Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Training, toertochten en wedstrijden
Geplaats door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 18:41.
Op verzoek, vooral voor de iPhone-bezitters, door de grootte van het trainingstopic, een nieuw topic.
Omdat in het trainingstopic al veelvuldig werd gesproken over toertochten[url] leek het me zinnig om dit binnen één topic te houden. Vandaar de naamsverandering. Wedstrijden waren ook vaak het onderwerp.
Je trainingskm's kun je uiteraard nog steeds [url=http://wielerflits.nl/forum/topic/803/]hier bijhouden.
Veel plezier 
Reacties
| Geplaatst door gilly2 op zondag 28 november 2010 om 17:57 |
@Pannenkoek, it's your day ![]() |
| Geplaatst door Onie op zondag 28 november 2010 om 17:59 |
| Gefeliciteerd. Deden er veel mee? |
| Geplaatst door zacht op zondag 28 november 2010 om 18:02 |
| @Onie, je kunt het dadelijk zien bij de SS-uitzending van 1810, de NOS zendt een samenvatting uit. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 28 november 2010 om 18:07 |
| @pannenkoek: zou Onie bedoelen hoeveel er meer dan 28 meededen? 5m41 over 2km is best rap. Er zijn dit weekend kilometers geweest dat ik dat gemiddelde niet haalde! Gisteren: Houten - Baarn - Zwartsluis Afstand 125 km Tijdsduur 4u38 Gemiddeld 27,0 km/u Energie 5300 kcal Hoogte 105 hms Wind gunstig Temperatuur -1 Vandaag: Zwartsluis - Gieten - Eesergroen Afstand 105 km Tijdsduur 4u12 Gemiddeld 25,0 km/u Energie 4500 kcal Hoogte 70 hms (?) Wind pal tegen Temperatuur -4 Morgen pak ik de trein in Hoogeveen. Afhankelijk van de sneeuw naar Amersfoort of Utrecht. |
| Geplaatst door Onie op zondag 28 november 2010 om 18:09 |
| We moeten gaan letten op nr. 219 (als dat de nummering ten minste is). Er deden er ruim 750 mee, dus respect. |
| Geplaatst door Pannenkoek op zondag 28 november 2010 om 19:12 |
| @ onie Er deden 95 deelnemers mee in mijn categorie. De start van mij was zoals ik al van te voren had kunnen weten dramatisch, ik draaide als 85-90e de versmalling in. Daarna werd het een grote inhaalrace waar ik als +- 45e op het laatste rechte stuk richting de versmalling richting startfinish(nog 500m) liep. Daar nog wat mensen ingehaald, in het technische stuk liep het niet zo lekker omdat ik nog last had van mijn enkel en niet vol kon doorhalen en op de streep nog 4-5 mensen gepakt. Onie idd 219! best gaaf! het was wel de korte cross maar hij staat internationaal toch wel aardig aangeschreven(zie een jeroen d'hoedt die vorige week de lottocrosscup won in Belgie en vandaag slechts 5e wordt) |
| Geplaatst door zacht op zondag 28 november 2010 om 19:58 |
| Ben jij die 'beroemde' Magic-speler? |
| Geplaatst door Peter94 op zondag 28 november 2010 om 20:07 |
| @zacht wat bedoel je met Magic? Toch niet kaartspel? |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 00:10 |
| @ Zacht ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet een compleet verhaal over dingen uit 2004/2005 verschuldigd ben aan je? @ saphire06 ja het kaartspel, dat heb ik een jaar of 5 geleden vrij intensief gespeeld |
| Geplaatst door Bijls op maandag 29 november 2010 om 07:53 |
| @pannenkoek Schaam je niet hoor, dat heb ik ook een tijd gedaan |
| Geplaatst door xistnc op maandag 29 november 2010 om 08:35 |
| Dat spel heeft goede pokerspelers opgeleverd, dus schamen lijkt me niet nodig! |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 09:06 |
| Julien bedoel je? En noah maar die was niet zo'n goede magicer |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 november 2010 om 09:07 |
| @pannenkoek Ik vroeg alleen of jij het was. En ik snap dat je je hier niet gaat uitwijden over je jeugdzondes. Dat is het nadeel van de nieuwe media, negatieve zaken blijven zolang rondspoken. |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 11:16 |
| Haha ja het is vooral jammer als je probeert mensen te helpen en ze projecteren het vervolgens 180 graden omgekeerd en posten het op een compleet willekeurig forum zoals hier. Feit en fictie liggen vaak vrij dichtbij alleen het internet is veelal incompleet en vooral mensen met weinig kennis en veel profilatiedrang posten teksten zonder de complete inhoud van het verhaal te kennen |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 november 2010 om 12:22 |
| Wie bedoel je? |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 12:39 |
In algemene zin mensen die er mee te maken hebben gehad maar slechts beperkte informatie hebben oa die mensen van dat forum![]() |
| Geplaatst door Peter94 op maandag 29 november 2010 om 12:48 |
Ik snap er nks meer van maar ik zal het ook even opbiechten ik heb ook magic gespeelt. Alleen met vrienden dan hoor Maar Pannenkoek wat bedoel je nou eigenlijk? Edit: bedoel je dat ze denken dat je een oplichter bent? |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 november 2010 om 13:01 |
| Ja, dat mensen conclusies trekken na het horen van een naam is helaas inherent aan deze tijd. Aan de andere kant is dat in sommige gevallen terecht en kan het internet dienen als een goed waarschuwingssysteem zijn. Elk nadeel heeft zijn voordeel, en andersom. |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 13:52 |
| ik bedoel dat wat zacht hieronder zegt. Dat mensen een conclusie trekken op basis van incomplete informatie en individuele ervaringen in algemene zin, het voordeel is een gewaarschuwd man telt voor 2 het nadeel is dat het soms/vaak niet klopt. Dat oplicht gedeelte is nogal irritant aangezien ik destijds ongeveer 500 sterren had verspreid over diverse ebayaccounts(ja ik was onder de 18 dus vandaar) het is maar wat de gek ervan maakt zeg maar maar genoeg daarover leuke verhalen zijn meer de moeite waard |
| Geplaatst door Vittal op maandag 29 november 2010 om 13:58 |
| @Pannenkoek, enig idee hoeveel server ruimte dit off-topic geneuzel inbeslag neemt, of gaan we ook dit topic hergruiken voor een ebay/Magic discussie? Quote: Topic mag verwijderd, de zondag is voorbij en het scheelt gewoon serverruimte! Excuses heren voor wie het topic heeft gestart maar het is gewoon praktisch om dingen die voorbij zijn te sluiten |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 14:33 |
| @ Vittal Volgens mij is een trainingstopic nooit teneinde tenzij iedereen dood is of gestopt met sport is. Onderstaande quote met daar gebruikte argumenten is dus hier niet van toepassing. Helaas dat je nog wrok koestert vanwege die opmerking over een topic : "wie gaat er zondag mee naar die en die tocht?" Maar Vittal zoals de laatste zin van mijn vorige post al duidelijk aangaf, "genoeg daarover" geef ik zelf ook al aan dat we weer naar het trainingsgerelateerde verhalen over mogen gaan |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 november 2010 om 16:30 |
| Sowieso was ik degene die er over begon, mea culpa. Ik heb net op mijn opafiets 11 km tegen de sneeuw in gefietst, geldt dat ook als training? |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 29 november 2010 om 16:54 |
Vanmiddag nog een D1 training gedaan. Had me goed op de kou voorbereid en dik aangekleed. Helaas begon het na 10 km fietsen flink te sneeuwen, dus heb er maar een klein rondje van gemaakt en nadat het echt te glibberig werd om normaal te kunnen fietsen maar rechtsomkeert naar huis toe gegleden. Volgens mij mijn kortste en sloomste training tot nu toe dus die wilde ik jullie niet onthouden![]() Gegevens Waarde Eenheid Duur 1:01:20 Registratie-interval 5 s Energieverbruik 659 kcal Aantal hartslagen 7370 slagen Herstel -3 slagen Minimale hartslag 72 hsm Gemiddelde hartslag 120 hsm Maximale hartslag 135 hsm Standaardafwijking 8,6 hsm Minimum Snelheid 4,2 km/u Gemiddeld Snelheid 22,9 km/u Maximum Snelheid 29,2 km/u Afstand 23,4 km Afstandsmeter 6316 km Minimale trapfrequentie 32 rpm Gemiddelde trapfrequentie 86 rpm Maximale trapfrequentie 106 rpm Tijd gefreewheeld 0:09:55 (16.2 %) Afstand gefreewheeld 2,6 km (11.2 %) Minimale hoogte 19 m Gemiddelde hoogte 23 m Maximale hoogte 26 m Stijging 0 m Daling 5 m V.A.M. 0 m/h |
| Geplaatst door xistnc op maandag 29 november 2010 om 17:02 |
| lol@spartacus Herkenbaar! Elke 'chicane' in het fietspad is opeens een scherpe bocht en elke donkere plek is verdacht. Putdeksels waar je normaalgesproken omheen rijdt, kun je nu maar beter rechtuit nemen. Andere jaren vond ik de eerste sneeuw altijd wel leuk. Ik merk nu echter dat de hoeveelheden en lange ligtijd van vorig seizoen nog iets te vers in mijn geheugen zitten. |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 17:29 |
| @ Spartacus Iemand die in de sneeuw fietst is toch een held @ zacht Geen Culpa dit is een duidelijke voorbedachte rade, jij wist het dat vittal ging reageren |
| Geplaatst door Onie op maandag 29 november 2010 om 17:43 |
| Off:@Pannenkoek: ? Beschuldig jij zacht nou? On: Net een looptraining gehad met de hond in de sneeuw. |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 18:38 |
| haha nee zacht is ook een held! Lekker rennen in de sneeuw, ga ik zo ook maar eens doen |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 29 november 2010 om 20:38 |
| @Spartacus, en dat op je verjaardag?!? 3 hoeraatjes voor jou ![]() |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 november 2010 om 20:41 |
| @pancake BS |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 29 november 2010 om 22:20 |
| @gilly2 ja, dat is nog eens een bijzondere manier van je verjaardag vieren he ![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 22:31 |
| BS? ahhh bevroren 15km in de sneeuw rennen is koudddd! |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 29 november 2010 om 22:33 |
Hoe zit het met de Vogezen-toestemming mannen? (Pannenkoek/Moreno) |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 29 november 2010 om 22:52 |
| wij kunnen er donderdagavond/vrijdagoverdag zijn! en dus zaterdag meerijden evt moreno zal vast ook nog wel ff reageren |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 29 november 2010 om 23:45 |
Ok, top! ![]() Zaterdag meerijden evt. -> Waar hangt het vanaf? Of dien je je aan bepaalde hartslagwaardes te houden? |
| Geplaatst door Bijls op dinsdag 30 november 2010 om 08:07 |
| Ben in elk geval erg trots op jullie dat jullie de sneeuw trotseren. Ik moet zelfs mijn werk staken vandaag, vanwege te slechte wegen |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 november 2010 om 08:49 |
Of we er zijn:P het hangt er met name van af of we direct na een tentamen energiek genoeg zijn om naar Frankrijk te rijden |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 30 november 2010 om 09:15 |
@pannenkoek, mag je toch herkansen ![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 november 2010 om 21:57 |
| Haha nou ik haal hem liever in 1x kou viel vandaag wel mee 50min DLP met een krachttraining tussendoor, ben vooral benieuwd naar morgen zullen me ballen eraf vriezen? |
| Geplaatst door Feilluu op dinsdag 30 november 2010 om 21:58 |
| Mwa.. In een zomerjas naar school fietsen lukt nog, dus je ballen zullen er wel aan blijven hangen.. ... ... |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 30 november 2010 om 22:00 |
| Ik ga morgen overschoenen kopen en donderdag fietsen op de mtb of race. Heb er nu al weer zin in. |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 november 2010 om 22:48 |
het wordt gevoelstempratuur -13 tot -17 morgen toch een kleine 10-15 graden kouder dan vandaag![]() |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 30 november 2010 om 22:50 |
| Zeur niet zo gewoon fietsen joh |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 30 november 2010 om 22:53 |
| @Saphire06: wat Pannenkoek zegt... Laat je niet teveel opnaaien door wat je hier allemaal leest! Op sommige momenten is het gewoon beter om niet op de fiets te klimmen. Deze week is zo'n moment. Probeer nog wat op je honger te blijven zitten. Vanaf het weekend schijnt de temperatuur boven 0 te klimmen en draait de wind naar zuid. Dat biedt wat meer mogelijkheden, ook al gaat dat in NL gepaard met winterregens. |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 30 november 2010 om 22:57 |
| Maar ik heb al een paar weken niet gefietst. En heb er veel zin in ik kan ook nog op mtb als het glad is. |
| Geplaatst door simplex op dinsdag 30 november 2010 om 23:00 |
| Saphire : luister naar de raad van wijzen. Bij zulke temperaturen kan je én niet lekker fietsen én sterker nog je levert alleen maar in op lichamelijk gebied. Loop een paar dagen wat extra trappen of zoiets. Les 3 Ballons is nog ver! |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 30 november 2010 om 23:05 |
Ik kijk Donderdag wel even hoe het aanvoelt ![]() |
| Geplaatst door Bijls op dinsdag 30 november 2010 om 23:22 |
| Ik heb gisteren mijn inschrijvingsticket voor La Marmotte besteld! Finally inschrijving geopend! |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 november 2010 om 23:33 |
een week ziek zijn na 1 training is nog nooit iemand beter van geworden![]() |
| Geplaatst door Feilluu op dinsdag 30 november 2010 om 23:35 |
| Niet zeiken, gewoon trainen! Voor de duidelijkheid: ![]() ![]() ![]() |
| Geplaatst door simplex op dinsdag 30 november 2010 om 23:42 |
| We moeten dat jonge manneke niet helemaal gek gaan maken hé! |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines