Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Poll: Matti Breschel

Geplaats door Koldo op zondag 11 april 2010 om 17:35.
Naar aanleiding van de bekendmaking dat Rabobank interesse heeft in Matti Breschel:

Rabobank doet er goed aan Matti Breschel te contracteren
Ja
Nee, eigen talenten voorrang geven
Nee, andere klassiekerkopman halen
Maakt mij niet uit

Motiveer hier je keuze.

Reacties

[1]
Geplaatst door Onie op zondag 11 april 2010 om 17:38
Waar was Matti vandaag?
Geplaatst door Contadorfan op zondag 11 april 2010 om 17:40
@Onie

Hij was inderdaad minder, maar misschien was hij een beetje zijn topvorm kwijt. Bovendien is breschel toch beter in de heuvels dan op het vlakke. Hij mist volgens mij een beetje power om met de beste in roubaix mee te kunnen.

Toch zeg ik ja, een man die zich duidelijk aan het ontwikkelen is. En als Cancellara nu in zijn beste periode zit, heeft hij nog even te gaan.

Hij maakte een geweldige indruk, en het blijkt maar eens dat langeveld en boom nog een paar jaar nodig hebben, willen ze meedoen om de prijzen.
Geplaatst door Floris op zondag 11 april 2010 om 18:01
Heb ja gestemd. Zowel zondag als vandaag is voor mij gebleken dat de ploeg een topper voor de finales mist. Ik geloof zeker in de huidige ploeg en ben me ervan bewust dat daar nog wel wat groeibriljanten (Langeveld, Boom, Flens, Leezer) tussen zitten. Maar waarom zou je je, als grote ploeg, afhankelijk maken van hun (uiteindelijk toch onzekere) ontwikkeling?

Ook ik heb Breschel vandaag gemist, maar ik sluit niet uit dat Cancellara heeft aangegeven dat het wel goed zat en dat Breschel vervolgens de benen stil heeft gehouden. Daarnaast is ook zijn ontwikkeling onzeker, maar de voortekenen bij hem zijn beter dan die van elk van de jongens die ze in de gelederen hebben.

Ik vind dat de Raboploeg het aan zijn stand verplicht is ook in de koersen over de kasseien om de zege mee te doen. Hoe betreurenswaardig ook, de teller in deze koersen staat, overigens dankzij iemand die niet tot de kasseien-ploeg behoort, al een flinke tijd op één. Natuurlijk zijn er flink wat ereplaatsen te noteren geweest, maar in de wereld van de topsport tellen die, in elk geval naar mijn mening, niet of nauwelijks.
Geplaatst door Feilluu op zondag 11 april 2010 om 18:10
met breschel heb je ook een type freire in de ploeg denk ik..
breschel heeft toch een zeer goede sprint in de benen, en hoef niet in een treintje geleid te worden..
zo heb je 2 voordelen van hem!
Geplaatst door Marleen op zondag 11 april 2010 om 18:14
Breschel had vandaag last van zijn knie. Bjarne Riis heeft dit gemeld op de deense tv.. Ik denk persoonlijk dat de kans groot is dat Breschel gewoon bij saxobank blijft.
Geplaatst door Koopto op zondag 11 april 2010 om 18:16
breschel kan in de sprints echt niet tippen aan freire.
als ze hem aantrekken zullen ze dat alleen met oog doen op de klassiekers, zeker niet voor massasprints
Geplaatst door tristania op zondag 11 april 2010 om 18:18
Wat raken we snel in paniek als het om rabo gaat. Kijk eens naar de top 10. Ik denk dat het grootste deel van de top 10 ouder is dan 27, misschien dat de helft ouder is dan 30. De rabo talenten worden afgeschreven.
Nee, we willen de abslolute topper van dit moment. Hij wint Dwars door Vlaanderen. Verder een aantal ereplaatsen en etappeoverwinningen. En vandaag niet gezien en 15de in Ronde van Vlaanderen en hij zou de kopman moeten worden voor dit soort klassiekers?

Wat doen we als Gesink de komende weken teleursteld? Halen we dan Samuel Sanchez? En als Rabo niet wint in de Giro en ook geen etappes pakt halen we dan Kreuziger en Nibali?

Dit jaar is een weg ingegaan. Vertrouwen op eigen talent. dat betekend geduld en dit 2 of 3 jaar de kans geven.

Breschel kan wel Freire opvolgen. Voordeel van Matti Breschel is wel dat hij in principe in alle ééndagskoersen wel mee kan doen voor de ereplaatsen.
Geplaatst door Floris op zondag 11 april 2010 om 18:36
Paniek vind ik een groot woord (in elk geval waar het om mijn eigen gevoel gaat), maar ik moet zeggen dat mijn vertrouwen in de selectie voor deze koersen flink gedaald is. Voor het rondewerk maak ik me absoluut geen zorgen, maar in deze koersen is het toch al een aantal jaar magertjes.

Met betrekking tot talenten zijn er twee, naar mijn mening conflicterende, stellingen:

-Wat goed is, komt snel en

-Met talenten moet je geduld hebben.

Wanneer je kiest voor de eerste "lijn", is de vraag wat je "snel komen" noemt. Is Breschel bijvoorbeeld al "gekomen" (amai, wat een onhandige woordkeus...) door zijn winst in Dwars door Vlaanderen? Of wacht je tot iemand grote dingen gaat winnen (en er vermoedelijk kapers op de kust zijn)?

Wanneer je kiest voor de tweede "lijn", is de vraag hoe lang je geduld en vertrouwen moet tonen. Langeveld bijvoorbeeld heeft twee jaar geleden aangetoond dat hij aanleg heeft voor koersen over de kasseien, maar nadien eigenlijk geen progressie meer getoond. Ik sluit nog steeds niet uit dat hij, wanneer de puzzelstukjes op hun plaats vallen, in de RvV en PR om de podiumplaatsen mee kan doen, maar kan dat niet echt baseren op concrete resultaten. Ik moet het doen met vermoedens.

In de huidige situatie zou ik het, zoals ik al eerder heb gezegd en onderbouwd, toejuichen wanneer er iemand naar de ploeg wordt gehaald die vermoedelijk tot meer in staat is dan de kern die er nu staat.
Geplaatst door dnDaris op maandag 12 april 2010 om 09:37
Breschel is wel een afmaker, maar als hij met Boonen naar de streep rijdt, haalt hij het ook niet. Als Rabo iemand aantrakt voor dit soort werk is Breschel absoluut mijn eerste keus, maar er zijn voldoende talenten die de komende jaren gaan presteren. Rabo heeft voor het Vlaamse werk een brede en jonge selectie die hardheid en ervaring moet opdoen. Ik zie (met name) Boom de komende jaren wel een grote vis binnenhalen.
De lijn bij Rabo is eigen talenten de kans geven. Het zou dom zijn om die lijn te verlaten na een tegenvallende PR. De rest van het voorjaar is in de breedte gewoon sterk gepresteerd. De uitschieter komt wel.
Geplaatst door LoKoMoTioN op maandag 12 april 2010 om 09:51
ik denk dat breschel over zijn top is
vorig jaar was hij wel goed in roubaix en hield hij er een mooie top 10 plaats aan over

ik vind wel dat rabo beter voor eigen jeugd gaat dat is op termijn beter voor het nl wielrennen je moet ze enkel wat groei tijd gunnen
Geplaatst door Koldo op maandag 12 april 2010 om 10:01
@Lokomotion: Over zijn top? Op zijn 25e?? Omdat hij een knieblessure heeft???
Geplaatst door LoKoMoTioN op maandag 12 april 2010 om 10:03
over zijn top van conditie natuurlijk zzzzzzzzz
Geplaatst door zacht op maandag 12 april 2010 om 11:26
Leuke poll die meteen een vraag bij mij oproept:
Doet Breschel er goed aan naar Rabo te gaan ?
Geplaatst door Floris op maandag 12 april 2010 om 12:51
@dnDaris: In de breedte is er inderdaad goed gepresteerd, maar ze hebben (behalve in KBK) nergens om de overwinning meegedaan. Voor zo'n grote ploeg vind ik dat wat mager en we kunnen nou niet direct zeggen dat dat dit seizoen voor het eerst zo was.

Die uitschieter zie ik dit seizoen (bijvoorbeeld komende zondag) ook wel komen, maar dat is dan in een ander soort koers.De kern van mijn betoog is juist dat een ploeg als Rabo op alle terreinen om de overwinning mee moet kunnen doen. Als dat met de huidige selectie niet lukt, lijkt het dan begrijpelijk dat je je op de transfermarkt manifesteert.
Geplaatst door dnDaris op maandag 12 april 2010 om 13:04
@Floris: Ik bedoel niet zozeer dat de uitschieter dit seizoen wel komt. (MSR) Meer dat deze ploeg de potentie heeft om de komende 3 jaar te groeien naar een ploeg die in het Vlaamse werk voor de knikkers mee doet. Je kunt dan wel een nieuwe kopman halen, maar die zit de ontwikkeling meer in de weg dan dat hij goed doet. Met jongens van deze leeftijd moet je wat geduld hebben.
Op alle terreinen meedoen gaat denk ik niet. Er is geen een ploeg die dat kan.
Geplaatst door Markoes op maandag 12 april 2010 om 13:17
@Floris, jij zegt dat Rabo op alle terreinen mee moet kunnen doen.. Dat is gewoon onmogelijk.. Quick step zie je alleen maar in de voorjaarsklassiekers, Astana vrijwel alleen in de grote ronden, hetzelfde gaat voor The Shack gelden.. Zo kan geeneen ploeg op alle fronten mee. Rabo is al erg breed georienteerd en ze kunnen meedoen om winst in veel klassiekers, in grote ronden en in sprints.. Dat ze niet super rijden in de kasseienklassiekers vind ik niet erg.. Laat de jonge jongens maar groeien. Je kan nu eenmaal niet alles winnen!
Geplaatst door LeichteMänner op maandag 12 april 2010 om 13:23
Breschel lijkt mij een goede aanvulling op de ploeg, maar heeft waarschijnlijk ook een aardige invloed op het budget.
Vorig jaar is er aantal grote talenten van de Rabo Continentals naar andere ploegen gegaan, mede omdat de aanbiedingen daar beter waren. Ik zou het zonde vinden als dat weer gebeurt.
Met andere woorden: wat je aan Breschel uitgeeft, kun je niet aan Bol, Van Poppel of Slagter uitgeven.
Wat mij betreft hoort de voorkeur uit te gaan naar jonge Nederlandse talenten die ervaring hebben met 'het Rabo-systeem'.
(Conclusie: geen Breschel)
Geplaatst door Floris op maandag 12 april 2010 om 13:44
@Markoes: Kijk de resultaten in 2008 er maar op na. Het kan wel degelijk, maar ik denk dat een uitbreiding op de selectie daartoe wel gewenst is.

@LeichteMänner: Als ik moest kiezen tussen Breschel enerzijds en Bol, Slagter en Van Poppel anderzijds, wist ik het wel. Ondanks het feit dat ik je voorkeur voor een ploeg met jonge, Nederlandse coureurs onderschrijf.
Geplaatst door munnik op maandag 12 april 2010 om 14:39
Vorig jaar riep iedereen dat we Hausler moesten aantrekken, dit jaar moeten we Breschel aantrekken. Wie moeten we volgend jaar aantrekken?
Overigens is Breschel prima alround coureur voor alle wedstrijden. Niet alleen de keienklassiekers. Om hem kopman te maken voor de voorjaarsklassiekers vind ik voorbarig. Behalve Dwars door Vlaanderen en veel ereplaatsen nog niets bewezen.
Geplaatst door thijssss op maandag 12 april 2010 om 14:54
Hoeveel meer moet je bewijzen dan?
Geplaatst door trapper op maandag 12 april 2010 om 16:17
Breschel werd al een keer derde op het WK, en reed ook al eens top tien in RVV en PR. Dan heb je wel degelijk iets bewezen in de grote koersen lijkt mij. De ploeg van nu is gewoon te licht en bevat op Boom na ook geen potentiële wereldtoppers of zelfs sub-toppers (vooruit dan, met Langeveld heb je er misschien eentje) voor de keienklassiekers. Bovendien kan Breschel ook nog eens een welkome aanvulling voor de klimklassiekers zijn waarin Gesink op Martens na momenteel ook niet heel veel steun zal hebben denk ik, tenzij iemand een keer een superdag heeft.
Geplaatst door munnik op maandag 12 april 2010 om 16:23
@thijssss: Ja, hij is snel maar welke klassiekers worden in een sprint beslist behalve MSR en PB?

En wat doen we als Rabo per ongelijk tegenvalt in LBL en WP?

En nemen we Breshel mee naar de Tour?

En de keren dat Breschel in top 10 reed is allemaal pas 1 keer geweest.
Geplaatst door molovin op maandag 12 april 2010 om 17:55
@munnik Heel veel klassiekers worden met een sprint beslist, denk maar aan de keren dat Boonen klassiekers won, meestal in een sprintje. En valverde in Luik. Parijs-tours ook vaak. De Amstel is vaak sprintje op de cauberg. En die andere 2 vragen lijken me niet zo relevant omtrent de komst van Breschel
Geplaatst door trapper op maandag 12 april 2010 om 18:25
@munnik: Ik snap dat tweede punt niet? Bovendien zie ik Breschel ook een belangrijke rol vervullen in AGR en LBL. Al zal dat dan wel in een dienende rol zijn vermoedelijk als hij al vol voor RVV en PR is gegaan. Daarnaast gaat een Breschel in vorm ook nog eens best lang mee bergop en kan hij in rittenkoersen ook etappes binnenhalen. Zou dus ook prima bruikbaar zijn in de Tour.

Helaas heeft Rabo een paar jaar terug naast Gilbert gegrepen. Ik vind Nuyens wel een goede renner, maar het is zeker geen wereldtopper.
Geplaatst door Abdoe op maandag 12 april 2010 om 19:09
Als je hem kan betalen, halen die kerel. Kan nu eigenlijk in iedere klassieker al top 10 rijden en zal ze zeker af en toe gaan winnen als hij nog wat ouder en taaier wordt. Verder kan hij ook etappes in grote ronden winnen. In de derde week zelfs (Vuelta 2008), dat zegt toch iets over de ausdauer die hij nu al heeft. En qua persoonlijkheid volgens mij wel een relaxte gast die daarmee de druk wat weg kan nemen bij de toch vaak wat gespannen ogende Rabojongens. Een ideale opvolger voor Freire.
Geplaatst door Verweggistan op maandag 12 april 2010 om 19:25
Ik zie in Breschel wel een nieuwe Rolf Sorensen voor Rabo. (en niet een nieuwe Rasmussen). Ik doel vooral op hoe succesvol ik denk dat Breschel zal zijn voor Rabo.
Geplaatst door trebilg op maandag 12 april 2010 om 19:50
Ik denk dat Breschel alleen dit jaar echt goed was maar voor de rest niet echt meer gaat meedoen
Geplaatst door Blablabla op maandag 12 april 2010 om 21:00
@ Tristania als Rabo Sanchez kan halen, moeten ze dat meteen doen, een van de leukste renners van het peleton!

De onrust met betrekking tot de Nederlanders bij Rabo vind ik onterecht. Boom en Langeveld zijn jonge renners die nog veel kunnen groeien, daarvoor moet ze de tijd gegund worden. Nederland wil natuurlijk snel weer coureurs die voorin mee kunnen rijden, maar de vorige 'generatie', na Dekker en Boogerd, heeft geen echte toppers opgeleverd en daar moeten we nu dus wat langer op wachten.

Breschel is een goede renner en zal waarschijnlijk een aanvulling zijn voor Rabo, maar ik betwijfel of het een veel-winnaar is zoals Freire, die elk seizoen toch wel een paar grote koersen pakt. Rabo moet ook niet op zoek naar een vervanger voor Freire, die vervang je niet. Daar moet Breschel naar mijn mening ook niet mee vergeleken worden.
Geplaatst door LoKoMoTioN op maandag 12 april 2010 om 21:11
over welke sanchez heb je het blablabla er zijn er wel meerdere he smiley

in elk geval ik zie Breschel toch niet naar rabo te komen aangezien ze hem niet genoeg kunnen betalen tenzij de sponsor met extra geld over de brug komt

vanaf dat freire stopt komt er een flink budget vrij voor andere renners maar ervoor niet
Geplaatst door Floris op maandag 12 april 2010 om 21:29
Ik houd er eigenlijk wel rekening mee dat Freire, Moerenhout en Garaté na dit jaar stoppen. Dan zou er toch een fors budget vrijkomen.
Geplaatst door Rkasv op maandag 12 april 2010 om 22:40
Dat zie ik liever een Greipel komen die zeker 8 overwinningen op een seizoen binnen haalt dan een breschel terwijl je een Boom, Langeveld en Nuyens in de ploeg hebt met aankomende jonge talenten!

Een topsprinter is echter veel moeilijker te vinden
Geplaatst door tristania op maandag 12 april 2010 om 22:57
@Verweggistan: verschil met Rolf Sorensen is zeer groot. Rolf Sorensen had al diverse grote klassiekers gewonnen en zich voldoende bewezen. En Rolf Sorensen was ontzettend belangrijk voor de ploeg want naast winnen kon hij ook de jongere renners van destijds (Dekker, Van Bon, boogerd).

Nu ik zo terugdenk was dat toch wel één van de beste buitenlandse renners die ooit voor rabo heeft gereden.

Ok, ik verzet me misschien wel tegen Breshel maar het is een prima renner en misschien een goede aanwinst.

Zelf denk ik aan een oudere buitenlander die nog presteert Thor Hushovd. Presteert ook goed in de keienklassiekers. Kan de jongere onder zijn hoede nemen. En de jongeren kunnen het over 2 jaar overnemen.
Geplaatst door hockeymaster op donderdag 15 april 2010 om 11:16
kan je beter nog haussler nemen want die is minimaal even goed als Hushovd maar veel jonger
[1]