Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Poll: Wie wint de Amstel Gold Race

Geplaats door stoemper op donderdag 15 april 2010 om 22:21.
Naar aanleiding van de huidige poll:

Vraag:
Wie wint de Amstel Gold Race

Antwoorden:
1: Joaquin Rodriguez
2: Alejandro Valverde
3: Serguei Ivanov
4: Philippe Gilbert
5: Robert Gesink
6: Oscar Freire
7: Karsten Kroon
8: Cadel Evans
9: Luis Léon Sanchez
10: Simon Gerrans
11: Alexandr Kolobnev
12: Chris Horner
13: Björn Leukemans
14: Fränk Schleck
15: Iemand anders, namelijk..

Beargumenteer hier je keuze!

Reacties

[1]
Geplaatst door iLLan op donderdag 15 april 2010 om 23:07
Gokje op Karsten: geen topfavoriet (toch?), dus hij zal niet vastgehouden worden (zoals topfavorieten naar elkaar kijken in klassiekers). Dit is zijn doel, hier heeft hij naar toe geleefd.
Hij houdt zich tijdens de koers meestal op de achtergrond, en komt aan het eind opeens naar voren.
Geplaatst door RubenAV op vrijdag 16 april 2010 om 00:28
Ik ben gegaan voor iemand anders, namelijk ... Martens.

Hij lijkt mij een geschikte kandidaat. Gesink niet echt de afmaker en voor Freire lijkt het me toch iets te lastig. En daarnaast gun ik het hem ook gewoon heel erg.
Geplaatst door trebilg op vrijdag 16 april 2010 om 07:54
Iemand anders, namelijk.. Chavanel.
Hij is nooit echt slecht en nu niemand hem verwacht maakt hij misschien wel een kans
Geplaatst door Carlfan1 op vrijdag 16 april 2010 om 08:17
Ik ga ook voor iemand anders, namelijk... Nibali.
Handig met stuur waardoor hij vele krachten kan sparen in de Limburgse Heuvels. Bovendien heeft hij aardig wat inhoud en er wordt niet direct op hem gelet.
Geplaatst door DappereDuiven op vrijdag 16 april 2010 om 09:10
Als Kroon een dela kan maken met Evans, heeft 'ie een meesterknecht tot zijn beschikking. En ik hoop het gewoon voor hem, er zijn renners die je het meer gunt dan anderen....
Geplaatst door Bettinwel op vrijdag 16 april 2010 om 09:45
Ik verwacht een aanvallende koers vanwege de belangen van Rabo en Vacans. Hoop uiteraard op Gesink en Hoogerland maar ik denk dat Gilbert de slimste is.
Geplaatst door tendam op vrijdag 16 april 2010 om 09:57
Het is erg moeilijk, eigenlijk geef ik alle namen in de poll wel kans (behalve Gerrans, die draait op dit moment vierkant) plus inderdaad Nibali, en ook Kreuziger, en Albasini, en weet ik veel wie, maar uiteindelijk ben ik maar voor het chauvinisme en Gesink gegaan. Het wordt eens tijd dat een Nederlander weer de Nederlandse klassieker wint.
Geplaatst door lnnrt op vrijdag 16 april 2010 om 10:16
Gasparotto, geen twijfel.
Geplaatst door Vastaranta op vrijdag 16 april 2010 om 10:28
Vasil Kiryienka
Geplaatst door kartje op vrijdag 16 april 2010 om 10:33
Gilbert of Freire denk ik zo. Gilbert was al goed in de Brabantse pijl en Freire doet altijd mee voor de AGR.
Geplaatst door Koopto op vrijdag 16 april 2010 om 10:49
ik zeg (weet niet zeker of ie wel mee doet, had ergens gelezen dat er twijfels waren) Cunego
Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 16 april 2010 om 10:54
Ik zie een 3-5 renners voorop komen in de finale met daarachter een pelotonnetje met rappe mannen. Gesink gaat de beslissing forceren, Valverde gaat in zijn wiel zitten en wint het sprintje.
Geplaatst door trapper op vrijdag 16 april 2010 om 11:51
Gilbert lijkt me duidelijk de topfavoriet voor zondag. Valverde maakt ook welo een goede kans, al is hij meestal nog niet echt top in de Amstel. Het zou wel een hele mooie naam op de erelijst zijn...
Geplaatst door xistnc op vrijdag 16 april 2010 om 12:09
Luis Leon Sanchez kan profiteren van kopman Valverde en daarmee zijn voorsprong in het UCI-klassement vergroten.
Geplaatst door trapper op vrijdag 16 april 2010 om 12:12
Luis Leon heeft volgens nog nooit wat gepresteerd in grote klassiekers, op een aanval in MSR vorig jaar na. In principe zou hij dit soort koersen wel goed aan moeten kunnen, hij heeft echter alweer een hoop gegeven dit voorjaar.

Het wordt dus nog even afwachten wat die nog kan de komende week.
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 16 april 2010 om 12:17
LL Sanchez lijkt mij ook niet sterk genoeg in dit soort koersen. Nog niet in ieder geval
Geplaatst door Bandini op vrijdag 16 april 2010 om 15:10
Ik ga voor Gilbert. Ik hoop natuurlijk dat de 24% gelijk hebben en dat Gesink met de winst aan de haal gaat. Kroon en Hoogerland natuurlijk ook prima.
Geplaatst door Larson op vrijdag 16 april 2010 om 16:06
Ik ga voor Fränk Schleck maar er zijn nog veel meer kanshebber.
Geplaatst door kartje op vrijdag 16 april 2010 om 16:12
Fränk Schleck heeft gisteren een kindje gekregen dat kan een motivatie zijn om te winnen. Maar zoiets kan ook omgekeerd werken
Geplaatst door Tammeej op vrijdag 16 april 2010 om 16:55
Luis Leon Sanchez en Simon gerrans staan er wel bij, maar Andy Schleck niet?
Geplaatst door Puerto op zaterdag 17 april 2010 om 16:15
Andy Schleck ?
Geplaatst door Floris op zaterdag 17 april 2010 om 16:31
Ik ga voor Gesink. Hij zegt optimaal voorbereid te zijn en de afwezigheid van Valverde betekent één groot blok minder dat gebaat is bij een gesloten koers.
Geplaatst door zorba op zaterdag 17 april 2010 om 17:46
Pozzato. Lijkt me in een uitstekende vorm. Kan dit parcours wel aan.
Ontzettend lullig dat nou net de enige Nederlandse klassieker getroffen wordt door die 'wolk' smiley
[1]