Forum - Training, toertochten en wedstrijden
Geplaats door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 18:41.
Op verzoek, vooral voor de iPhone-bezitters, door de grootte van het trainingstopic, een nieuw topic.
Omdat in het trainingstopic al veelvuldig werd gesproken over toertochten[url] leek het me zinnig om dit binnen één topic te houden. Vandaar de naamsverandering. Wedstrijden waren ook vaak het onderwerp.
Je trainingskm's kun je uiteraard nog steeds [url=http://wielerflits.nl/forum/topic/803/]hier bijhouden.
Veel plezier 
Reacties
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 17 januari 2012 om 12:59 |
| Je moet wel gewoon eten en drinken onderweg hé. Dat scheelt al een hoop. |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 13:02 |
Zo maar weer een stuk gaan fietsen! Zal koud worden denk ik, en dan ben ik ook nog in m'n uppie  |
| Geplaatst door Bulcke op dinsdag 17 januari 2012 om 13:05 |
Drinken doe ik sowieso wel veel, maar in mijn eet en drinkpatroon is inderdaad nog een hoop winst te halen. Ik ben vooral niet zo goed in rustig aan doen en probeer altijd lekker door te rijden. Daarin overschat ik mezelf meestal net een klein beetje en dan zit je na twee uur wel goed stuk.
Eten doe ik eigenlijk niet onderweg, maar ik heb meestal wel gegeten voordat ik ga rijden. Iets te dicht op het fietsen heb ik net op zitvlees.nl gelezen. Na het fietsen eet ik wel altijd direct.
Ik zal ook eens zoeken naar een goede snack om mee te nemen tijdens het fietsen. Al is een boterham met jam vast ook al prima |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 17 januari 2012 om 13:10 |
| Bulcke, kijk hier eens. Hier kun je op basis van een aantal gegevens een basistrainingsschema krijgen waar je wellicht wat mee kunt. |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 13:18 |
@Bulcke Hero Between eet ik altijd, het voordeel hiervan is dat ze goedkoop zijn en bij bijna elke supermarkt te halen. En ze zijn nog lekker ook en volgens mij werken ze ook wel goed |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 17 januari 2012 om 13:26 |
| @nietram en Bulcke ik gebruik laatste weken mueslirepen van Euroshopper(tip van Hermantk) dit werkt berfect bij mij. Ik neem er iedere drie kwartier dat ik fiets eentje een ander voordeel is dat ze goedkoop zijn namelijk maar 10 cent per stuk. |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 13:27 |
@peter94
Die betweens die ik eet zijn ook een soort mueslirepen, erg lekker spul en ze werken prima (en ze zijn lekker goedkoop). Ik heb ook wel eens gel geprobeerd, maar dat krijg ik niet door mn strot |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 17 januari 2012 om 13:33 |
| Ik heb ook wel gelletjes maar ik heb het geld er niet voor om ze constant te gebruiken ik neem ze alleen mee op ritten van rond de 200 km. Hoe duur is een between per stuk eigenlijk ongeveer? |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 13:36 |
@peter
Ehh ik weet het niet precies (dat zou ik mn moeder moeten vragen) maar er zitten er geloof ik iets van 6 in een pak en het kost een euro (of net iets meer)
Ze zijn sowieso duurder als 10 cent per stuk. |
| Geplaatst door Bulcke op dinsdag 17 januari 2012 om 13:40 |
Eigenlijk had ik willen fietsen vandaag, maar zit vanwege een keelontsteking en bijbehorend gebrek aan energie thuis. Nu heeft deze dag toch nog een zinvolle invulling gekregen. Wat fietsen betreft dan.
Ik zal bij mijn lokale grootgrutter eens kijken wat hij in de aanbieding heeft.
Het lijkt me wel wat om tegen mijn vriendin te zeggen: 'afblijven van die brownies, die zijn voor onder het fietsen' 
Nu nog even zoeken naar een hartslagmeter en dan kan het echte trainen komende week beginnen |
| Geplaatst door janwillem92 op dinsdag 17 januari 2012 om 13:57 |
| oeeeeeh heb zware tentamens maar het weer nodigt wel erg uit hier........ |
| Geplaatst door Scotty op dinsdag 17 januari 2012 om 15:01 |
Same here jw92. Als je uit 1992 komt zou ik lekker gaan fietsen, studeren kan altijd nog  |
| Geplaatst door Bulcke op dinsdag 17 januari 2012 om 15:38 |
| Sterker nog, hoe langer je studeert, hoe makkelijker het is om veel te fietsen. |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 17 januari 2012 om 16:05 |
Ik fiets altijd op Snelle Jelle's. Die werken echt perfect, gebruik ze voor tochten van alle afstanden. Met Btween en bijv Fruitkick heb ik na 150km nog wel eens problemen met doorslikken, met Snelle Jelle's niet.
Bovendien zitten ze boordevol energie.
Voor de echt zware tochten neem ik ook wel altijd nog wat gelletjes mee voor de momenten dat het echt niet wil. Isostar Long Energy repen zijn ook erg goed. |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 17 januari 2012 om 16:24 |
| Eerste maal het asfalt gekust in 2012. Lelijke smak gemaakt na 1 km, bloedende schouder en pijnlijke hand en knie. Dit typen doet al verrekte veel pijn, nu snel naar de huisarts. |
| Geplaatst door Bulcke op dinsdag 17 januari 2012 om 17:16 |
Ik zal eens gaan experimenteren met de genoemde suggesties.
Ik heb net de goedkoopste optie (euroshopper) gekocht, maar ben niet zo dol op producten waar transvetten in zitten. Ik ga ook maar eens zelf een leuk reepje proberen te bakken. Een soort ontbijtkoek met muesli of zo, dan combineer ik het een beetje |
| Geplaatst door noyelje op dinsdag 17 januari 2012 om 18:04 |
| Ik doe het gewoon met suikerwafels, peperkoek, of frangipane of confituurkoekje (of wat we in huis hebben). Meestal een gewone suikerwafel. |
| Geplaatst door janwillem92 op dinsdag 17 januari 2012 om 18:23 |
| @scotty, haha ja dat kom ik. Gelijk heb je, maar het is te combineren. (beter als met voetbal) |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 17 januari 2012 om 18:30 |
@noyelje:
suikerwafels krijg ik na 150km niet echt meer weg is mn ervaring.
@gilly: Hoe komt dat nou? Toch niet met je nieuwe fiets?
Zit zelf deze week ziek te zijn, knap kloten, net een goeie start gemaakt en dan zit je daar binnen met je voeten tegen de verwarming tegen het rillen. Naja, beter nu dan straks als ik in Spanje zit. |
| Geplaatst door vigiroso op dinsdag 17 januari 2012 om 18:31 |
@Gilly:
Hoop dat het mee valt, en dat je vanacht kan slapen, je fiets nog heel ? |
| Geplaatst door RubenAV op dinsdag 17 januari 2012 om 18:51 |
Ik eet heel weinig op de fiets, omdat ik niets echt lekker wegkrijg. Hooguit een banaantje lukt nog, maar ook niet ideaal. Voor tochten van langer dan 75 kilometer moet ik wel iets meenemen, dus dan ga ik meestal gewoon voor een boterham of ontbijtkoek.
En vandaag ben ik geslaagd voor de medische keuring van de KNWU, dus nu is het slechts een kwestie van wachten totdat mijn licentie wordt opgestuurd. |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 17 januari 2012 om 18:53 |
| Heb er minder moeite mee om te eten. Krijg eigenlijk alles wel weg vooral gelletjes die spuit je zo naar binnen. Maar in de zomer toch liever niet gesmolten chocola repen. |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 17 januari 2012 om 18:55 |
@Mapsv:
Als je die gelletjes niet meer door je keel krijgt zit je ook wel heel vierkant  |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 17 januari 2012 om 18:57 |
| Nietram blijkbaar niet... |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 19:45 |
@mapsv
Ik krijg die dingen niet weg omdat het een hele smerige smaak is. Volgende keer maar iets anders proberen. Sportrepen gaan me gelukkig beter af!
on: Ik ga denk ik ook maar eens wat nieuws proberen wat drank betreft. Water ben ik wel op uit gekeken, iemand die een lekker sportdrankje weet? |
| Geplaatst door Sembo op dinsdag 17 januari 2012 om 19:50 |
@Nietram je kan wat van dat poeder van Born of Performance ofzo in je bidon doen en dan mengen met water. Dan heb je ook een andere smaak en goede stoffen  |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 19:56 |
@sembo
Ok! En dat is opzich goed te drinken? |
| Geplaatst door nietram op dinsdag 17 januari 2012 om 19:58 |
@mapsv
Trouwens die gelletjes waren wortelsmaak. NOOIT DOEN! |
| Geplaatst door Sembo op dinsdag 17 januari 2012 om 19:59 |
| @Nietram ja, gewoon een beetje een limo/sportdrank smaak. En het is er in allerlei verschillende smaken |
| Geplaatst door Mapsv op dinsdag 17 januari 2012 om 20:53 |
Lijkt me nog best lekker. Welk merk? Naja ik gebruik 3action limo: werkt super goed en is zeker niet vies.
http://www.3action.be/nl/products.php
De yogurt repen zijn een aanrader voor in de zomer net als de carbo snoepjes. Zit je niet met die smeltende chocolade namelijk.
Guarana werkt het effectiefst maar als dat eenmaal uitgewerkt (2 uur) is ben je wel helemaal klaar. |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 17 januari 2012 om 21:11 |
@Vigiroso, haha nee. Hij stond als eerste op en liep weer naar mijn fiets om te kijken of er iets kapot was, enkel shifter(?) stond scheef. Hij was met de crossfiets op een verharde weg, en het is hem nog steeds onduidelijk waarom hij wegschoof. De plaats lag wel in de schaduw, misschien dat daar de vorst in is getrokken.
Gilbert heeft gelukkig geen breuken, hoewel hij wel veel klaagt over pijn in de pols. Opgerekte bandjes was de conclusie.
@Stoned, nee die moet hij morgen ophalen.
 |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 17 januari 2012 om 21:14 |
| Gilly laat zijn teksten tegenwoordig door zijn Russische assistente schrijven? |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 17 januari 2012 om 22:40 |
| Of is dit 'majesteits-tweedepersoonenkelvoud'? |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 17 januari 2012 om 22:49 |
| Net eventjes op de tacx gezeten dit word het begin van mijn 4 daagse. Hopelijk kan ik zaterdag een mooi tochtje rijden maar dat is helemaal afhankelijk van het weer. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 17 januari 2012 om 22:56 |
| Met de weersvoorspellingen voor Amsterdam zou een 4 daagse geen pretje zijn hier. Ik ga voor een weekend 3-daagse. Zaterdag met de E/B van Ulysses, als ik weer kan ademhalen tenminste. |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 17 januari 2012 om 23:00 |
Tacx 4 daagse uiteraard |
| Geplaatst door xistnc op woensdag 18 januari 2012 om 13:19 |
Heerlijk laatste rondje Teide gedaan. 68km met 1450hm (1750 volgens Strava) aan ruim 23. Boven in Vilaflor mijn record verbeterd naar 17.3. Leuk om dat dan meteeen via Strava bevestigd te krijgen.
Zonder windkracht 6 was het allicht nog wat beter geweest. Maar dan had ik vanuit de bergen geen waterhozen over de oceaan kunnen zien trekken. Schitterend beeld! Helaas geen foto's want ik reed voor een gemiddelde 
In 2 weken tijd flink verbeterd. Wat is het heerlijk om met >15 een berg op te fietsen in plaats van zwalkend en met om de 200hm een pauze...
Best benieuwd naar de weegschaal nu! |
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 18 januari 2012 om 13:25 |
Haha xistnc, kon gisteren mijn rechterhand echt niet bewegen, dus heb me vriendin ff laten typen. Zie het nu pas wat ze getypt heeft.
Een ding is zeker: ze slaapt vanavond niet naast me, die plaats is al bezet door dit schatje.
Geen zorgen jongens, bidonhouder kreeg ik er gratis bij, maar die flikker ik zometeen naar de buren.
Heb de ventieldopjes voor je bewaard xistnc. |
| Geplaatst door janwillem92 op woensdag 18 januari 2012 om 15:50 |
| 't is een plaatje gilly, gefeliciteerd met je aankoop en veel mooie kilometers er mee! |
| Geplaatst door xistnc op woensdag 18 januari 2012 om 15:56 |
Ah, dat is aardig. Zwart?
Kan Jan er weer wat wegmikken in de Vogezen  |
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 18 januari 2012 om 16:06 |
| Doorzichtig, maar wel Glow-in-the-dark. |
| Geplaatst door kartje op woensdag 18 januari 2012 om 16:09 |
Wow wat een pracht van een fiets Gilly, alleen heb ik nog niet van dat merk gehoord.  |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 januari 2012 om 16:23 |
Voormalige Red Bull. 
@xistnc
Ik heb nog rooie voor je! Onbegrijpelijk dat ze die op mijn fiets hebben gezet, waar blauw toch nadrukkelijk de tweede kleur is. |
| Geplaatst door Scotty op woensdag 18 januari 2012 om 16:29 |
Gave fiets! welk type heb je gilly? en als ik zo vrij mag zijn, hoeveel was je kwijt ;-)?
Mooie site, leuk dat je alles kan samenstellen! Weer even een uurtje knutselen.. |
| Geplaatst door Mapsv op woensdag 18 januari 2012 om 16:31 |
| Hier speciaal voor jou xistnc. Kun je nog een "uniek setje" kopen. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 januari 2012 om 16:56 |
| Zucht.. Een signaal afgeven d.m.v. een ventieldopje? |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 januari 2012 om 16:56 |
| Zucht.. Een signaal afgeven d.m.v. een ventieldopje? |
| Geplaatst door xistnc op woensdag 18 januari 2012 om 17:24 |
Past er tekst op zo'n doppie?  |
| Geplaatst door vigiroso op woensdag 18 januari 2012 om 20:18 |
@Gilly:
Prachtige fiets, hoop dat je er veel succes op mag beleven.  |
Gebruikerspaneel