Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - poll: De mooiste voorjaarsklassieker vind ik:

Geplaats door zacht op zondag 4 april 2010 om 10:46.
Milaan-San Remo
Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Amstel Gold Race
Luik-Bastenaken-Luik
Maakt mij niet uit, koers is koers

Reacties

[1]
Geplaatst door zacht op zondag 4 april 2010 om 10:46
Ik mis de optie:
"RvV, PR en LBL"
Geplaatst door maikel11 op zondag 4 april 2010 om 10:56
De Waalse Pijl, Fantastisch zo'n aankomst op zo'n steile heuvel. Ik kan me vooral de overwinning van Rebellin in 2003(?) herrineren in het jaar waar hij Boogerd overal dwars zat. En ook Kirchen in de regen in 2008 vond ik erg mooi.
Geplaatst door Carlfan1 op zondag 4 april 2010 om 11:42
De Gold Race hoort daar niet in dat rijtje. Luik is zeker weten de mooiste. Dat is de mooiste wedstrijd van het jaar. Helaas kan ik hem niet zien dit jaar, dat wordt opnemen.
Geplaatst door frederik850 op zondag 4 april 2010 om 12:01
Parijs-Roubaix : De aankomst, het afzien, echt z'on uitputtingsslag.
Geplaatst door SAMba op zondag 4 april 2010 om 12:14
Dan toch maar Parijs-Roubaix, met kort daarachter de Ronde.

De Amstel misstaat inderdaad een beetje in het rijtje.
Geplaatst door Onie op zondag 4 april 2010 om 12:28
Milaan-San Remo: dankt zijn "status" vooral aan haar lengte verder geen spectaculair parcours. Dit jaar wel een mooie MSR gezien moet ik eerlijk zeggen.

RvV: Één van de mooiste zoniet de mooiste. Veel venijnige (schrijf ik dit goed?) klimmetjes met en zonder kasseien en natuurlijk een flink aantal kilometers.

P-R: Zelfde als de RvV al dankt P-R zijn zwaarte aan de kasseien, de afstand en de deelnemers. Hier is het meer man tegen man dan in Vlaanderen daar is het meer man tegen heuvel.

AGR: Nederlands enige klassieker, mooie winnaars en altijd leuk om te zien, veel op en neer en draaien en keren. Leuke klassieker maar niet van het kaliber P-R/RvV

L-B-L: Voor mij de nr. 3 na RvV en P-R. Altijd een sterk deelnemersveld. Een vergelijking met de Waalse-Pijl gaat niet helemaal op maar ze passen in hetzelfde schuitje.

1. RvV
2. P-R
3. L-B-L
4. M-S(/W-P)
5. AGR
Geplaatst door stoemper op zondag 4 april 2010 om 15:20
Allemaal hebben ze hun eigen charmes, maar Parijs-Roubaix vind ik toch met voorsprong de mooiste. Daar is het altijd man tegen man, prachtig!!
Geplaatst door yoeri103 op zondag 4 april 2010 om 17:12
rvV, de meest complete koers, kasseien, lengte, heuvels. elk jaar genieten, na een koers als vandaag is een andere mening hebben toch bijna niet mogelijk?
Geplaatst door tristania op zondag 4 april 2010 om 17:40
Ik vind ze bijna allemaal even mooi. Alleen MSR vind ik minder. Is alleen de laatste 15 km spannend.
Verder zijn het de renners die de koers maken.

Als ik een keus moet maken dan is het Parijs Roubaix. Daar gebeurt altijd wat.
Geplaatst door BambinoDoro op zondag 4 april 2010 om 17:46
Parijs - Roubaix, het pure afzien...het selectieproces en (bijna) altijd de sterkste die wint.
Geplaatst door trapper op zondag 4 april 2010 om 17:48
Kwa kijkspektakel RVV, al mag ik toch hopen dat de Ronde dit jaar niet de spannendste klassieker zal blijken, anders ben ik toch wel teleurgesteld smiley
Geplaatst door RaboLars op zondag 4 april 2010 om 17:59
Tot nu toe dit jaar E3 Prijs & Kuurne

Verwacht dit jaar opnieuw veel van P-R
Geplaatst door tristania op zondag 4 april 2010 om 18:08
Eigenlijk gun ik de renners goed weer hoor maar een P-R of een RvV zijn toch ook erg mooi in regenachtig weer.
Geplaatst door snakeboy op zondag 4 april 2010 om 18:26
Parijs-Roubaix, zonder twijfel. Heroïscher kan niet, en altijd tragiek.
Geplaatst door Sloffey op zondag 4 april 2010 om 19:38
Zonder twijfel Parijs Roubaix. Vanaf de eerste kassei spanning. De sterksten blijven altijd over
Geplaatst door Onie op dinsdag 27 april 2010 om 16:16
Om hier nog even op terug te komen smiley.

Ik zou graag mijn volgorde voor dit jaar willen aanpassen van:

1. RvV
2. P-R
3. L-B-L
4. M-S(/W-P)
5. AGR

Naar:
1. AGR
2. M-S(/W-P)
3. L-B-L
4. RvV
5. P-R (Schuld van Cancellara)

Het slot v/d AGR was spannend (net als L-B-L) trouwens.
Geplaatst door DappereDuiven op dinsdag 27 april 2010 om 16:42
We hebben nu voorkennis hè (of beter: kennis achteraf), maar ik blijf erbij dat de Ronde van Vlaanderen de mooiste is. En dat komt puur door de aanloop, en door het gevoel van: "nu gaat het echt beginnen!". Die dagenlange spanning in België die we hier in Nederland maar ten dele kunnen meemaken jammergenoeg. Maar dan doen die koersen in Australië en Quatar, en zelfs MsR er niet meer toe.

En ik moet er even bij zeggen dat ik "de mooiste" niet automatisch de spannendste vind. Het gaat om de hele beleving.
Geplaatst door Larson op dinsdag 27 april 2010 om 17:04
het verschild per jaar het licht er gewoon aan hoe hij word vereden dit jaar vond ik AGR leuk en PR wat minder maar dat kan volgend jaar weer andersom zijn
[1]