Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Training, toertochten en wedstrijden
Geplaats door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 18:41.
Op verzoek, vooral voor de iPhone-bezitters, door de grootte van het trainingstopic, een nieuw topic.
Omdat in het trainingstopic al veelvuldig werd gesproken over toertochten[url] leek het me zinnig om dit binnen één topic te houden. Vandaar de naamsverandering. Wedstrijden waren ook vaak het onderwerp.
Je trainingskm's kun je uiteraard nog steeds [url=http://wielerflits.nl/forum/topic/803/]hier bijhouden.
Veel plezier 
Reacties
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 21:17 |
| @gilly2: dit is het begin van volgend seizoen? |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 22 november 2010 om 21:20 |
| @xistnc, nee. Eerst nog weekje skien met kerst+carnaval. En dan moet ik me in 10 dagen klaarstomen voor DE BATTLE met Peter alias Saphire, voor de Veluvia klimtocht. Gelukkig heb ik niet veel nodig om in vorm te komen. Maar 10 dagen wordt een spoedcursus...... |
| Geplaatst door zacht op maandag 22 november 2010 om 21:21 |
| @Jan mevrouw zacht en ik hebben andere plannen in die tijd en ik heb enorme last van een springknie. Dat laatste is niet fiets-gerelateerd maar heeft wel als consequentie dat ik niet verwacht dat ik enigzins fatsoenlijk ga fietsen voor juni. |
| Geplaatst door Peter94 op maandag 22 november 2010 om 21:22 |
| @xistnc let op dat het donderdag gaat sneeuwen. Ik denk zelfs dat voor jou het er dan op zit. En het gaat vriezen vanaf donderdag en dan ook gewoon overdag. Dus dat word mtben maar dan kan ik dus weer niet goed trainen. |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 21:34 |
| @Saphire06: geloof me, voor donderdag raak ik alleen nog maar een fiets aan om te poetsen. Ik denk dat ik 'm maar naar de keuken haal, da's warmer dan in de kelder. Maar zeker niet van harte! De afgelopen twee jaar heb ik een stukje december en januari doorgebracht op de Teide (Tenerife). Herhaling dit jaar is iets minder waarschijnlijk, maar niet uitgesloten. En als ik ga, dan met als voorwaarde aan mezelf dat ik de nodige uurtjes wegtrap. Is dat het eind van dit seizoen? Zo heb ik het de afgelopen jaren niet beleefd. Meer als begin van het volgende seizoen, ook al duurt het vervolgens nog ff voordat we echt aan de bak kunnen. Ik herinner me van begin dit jaar (direct na terugkeer van Tenerife) een tocht bij -1 graden, waarbij ik vertrok voor 70 km om na 6 km tot de conclusie te komen dat 17 km ook meer dan genoeg was... |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 22 november 2010 om 21:43 |
| @xistnc, ik zou je ketting eraf halen, als je een tijdje niet gaat fietsen. Kun je alles goed poetsen |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 22 november 2010 om 21:44 |
| Toch is kou beter te harden dan regen in dit jaargetijde. Ik heb vorig jaar december twee keer met E/B van WV Eemland meegetraind (ca. 120km). Resultaat van 5 graden en regen: Totaal verkleumd, paarse lichaamsdelen, totale afkoeling en hongerklop (Je eet minder, je verbruikt véél meer) 1 graad boven nul: Alleen koude vingers en voeten zijn niet te vermijden. De rest kun je warm houden door vele lagen. Je handen kun je af en toe nog warmslaan als je daar mogelijkheid voor hebt. (Dus zeker als je alleen traint) Ik hoop niet dat dit weer zo'n sneeuwwinter wordt. Dat is dodelijk voor mijn fietsambities. Daar ik geen MTB/crosser heb. |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 21:45 |
| @gilly2: er afhalen zal me nog wel lukken, met van die pons (pomp?) tangetjes. Maar er daarna weer óp? Hmmm. @hermantk: als het niet regent, is naast de temperatuur ook de wind van enorm belang. 'Gevoelstemperatuur', je weet tog! |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 22 november 2010 om 22:09 |
| @xistnc Lang leve de windstopper! Hoe was je precies aangekleed? Ik train met dit weer met (v.b.n.o.) Helmmuts+helm Fleece-shawl Ondershirt > Fietsshirt > (windstopper) > shirt lange mouwen Armwarmers Water- en winddichte handschoenen Warme lange broek Zomersokken (niet in bezit van warme wintersokken) Overschoenen |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 22 november 2010 om 22:25 |
| @xistnc, ja en ketting in het vet leggen. Ik zou voor het nieuwe seizoen sowiezo je fiets laten nakijken. Kan ie meteen ketting erop leggen :-D |
| Geplaatst door zacht op maandag 22 november 2010 om 22:28 |
| In het vet leggen? |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 22:28 |
| @gilly2 Mijn fiets staat gemiddeld elke 1200-1500km een keer bij Jochem van het Banierhuis. Al is het alleen maar om die k**-kraak uit mijn zadelpen te halen. Mocht ik naar Tenerife gaan, dan ga ik voor dit tijd nog een keer langs. Zo niet, dan poets ik zelf wat en komt het begin volgend jaar weer. @hermantk Okee, komt 'ie, van onder naar boven: - gewone wielerschoenen zonder overschoenen - gewone sokken - thermische lange onderbroek - lange wollen sokken (vandaag voor het eerst dit jaar) - lange wielerbroek met zeem en 'bretels' - thermisch hemd met windstopper - gewoon wielershirt - gevoerde wielerwinterjas (vochtvasthoudend, dat wel) - wollen handschoenen (vandaag voor het eerst dit jaar) - zwarte NY-muts Verder heb ik van mezelf natuurlijk nog wat laagjes extra. Koude vingers, tenen, neus heb ik dit weekend niet gehad, ook vandaag niet. Meest last heb ik nog van een koude kin en ik heb het idee dat de kou ook wel wat op mijn knieën slaat. Daarnaast vind ik het vervelend dat veel kledingstukken vocht vast houden. Mijn wielershirt en winterjas zijn heel gauw heel nat. Suggesties zijn welkom! |
| Geplaatst door Onie op maandag 22 november 2010 om 22:28 |
Frituurvet...![]() |
| Geplaatst door zacht op maandag 22 november 2010 om 22:31 |
| @Onie Dat deed pa zacht vroeger, zijn ketting koken in vet, dan ging het goed tussen de schakels zitten volgens hem. Maar om hem een hele winter in het vet te leggen lijkt me een beetje teveel van het goede. |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 22 november 2010 om 22:31 |
| Afgelopen zondag was het ongeveer 6 graden. Toen was ik gekleed in: Helmmuts (mantotex) + helm Onderhemd met lange mouwen en col Winterjack (voorzijde van mantotex tegen de wind) Winterbroek, lang met zeem en bretels (dik fleece) 2 paar zomersokken (coolmax) over elkaar heen Overschoenen (neopreen) Winterhandschoenen (mantotex) Heb het totaal niet koud gehad, op mijn vingers na. Volgende keer toch maar neopreen handschoenen aan! |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 22 november 2010 om 22:32 |
| @ xistcn Ik mis je helm in de opsomming, maar die discussie zullen we maar niet weer voeren ![]() |
| Geplaatst door Peter94 op maandag 22 november 2010 om 22:35 |
| Had je het koud aan je handen Arjan? Ik vond het totaal niet koud hoor. Je had toch gewoon goede handschoenen aan? In ieder geval een pak beter als die van mij. Ik had zondag dit aan: Helmmuts + Helm Zweetshirt met lange mouwen Shirt met lange mouwen Lange winter broek zonder zeem(niet echt super warm) Wintersokken Neopreen overschoenen (van Arjan geleend) Winterhandschoenen |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 22 november 2010 om 22:39 |
| Ik heb deze handschoenen. Ik las laatst ergens dat ze als beste uit een test waren gekomen. En de eerste winterhandschoenen waar ik tevreden over ben! |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 22:40 |
| @Spartacus: nog ff een pseudo-medische kwestie. Is de hoeveelheid endorfine die je lichaam aanmaakt evenredig met de buitentemperatuur? Ik heb namelijk het idee dat de kick bij 'normale' temperaturen groter is. Nu heb ik wel de kick van de prestatie, maar da's een zuiver mentale en geen hormonale. Hmmm, ik denk dat je mijn vraag wel snapt, al istie wat cryptisch. |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 22 november 2010 om 22:41 |
| @Saphire06 Ik heb gewoon vrij snel last van koude handen en voeten. Deze handschoenen waren nog niet echt dik, meer voor het najaar. De echte winterhandschoenen had ik niet aan, maar doe ik de volgende keer wel ![]() Enne, is dat niet irritant, een broek zonder zeem? |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 22:42 |
| En over mijn bagage(-drager), dat is deze met bijbehorende tas die onderaan de pagina staat. Ik heb me over een drempel moeten zetten (want een fiets met een bagagedrager is immers geen racefiets), maar ik ben zeer tevreden. Het is wat onwennig bij bochten en bij hobbeltjes in de weg, maar het went snel. |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 22 november 2010 om 22:43 |
| Voor wie nog nooit over de keien heeft geraasd moet dat zeker gaan doen. Het completteert je fietsleven. |
| Geplaatst door gilly2 op maandag 22 november 2010 om 22:46 |
| heb bovendien zin om met jullie te gaan fietsen. Wil jullie wel even laten lijden! Of een waaier trekken. weet ik meteen waar jullie capaciteiten liggen, mits jullie die hebben;-) |
| Geplaatst door xistnc op maandag 22 november 2010 om 22:55 |
| @gilly2: als ik dit weekend blij was om even van een doorgaande Steenweg af te zijn, kwam ik onvermijdelijk door dorpjes met kasseien in het centrum. Mijn lichaam en geest waren het met elkaar eens: overbodig fenoneem en geen completering van mijn fietsleven. Zeker niet vanuit stilstand! |
| Geplaatst door Spartacus op maandag 22 november 2010 om 22:56 |
| @xistnc Voor zover ik weet niet. Wel is het zo dat als je lichaamstemperatuur daalt, je hersenen minder gevoelig raken voor allerlei prikkels. Dat is bijvoorbeeld ook altijd het gevaar met onderkoeling van zwemmers; deze kunnen op gegeven moment niet meer helder denken en dat is dan ook een van de factoren waarom iemand verdrinkt. |
| Geplaatst door Jan op dinsdag 23 november 2010 om 07:12 |
| heren, zijn jullie net als Sven op 11juni uitgeblust? En dan heb ik ook nog een vraagje voor Spartacus, enig idee waarom ik meer dan 2maanden griep/spierpijn heb in m'n lichaam maar net niet ziek genoeg ben om thuis uit te zieken? Misschien een apart topic aanmaken voor Spartacus? ![]() |
| Geplaatst door Jan op dinsdag 23 november 2010 om 07:13 |
| En die Gilly dan. Echt een geweldig bluffertje. Daar hou ik wel van. Wil hij mij in de waaier zetten? Graag Gilly... |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 23 november 2010 om 08:02 |
@Jan, als iemand een waaier probeert te trekken is mijn tactiek altijd heel simpel: van het achterste wiel vol sprinten naar het 2e, daar inhaken. Ff uitpuffen, en vervolgens vol overpakken. En dan rij je er al sowiezo 3 af ![]() Met een groepje van 8 |
| Geplaatst door Moreno op dinsdag 23 november 2010 om 10:05 |
| @gilly dan snap jij het principe van een waaier niet |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 23 november 2010 om 10:52 |
| Sowieso snap ik niet dat wordt gedacht in termen van 'elkaar eraf proberen te rijden'. Maar dat komt misschien omdat mijn voornaamste doelstelling is om überhaupt te kunnen volgen... |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 23 november 2010 om 11:54 |
| @xistnc: Er is niets mooier dan iemand bergop op waarde kloppen ![]() Langzaam dat gehijg in je wiel harder horen worden tot hij breekt. Heerlijk! @gilly: Ik weet niet watvoor benen jij erop hebt zitten maar als iemand van jou type renner er 3 man afrijdt in een waaier van 8 door 1x op kop te rijden mag je weleens gaan solliciteren bij Rabo ![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 16:01 |
| @ Stoned Camel Ik ken het niet, maar klinkt leuk @ gilly ik wil echt ongelooflijk graag met jou in een waaier rijden ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 23 november 2010 om 16:09 |
| Hopelijk staat de wind met V-V weer goed! Alleen dan ga ik er nu wél alles aan doen om achter Pannenkoek aan te gaan boven op de Grebbeberg. Ook al parkeer ik verderop volledig ![]() @SC Dat had ik een aantal keren meegemaakt op vakantie. Voorheen reed ik altijd defensief in iemands wiel, maar dan voel je je altijd slechter en je komt niet in je ritme. Als ik op kop reed kreeg die ander dat gevoel, en als je dan een keer binnenbochtje pakt.. ![]() |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 23 november 2010 om 16:45 |
| @moreno, practicum? Maar meestal los ik dan wel na 4 km. Dan zit mijn werk erop! |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 23 november 2010 om 16:48 |
| @herman, dat deed ik bij boogies extreme. Had ik een wieltjesplakker, komt hij naast me rijden en zegt tegen mij;je gaat wel goed omhoog zeg. Toen zei ik; dit is nog rustig hoor, begon hij te lachen. Toen ik tempo opvoerde en steile binnenbocht pakte loste hij. :-P |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 17:07 |
| @ Hermantk Achteraf bekeken was ik in vorm in veenendaal, grote kans dat het lukt ![]() |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 23 november 2010 om 18:43 |
| @Pannenkoek: iets voor jou? |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 19:12 |
| best wel kicken, helaas doe ik zondag al de warandeloop korte cross mee. www.warandeloop.nl, best wel een gave wedstrijd waar mening Nederlands (loop) topper op af komt! |
| Geplaatst door Jan op dinsdag 23 november 2010 om 19:27 |
| dit dan hier zit mijn dochter sinds zaterdag op... |
| Geplaatst door RubenAV op dinsdag 23 november 2010 om 19:29 |
| Ik ben op dit moment lekker gestopt met buiten fietsen, mij te koud. Ben nu overgegaan op 3 zwemtrainingen in de week en af en toe in het weekend een wedstrijd. Ben benieuwd hoe ik dat ga voelen wanneer ik weer ga fietsen in het voorjaar. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 23 november 2010 om 19:29 |
| Goeie opvoeding, Jan! |
| Geplaatst door gilly2 op dinsdag 23 november 2010 om 22:35 |
| ohja; net nog even op de tacx gezeten van mijn vader met de tijdritfiets ook van hem. zo'n ding rijdt masterlijk. gegevens: 33,42 gem 34,69 max 20 km gereden |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 23 november 2010 om 22:43 |
| Het prettige van zo'n weekend hard afzien is niet alleen het thuiskomen, maar vooral het schaamteloos mogen schranzen. Eventjes dan. |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 23:18 |
| ik zit dicht bij een overtraindheid, moet de komende weken even opletten met me rust/inspanningsbalans het wordt toch een beetje veel elke week een wedstrijd en nog 5-8x trainen... |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 23 november 2010 om 23:19 |
| En dan de hamvraag: Door welke signalen ben je tot die conclusie gekomen? |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 23:26 |
| hartslag in rust zakt niet naar de waardes waar die heen zou moeten zakken ik zit nu continue boven de 60 waar ik normaal na een training nog weleens 48 aantik en dat uiteraard naast de vermoeidheid en de weinige zin vooraf aan een training edit: as we speak en ik heel rustig zit zie ik 54.. maar het is niet goed |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 23 november 2010 om 23:31 |
| @pannenkoek: ik kan me voorstellen dat 'overtraind' voorbij komt in je gedachten, maar het kan evengoed iets anders zijn. Sport is allicht niet de enige dimensie in je leven. Wellicht zijn er andere dimensies die je op dit moment om de één of andere reden in beslag nemen, wat je tijdelijk een verhoogde rusthartslag kan bezorgen. Net als bij zovelen zou het zomaar kunnen dat het na 5 december opeens over is... Edit: nee, niet om er een grapje van te maken, gewoon als voorbeeld. |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 23 november 2010 om 23:34 |
| - |
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 24 november 2010 om 16:00 |
| Ook vandaag over de keien gereden, miss moet ik maar eens overwegen om p-r te gaan rijden met spartacus. |
| Geplaatst door gilly2 op woensdag 24 november 2010 om 16:02 |
| gegevens: 27,21 gem 49,6 max 39,74 km |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..