Forum - Training, toertochten en wedstrijden
Geplaats door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 18:41.
Op verzoek, vooral voor de iPhone-bezitters, door de grootte van het trainingstopic, een nieuw topic.
Omdat in het trainingstopic al veelvuldig werd gesproken over toertochten[url] leek het me zinnig om dit binnen één topic te houden. Vandaar de naamsverandering. Wedstrijden waren ook vaak het onderwerp.
Je trainingskm's kun je uiteraard nog steeds [url=http://wielerflits.nl/forum/topic/803/]hier bijhouden.
Veel plezier 
Reacties
| Geplaatst door gilly2 op zondag 5 februari 2012 om 23:14 |
Hoppa! Dat was hopelijk mijn griepje voor 2012. Hele weekend platgelegen met flinke koorts, 28km deze week . |
| Geplaatst door Peter94 op zondag 5 februari 2012 om 23:20 |
| Tja, bij bloeddoping is er altijd een kansje dat je wat koorts krijgt. Maar als het goed is ga je het na twee weekjes wel merken aan je conditie. |
| Geplaatst door Mapsv op zondag 5 februari 2012 om 23:23 |
Waar dek je je voor in Gilly?  |
| Geplaatst door Ridd Ley op maandag 6 februari 2012 om 15:04 |
Ik rijd met een Noah. Supermooie fiets, ben er erg blij mee.
Op mijn hometrainer heb ik een vermogensmeter zitten. Die geeft me de waarden en die upload ik naar GoldenCheetah.
klik
Dat is de CP van Basso: 349 watt. Volgens mij is dat het vermogen op omslagpunt dat je een uur kunt volhouden.
Overigens heb ik slechte ervaringen met de Watt-waarden van Tacx... die zijn niet echt vergelijkbaar met ge-eikte machines. |
| Geplaatst door Jan op maandag 6 februari 2012 om 15:09 |
@nieuwewielrenner, ga lekker buurten bij de advertentie en website bovenaan deze site. Die organiseert speciaal tochten voor jou en je maten....
Gratis kleding je kan fietsen winnen en veel nieuwsbrieven krijgen.
De mazzel. |
| Geplaatst door Willempieee op maandag 6 februari 2012 om 18:34 |
lol @Jan
Fietsen zit er voor korte tijd er even niet in, heb gisteren iets met mn rug gedaan waardoor ik opeens een rare knap in mn onderrug hoorde en pijn kreeg als de malle. Pijn die volgde had ik nooit eerder ervaren en besloot daarom gisteren vroeg mn bed in te duiken. Vanochtend zo stijf als staal wakkergeworden en rustig even stukje gelopen en gedouched. Gaat nu iets beter maar fietsen zit er nog niet in helaas 
@Herman
Herman vond deze review van de Defy 1 2012 op BikeRadar, dus onze TCR 1, is wel een leuk artikeltje:
Review
|
| Geplaatst door noyelje op dinsdag 7 februari 2012 om 18:47 |
Net naar de dokter geweest voor medische controle om mijn vergunning in orde te brengen. Blijkt dat er toch kleine storingen zitten in mijn electrocardiogram, mag ik nu nog naar de cardioloog voor een fietstest. Pf. (Niets om me zorgen over te maken maar hij wou zich indekken moest het toch iets zijn)
Wel goed nieuws gekregen met mijn knie, hij denkt dat het een overbelasting is, heb er wel nog last van maar eens die sneeuw weg is kan ik weer op de fiets kruipen  |
| Geplaatst door GoodRiddance op dinsdag 7 februari 2012 om 20:07 |
| Ideale periode voor een rustpauze :-). |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 7 februari 2012 om 20:15 |
| Xistnc ben je er nog bij a.s. Zondag? Dak van Brabant? |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 7 februari 2012 om 20:17 |
Elfstedentocht is belangrijker |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 7 februari 2012 om 20:18 |
| Die gaat niet door denk ik. |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 7 februari 2012 om 20:22 |
| Nee, ik ben een koukleum. |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 7 februari 2012 om 20:22 |
Je krijgt het op het dak van zelf warm  |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 7 februari 2012 om 21:52 |
| Ennne ingeschreven voor paasbike 9 April. Hopen dat ik dan hersteld ben van V-V 7 April. |
| Geplaatst door Bulcke op woensdag 8 februari 2012 om 06:30 |
Op 9 april hoop ik genoeg bijgekomen te zijn om mijn eerste hersteltraining te doen  |
| Geplaatst door Jan op woensdag 8 februari 2012 om 13:47 |
Morgen eerste toertocht op natuurijs...
dat wordt afzien. In de rug van m'n maat. |
| Geplaatst door Spartacus op woensdag 8 februari 2012 om 13:54 |
| @Jan welke toertocht ga je doen? Ik hoop vrijdagmiddag te gaan ergens in Overijssel ofzo. |
| Geplaatst door Jan op woensdag 8 februari 2012 om 15:35 |
@Spartacus.
Westland tocht.
dat ligt achter Schiedam. we gaan smiddags Spartacus................ |
| Geplaatst door RubenAV op woensdag 8 februari 2012 om 15:57 |
Vandaag mijn wedstrijdtenue van Marco Polo binnengekregen + mijn nieuwe bril. Van mij mogen de wedstrijden gaan beginnen. Maar nu eerst nog even lijntjes kweken in Marokko vanaf morgen tot dinsdag  |
| Geplaatst door Spartacus op woensdag 8 februari 2012 om 16:55 |
@Jan
Ah jammer; morgenmiddag zit ik in Zeist, dus kan niet aanhaken vanuit Schiedam... |
| Geplaatst door janwillem92 op woensdag 8 februari 2012 om 19:40 |
| Gisteren de rond de wiedentocht gereden, erg lekker gereden. |
| Geplaatst door gesink/dekker op woensdag 8 februari 2012 om 19:43 |
@jan, waar stap je op dan? Want ik kom daar namelijk uit de buurt (westland) en heb er ook al geschaatst, dus misschien kan ik je nog advies geven?
|
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 8 februari 2012 om 20:38 |
| @Jan, de poorten van de hel liggen ten zuiden van Sas van Gent. Waar is de allerheilige die ons ernaartoe doet leiden/lijden? |
| Geplaatst door Bijls op woensdag 8 februari 2012 om 23:16 |
Die heilige heeft het een beetje druk van de week Lijden gaan jullie zeker doen (maar ik ga dat niet leiden) |
| Geplaatst door noyelje op vrijdag 10 februari 2012 om 17:00 |
Vandaag voor het eerst sinds een week weer getraind. Mijn knie stak het laatste halfuur wat op maar niet dat ik er veel last van had. Dokter denkt aan een overbelasting. Op het laatst nog een 300m eventjes 40km/h gereden (rechtstaand, redelijk groot, hartslag schat ik 180) wat verwonderlijk vlot ging.
Blijkbaar heb ik toch nog wat kracht in de benen na een week zonder activiteit, 4 dagen trainen en weer gevolgd door een week zonder fietsen.
63km
2h27min
geen hartslag (maar zal dicht in de buurt van 140 geweest zijn). |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 10 februari 2012 om 17:51 |
Ja, lijkt me verstandig als je toch al knieklachten hebt.
Geen hartslag? Amai. |
| Geplaatst door noyelje op vrijdag 10 februari 2012 om 18:08 |
Volgende week doe ik nog een week rustig aan, enkel rustige duurtrainingen en dan is het nog 4 weken tot de eerste wedstrijd.
In die 4 weken zal ik dan eens een programmatje maken die ik zal volgen met de gegevens uit de 2 boeken die ik nu heb gelezen. Eens zien wat dat geeft. |
| Geplaatst door simplex op zaterdag 11 februari 2012 om 00:46 |
| Lijkt me met of zonder knieklachten een normale goede prestatie als je over inactiviteit cq. rust dus over (super) compensatie praat. Blijf geduld en relatieve rust houden en over 4 weken ga je sterk je eerste wedstrijd in. |
| Geplaatst door Huub90 op zaterdag 11 februari 2012 om 01:09 |
Ik zie nergens een voorstel-topic, dus bij deze dan maar! Ik lees het nieuws hier al een tijd en vind vooral de discussies leuk die zo nu en dan eens bij de reacties opduiken, maar dat terzijde
Ik fiets zelf ook, en baal nu wel van dit weer omdat ik nu juist ook een paar dagen vrij had en dus lekker kon gaan fietsen, maar het is me toch iets te fris. Nu mijn vraag; ik fiets nu altijd in m'n eentje, maar het lijkt me leuker om bv. wekelijks met een groepje te kunnen rijden. Ik had me dus al voorgenomen om bij een wielerclub te gaan, maar ik kan niet echt iets concreets vinden. Heeft een van jullie misschien ervaring met een club in de regio midden-limburg?
Geen van m'n vrienden/familie fietst verder en om toch een beetje extra motivatie te krijgen roep ik dus jullie hulp in
|
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 11 februari 2012 om 14:13 |
| Voor de diehards: pas op, het is glad in Rhenen. |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 11 februari 2012 om 15:56 |
| Nog voordat ik op de link klikte, had ik al het vermoeden dat het op de Autoweg was. Heb daar vorig jaar getraind toen net de sneeuw weg was, maar dat was daar dus niet het geval. Weg lag bezaaid met spekgladde stukken ijs. |
| Geplaatst door Bulcke op zaterdag 11 februari 2012 om 19:39 |
| Vandaag een lekker heuveltraining gedaan. Vier keer de Oude Holleweg in Berg en Dal op en tussendoor steeds een rondje over de Hohldoern. |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 11 februari 2012 om 20:01 |
| Lekker bezig, Bulcke. Langzaam maar gestaag - en dat met deze omstandigheden! |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 februari 2012 om 22:06 |
Zo, de nieuwe aanwinst is opgebouwd. Was wel een klusje, maar het is uiteindelijk gelukt. Morgen nog schaatsen en laat het dan maar snel dooien; kan ik gaan beginnen met tijdrittraining! 
|
| Geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 11 februari 2012 om 22:18 |
@spartacus, een schitterende mooie aanwinst, dat je er maar veel plezier en geluk mee hebt.
Schaats je eigenlijk veel, en het is toch een goed alternatief voor het wielrennen in deze tijd? |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 11 februari 2012 om 22:19 |
@Spartacus
Mooi!!!!
Hoe ga je het doen met de wielen? Gewoon een rond stuk hout tussen de spaken ofzo? |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 februari 2012 om 22:33 |
@xistnc
Dit zijn de wielen van de wegfiets en die zal ik ook gebruiken voor trainen op de tijdritfiets. Voor wedstrijden heb ik een dicht achterwiel besteld; het voorwiel ben ik nog niet over uit. Wil eigenlijk een C75, maar die is (nog) niet op de markt. |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 11 februari 2012 om 22:34 |
| Wordt nog mooier. En de helm had je al... |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 februari 2012 om 22:35 |
| Haha ja idd! Maar die nieuwe Giro Selector is ook wel erg gaaf... |
| Geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 11 februari 2012 om 22:36 |
@spatacus,
je bent er zeker veel geld aan kwijt, of valt het mee omdat je hem zelf opbouwt? |
| Geplaatst door Leon op zaterdag 11 februari 2012 om 22:41 |
@Spartacus, zo'n mooie met bloemetjes? 
Je fiets ziet er trouwens erg gaaf uit! Wat kost zo'n frameset? Ik moet ook nog een TT-bike aanschaffen |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 februari 2012 om 22:43 |
@gesink/dekker
Het is een stuk goedkoper als je hem zelf opbouwt en her en der voordelig shopt. Alles bij elkaar zo'n € 4500,- excl. wielen
@leon
Haha ja die ijsbloemen passen wel bij het huidige seizoen
Frameset kost € 2999 |
| Geplaatst door Mapsv op zaterdag 11 februari 2012 om 22:57 |
| Ohh maar 4500,- dat heb ik nog wel onder m'n matras liggen. |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 februari 2012 om 23:09 |
@xstnc
Trouwens, als je nog een teambusje zoekt voor eyserbos.nl team, dan heb ik nog wel iets leuks voor je. Weet een oranje VW Transporter 2.5 TDI voor je te koop. Verzoek is of je de Rabobank belettering er afhaalt Maar kan je ook laten zitten; op zich handig als je eens op een wedstrijdparcours wilt begeven |
| Geplaatst door Bulcke op zaterdag 11 februari 2012 om 23:30 |
Leuk fietsje inderdaad. Leuk prijsje ook. Daar heb ik mijn gezinsauto voor gekocht ;-)
@xistnc: Ja, als je de smaak te pakken hebt, dan maakt die kou ook niet zo veel meer uit. Nu hopen dat het morgen niet te vroeg gaat sneeuwen. Dan kan ik nog een rondje doen.
Ondanks de kou me niet tegenhoudt, kan ik toch niet wachten tot ik weer gewoon water kan drinken onderweg waar geen ijs in zit. |
| Geplaatst door simplex op zaterdag 11 februari 2012 om 23:38 |
lol@Bulcke. Klopt daar kan je leuke auto voor kopen. Maar je bent wel lekker fanatiek dit jaar. Ik heb al twee weken gepast want met kou fietsen teer ik alleen maar op in.
En een bidon bijmengen met wat antivriesachtig spul (staat niet op de dopinglijst) had natuurlijk ook gekund. |
| Geplaatst door Markoes op zondag 12 februari 2012 om 00:02 |
| Vandaag nieuwe schoentjes gehaald: S-works road shoe. Hopen dat ik nu eindelijk eens lekker kracht op mijn pedalen kan overbrengen! |
| Geplaatst door Peter94 op zondag 12 februari 2012 om 00:49 |
| @Markoes ben je erbij over 2 weekjes in Ochten? |
| Geplaatst door Markoes op zondag 12 februari 2012 om 10:59 |
| @Peter, het is wel de bedoeling om erbij te zijn ja! Als het weer een beetje meedoet ben ik dus van de partij. Wie doen er nog meer mee? |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 56%
Buiten de top-twintig - 38%