Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Training, toertochten en wedstrijden
Geplaats door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 18:41.
Op verzoek, vooral voor de iPhone-bezitters, door de grootte van het trainingstopic, een nieuw topic.
Omdat in het trainingstopic al veelvuldig werd gesproken over toertochten[url] leek het me zinnig om dit binnen één topic te houden. Vandaar de naamsverandering. Wedstrijden waren ook vaak het onderwerp.
Je trainingskm's kun je uiteraard nog steeds [url=http://wielerflits.nl/forum/topic/803/]hier bijhouden.
Veel plezier 
Reacties
| Geplaatst door Mapsv op zaterdag 22 oktober 2011 om 17:41 |
| De ene week is de andere inderdaad niet: Slechte training gehad... |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 22 oktober 2011 om 18:11 |
| De ene week is die van 10 weken later niet. Wat een pauperconditie, jongens. Vandaag iets van 75km getraind (kmteller stuk en gps werkte ook niet lekker) met enorm hoge hartslag en behoorlijk zware beentjes op het laatst. Wel een mooi rondje gereden met onder meer over Kopje van Bloemendaal, langs de kust bij Zandvoort en terug langs de Polderbaan. Het is wel een bizar gevoel om zo 'slecht' te zijn na zo'n topseizoen. ![]() |
| Geplaatst door Spartacus op zaterdag 22 oktober 2011 om 18:19 |
| Ik was flink ingepakt met de kleding, maar kreeg het aan het einde van 50km toch wel frisjes. De benen voelen ook hier niet zo heel lekker meer; reden om gewoon rustig aan te doen. 26,8 km/h / 128 bpm |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 22 oktober 2011 om 20:47 |
Hmm, heb net even wat gps-files en routetekenprogramma's erbij gehaald en kwam uit op 78.4km en ongeveer een gemiddelde snelheid van 27.5 tot 28km/u. Op zich prima voor een D1-training, maar mijn hartslag was 153hpm. Kan in mijn logboek 2011 amper/geen trainingen terugvinden dat ik zo slecht was. Maar wat wil je met 1 training in 2 maanden. ![]() Moet wel bij opgemerkt worden dat ik continu met windkracht 4 door de polder/langs het strand reed. (Als de StuFi binnen is, weer even een kmteller kopen.) |
| Geplaatst door gilly2 op zaterdag 22 oktober 2011 om 20:58 |
| Stufi morgen! Wat betaal je voor je kamertje? |
| Geplaatst door Mapsv op zaterdag 22 oktober 2011 om 21:04 |
| Herman: Misschien kan je mijn bbb teller overnemen (studentenkorting=gratis) ik koop waarschijnlijk een polar, ik hou je wel op de hoogte. |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 22 oktober 2011 om 21:32 |
| @gilly 160 per maand all incl. StuFi is pas overmorgen hoor. ![]() @mapsv Draadloos? |
| Geplaatst door gilly2 op zaterdag 22 oktober 2011 om 21:39 |
| Damn, ik had net zoals Spartacus ook naast Tankink kunnen staan.... vanaf 2:29 |
| Geplaatst door Mapsv op zaterdag 22 oktober 2011 om 21:41 |
| Nee volgens mij niet |
| Geplaatst door Onie op zondag 23 oktober 2011 om 10:53 |
| Vandaag de zesde hardlooptraining met Evy gedaan, en ben wederom kapot. Loop nu wel 2 minuten sneller dan toen ik begon, dus er is zeker enige vooruitgang. Moet wel zeggen dat het heerlijk is om te hardlopen met dit weer en deze tempraturen. |
| Geplaatst door Mapsv op zondag 23 oktober 2011 om 15:54 |
| Mountainbiken in het reichswald, bijna 900 hoogte meters voor 50 kilometer... pffff |
| Geplaatst door zwiggelbig op zondag 23 oktober 2011 om 16:42 |
| Half 10 afgesproken met vriend om te trainen vandaag. Dacht mooi om half 9 begin ik vast heb ik al uurtje! 4 uur gedaan. 25 gem. Hartslag gem wel zeeer hoog ergens rond de 150.. Maar wel normaal toch deze tijd van het jaar? 210km gefietst dit weekend. Vol op in training voor me 1e belofte jaar! ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 17:02 |
| @zwiggelbig Als je dat de hele winter volhoudt komt het wel goed met je basisvoorbereiding. Tof dat je beloften gaat rijden.Ik begin volgend jaar met sportklasse. En even in het algemeen: De omgeving hier is echt ongekend mooi om te trainen! Dat moest even geuit worden. ![]() |
| Geplaatst door noyelje op zondag 23 oktober 2011 om 17:08 |
| @zwiggelbig: ik doe net het omgekeerde: van beloften naar nevenbond. |
| Geplaatst door vigiroso op zondag 23 oktober 2011 om 17:46 |
| @Hermantk: Heb je al eens bij ons langs de Utrechtse vecht gefietst?, van Muiden Weesp Nigtevecht(als ik thuis ben kan je gelijk een bakkie komen drinken) Vreeland Loenen Breukelen brug over en dan langs het A,dam rijnkanaal terug tot aan A`dam. ongeveer 65 km. |
| Geplaatst door nietram op zondag 23 oktober 2011 om 17:59 |
net even ruim 40 minuten op de taxc gezeten, ging wel lekker. Zeker omdat ik een paar weken weinig heb kunnen fietsen![]() |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 18:13 |
| @vigiroso Nee, sinds ik hier woon daar niet geweest. In het verleden wel vanaf Leusden van Breukelen tot Vreeland en dan terug. Het probleem is dat ik in Geuzenveld/Slotermeer woon, dus niet snel die kant op zal gaan. Nigtevecht ligt toch gauw 20-25km bij mijn huis vandaan. Maar voor een wat langere duurrit (als de conditie weer enigszins op pijl is) wil ik graag eens afspreken! |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 18:24 |
Dit soort plaatjes ![]() |
| Geplaatst door vigiroso op zondag 23 oktober 2011 om 18:46 |
| @Hermantk: Mooi plaatje, maar in de winter wel winderig en koud, zoek dan liever een bosrijke omgeving op. |
| Geplaatst door stoemper op zondag 23 oktober 2011 om 20:00 |
| @ Herman: Heb je ook een ploeg, of doe je alleen criteriums? Oh ja, ik heb nog een vraag voor je. Ik had dit jaar een juniorenlicentie, en wil nu overstappen naar de sportklasse. Maar ik zit wel in mijn eindexamenjaar. Wat is jouw ervaring? Genoeg tijd om wedstrijden te rijden (en vormpeil hoog te houden) in de examenperiode en met name de periode erna (intro studie enz.)? Zit er namelijk over te denken maar een jaartje licentieloos te gaan rijden. |
| Geplaatst door RubenAV op zondag 23 oktober 2011 om 20:02 |
| Lijkt me leuk om volgend jaar dan wat wedstrijdjes samen te gaan rijden Herman. Heb je er al een paar op het oog? Ik heb gisteren 1,5 uur op de tacx gezeten, dat is toch wel max. |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 20:51 |
| @Stoemper Ik ga volgend jaar bij studentenwielervereniging Skits rijden, met een licentie via ARC Ulysses. Ik heb zelf vorig jaar weinig last ondervonden van de examens, wat ik juist wel verwachtte eerst. Dat komt vooral ook omdat ik niet zo gedisciplineerd ben en ook niet echt veel moeite hoefde te doen voor voldoendes. Ik heb vorig jaar in maart 1030km getraind en in april 1170km. In de examenperiode zelf heb ik anderhalf uur in het weekend gefietst, meer niet. Toch kwam ik uit op bijna 900km die maand. Ik weet niet wat jij gewend bent om te trainen, maar ik denk dat het prima te combineren is met een sportklasselicentie. Intro studie, en bij mij vooral studentenvereniging, is niet zo vlot verlopen. Na de ontgroening had ik nog een aantal opdrachten, raakte ik al achter met studie en ik ging ook al gauw verhuizen. Dus heb nu 8 weken niet getraind. Maar als je niet bij een studentenvereniging gaat en vanaf het begin bij bent met je schoolwerk is het prima te doen. ![]() Weet je al waar je volgend jaar wilt studeren? @Ruben Lijkt mij ook vet! Heb nog niet uitgebreid gekeken naar de kalender, alleen of er genoeg aanbod was hier in de buurt (en dat is er!). Maar wat meer in jouw buurt: De Ronde van Klein Zwitserland in A'foort zou ik erg graag willen rijden! Rondje moet me goed liggen en het is precies de plek waar ik ben begonnen met wielrennen. Maar ik wacht nog even de definitieve KNWU-kalender af en dan ga ik het eens naast mijn collegerooster leggen. ![]() |
| Geplaatst door Mapsv op zondag 23 oktober 2011 om 20:59 |
| Canyon Grand al of trek 8500? Of toch maar een service beurt en een nieuwe tacx? |
| Geplaatst door gilly2 op zondag 23 oktober 2011 om 21:04 |
| Lijkt me leuk om volgend jaar dan wat wedstrijdjes tegen Herman én Ruben te rijden. Jullie zijn welkom in Maastricht, blijven jullie nachtje bij mij slapen. |
| Geplaatst door RubenAV op zondag 23 oktober 2011 om 21:11 |
Daar ga ik zeker gebruik van maken dan Gilbert. Mijn kamer stel ik ook ter beschikking als er hier in de buurt een wedstrijd is en als Herman dat ook doet dan kunnen we zeker heel wat leuke wedstrijdjes meepakken . @Mapsv: beiden erg mooi, maar dan ga je dan ook wedstrijdrijden op de mountainbike? Anders is het een behoorlijke investering. Zelf ben ik op de éen of andere manier bijzonder gecharmeerd van Canyon fietsen, dus daar zou ik voor gaan (maar ik heb niet gekeken naar de specificaties ). |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 21:22 |
| @Gilly @Ruben Prima! Alleen is Maastricht tegenwoordig wel een beetje ver voor me geworden, maar dat zien we dan nog wel even. ![]() Sowieso het NSK hè! Dan kunnen we net als het WK ploegbelangen (Team WF) verwarren met clubbelangen. |
| Geplaatst door gilly2 op zondag 23 oktober 2011 om 21:22 |
| Avond van tevoren ff langs op de uni, hebben ze leuke middeltjes waar je de dag nadien hard van gaat! |
| Geplaatst door gilly2 op zondag 23 oktober 2011 om 21:26 |
Reisonkosten moet je declareren onze je sponsor! We fietsen immers in het shirt van hem(als het goed is tenminste ) |
| Geplaatst door Mapsv op zondag 23 oktober 2011 om 21:29 |
| @Ruben Ik moet mijn focus nog een beetje vinden... Volgend seizoen ligt die in ieder geval op de weg en wel op Wielerflits uitdaging: La Marmotte. Maar ben wel van plan om volgend seizoen al funklasse te gaan rijden. |
| Geplaatst door gesink/dekker op zondag 23 oktober 2011 om 21:41 |
| Hoe zit het nu met de alcohol (bier) nu sommige van jullie het studentenleven zijn ingestapt? |
| Geplaatst door gilly2 op zondag 23 oktober 2011 om 21:45 |
Ik had geen doel meer dit seizoen, dus die is op het moment dat we bij Vigiroso op de camping zaten na Boogies de hoogte in gegaan . Heerlijk biertje met John op camping gedronken, toen voelde ik me echt ff wielertoerist. |
| 1x meer dan zat |
| 1x is voldoende |
| Geplaatst door Mapsv op zondag 23 oktober 2011 om 21:46 |
| Nou bij jou zit het wel goed zo te zien... |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 23 oktober 2011 om 23:10 |
Maximaal 2 - 3 op een avond en vooral niet te veel van die avonden. Als ik eenmaal vol in het wielerseizoen zit en in een goeie trainingsflow kan ik mezelf moeiteloos droogleggen voor 2 maanden (uit ervaring) ![]() |
| Geplaatst door Mapsv op maandag 24 oktober 2011 om 09:29 |
Bij mij is het meestal of ik drink echt niks op zo'n avond of echt te veel![]() |
| Geplaatst door Grand Nagus op maandag 24 oktober 2011 om 10:08 |
| @Hermantk, dat laatste plaatje, is dat de ringvaart van de Haarlemmermeer? Ik heb afgelopen zaterdag vanuit Zaandam over Zwanenburg 'het' rondje weer gedaan. Vanaf Buitenkaag flinke wind tegen, vanaf Badhoevedorp mee. |
| Geplaatst door RubenAV op maandag 24 oktober 2011 om 10:39 |
Ik dronk in mijn eerste studentenjaar gemiddeld wel 25 bier per week, maar heb dat dit jaar ernstig teruggedrongen naar 10-12 biertjes per week, vooral omdat ik beter wilde gaan wielrennen. Volgend seizoen ben ik eigenlijk van plan om nog maar max 5 glazen alcohol per week te gaan drinken. Het liefst helemaal geen alcohol, maar ik weet niet of dat zo realistisch is . |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 24 oktober 2011 om 10:42 |
De groepsdruk in Wageningen wordt er na mijn vertrek wel minder op . Ik geef je een goede kans. |
| Geplaatst door kartje op maandag 24 oktober 2011 om 11:19 |
| gisteren nog een zalig tochtje gedaan van 100 km in de vlaamse ardennen met de kluisberg, koppenberg, oude kwaremont,... Met een gemiddelde van 27 ben ik wel content, vooral omdat mijn schoonbroer mee was en het was zijn eerste keer met een koersfiets. Hem er uiteraard op alle bergjes afgereden ![]() |
| Geplaatst door stoemper op maandag 24 oktober 2011 om 15:36 |
Quote: Weet je al waar je volgend jaar wilt studeren? Mijn voorkeur gaat uit naar Utrecht, maar ik heb nu een studie op het oog (econometrie) waar ik moet kiezen tussen de Groningen, Rotterdam, Tilburg en A'dam (VU). Dus wellicht dat ik wel ploegmaat van je wordt ![]() Quote: Zelf ben ik op de éen of andere manier bijzonder gecharmeerd van Canyon fietsen ![]() |
| Geplaatst door Mapsv op maandag 24 oktober 2011 om 16:39 |
Econometrie schijnt een zware studie te zijn. Ik ken iemand die dat deed en welgeteld 0 punten gehaald had![]() |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 24 oktober 2011 om 16:54 |
| Maak maar niet de verkeerde keuze stoemper, ik zit hier nu voor straf in Wageningen....... Ja echt wtf Wageningen ja! |
| Geplaatst door StonedCamel op maandag 24 oktober 2011 om 17:02 |
| @stoemper: Econometrie is ooit mijn 2de keus geweest, volgens mij kun je het het beste in Rotterdam doen, daar is het wat groter en heb je de meeste mogelijkheden. Het is wel zwaar idd. Dit is overigens geheel offtopic... ![]() |
| Geplaatst door RubenAV op maandag 24 oktober 2011 om 17:22 |
| Hehe, Wageningen is zo'n fijne stad. Behalve als je niet bij een studentenvereniging zit natuurlijk. Econometrie is inderdaad een loodzware studie, je kan het hier volgen als keuzevak, maar weinig mensen doen dat. |
| Geplaatst door stoemper op maandag 24 oktober 2011 om 18:44 |
| ik weet dat econometrie zwaar is, maar ik kan opzich wel goed leren. En als je die studie doorkomt, kan je natuurlijk wel heel mooi materiaal kopen ;p En dan kan je wellicht beter presteren op training, in toertochten en in wedstrijden. Zo, we zijn weer ontopic ![]() |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 24 oktober 2011 om 18:57 |
@stoemper Jammer dat je dan toch niet naar Utrecht komt![]() |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 24 oktober 2011 om 19:37 |
Econometrie is inderdaad goed voor de arbeidskansen en mooi inkomen later. ![]() Ik heb zelf twee vrienden die het studeren (VU en UvA) en zijn allebei zonder schade naar het tweede jaar, geloof ik. Zou cool zijn als je ook naar Amsterdam komt! Voordeel van Amsterdam: Ik heb keuze uit 3 verschillende parcoursen binnen 10km voor trainingswedstrijdjes. |
| Geplaatst door Sembo op maandag 24 oktober 2011 om 19:39 |
Gelukkig maar dat er zoveel mogelijkheden zijn om te fietsen daar bij Amsterdam want ik kom er waarschijnlijk ook heen ![]() |
| Geplaatst door StonedCamel op maandag 24 oktober 2011 om 19:51 |
| @stoemper: Het is vooral belangrijk dat je heel veel wiskundig inzicht hebt. Studiegenoot van me is er ook heen geswitcht en het is echt heel erg veel wiskunde. Baan hoef je je idd geen zorgen over te maken, bij banken zitten ze te springen om mensen met wiskundig inzicht. Niet voor niks dat onderhand de helft van de mensen van de TU wordt weggeplukt door banken enzo. Misschien kun je dan nog bij de Rabobank aan de slag, kun je fijn naar de Cauberg Clinic enzo(om het even ontopic te houden )Waar kun je in omgeving Delft eigenlijk behalve bij Ahoy en WWV nog meer trainingskoersjes rijden? |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..