Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Transfers 2010 --> 2011

Geplaats door stoemper op donderdag 8 april 2010 om 21:32.
Het is nog maar begin april, maar ik zal hem toch maar alvast openen: het transfertopic. Voor die van vorig jaar, zie hier

Alle transfernieuwtjes die je ergens hoort of leest, zet ze hier neer!

Dik gedrukt = zeker
normaal gedrukt = gerucht

Reacties

1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 17 augustus 2010 om 12:58
Detail: Bij FDJ staat Veikkanen nog niet bij ''uit''.
Geplaatst door HanKok op dinsdag 17 augustus 2010 om 19:02
Naam van de ploeg Schlecks is waarschijnlijk: The Luxemburg Pro Cycling Project. Zij hebben namelijk onder die naam een aanvraag voor Pro-tour status gedaan.

Verder een aantal geruchten gehoord tijdens Eneco Tour over Ardila naar Katusha en Marchante misschien ook naar Geox??
Geplaatst door Jonathan op woensdag 18 augustus 2010 om 10:01
Bobie Traksel kan blijven bij Vacansoleil, moet er alleen nog uitkomen. Zo zei hij mij persoonlijk. Bij veenendaal veenendaal. Contract is nog niet getekend zal nog wel even duren. Maar hij zei dat hij iig beroepsrenner zou zijn volgend jaar.
Geplaatst door SanderK op woensdag 18 augustus 2010 om 10:04
Bonnet naar FDJ en Frohlinger naar Skil, zie wielerland.
Geplaatst door Floris op woensdag 18 augustus 2010 om 10:06
Is het al zeker dat Barredo naar Rabo komt en dat Menchov vertrekt? Over beide zaken kan ik geen uitsluitsel krijgen namelijk.
Geplaatst door SanderK op woensdag 18 augustus 2010 om 10:07
nee, zolang er nog niets op RaboSport heeft gestaan is het niet officieel.

Wellicht dat de contracten al getekend zijn, maar dat is pas bekend als een van beide partijen dat bekend maakt.
Geplaatst door Joachim op woensdag 18 augustus 2010 om 10:29
Ik las vorige week in het Nieuwsblad dat Gentili, Belkov en Pidgornyy samen met Ricco naar Quick-Step zouden gaan. Nu Ricco naar Vacansoleil gaat weet ik niet wat er met die drie gaat gebeuren, misschien ook naar Vacansoleil ?
Geplaatst door jb4bruges op woensdag 18 augustus 2010 om 11:59
Meersman heeft bijgetekend bij FDJ. (bron: wvcycling), gerucht dat hij naar the shack zou gaan mag dus weg.
Geplaatst door jb4bruges op woensdag 18 augustus 2010 om 19:05
Geoffrey Soupe maakt profdebuut bij FDJ in 2011. (cyclismactu.fr)
Geplaatst door witte op woensdag 18 augustus 2010 om 19:25
ik zie de transfers niet???? hoe kan dat, hoort dat zo??

offtopic smiley
Geplaatst door Quick step minded op woensdag 18 augustus 2010 om 19:27
@ Witte je moet naar pagina 5 gaan.
heel irritant trouwens
Geplaatst door witte op woensdag 18 augustus 2010 om 19:29
inderdaadsmiley
Geplaatst door SolitaryShell op vrijdag 20 augustus 2010 om 19:25
Barredo naar Rabo is toch helemaal niet bevestigd? Waarom staat het dan wel vetgedrukt?
Geplaatst door HanKok op vrijdag 20 augustus 2010 om 19:57
Kan iemand duidelijkheid geven over Milram las onlangs dat ploef verder zou gaan onder de naam Velocity, en dat zij voor volgend jaar een protour status hebben aangevraagd.
Geplaatst door marten94 op vrijdag 20 augustus 2010 om 19:58
Velocity is volgens mij alleen de naam van de organisatie achter Team Milram, ze zijn nog steeds op zoek naar een sponsor.
Geplaatst door neveu8 op zaterdag 21 augustus 2010 om 09:53
Simon Clarke (Aus) < ISD-Neri kan weg

en vacans met ricco moet erbij
Geplaatst door Timmmmm_____ op zaterdag 21 augustus 2010 om 11:54
Cunego zou voor 2 jaar hebben bijgetekend!?
Geplaatst door xistnc op zaterdag 21 augustus 2010 om 14:02
Maaskant naar Poolse ploeg smiley
Geplaatst door droebelde op zaterdag 21 augustus 2010 om 14:24
Krakow is toch wel een gevestigde naam in europa hoor, in mijn ogen beter dan de stumpers in Breda tot nu toe.
Geplaatst door frederik850 op zaterdag 21 augustus 2010 om 15:58
moeilijk te vergelijken hoor. De poolse comppetitie is in ieder geval zwakker dan de Nederlandse, ik denk het hem vooral om het geld zal gaan.
Geplaatst door stoemper op zaterdag 21 augustus 2010 om 17:22
@ xistnc: Je liet mij toch wel even schrikken hoor..;p
Geplaatst door xistnc op zaterdag 21 augustus 2010 om 18:54
@stoemper: dan istie toch nog een beetje gelukt, ondanks droebje en fredje smiley
Geplaatst door Timmmmm_____ op zondag 22 augustus 2010 om 20:41
Terpstra --> Quick-Step
Geplaatst door slico op zondag 22 augustus 2010 om 20:47
Staat al anderhalf uur op de homepage...
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op zondag 22 augustus 2010 om 20:49
@xinxsc lol. ik geloofde het ook nog.
Geplaatst door Jan op maandag 23 augustus 2010 om 07:57
posthuma naar schleck's
Geplaatst door shiraz op maandag 23 augustus 2010 om 09:18
Edit:
Dat was dus al heel erg bekend.
Geplaatst door HanKok op maandag 23 augustus 2010 om 10:32
Vacansoleil heeft toch interesse in Stijn vandenberg.
Geplaatst door Peter94 op maandag 23 augustus 2010 om 10:38
@HanKok waar heb je dat vandaag?
Geplaatst door gwk op maandag 23 augustus 2010 om 10:43
Dat stond ook al in een nieuwsartikel van 17 julismiley.
Geplaatst door HanKok op maandag 23 augustus 2010 om 10:45
Staat geschreven in de Wielermagazine editie Augustus.
Bij Tourkort staat dat ook Vacansoleil interesse heeft in de verdienste van vandenBerg.

en staat ook geschreven bij Sport Kort:
Dat Visconti volgend jaar waarschijnlijk is te bewonderen in het shirt van Liquigas.
Geplaatst door HanKok op maandag 23 augustus 2010 om 11:27
PS: Bij Wikipedia staat al vermeld dat Visconti naar Liquigas gaat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Visconti
Geplaatst door Peter94 op maandag 23 augustus 2010 om 11:29
@HanKok alleen is wikipedia niet zo heel betrouwbaar
Geplaatst door HanKok op maandag 23 augustus 2010 om 11:57
@Saphire06

Daarom zijn het ook nog geruchten.
Maar lijkt mij wel dat er interesse is,aangezien je het vaker hoort. Maar idd tot een bevestiging of akkoord is het nog niet nee.
Geplaatst door TJV op maandag 23 augustus 2010 om 19:58
In het overzicht mag John Degenkolb bij HTC vetjes gedrukt worden. Overgang is blijkbaar een feit (radsport.com)
Geplaatst door Peter94 op maandag 23 augustus 2010 om 21:21
@HanKok het was meer het feit dat je alles op wikipedia kan zetten wat je wilt. En dat het daarom geen goede bron is. Als je nou met een onbekende krant aankwam dan vond ik het wel een gerucht.
Geplaatst door xistnc op maandag 23 augustus 2010 om 22:30
Ricardo vdV zoekt contact met Skil via Twitter:

"@pietrooijakkers volg mij eens even moet je wat vragen!"

Reactie Rooijakkers: "@Ricardovdvelde is Facebook niet meer goed genoeg, jonguh!"

Wie voegt dit even toe aan Wiki, want dan kan het als gerucht gemeld worden...
Geplaatst door petoi op maandag 23 augustus 2010 om 22:34
Ja schrijf maar alvast op van der Velde naar Skil. smiley

edit: Oeps smiley
Geplaatst door marten94 op maandag 23 augustus 2010 om 22:37
@ petoi

Is er een nieuw wielerteam opgericht dan?
Geplaatst door HanKok op dinsdag 24 augustus 2010 om 09:19
@Saphire06

Ik wil er verder geen punt van maken. Maar ik zei dat het ook vermeld stond in de WielerMagazine.smiley
Geplaatst door BenderBeach op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:28
even wat achtergronden en geruchten mbt een aantal lopende nog niet afgewikkelde transfer (geruchten); ik heb hier en daar wat achtergrond informatie verkregen:

Te beginnen met Luis Leon Sanchez --> Rabobank? Die twee zouden een mondeling akkoord hebben (geen voorcontract) maar desondanks heeft Cervelo hem een aanbieding gedaan als opvolger van de daar vertrokken Sastre... Ook movistar is weer in beeld. Telefonica heeft extra geld beschikbaar gesteld voor behoud van Sanchez en Rojas.

Bij Vacansoleil vertrekt Bricu Feuillu dat was al bekend maar op een Franse wielersite wordt gesproken in een artikel (dat volgens mij ook gewoon opinierend is en niet journalistiek) over een overgang naar Bbox Telecom op advies van jahwel Thomas Voeckler... Wouter Mol en vacans zouden er dan inmiddels wel uit zijn mbt een nieuw contract al is daar nog niets getekend, met Bobbie Traksel lopen de gesprekken nog...

Tom Dumoulin zou wel degelijk al voorcontract getekend hebben bij Cervelo. Wel op voorwaarden dat hij in Limburg kan blijven trainen en studeren, een aangepast programma dus voor het 1e jaar iig. Jetse Bol kan ook naar Cervelo maar door het vertrek van Posthuma kan hij nu doorstromen naar Rabo ProTeam, die keuze is nog niet gemaakt. Ondertussen stuurt Boy van Poppel bij hetzelfde Rabo CT team aan op een vertrek. Boy is ontevreden dat vermeltfoort en bol wel doorstromen en wil zijn heil ergens anders zoeken, een eerdere belangstelling vanuit datzelfde Cervelo is inmiddels van de baan maar Skill zou wel interesse hebben maar dan alleen als Kenny van Hummel vertrekt (naar HTC, als opvolger vd daar vertrokken Andre Greipel) anders zou alles wel eens kunnen blijven zoals het is. Skill heeft weinig mogelijkheden om nieuwe renners aan te trekken en de pogingen tot nu toe mislukte.

Michiel Elijzen mag dan wel op zoek naar andere ploeg, na alle aankopen van Lotto en zijn nog niet verlengde contract bij de Belgische ploeg wordt het voor Elijzen zaak een nieuwe ploeg te vinden. Dirk Bellemakers (landbouwkrediet) wordt dan weer gevolgd door Vacans. Hillaire vd Schuren heeft bij ploegleiding gevraagd wat de mogelijkheden zijn maar dit is nog orienterend (vacans heeft altijd meerdere renners de ze volgen natuurlijk...)

Tot slot M.Wynants en Rabobank. Rabo zou alvast vooruit lopen op het niet komen van LLS. En zijn pijlen daarom richten op klassieke renners waarbij Maarten Wynants (Qstep) eerste keus is. Mocht LLS niet komen dan komt Wynants mede op aandringen van Barredo over naar Rabobank. Maar alles hangt dus nog af van wat er komende tijd gaat gebeuren... het zijn slechts geruchten, achtergronden vd transfers maar nog niets concreets, meeste was ook al bekend alleen voor mij zijn de verbanden nu wel iets duidelijker vandaar toch dit verhaal smiley
Geplaatst door stoemper op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:32
Dank voor de info, zitten interessante weetjes tussen!

Maar eh... Van Hummel opvolger van Greipel???smiley
Geplaatst door F4L op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:33
Leuk stuk BenderBeach! Ziet er interessant uit allemaal.

@ stoemper, Van Hummel is een hele rappe sprinter, met het juiste treintje kan hij nog ver komen smiley
Geplaatst door ASB op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:35
@stoemper: Van Hummel piekt volgend jaar naar de ronde van Turkijke.
Geplaatst door neveu8 op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:41
bedankt benderbeach moet je vaker doen
Geplaatst door F4L op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:43
Trouwens nog even een vraagje BenderBeach, je zegt dat Wynants op advies van Barredo is aangetrokken. Kunnen we hieruit concluderen dat de komst van Barredo definitief is? En waarom richten ze zich bij Rabobank op klassieke renners als LLS niet meer komt? Ik zou zeggen dat ze dan een andere klimmer/heuvelrijder aan moeten trekken.
Geplaatst door SanderK op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:45
Ik respecteer het dat leden met nieuwe info proberen te komen, maar sommige zaken komen mij vreemd over en lijken me niet voor de hand liggend.

Maar we zullen wel teweten komen wat er van waar is.
Geplaatst door BenderBeach op dinsdag 24 augustus 2010 om 13:53
@f4l ligt denk ik aan de beschikbare renners.. @sanderk wat vandaag waar is is morgen achterhaald.. het zijn gewoon wat verhalen die op andere forums en buitenlandse artikelen naar voren komen verder heb ik goeie interne bronnen bij rabo en zo soms hoor je wat maar wat het waard is moet nog blyken vond het toch leuk dit te delen..
Geplaatst door neveu8 op dinsdag 24 augustus 2010 om 14:00
moet je vaker doen!
Geplaatst door Floris op dinsdag 24 augustus 2010 om 14:37
Ik zie in de lijst van stoemper, dat Wynants zeker naar Rabo komt, dat Posthuma naar de Schleck-ploeg gaat en dat het vaststaat dat Nuyens vertrekt. Klopt dit allemaal? En zo ja, zou ik bronnen mogen hebben?
1 2 3 4 [5] 6 7 8 9