederlandse crisis is uiteraard veroorzaakt door degene die zich uiteindelijk heeft teruggetrokken van elke politieke verantwoordelijkheid, Wouter Bos! Want was het niet Wouter Bos die opzettelijk de DSB bank heeft doen klappen. En was het niet Wouter Bos die uiteindelijk de stekker uit Balkenende IV heeft getrokken om een paar militairen? Deze draaikont is weggelopen voor zijn fouten en verantwoordelijkheden, waarmee Nederland nu te maken heeft.
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:32
@liefhebber, de crisis is ontstaan in de hypothekenmarkt in Amerika, dat had niks met geld "over de balk gooien" te maken. Wat noem jij over de balk gooien eigenlijk, ontwikkelingshulp? sociale zekerheid? zorg? En als je het nieuws laatst hebt gevolgd had je geweten dat de DSB niet is laten vallen door Bos, en waarom zou hij die bank moeten redden uberhaupt, het was geen grote bank zoals ING wel is. Dit kan dus ook onmogelijk de "Nederlandse crisis" veroorzaakt hebben, aangezien die toen al een tijd bezig was. De crisis (financiele dan) waarin Nederland terechtgekomen is/was komt voornamelijk door het speculeren op verrotte (buitenlandse) Hypotheken, wat de bom deed barsten, en als er in Amerika en in de grote europese landen een crisis ontstaat slaat dit altijd over op Nederland aangezien we daar als klein land gewoon afhankelijk van zijn. En je persoonlijke mening over Wouter bos laat ik aan jou, het is ook niet mijn favoriete politicus geweest smiley

Edit: Misschien heb je wel gelijk door te stellen dat het wel een boute stelling is om de veroorzakers van de crisis weg te zetten als Rechts stemmenden, althans het gros ervan. Want rechts stemmen houdt natuurlijk niet automatisch in dat iemand asociaal is of wat dan ook.
Geplaatst door Oscar Sevilla op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:45
wat heeft bos verkeerd gedaan? het was een WERELD!! crisis geen nationale, en als je vergelijk met andere landen heeft bos niet verkeerd gedaan als minister van financien.
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 01:46
@oscar sevilla, zo is het
Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 3 augustus 2010 om 08:27
Oké, ik zie nu dat ik iets genuanceerder had moeten formuleren. Wouter Bos heeft tijdens de wereldcrisis beslissingen genomen die niet goed zijn uitgepakt binnen Nederland. En op het moment dat hij zijn verantwoording moet nemen, gaat ie in eens "vadertje spelen", in de hoop dat ie makkelijk vanuit die positie bij de DNB terecht kan. BAH! Wouter Bos is een flapdrol, die op het moment als ie gaat praten al schijnheilig begint te zijn. Maar zelfs zijn eigen achterban bleek weg te lopen (en weer terug te keren na de aanstelling van Cohen)
Geplaatst door F4L op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:19
Quote van Pannenkoek:
@ F4L

Jij hebt ook een gekleurde post gezien je mensen die PVV stemmen dom noemt, beetje aparte reactie. Maar goed ik heb PVV gestemd dus blijkbaar ben ik niet zo slim, so be it heb gelukkig wel stemrecht.

Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden, maar waar het mij om gaat is dat het nergens op slaat om te zeggen dat de intellectuele elite het beter zou weten dan het 'domme klootjesvolk'. Excuses als ik mensen beledigd heb, dat was niet de bedoeling. Nu ga ik eens uitzoeken hoeveel procent van de intellectuele elite op de PVV heeft gestemd.
Geplaatst door molovin op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:40
@liefhebber, welke beslissingen heeft Bos volgens jouw genomen die niet goed zijn uitgepakt binnen Nederland? En denk je dat als iemand politicus is hij precies weet hoe zijn beslissingen in de toekomst uit zullen pakken? Hij kan niet in de toekomst kijken, ik herinner me dat hij het jaar dat hij die banken overnam en steun aan ING en AEGON gaf, hij verkozen werd als politicus van het jaar door zijn collega's én het publiek. En welk moment was het precies waardoor hij zijn verantwoording moest pakken toen het kabinet viel? Volgens mij mag je hem als persoon niet, en daarom heeft die in jouw ogen alles fout gedaan.
1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10