Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Verkiezingen!!

Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt

etc etc etc.

Reacties

1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 11:47
@Euskatel
Ieder kabinet zal bezuinigen, links of rechts. De punten waarop is het grote verschil.
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 11:49
@niborzerrop
Dat lijkt wel de tendens te zijn ja smiley
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 11:50
@nibor
In de politiek wel. Henk en Ingrid hebben immers ook PVV gestemd. Die krijgen nog het deksel op de neus als ze in de voortuin op hun Hartmannetjes ineens minder Hollandia kunnen drinken, en ze hun wijk in een ghetto zien vervormen.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 11:52
@tendam, Ik weet dat het een tendens is, daar heb ik hier in Vlaanderen het schoolvoorbeeld van. Mensen zeggen vaak dat ze op iemand stemmen die "het goed kan uitleggen". Maar ik ken(de) niemand die er openlijk voor uitkomt dat de manier van standpunten naar voren brengen niet goed is, maar er toch in meegaat omdat ze goed slim aangebracht worden.

Edit: @zacht, Henk en Ingrid ben ik niet mee vertrouwd.
Geplaatst door Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 11:52
@niborzerrop
Ik ben geen PVV-stemmer, ik vind hun aanpak ook niet de beste, maar iedereen weet dat hij het slim heeft aangepakt. Hij had anders nooit zoveel zetels gepakt. Als we willen dat de inhoud weer het belangrijkst wordt, dan moeten we het kiesrecht van groepen mensen afpakken, dat zie ik niet zitten.

@zacht
Alle partijen willen bezuinigen, maar niet evenveel. Het verschil zit 'm niet alleen in waarop de partijen bezuinigen, maar ook in hoeveel. De hoeveelheid van bezuinigen ligt bij rechtste partijen veel hoger dan bij linkse partijen en dat is van essentieel belang.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 11:55
Quote:
maar iedereen weet dat hij het slim heeft aangepakt.

Hmm, is dat zo? Ik denk het niet, integendeel.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 11:59
@Euskatel
Over het aantal miljard wat er bezuinigd moet worden verschillen de meningen, zie het CPB. Verder worden bezuinigingen 'gecompenseerd' door belastingverhogingen. Maar inderdaad wil 'rechts' meer bezuinigen dan 'links'.
Geplaatst door Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 12:00
@niborzerrop
24 zetels voor een, behoorlijk rechtse, partij zonder achterliggende ideologie bij de verkiezingen is volgens mij nog nooit voorgekomen... Dat is voor een partij als de PVV bijzonder goed en dat heeft de blonde Mozart uit Venlo slim aangepakt.
Daarnaast komt hij nu wss met gedoogsteun voor een kabinet. Dat betekent behoorlijk wat invloed, maar geen ministers en ook geen echte verantwoordelijkheid voor evt. fouten.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 12:00
@nibor
Wilders is een populist die bij het moment leeft, en daarom heeft hij het goed gedaan, zie het aantal mensen wat op hem gestemd heeft.
Geplaatst door Liefhebber op zondag 1 augustus 2010 om 12:06
Dat moment van Wilders duurt al jaren zacht! Ik ben het met Euskatel eens dat hij het slim aanpakt. Heel hard schreeuwen en inspelen op de problematiek van vandaag. Als je hard schreeuwt dat je 100% wilt en je moet het uiteindelijk doen met 60%, heeft ie toch meer bereikt dan de anderen (als je begrijpt wat ik bedoel)
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 12:07
@Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 12:00

"24 zetels voor een, behoorlijk rechtse, partij zonder achterliggende ideologie bij de verkiezingen is volgens mij nog nooit voorgekomen..."

Dat had wel eerder voor kunnen komen hoor, hadden v. Kooten en de Bie destijds met hun "Tegenpartij" aan de verkiezingen meegedaan, wat dit aantal met gemak behaald...

Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 12:08
Als je kijkt hoe snel hij zijn AOW-breekpunt net na de verkiezingen liet vallen zonder dat dat hem in de peilingen heel veel zetels gekost heeft dan doet hij het inderdaad erg slim.
Geplaatst door Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 12:13
@ Koel
Had voor kunnen komen, maar is dus nooit voorgekomensmiley Als Pim Fortuyn niet was vermoord, dan had hij ook minstens 24 zetels behaald.
Geert Wilders is alleen niet vermoord zoals Jacobse, Van Es en Fortuyn

Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 12:19
Jacobse en van Es zijn ook niet vermoord, dat was in scene gezet zodat ze naar Zuid-Amerika konden vluchten.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 12:21
Wilders heeft het slim gedaan door zichzelf af te zetten van de gevestigde orde. Veel mensen in Nederland (zo'n 1 op de 6 kiesgerechtigden) zijn die gevestigde orde beu en stemmen daarom als protest tegen die andere partijen op de PVV.
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 12:29
@Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 12:21

Wilders is een representant van de gevestigde orde, aan het meeste waartegen hij ageert (geen woordspeling), is hij zelf mede "schuldig"..!
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 12:38
@Koel
Ja maar hij doet het zo overkomen dat mensen dénken dat hij het anders zal gaan doen. Wij weten natuurlijk dat dat niet zo is, maar veel mensen kennelijk niet.
Geplaatst door Liefhebber op zondag 1 augustus 2010 om 12:41
@Koel
Maar Wilders is wel degene die zich het meeste afzet tegen de huidige politieke cultuur. Bovendien heeft hij ook altijd te kennen gegeven dat hij ongewild (ers) een representant is van de gevestigde orde. Het siert hem dat hij in ieder geval zijn best doet om eens flink met de bezem er door heen te gaan. Bovendien denk ik ook dat mensen het beu zijn, wat links allemaal niet voor elkaar heeft gekregen.
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 14:34
@Liefhebber op zondag 1 augustus 2010 om 12:41

Wilders is uit de VVD gestapt vanwege het "Turkije" standpunt van die partij, niet vanwege de politieke cultuur.

Dat hij "ongewild" een representant is van de gevestigde orde is onzin, werd hij gedwongen om als lid van de VVD jaren lang in de 2e kamer plaats te nemen?

Ik ken talloze voorbeelden van mensen die vanwege de politieke cultuur na min of meer korte tijd uit de 2e kamer stapten, dan heb je ballen!

Wat links allemaal niet voor elkaar heeft gekregen, hangt natuurlijk nauw samen met het feit dat er altijd coalities gesmeed dienen te worden, dan krijg je nooit helemaal wat je wilt, maar het is ieders goed recht om teleurgesteld te zijn.
Denkt de "onderklasse" echter heil te kunnen verwachten van een voormalige rechtse VVD'er, zullen ze bedrogen uit komen.

Het is helemaal niet moeilijk om de premier van Turlijke een "mafkees" te noemen, om een kopvoddentax in te willen voeren, om mensen met een NL nationaliteit het land uit te willen zetten, etc etc., zolang je maar geen regeringsverantwoordelijkheid draagt.
Pas als je wel regeringsverantwoordelijkheid draagt en je roept en wilt nog steeds hetzelfde, dan ben je pas stoer, maar tegelijktijd ook de vertegenwoordiger van een toekomstig 3e wereld land.

Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 14:39
@Koel
Dus wat heb je nou precies tegen Wilders? Het is niet heel erg duidelijk wat je nou precíes tegen hém hebt.
Het feit dat Wilders er is is mi juist goed voor Nederland, hij is een soort van controlerende macht: in de oppositie is hij simpelweg de beste en ik denk dat hij het goed gaat doen met die gedoogsteun. Het is altijd goed als ergens een klokkenluider is.
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 14:53
@Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 14:39

Ik ben bang, gezien een eerdere post van jou omtrent "donkere voetballers", mijn uitleg aan jou wat ik tegen Wilders heb, niet begrepen zal worden.

Wilders is inderdaad een klokkenluider, helaas heeft hij de klok onbarmhartig hard tegen zijn hoofd gekregen..

Wanneer ik en velen met mij, vanaf morgen met een pispot om mijn hoofd wil gaan lopen, omdat ik van plassex hou, moet ik dat zelf weten, dat is vrijheid!
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 15:45
@Koel
Gadverdamme houd jij van plassex? Nu kan ik je dus echt nooit meer serieus nemen viezerik. Geef die uitleg nou maar: ik begrijp het wel alleen misschien ben ik het er niet mee eens.
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 15:46
@ Koel
Als jij met een pispot om je hoofd wilt gaan lopen is dat jouw vrijheid, indien je plassex in het openbaar gaat hebben overtreed je daar de grenzen van een ander zijn vrijheid

@ iedereen
Wilders krijgt zo veel stemmen omdat elke stad minimaal zo'n 100 allochtonen herbergt die graag er een teringbende van maken, en er ook graag ruchtbaarheid aan geven. Als we die 37461 probleemgevallen nou eens afknallen dan houden we zo'n 1214768 gezellige mensen van allochtone afkomst over die graag bijdragen aan een beter Nederland.
Maar voorlopig heeft Wilders mijn stem, totdat ik geen allochtonen meer hoor roepen: "ik ga lekker de bijstand in gratis geld, beetje sparen, beetje zwartwerken en als ik geld heb ga ik lekker terug naar Marokko" of "wat zzzzegg je ik steek je jongen"
Geplaatst door Ivo1976 op zondag 1 augustus 2010 om 16:46
Het frappante is dat het juist de ondernemers (vaak rechts) zijn geweest die de goedkope arbeidskrachten uit Turkije en Marroko lieten komen. Nu zie je het zelfde gebeuren met de Polen en andere Oost-Europeanen. Wij willen dat vieze, slechtbetaalde werk niet doen, of de ondernemers kunnen de mensen goedkoper uit het buitenland halen. Vaak laaggeschoolde mensen inderdaad.

Maar als zo iemand dan niet meer nodig is en in de uitkering belandt, vinden dezelfde ondernemers dat ze maar op moeten hoepelen. Ga je dan zo met mensen om? Dan ben je toch zelf kortzichtig geweest? Zo worden de "quick wins" toch een duur geintje.

Ik ben zeker niet links maar weinig mensen zien hoe hypocriet de situatie momenteel is. Wat wel zeer slecht is, is de situatie met jongeren die niet inzien welke kansen er voor ze liggen en alleen maar rotzooi schoppen. Inderdaad no mercy en weg ermee. Complete wijken gaan naar de klote door die gasten. Het gaat vaak om de nuance, maar we zijn ook te soft geweest.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 17:01
Mee eens met de harde aanpak van rotzooi-trappende, vernielende, bedreigende, gewelddadige jongeren. Alleen zijn ze hier roomblank en wonen hun ouders (de familie 'we don't care') hier om de hoek. Ik zeg ook 'weg er mee', maar ik weet niet waar naar toe.
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 17:41
@Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 15:46

"Als jij met een pispot om je hoofd wilt gaan lopen is dat jouw vrijheid..."

Exact, dat geldt ook wanneer je voor lul wilt lopen met H2O2 in je haar, dus waarom geen hoofddoekje..
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 18:04
@ Zacht

Groningen, er gaat niets boven groningen

@koel

Omdat je in een hoofddoekje redelijk wat kan verbergen in een pispot gaat het wat lastiger en waar staat dat ik vind dat je niet met een hoofddoekje hoort te lopen?
Maar om een aantal mogelijke antwoorden te geven, hoofddoekjes worden geassocieerd met de islam en de islam wordt geassocieerd met terrorisme om angst te voorkomen is het beter geen hoofddoekje te dragen.
het is ook nergens voor nodig de koran verplicht niemand tot het dragen van een hoofddoekje of een boerka, dit is slechts een interpretatie van de moslimgemeenschap.
Iemand met een pispot op ze hoofd zal ik hoogstens uitlachen en in die pot pissen en niet potentieel associeren met geweld, terrorisme of iets in die trant

@ Ivo 1976

Hypocriet is het zoals jij het formuleert echter mis je het compleet inhuwelijk gedeelte met mannen die hun vrouw hierheen halen en vervolgens niet laten werken omdat dat niet hoort in die landen, net zoals hier in de 19e eeuw, niks vreemds aan gewoon nog niet zo ver 'ontwikkeld' als wij hier.
En ze belanden niet in de uitkering omdat ze zo graag willen werken, Nederlands willen leren en zo ambitieus zijn hoorsmiley ligt vooral aan ten grondslag dat het hier zo makkelijk is geld te krijgen en dus waarom zou jij niet gratis geld gaan vangen en een beetje zwart bij klussen
Geplaatst door Derwin op zondag 1 augustus 2010 om 18:28
@ Pannenkoek
Het grote bezwaar tegen hoofddoekjes is niet de associatie met terrorisme. Het is dat je de dragers niet kunt verplichten ze af te zetten omdat ze zich dan beroepen op allerlei vrijheden. Terwijl ik mijn pet bij mijn vorige werkgever en destijds op de middelbare school ook gewoon altijd af moest zetten. Prima dat die dingen gedragen worden maar niet gaan zeuren als ze in bepaalde situaties afgezet moeten worden. Ik heb zelf de koran nooit gelezen maar het lijkt mij aannemelijk dat hier ook nergens staat dat het verplicht is om een hoofddoek te dragen. Dat ze toch gedragen 'moeten' komt door die jaloerse mannelijke equivalenten, want stel dat 'hun' vrouwen begeerd worden door anderen. Oprotten met dat gedrag, laat die dames hun prachtige haren zien. Laat ze lekker met hun haar en andere dingen wapperen in de wind. Als ze heel lelijk zijn mag de hoofddoek weer op smiley
Geplaatst door molovin op zondag 1 augustus 2010 om 18:33
@zacht, Jeugdinrichting of de bak? smiley

@nocentinifan, jij snapt duidelijk zijn reactie niet, en wilders is totaal niet de beste in de oppositie, want inhoudelijk wordt die nooit. En een klokkenluider is het al helemaal niet, hier wordt al jaren over gediscussieerd en ik vraag me af of je ooit van Fortuyn hebt gehoord?....

@Ivo, er is idd veel te soft gehandeld in het verleden en nu nog tegen (voornamelijk) buitenlandse reljeugd. Maar weg ermee kan ten eerste niet, aangezien het gewoon nederlanders zijn, hier geboren enzovoorts. Ze zouden beter eens trachten het probleem bij de wortel fundamenteel op te lossen. Weg met die zwarte scholen/Islamitische scholen waar ze alleen maar in hun "buitenlandse" cultuur zitten, het is wettelijk mss moeilijk te regelen met vrijheid van school enzo. zeker nu de cda in de regering komt. Maar je moet ze betrekken in de samenleving van jongs af aan. Ze toekomstperspectief geven, en bij misdrijven hard aanpakken, en niet zo soft als nu.
Geplaatst door Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 18:36
Ik ben het er absoluut mee eens dat het dragen van een hoofddoek zou moeten worden verboden als je voor de Nederlandse overheid werkt, in wat voor vorm dan ook. Je werkt voor Nederland, dus draag je ook die cultuur uitsmiley.
Daarnaast staat er in de Koran niets over het dragen van een HOOFDdoek. Er wordt wel gezegd dat je je schoonheid moet bedekken, maar in wat voor vorm dat is, staat nergens aangegeven. De hoofddoek is een cultuuraspect dat bij het geloof getrokken is en er wordt nu soms misbruik van gemaakt als provocatiemiddel.
Gewoon op straat moet het dragen van een hoofddoek ivm vrijheden gewoon gedragen kunnen worden. Kopvoddentax gaat veel te ver.
Boerka's zijn een ander verhaal, die zijn gevaarlijk en moeten wel verboden worden.
Geplaatst door Derwin op zondag 1 augustus 2010 om 18:46
@ molovin
Hoe wil je 'ze' meer toekomstperspectief geven? Het is toch grotendeels de eigen schuld van het tuig dat ze geen toekomst hebben. Een taak voor de ouders of niet dan, als ik vroeger als klein mannetje me misdroeg dan zorgden mijn ouders er wel voor dat ik dat niet weer deed hoor. De hele instelling is gewoon verkeerd. Ik ben opgevoed met het idee, als je iets wil dan moet je er hard voor werken. Straattuig verwacht dat anderen hard werken zodat zij lekker niks kunnen doen en de hufter uithangen. Ik ben laatst door een mannetje van nog geen 8 jaar uitgescholden voor zaken waar meerdere ongeneeslijke ziekten in voorkwamen. Waar zijn de ouders in dat geval? Opvoeding is geen taak van de overheid en ouders moeten zich niet steeds achter dat smoesje blijven verbergen.
Geplaatst door FMasciarelli op zondag 1 augustus 2010 om 18:47
Boerka's gevaarlijk? Een Boerka is gewoon een kledingstuk en degene eronder kan net zo gevaarlijk of gestoord zijn als degene naast je in de bus in korte broek en mouwloos shirt, wat een onzin zeg.
Geplaatst door remco2103 op zondag 1 augustus 2010 om 18:50
@Fmasciarelli

Ik denk dat Euskaltel bedoelt dat je bij iemand die een Boerka draagt geen gezichtsuitdrukking kan zien (Onstpannen, zenuwachtig) En wie weet wat ze daaronder allemaal (kunnen) verbergen
Geplaatst door FMasciarelli op zondag 1 augustus 2010 om 18:52
Mja dat begrijp ik, maar ik heb er geen moeite mee en dingen verbergen? Dat kan ook in de tas of koffer die iemand bij zich heeft.
Geplaatst door remco2103 op zondag 1 augustus 2010 om 18:54
Ja dat klopt, maar als je echt iets verbergt (bom) dan ben je niet zo ontspannen smiley
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 19:06
jullie vergeten wel allemaal 1ding dames en heren en dat daar ben ik god op m'n blote knieen erg dankbaar voor en dat is dat de eerste kamer vooral uit een meerderheid bestaat van CDA/SP/PVDA, wat dus wil zeggen dat als SP/PVDA/D66/GL een oppositie gaan vormen dat het eerste jaar als ze willen geen plan doorkomt en dan is de vraag hoelang houden en dan voornamelijk VVD en PVV dat vol want zijn toch 2 partijen die heel graag willen regeren... en vooral VVD laat die dan de gedoogsteun vallen en gaat die toch even met Job praten? en ik weet nu al een grote verliezer van de volgende verkiezingen en dat wordt het CDA, hun achterban had laatst iets van 80% dat niet mee wou regeren met de PVV, nou is dit 'gedoogsteun' maar die CDA'stemmers zijn ook niet gek en weten heus wel dat er gewoon gepraat wordt met het PVV, dit gaat nooit lang goed komen en dat is niet alleen omdat ik dat hoop
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 19:14
Abdel jij bent links, ga jij is wat rechtser wordensmiley
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 19:16
jij bent rechts ga jij is was linkser worden...
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 19:19
sssst abdel, dadelijk snappen ze nog dat je moet gaan stemmen bij de provinciale staten verkiezingen.

Mijn roomblanke homeboys moeten dus naar Groningen volgens Pannenkoek, ik zal het ze zeggen.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 19:26
@FMasciarelli
Boerka's en andere kledingstukken die slechts de ogen (of zelfs dat niet eens) tonen verbieden voor publieke functies waarin men contact met cliënten heeft lijkt me een goed idee. Een simpele hidjab vind ik een ander verhaal, die mag men overal dragen wat mij betreft. Kopvoddentax aub slechts invoeren voor foute waterstofperoxide kapsels.
En aangezien ik ook 40 dagen voor Pasen in Brabant woon vind ik uiteraard dat je op straat mag dragen wat je wil, dus ook een boerka.
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 19:26
maar heeft trouwens PVV die brinkman meegenomen? want als ik het goed heb is dit met gedoogsteun een meerderheidskabinet van 76 zetels dus er hoeft er maar een ontevreden zijn en doei doei is dit kabinet, las net al dat een vvd lid(geen 2e kamerlid) kritiek had op de vvd omdat ze zo makkelijk in zee gingen met pvv.. nou eentje maar hoeft er mee oneens te zijn bij de CDA of VVD of brinkman wil toch ineens voor zichzelf beginnen en we kunnen weer naar de stembussen. dus we hebben geen meerderheidskabinet en een hoeft maar ontevreden te zijn en het is afgelopen... conclusie dit is echt een geweldige stabiele kabinet smiley
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 19:42
@ Abdel

Het hele systeem werkt niet om in 1 keer de uitvoerende en wetgevende macht te kiezensmiley
Geplaatst door Verweggistan op zondag 1 augustus 2010 om 20:01
Met zacht eens.
Geplaatst door FMasciarelli op zondag 1 augustus 2010 om 20:23
@ zacht

Daar kan ik me goed in vinden.
Geplaatst door Liefhebber op zondag 1 augustus 2010 om 20:58
@Abdel
Het is op dit moment het best denkbare kabinet. Aldus de kiezer! En aangezien al die linkse rakkers het beste met Nederland voorhebben, neem ik aan dat ze het democratisch besloten kabinet zullen steunen. Alhoewel ze zelfs een kabinet laten vallen waar ze zelf inzitten smiley
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 21:22
Quote:
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 18:04
hoofddoekjes worden geassocieerd met de islam en de islam wordt geassocieerd met terrorisme om angst te voorkomen is het beter geen hoofddoekje te dragen.

Yeah right. Je kunt je afvragen waar het probleem zit: bij de mensen die hoofddoekjes dragen, of bij de mensen die daar (blijkbaar) bang van worden.
Geplaatst door molovin op zondag 1 augustus 2010 om 23:22
@abdel, leer het recht kennen vriend, we leven in de Europese Unie, en de meerderheid van onze wetten komen nu uit Brussel smiley Daar heb je de eerste kamer niet bij nodig. En wat brinkman betreft, mocht dit kabinet er komen, dan krijgt hij erg veel invloed mocht die gaan dreigen met zijn steun in te trekken. Maar hij heeft zelf gezegd dat hij dat niet zou doen, maar erg betrouwbaar is die natuurlijk niet ;P
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 augustus 2010 om 23:31
@ tendam

In de Christelijke cultuur zit het dragen van hoofddoekjes niet ingebed, 11 september 2001 schijnen er wat mensen geweest te zijn die enige angst wilde zaaien in de westerse wereld deze mensen hingen klaarblijkelijk het islamitische geloof aan, je weet wel dat geloof waar hoofddoekjes worden gedragen. Sindsdien schijnt er een kleine angst jegens deze mensen te zijn ontstaan, al dan niet terecht.
Wat de boer niet kent dat vreet die niet, wat de boer niet kent daar is die bang voor.
Ik vind het begrijpelijk dat de Nederlandse bevolking bang is, echter doet het er niet toe wat jij en ik vinden het gaat erom dat de situatie zo is, wat de oorzaken van de situatie zijn en hoe je de oplossing tot het probleem kan bieden, ja lastig. Gelukkig zijn we een wielrenforum en kunnen we beter discussieren over de nieuwe ploeg van Menchov.
Als je daadwerkelijk zo idealistisch bent als je hier doet overkomen zou ik zeggen ga de politiek in, los de problemen op en kijk goed tegen wel problematiek je aanbotst, succes met het maken van de afweging van de juiste keuze tussen de 16miljoen afwijkende meningen.
Geplaatst door abdel1991 op zondag 1 augustus 2010 om 23:33
volgens mij moet een wetsvoorstel nog altijd goedgekeurt worden door de 1e kamer...
Geplaatst door molovin op zondag 1 augustus 2010 om 23:46
@abdel, wetten uit Brussel zijn geen voorstellen, die staan middels het europees verdrag getekend door nederland en dmv het Costa-arrest boven nationale wetten. Jij bedoelt wellicht europese richtlijnen, hierbij mogen de nationale instanties de vorm en middelen zelf kiezen om het resultaat te behalen waar de wet voor dient. Dat moet dus wel door de kamers
1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10