Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Transfers 2010 --> 2011

Geplaats door stoemper op donderdag 8 april 2010 om 21:32.
Het is nog maar begin april, maar ik zal hem toch maar alvast openen: het transfertopic. Voor die van vorig jaar, zie hier

Alle transfernieuwtjes die je ergens hoort of leest, zet ze hier neer!

Dik gedrukt = zeker
normaal gedrukt = gerucht

Reacties

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9
Geplaatst door SanderK op dinsdag 24 augustus 2010 om 15:03
Wynants is idd al zeker. Luister maar naar Verhoeven in Langs de Lijn van gisteren.
Geplaatst door Floris op dinsdag 24 augustus 2010 om 15:04
Thanks!
Geplaatst door Timmmmm_____ op donderdag 26 augustus 2010 om 14:55
Naar waar gaan alle Cervelo renners?
Geplaatst door OHBnibbik op donderdag 26 augustus 2010 om 16:57
Francesco Masciarelli (Ita) < Team Katusha

dit klopt niet helemaal
Geplaatst door Jaspertje op zaterdag 28 augustus 2010 om 15:47
Hushovd onderzoekt nog of de mogelijkheid bestaat dat hij Gabriel Rasch en Brett Lancaster met zich mee kan krijgen. Er zijn zeven a acht renners van het huidige Cervelo Test Team die de overstap willen maken naar Team Garmin-Cervélo. Andreas Klier, Roger Hammond, Jeremy Hunt en Heinrich Haussler zijn

Garmin heeft volgend seizoen zonder cervelo 23 man dus kunnen max. nog 7 van Cervelo bij als er geen contrecten meer worden verlengt
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 28 augustus 2010 om 15:51
Ik las net dat Fly V (pegasus), het australische team dat ProTour wil worden, graag de Aussies Lancaster en Haussler wil contracteren en ook Hushovd.
Geplaatst door zacht op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:49
Ik lees net even snel door dit topic na een paar weken afwezigheid en ben verrast. Menchov en vrinden naar Geox, Sastre naar Geox, Posthuma naar Schleck & co. Nog meer schokkende dingen van de afgelopen weken ?
Geplaatst door SanderK op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:55
Het Cervelo-verhaal, maar misschien heb je dat al gelezen?
Geplaatst door zacht op zaterdag 28 augustus 2010 om 19:24
Ja, dat was zo ongeveer het eerste wat ik las toen ik terug was.
Geplaatst door GerbenS op zondag 29 augustus 2010 om 10:30
Tondo naar Movistar. Bron: Twitter CQ.
Geplaatst door BenderBeach op zondag 29 augustus 2010 om 10:33
tondo - movistar en bonnin - skill
Geplaatst door F4L op zondag 29 augustus 2010 om 10:47
Bonnin is zeker geen verkeerde aankoop voor Skil, won deze week nog een etappe in de Giro della Valle Aosta. Hij reed 112 kilometer in de aanval over twee pittige cols.
Geplaatst door frederik850 op zondag 29 augustus 2010 om 10:55
En hij is op dit moment stagair bij AG2R.
Geplaatst door GerbenS op zondag 29 augustus 2010 om 19:53
CQRanking heeft nu ook een transferoverzicht:

Klik
Geplaatst door Timmmmm_____ op maandag 30 augustus 2010 om 02:10
Volgens CQ:
ZEKER naar 'Team Luxemburg':
WAGNER Robert < Skil - Shimano
LUND Anders < Team Saxo Bank
BENNATI Daniele < Liquigas - Doimo
FEILLU Brice < Vacansoleil Pro Cycling Team
Geplaatst door frederik850 op maandag 30 augustus 2010 om 09:15
Volgens cq zeker:

Laurens De Vreese > tosport vlaanderen
Fabian Wegmann > Team Letzueburg
Paul Poux > Saur-Sojasun
Oscar Riesenbeek > Rabo CT
Dylan van Baarle > Rabo CT
Paulo Longo Borghini > Liquigas
Cristiano Salerno > Liquigas
Leanardo Betagnoli > Lampre
Matteo Rabottni > Lampre
Marko Kump > Geox
Chrisophe Le Mevel > Garmin
Ramunas Navardauskas > Garmin
Trent Lowe > Fly V
Donato Cannone > Farnese Vini - MCipollini
Fransesco Failli > Farnese Vini - MCipollini
Ricardo Chiarini > Androni Giocattoli
Roberto Ferrari > Androni Giocattoli
Sonny Collbrell > Colnago CSF - Inox
Alessandro Stocco > Ceramica Flamina
Emanuele Sella > Androni Giocattoli
Renaud Dion > Bretagne - Schuller
Christopher Butler > BMC
Antonio Santoro > Androni Giocattoli
Geplaatst door Timmmmm_____ op dinsdag 31 augustus 2010 om 10:42
Volgens TT van Sporza is zeker dat Bennati en Wagner getekend hebben voor 'Team Luxemburg' (stond in de gazet van Antwerpen)
Geplaatst door kartje op dinsdag 31 augustus 2010 om 10:43
ah Sella is back in town,
Geplaatst door F4L op dinsdag 31 augustus 2010 om 22:13
Het dik gedrukte bij Taylor Phinney mag weg, volgens Cyclismag staat hij dicht bij een transfer naar BMC...
Geplaatst door Buenahora op woensdag 1 september 2010 om 10:38
Van Hummel meldt op zijn twitter dat ie vrijdag bekendmaakt waar ie volgend jaar rijdt. Een goed verstaander snapt het al: nieuwe ploeg. Maar waar???
Geplaatst door frederik850 op woensdag 1 september 2010 om 12:26
Team Letzueburg misschien?
Geplaatst door lnnrt op woensdag 1 september 2010 om 12:38
Ik denk Garmin, daar zoeken ze nog een sprinter ;-)
Geplaatst door marijeh op woensdag 1 september 2010 om 13:12
Is er al bekend waar Michael Rogers gaat fietsen volgend jaar? Ik las lang geleden dat hij zeker zou vertrekken bij Columbia.
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 1 september 2010 om 14:30
@ marijeh
Alleen Fly V Australia is als gerucht genoemd, maar ik neem aan dat er meer geinteresseerden zijn. Rijdt een sterk seizoen en kan in grote rondes als meesterknecht dienen. Hij zou bij Sky en BMC passen, maar wie weet heeft Radioshack, Geox, Vacans, Luxemburg, Saxo of Astana interesse. Veel ploegen zijn nog op zoek naar klimmers om hun kopmannen bij te staan.

1 september blijkt ook niet te brengen wat ervan gehoopt werd.
Geplaatst door SanderK op woensdag 1 september 2010 om 14:35
Er zijn anders al een pak ploegen die vandaag flink wat transfers hebben bevestigd. Liquigas, BMC Garmin, Lampre, Geox, AG2R bijvoorbeeld. En het zou me niet verbazen als er nog wat volgen.
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 1 september 2010 om 14:41
Het betreft niet de meest interessante renners, al versterkt BMC zich goed voor het voorjaar met v Avermaet en Quinziato, zeker als Canca ook nog komt.
Geplaatst door Feilluu op woensdag 1 september 2010 om 14:41
Zoals Rabobank smiley
Geplaatst door Buenahora op woensdag 1 september 2010 om 15:41
Ik heb ergens gelezen dat HTC intresse in Kenny zou hebben vanwege het vertrek van Greipel. Maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk. Bovendien zal het pure hearsay zijn geweest.
Geplaatst door stoemper op woensdag 1 september 2010 om 16:25
@ Ferando: De deadline voor het bekend maken van transfers is dit jaar ook niet meer 1 september, maar 1 augustus
Geplaatst door SanderK op woensdag 1 september 2010 om 16:27
Klopt stoemper, maar toch zijn er teams die zich aan de oude datum houden.

BMC en Liquigas bevestigen vandaag transfers die eigenlijk al lang in de lucht hingen. Wellicht dat er in de loop van de dag nog meer van dat soort berichten volgen.
Geplaatst door BenderBeach op woensdag 1 september 2010 om 18:39
Even tussendoor met Wouter Mol gaat het weer wat beter maar heeftie nog steeds (ondanks eerdere berichten vanuit vacans hierover...) geen nieuw contract getekend! Omdat ik zelf laatst zei dat ze eruit waren meld ik het even smiley Maar wel goed dat het CMV (virus) inmiddels zo goed als weg is...

ohja: het zou zomaar kunnen dat Joost Posthuma in het (lokale) tv programma en dan nog even dit (edned) vanavond meer bekend maakt over zjin toekomst die wss bij lux ligt

Kenny van (heuvel) hummel is vandaag niet egt druk aan het onderhandelen ofso hij was in Apenheul ;p Het nieuws dattie vrijdag bekend maakt is wss dus (allang) rond...
Geplaatst door Peter94 op woensdag 1 september 2010 om 19:14
Bos naar Rabobank is nu officeel.
Geplaatst door BenderBeach op woensdag 1 september 2010 om 19:21
lama ;p
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 2 september 2010 om 10:56
@ Stoemper
Klopt, echter 1 augustus was reeds gepasseerd en bracht ook niet veel meer nieuws dan voor die tijd al bekend was. Dus de hoop was enigzins gevestigd op 1 september, maar ook dat viel tegen. Nu maar wachten tot het 1 oktober wordt dan smiley

De (klim)vijver om uit te vissen voor Rabo en Vacans wordt steeds kleiner en er zijn veel ploegen die renners nodig hebben. Als Rabo al ver is met LLS en Barredo zou ik dat toch naar buiten brengen. Andere opties zouden zijn Rogers, Kiriyenka, Denifl....
Geplaatst door SanderK op donderdag 2 september 2010 om 11:06
Kiriyenka heeft een tijdje terug al verlengd bij Movistar.

En als je echt rond bent, maakt het echt niet uit wanneer je dat naar buiten brengt. Er zal vast wel iets zijn waarom Rabo dat nog niet doet. Ze zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 2 september 2010 om 11:28
Uran zou ook verlengd hebben, maar dat klopt ook (nog) niet.

Als je rond bent is er geen enkele reden om te wachten en als je te lang op Sanchez wacht, grijp je wellicht overal naast. Ik verwacht dat hij niet meer komt, als je zo lang nodig hebt om te beslissen of je weg wilt.
Geplaatst door SanderK op donderdag 2 september 2010 om 11:58
Uran heeft nog niet verlengd. Als het op biciciclismo staat, dan is het zeker. En dat was bij Kiriyenka het geval.

Er zijn redenen te over om iets nog niet bekend te maken. Al eens vanuit het perspectief van LL SAnchez bekeken? Hij wil zich wellicht tot het WK vol op de koers concentreren. Als hij nu bekend zou maken dat hij weg gaat, dan krijgt hij veel te veel vragen naar zijn hoofd geslingerd.

Als je je contract bij dezelfde ploeg verlengt, kan ik geen enkele reden bedenken waarom je dat zou verzwijgen. Als je een contract bij een andere ploeg tekent, dan kan ik wel duizend redenen bedenken om het nog niet te bevestigen.

Daarom ga ik ervan uit dat LL Sanchez gewoon komt, ook omdat De Telegraaf zo vasthoudt aan hun standpunt. Gezien de andere transfers hbben ze dat echt niet zomaar verzonnen.

Na het WK zal er pas officieel nieuws zijn over Sanchez.
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 2 september 2010 om 12:05
Ja, wat een onzin dat hij zoveel vragen zou krijgen dat hij zich niet kan focussen. Nu krijgt hij juist vragen, omdat iedereen wil weten wat hij gaat doen. Hij zal twijfelen of wachten tot er meer renners bij Movistar tekenen om een beslissing te nemen. En met teams als Geox, Saxo, Astana, Luxemburg die geld hebben en nog versterkingen zoeken is het ook niet ondenkbaar dat hij voor een andere ploeg kiest. Hij is zeker nog niet rond met Rabo.

Dat de Telegraaf goed geinformeerd blijkt is waar, maar die kunnen geen gedachten lezen en er is redelijk wat gebeurd sinds dat ze het bericht (voor het eerst) naar buiten brachten.

En voor Barredo gaat het al helemaal niet op.
Geplaatst door SanderK op donderdag 2 september 2010 om 12:10
Wat ik gewoon wil aangeven is dat jij denkt dat contracten nog niet getekend zijn, gewoon niet waar hoeft te zijn.

Het kan best dat Barredo en Sanchez al lang getekend hebben, maar dit gewoon, om welke reden dan ook, verzwijgen.

Kijk naar Breschel. Die had al lang getekend toen het bekend werd. Enige waarom het op RaboSport kwam te staan, was omdat Breschel die ochtend zijn mond niet kon houden. Aders hadden we zijn komst nu misschien nog niet geweten...

Ik zeg niet dat ze zeker al rond zijn, maar die kans is er wel degelijk, en acht ik groter dan dat die mannen nu nog nergens getekend hebben.

De ploeg-Schleck bijvoorbeeld heeft ook al lang meerdere renners gecontracteerd, maar nog steeds is dat niet officieel. Ook zij zullen daar wel zo hun redenen voor hebben. Zelfde geldt voor Geox, dat nog niet eens de transfers van Ardila en Kozontchuck heeft bevestigd.
Geplaatst door vlek op donderdag 2 september 2010 om 15:05
Sanchez beslist pas aan het eind van het seizoen wat hij volgend jaar doet; Rabobank of Movistar. Dat zegt hij vandaag in een interview op cyclingnews.
Geplaatst door vlek op donderdag 2 september 2010 om 15:09
Garmin schijnt op dit moment trouwens vol te zitten met dertig renner, waardoor er een aantal renners geen contract voor volgend jaar kunnen krijgen. Zitten wel een paar interessante renners bij, vooral Svein Tuft en Cameron Meyer vallen daarbij op.
Geplaatst door Vittal op zaterdag 4 september 2010 om 13:11
Tom stamsnijder vertrekt bij Rabobank

Via zijn Twitter:
# I hope you will cheer for me next year in a different shirt! 6 minutes ago via twidroid

# Hello people! Got some news, i will not be riding in rabobank-jersey next year! I had 2 great years at rabo but its time for something new 12 minutes ago via twidroid
Geplaatst door Larson op zaterdag 4 september 2010 om 13:15
ik denk dat Stamsnijder met Posthume meegaat naar Team Luxemburg
Geplaatst door Eva op zaterdag 4 september 2010 om 13:16
@Larson Ik dacht het zelfde smiley
Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 4 september 2010 om 13:39
interressant wat vlek zegt! ze hebben trouwens 29 renners al vast voor volgend jaar en willen in principe king en hammond halen.. maar dat kan 1 zijn of misschien zelfs 0 als ze een van deze contracten verlengen cozza,hunter,meier,meyer,pate,petterson,tuft of wilson... ik zou goed opletten als ik rabo of vacansoleil was.. zitten paar goeie renners tussen en dan met name hunter,meyer en tuft.. maar ook nuttige knechten als een cozza
Geplaatst door Arie86 op zaterdag 4 september 2010 om 14:20
Die peterson is wel een geschikte klimknecht voor vacans. Van dezelfde leeftijd als gesink en mollema (1986) en hij reed vooral sterk in polen, nu doet hij het ook wel aardig in de Vuelta. Maar is een amerikaan en er zit nog groei in, dus kan niet echt geloven dat garmin zijn contract niet gaat verlengen.
Geplaatst door stoemper op zaterdag 4 september 2010 om 14:24
Het zou inderdaad wel erg vreemd zijn als Garmin Rasch en Lloyd zou halen om vervolgens Peterson en Meyer eruit te gooien....
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 4 september 2010 om 14:27
Ja, idd, maar nu Cervelo co-sponsor wordt, zullen zij bedongen hebben dat zij 6 renners mee willen hebben en zelf bepalen wie. Rasch is de persoonlijke knecht van Hushovd, die moet mee van Hushovd. Lloyd snap ik ook niet zo goed, maar ze zullen hem bij Cervelo wel hoog hebben zitten want hij reed dit jaar, volgens mij, Giro en de Tour.
Geplaatst door Feilluu op zaterdag 4 september 2010 om 14:28
@ verweggistan
Was dat niet de Lloyd van Lotto?
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 4 september 2010 om 14:29
Nee, ook Daniel Lloyd reed beide grote rondes. Heb het net ff op cq gecheked.
1 2 3 4 5 [6] 7 8 9