Forum - Nieuws

Geplaats door F4L op woensdag 18 maart 2009 om 15:28.
Heb je een nieuwsbericht dat nog niet op de site staat of andere offtopic vragen, plaats het dan hier:

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7 8
Geplaatst door Koldo op woensdag 18 maart 2009 om 15:31
Nieuwsberichten die niet op de site staan kun je natuurlijk ook hier insturen.
Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 maart 2009 om 16:26
Ik stuur gewoon altijd daar in ->
Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 maart 2009 om 16:29
Sorry van dat nieuwsje wat ik net instuurde, had niet goed gekeken en hem bij de Headlines gemist smiley
Geplaatst door Sloffey op woensdag 18 maart 2009 om 16:56
Franse sporter, waaronder wielrenners, aan de doping

PARIJS - Een flink aantal Franse sporters blijkt aan de dope. Het Franse antidopingbureau AFLD verklaarde dat een nieuwe test bij 15 procent van de 138 onderzochte sporters sporen van het verboden middel dhea (dehydroepiandrosterone) heeft opgeleverd. Het spul wordt verwerkt in pillen tegen ouderdom.

Het Franse antidopingbureau verklaarde dat de sporters geen sancties opgelegd krijgen omdat het geen officiële controles waren. De gecontroleerde sporters waren actief in voetbal, rugby, wielrennen en atletiek. Bij achttien van hen werd de verboden stof gevonden in haarmonsters. Bij drie anderen constateerde AFLD een verhoogd testosterongehalte.

Van de 32 gecontroleerde voetballers zouden er zeven bij een officiële dopingcontrole door de mand zijn gevallen. Onder de 37 wielrenners waren vier ‘positieve’ gevallen. De nieuwe controles - kosten 500 euro per geval - werden vorig jaar uitgevoerd.

Geplaatst door Jesper op woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Geplaatst door gelerasmussen op donderdag 18 juni 2009 om 12:57
Armstrong samen met Horner en Leipheimer aankomende zondag aan de start in Nevada city classic!
voorbereiding tour
Geplaatst door Hermantk op donderdag 18 juni 2009 om 13:39
Kunnen ze weer gele bandjes verkopen
Geplaatst door roger007 op donderdag 18 juni 2009 om 14:18
Slecht nieuws voor Nicolas Portal. De 30-jarige Fransman kampt sinds de Ronde van Romandië met hartritmestoornissen, en zal dit seizoen niet meer in competitie treden.

Dat besloot de oudere broer van Sébastien in overleg met de medische dienst van Caisse d'Epargne. Er wordt ondertussen onderzoek geleverd of dit al dan niet het vroegtijdig einde betekent van zijn carrière.
Geplaatst door Koldo op donderdag 18 juni 2009 om 16:31
niet zoveel nieuws in vergelijking met dit.
Geplaatst door Vitalogy op donderdag 18 juni 2009 om 19:39
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/4197229/__Rooks_geeft_epogebruik_toe__.html

Rooks geeft epogebruik toe AMSTERDAM - Oud-wielrenner Steven Rooks heeft in zijn loopbaan epo gebruikt. Rooks zegt dat zelf in het boek 'Het laatste geel' van Mart Smeets. De NOS-presentator interviewde hem en 28 oud-collega's over hun deelname aan de Ronde van Frankrijk van 1989. Smeets vroeg hen allemaal naar epo; Rooks, Gert Jakobs en Matthieu Hermans gaven het gebruik van deze bloeddope toe. Hermans doet dat in bedekte termen.

Foto: MOOIJ, MARTIN Ads door Google
Tour Marseille
Koop tussen 17 en 19 juni en Profiteer van Marseille vanaf 35€!
www.Thalys.com/zomer-promotie
Beklim de Mont Ventoux?
Vind hier alle informatie over de Mont Ventoux en Accommodaties!
www.nl.franceguide.com
Rabobank reisverzekering?
Onbezorgd op vakantie met een doorlopende reisverzekering.
www.Rabobank.nl/Reisverzekering
Rooks, erkend klimmer en in 1988 tweede in het eindklassement, gebruikte het uithoudingsvermogen vergrotende spul overigens pas na de Tour van 1989. „Ja, ik heb epo gebruikt. Dat moest wel als je mee wilde in de top van het klassement. Je kon niet anders, zo durf ik het ook wel te stellen. Als je het niet deed, werd je zoek gereden. En weet je, het was toen niet verboden. Je moest alleen niet boven de vijftig komen”, doelt Rooks op de hematocrietwaarde, die de hoeveelheid rode bloedlichaampjes in het bloed weergeeft.

Oud-sprinter Hermans had destijds als ploegarts de Spaanse dokter Eufemiano Fuentes, momenteel de spil in Operacio Puerto, het grote bloeddopingschandaal. „Je weet toch wie onze ploegarts was?”, vraagt Hermans aan Smeets. „Die kende het product.” Op de vraag of hij het zelf heeft gebruikt: „Het was toen niet verboden. Laat ik het zo stellen: Ik heb mijn sport op een nette manier bedreven. Mag ik het zo zeggen?“

Jakobs geeft epogebruik onomwonden toe: „Ja, ik heb epo gebruikt. Het was niet verboden en je moest zorgen dat je waarde niet boven de vijftig uitkwam. Ik heb het gedaan om makkelijker te kunnen overleven, want ik zou toch nooit een klassementsrenner worden, maar ik kon wel op een betere manier de Tour uitrijden.”
Geplaatst door SAMba op zondag 21 juni 2009 om 19:04
Vervolg in de Boonen-story:

Hijzelf zegt bijna zeker te zijn dat het toch nog in orde komt...

Binnen een kwartiertje in Sportweekend op één
Geplaatst door zacht op zondag 21 juni 2009 om 19:07
en alpen-training rabo in studio sport
Geplaatst door xistnc op woensdag 24 juni 2009 om 01:03
En weer een Rabo-talent vertrokken: Kreder naar Garmin. Overigens niet onverwacht, omdat zijn broertje daar al reed.
Geplaatst door Ruben_ op woensdag 24 juni 2009 om 01:06
rabo vist alleen maar achter het net
Geplaatst door Contadorfan op woensdag 24 juni 2009 om 22:39
Niet caisse d'epagne maar garmin was optie voor Contador.

'Contador was dicht bij overgang naar Garmin'
24 juni 2009

Alberto Contador was volgens Amerikaanse media afgelopen maand dicht bij een overgang naar Team Garmin. De ex-Tourwinnaar zou samen met zijn ploeggenoten Benjamin Noval en Sergio Paulinho de overstap maken wanneer de UCI de licentie van de Astana-ploeg had ingenomen. Contador zou op deze manier toch de Tour gereden kunnen hebben.

Teambaas Jonathan Vaughters wilde tegen Cyclingnews het gerucht bevestigen noch ontkennen. Hij verwacht ook niet dat Garmin Contador vast zal leggen voor volgend seizoen. "Hij heeft bij Astana vast en zeker een langlopend contract dat hem voor enkele seizoenen onbereikbaar maakt."

De Amerikaanse formatie gaat nu met Christian Vande Velde als kopman naar de Tour de France. "We zullen zien hoe hij zich hersteld heeft van zijn val in de Giro," aldus Vaughters. "Het is al geweldig dat hij aan de start kan staan."

Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 25 juni 2009 om 09:15
Rujano in PTteam naar de Vuelta?

Bron
Geplaatst door Contadorfan op zaterdag 27 juni 2009 om 10:13
Dit is niet echt nieuws maar meer intressant om te lezen .... Het verhaal van bruyneel

Met de overwinning in het Spaans kampioenschap tijdrijden heeft Alberto Contador gisteravond laten zien dat hij naar zijn absolute topvorm groeit voor de Tour de France. Een week voor de start in Monaco heeft hij zijn concurrenten in Spanje op een 47 kilometer lang traject tegen de klok naar huis gereden. Luis Leon Sanchez verloor 37 seconden, terwijl de anderen al meer dan een minuut moesten prijsgeven.

Bewust heeft Contador met de handrem op in de Dauphiné Libéré gereden. Het was zijn eerste wedstrijd sinds het Baskenland. Dan moet je weer in het ritme komen en moet je uitkijken dat je jezelf niet forceert. Ik vind dat hij dat heel goed heeft opgepakt. Je ziet dat hij nu verder doorgroeit en ik verwacht hem heel sterk in de Tour.

Het was voor ons geen discussiepunt om hem tot de kopman van onze ploeg uit te roepen. Wanneer je je laatste drie grote rondes alle drie wint, is het logisch dat je met het rugnummer één van onze ploeg van start mag gaan. Zonder twijfel is hij dé man die we willen uitspelen. Alleen is het tegenwoordig heel moeilijk om een grote ronde van drie weken te controleren. Wanneer je meer dan een troefkaart hebt, moet je daar gebruik van maken. Zeker omdat alle andere ploegen hun koers op ons gaan afstemmen en wij in ieders ogen dé te kloppen ploeg zijn. Dan is het alleen maar een voordeel dat je meer dan een speerpunt hebt.

Levi Leipheimer heeft na de Giro goed getraind en zegt zelf dat hij uiterst tevreden over zijn vorm is. Andreas Klöden werd vierde in de Ronde van Zwitserland en werkt naar een vormpiek toe. Terwijl Haimar Zubeldia derde in de Ronde van Catalonië werd en zevende in de Dauphiné eindigde. Dan kan ik dus stellen dat die mannen vol vertrouwen naar de Tour gaan.

En dan hebben we natuurlijk nog LA, Lance Armstrong. Een week na de Giro d'Italia is hij vader geworden van zijn zoontje Max. Beter kon dat eigenlijk niet gepland worden. De geboorte van een kind is natuurlijk de beste motivatie die er bestaat. Na de Giro is Lance naar zijn huis in Aspen gegaan, waar hij op hoogte verbleef. De eerste week heeft hij nauwelijks op de fiets gezeten om vervolgens drie dagen een normale training te volgen. Vervolgens heeft hij tien dagen hard getraind en dagelijks zes à zeven uren op de fiets gezeten waarin hij op duur en interval trainde. In Amerika heeft hij daarna nog een tijdrit van 18 kilometer en een wegwedstrijd gereden. Twee keer werd hij de winnaar. Natuurlijk is dat Amerikaans niveau, maar hij klopte wel twee keer Levi Leipheimer.

Aan de telefoon klinkt Lance uiterst gretig. Hij was vrij snel heel goed hersteld van de Giro d'Italia en geeft ook nadrukkelijk aan dat hij zich sterk voelt. Lance ziet de Tour als een grote uitdaging. Vandaag arriveert hij in Europa om eerst nog de rit in de Pyreneeën naar Arcalis te verkennen en vervolgens dinsdag het traject van de ploegentijdrit te doen. Grote vraag voor hem is waar hij in de wedstrijd staat. In de jaren dat hij de Tour won, wist hij grotendeels hoe de verhoudingen met de concurrenten waren. In alle wedstrijden waar hij dit jaar van start is gegaan, is dat een vraagteken. De manier hoe hij tegen mij spreekt, geeft mij echter vertrouwen. Zoals ik vertrouwen in heel mijn ploeg heb.

Bron (telegraaf)
Geplaatst door dutchfubar op zaterdag 27 juni 2009 om 10:33
Het interview van Van Houwelingen met AD Sportwereld, zeer onthullend: link
Geplaatst door c-djong op zaterdag 27 juni 2009 om 10:45
@dutchfubar
Mooi interviewsmiley
Geplaatst door roger007 op zaterdag 27 juni 2009 om 10:48
gretsch, groot duits talent naar..... Columbiasmiley

http://www.radsport-news.com/sport/sportnews_57525.htm
Geplaatst door uk181 op zaterdag 27 juni 2009 om 11:16
Gisteren was er op tvoost een item over Skil Shimano "Tukkers on Tour".

http://www.rtvoost.nl/uitzendinggemist/

Uitzending van Sport op vrijdag.
Geplaatst door Alp op dinsdag 30 juni 2009 om 11:43
'Rechter vindt zichzelf onbevoegd in zaak Boonen' volgens Sporza
Geplaatst door Bettinwel op dinsdag 30 juni 2009 om 12:07
Cadel Evans lijkt niet van zins zijn bekende tactiek voor de Tour te veranderen.

bron
Geplaatst door Gielrenner op dinsdag 30 juni 2009 om 14:51
Benatti geblesseerd door toedoen wesp

Daniele Benatti is afgelopen zondag tijdens een training tegen het asfalt gesmakt. De renner van Liquigas raakte uit balans door een lastige wesp.

De Italiaan raakte door de val geblesseerd aan twee ribben. De blessure gooit de voorbereiding op de Tour enigszins in de war, maar de sprinter kan komende zaterdag wel starten in Monaco.

Bron
Geplaatst door Joop op dinsdag 30 juni 2009 om 15:38
di 30 jun 2009, 14:28 | 2 reacties "Gesink in top-10 en wint Touretappe" Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Robert Gesink eindigt in de top-10 van het algemeen klassement in de Tour de France én de Nederlander wint minstens één etappe. Dat zeggen de bookmakers bij Unibet.com naar aanleiding van de weddenschappen die bij hen worden afgesloten

Gesink is favoriet in de rit van Montelimar naar de beroemde Mont Ventoux. Andere Nederlanders waarvan veel wordt verwacht zijn Stef Clement en debutant Kenny van Hummel. De kans dat een Nederlander de eindoverwinning pakt is echter klein volgens de bookmakers. Mocht het gebeuren dan krijgen de inzetters vijftig keer hun inzet terug.

Alberto Contador, winnaar van de Tour in 2007, is de grootste kanshebber op de eindoverwinning van dit jaar. Hij wordt gevolgd door zijn ploegmakker en zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. Op de derde plaats staat de Luxemburger Andy Schleck. Mark Cavendish is de gedoodverfde favoriet voor de groene sprinterstrui en het bergklassement wordt gewonnen door een Franse renner, denken de inzetters.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/4289003/__Gesink_in_top-10_en_wint_etappe__.html?p=1,1
Geplaatst door Joop op woensdag 1 juli 2009 om 10:59
Redactie kijk even op de telegraafsite :P

staat paar leuke stukjes over Gesink...
Ook een groot stuk wat hij moet doen mocht Menchov door het ijsvallen....
Geplaatst door Gielrenner op woensdag 1 juli 2009 om 13:00
Tour de France – Clement: 'Ik heb een duidelijke opdracht bij Rabo'

Door Richard Plugge

In de lange proloog, die meer wegheeft van een echte tijdrit, kan tijdrijder Stef Clement (foto, links) zich zaterdag in Monaco tijdens de start van de Tour de France direct in de kijker rijden. De Brabander moet het hebben van de langere tijdritten, de lengte van het Monegaskische parcours past hem. “Ik ben er wel achter dat in de Tour iedereen goed is en hard rijdt. Het zal moeilijk worden. Ik leg mezelf geen druk op. Er zijn natuurlijk een paar superfavorieten die zaterdag al hun slag willen slaan. Ik ga laten zien wat ik kan. Net als in de Dauphiné Libéré. Toen werd ik twaalfde en was de proloog zelfs korter. Hopelijk pakt het zaterdag goed uit.”

Eerst is het voor Clement zaak om te werken voor de kopmannen. De Rabo-renner kijkt uit naar zijn eerste Tour met een echt doel. “Dit is een heel ander verhaal dan bij Bouygues Telecom, waar we vorig jaar dagelijks hoopten op een goede ontsnapping. Zat je er niet bij, dan was je gelijk klaar. Bij Rabobank heb ik een duidelijke opdracht en is er een duidelijke leider. Nu kan ik doen waar ik goed in ben. Ik heb dit jaar bergop veel progressie gemaakt. De bedoeling is dan ook om de kopmannen zolang mogelijk bij te staan. Of met een vluchtgroepje mee te zitten in de bergen. Als ik vooruit zit, dan is dat voor als de kopman er aan komt. Dat we als ploeg een mannetje vooruit hebben, voor als er wat gebeurt met Denis Menchov of Robert Gesink (foto, rechts).”

Sportweek
Geplaatst door stoemper op woensdag 1 juli 2009 om 13:14
Emanuele Sella maakt rentree bij CarmioOro

01 juli 2009

Emanuel Sella zal in augustus zijn rentree maken in het wielerpeloton. De Italiaanse klimmer zal dan aan de slag gaan bij het kleine CarmioOro. Op 18 augustus loopt zijn schorsing wegens dopinggebruik af.

Sella, die eerder voor onder meer CSF uit kwam, werd na de Giro d'Italia van vorig jaar betrapt op het gebruik van CERA. Hij kreeg door goed mee te werken met het onderzoek en het noemen van zijn leverancier echter slechts een straf van één jaar.

Bij CarmioOro rijdt maar één bekende naam. Francisco Ventoso ging na zijn dopingschorsing ook rijden voor de Italiaanse ploeg.

bron
Geplaatst door stoemper op woensdag 1 juli 2009 om 13:17
Evans: "Ik ben beter dan vorig jaar"

01 juli 2009

Cadel Evans ziet zichzelf nog steeds als een van de topfavorieten voor de komende Tour. De nummer twee van 2008 voelt zich zelfs sterker dan ooit. "Ik sta beter voorbereid aan de start dan vorig jaar", vertelde de Australiër tegen Sporza. "Vorig jaar begon ik als favoriet, maar kon ik het niet waarmaken. Dit jaar zal ik voorzichtiger zijn. De Tour is mijn hoofddoel, omdat het de enige race is die de mensen zich herinneren."

Evans ziet Contador als zijn voornaamste concurrent, maar heeft zijn bedenkingen bij de uitspraken van de Spanjaard. "Ik hoor dat Contador de openingstijdrit in Monaco zal winnen, dat zijn team onklopbaar zal zijn in de ploegentijdrit, dat hij onhoudbaar zal zijn in de Spaanse bergen en dat wij kansloos zijn", vat hij samen. "Als ik daar naar luister, hoef ik niet eens te starten."

bron
Geplaatst door zacht op woensdag 1 juli 2009 om 14:11
Kirchen wil het beter doen dan tot nu toe (2 keer 7e) en hoopt op het podium.
Kreuziger wil top-10 rijden, liever dat dan een etappe en 51e worden.

bron:cyclingnews
Geplaatst door zacht op woensdag 1 juli 2009 om 14:41
Dekker betrapt op EPO bron NOS

en sporza
Geplaatst door trapper op woensdag 1 juli 2009 om 14:48
Dekker is 2 jaar terug betrapt op EPO en wordt vanzelfsprekend thuisgelaten door Silence-Lotto voor de Tour.
Geplaatst door xistnc op woensdag 1 juli 2009 om 14:52
Zucht...
Geplaatst door GinneR op donderdag 2 juli 2009 om 13:37
Innovatie bij debutant
Leuk stukje over Skil, die als rookie-team toch vooruit loopt op alle ervaren teams in het voorbereiden op de TdF-etappes:

artikel
Geplaatst door A.SchleckFan op donderdag 2 juli 2009 om 16:23
'Geen positieve test meer nodig voor schorsing'
02 juli 2009

Renners kunnen vanaf 1 juli geschorst worden zonder dat zij positief getest hebben op verboden middelen. Dat schrijft de Telegraaf. Het wereld anti-doping agentschap WADA kan door een verandering in zijn reglementen sporters met minder bewijs straffen.

Op basis van verdachte bloedwaarden in combinatie met verdachte where-abouts kunnen sporters nu een schorsing van twee jaar krijgen. Vorige maand maakte de UCI bekend dat er bij vijf wielrenners verdachte bloedwaarden zijn geconcludeerd. Aangezien er in een eerder stadium sprake was van 50 renners kunnen er de komende weken meer namen verwacht worden.

Bron: Wielerupdate.nl
Geplaatst door Gielrenner op donderdag 2 juli 2009 om 16:27
'Mogelijk nog vier tot zeven positieve gevallen'

MONTE CARLO - Vlak voor de start van de Ronde van Frankrijk komen mogelijk nog vier tot zeven positieve dopinggevallen naar buiten. Dit meldt de Franse krant L'Equipe donderdag.

Volgens het dagblad gaat het over positieve controles uit de dit jaar verreden Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië. Nog voor begin van de Tour zaterdag in Monaco zouden de namen worden bekendgemaakt.

Thomas Dekker werd woensdag uit de Tour-ploeg van Silence Lotto gezet omdat hij op epo is betrapt.

De woordvoerder van de internationale wielrenunie UCI had geen informatie over mogelijke nieuwe gevallen. ''Ik kan niet bevestigen dat er na het geval Dekker nog meer renners worden uitgesloten van de Tour'', aldus de zegsman.

nu.nl
Geplaatst door zacht op donderdag 2 juli 2009 om 17:24
Economische cijfertjes bekend.
o.a.
With regard to UCI ProTeams, the lowest budget was 673,000 euros in 2003, but this had risen to 3.7 million euros by 2009.

en

The average salary of professional riders rose from 70,000 euros a year (2002) to 136,000 euros (2009).

The increases were considerable for riders in Professional Continental Teams (2002: 20,000 euros; 2009: 60,000 euros) as well as their colleagues in UCI ProTeams (2002: 100,000 euros; 2009: 190,000 euros).

This means that the majority of riders on UCI ProTeams have a good, or indeed very good, salary. The percentage of athletes in a precarious financial situation in this category has become negligible. As for UCI Professional Continental Teams, an increasingly large proportion of riders can live well – and even very well – from their profession.

en nog meer leuke financiele weetjes:
bron
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 3 juli 2009 om 08:09
Weer uit de telegraaf:

Rabo-arts Geert Leinders stapt op

MONACO - Rabobankploegarts Geert Leinders heeft uit onvrede met het beleid van het nieuwe management van de wielerploeg zijn ontslag ingediend. Een week voor het Nederlands kampioenschap heeft de Belgische arts dit via een brief kenbaar gemaakt aan directeur Harold Knebel.

Een aantal voorvallen in de afgelopen anderhalf jaar heeft ertoe geleid dat Leinders zich niet meer happy voelt in de ploeg waar hij vanaf de oprichting de eerste ploegarts was. Intern was bekend dat Leinders al enkele maanden nadacht over dit besluit dat hij weloverwogen heeft genomen.

Leinders was voordat hij bij Rabobank begon ploegarts bij Histor (onder leiding van Peter Post) en Lotto. Binnen de Rabobankformatie groeide hij uit tot een icoon. Zo was hij de man die onder anderen Michael Boogerd en Erik Dekker met trainingsadviezen begeleidde. Naast zijn medische kwaliteiten was ook zijn statistische en tactische kennis van de wielersport groot.

Leinders is de eerste bij Rabobank die direct opstapt naar aanleiding van onvrede over het nieuwe beleid bij de Nederlandse wielerformatie. Vorige week uitte ook de meest succesvolle ploegleider Adri van Houwelingen zijn onvrede over de houding van het management van de ploeg.

Geplaatst door Sloffey op vrijdag 3 juli 2009 om 09:46
MONTE CARLO - Vlak voor het begin van de Tour de France, morgen in Monaco, heeft de wielerploeg van Rabobank de contracten met vier renners verlengd.

Laurens ten Dam. FOTO ANP
Laurens ten Dam koerst na dit seizoen nog minimaal twee jaar bij de bankiersformatie, Rick Flens, Tom Leezer en Paul Martens zijn nog zeker één seizoen lid van dat team.

Vooral voor Ten Dam (28) bestond de nodige belangstelling bij andere ploegen, na zijn indrukwekkende optreden in de Giro d’Italia, waar hij zich tot meesterknecht ontwikkelde van Denis Menchov.

Concrete interesse was er van drie andere ploegen, waaronder Garmin-Slipstream en het nieuwe Britse Team Sky. Maar uiteindelijk viel de keuze van de klimmer dus toch op een verlenging van zijn verbintenis bij Rabobank, waar hij momenteel bezig is aan zijn tweede seizoen. Vorig voorjaar won hij in het oranje-blauwe shirt de openingsrit van het Critérium International. Vanaf morgen doet Ten Dam mee aan zijn tweede Tour de France.

Met de verlenging bij Rabobank heeft Ten Dam een principiële keuze gemaakt. Hij heeft de afgelopen weken serieus overwogen om bij een andere ploeg een keer voor zijn eigen kansen te rijden. Normaal gesproken blijft hij nu actief in een ondersteunende rol.

Paul Martens en Tom Leezer rijden ook sinds vorig jaar bij de hoofdmacht van Rabobank. Leezer kwam daarvoor uit voor de opleidingsformatie, terwijl Martens werd weggekaapt bij het team van Skil-Shimano. Tijdrijder Flens debuteerde in 2007 tussen de profs
Geplaatst door gwk op vrijdag 3 juli 2009 om 10:29
Ploegarts Geert Leinders neemt aan het einde van dit seizoen afscheid van de Rabo-wielerploeg. Leinders was vanaf de oprichting eind 1995 betrokken bij de ploeg die toen nog werd geleid door Jan Raas. De Belgische sportarts stapt op wegens "persoonlijke redenen".

"Aan alles komt een einde, er zullen in de wielersport weinig artsen zijn die zo lang bij een ploeg hebben gewerkt", aldus Leinders, die eerder ook voor de ploegen van Peter Post werkte. Bij Rabo maakte hij ook lange tijd deel uit van het management.

(bron: www.nos.nl)

Toeval dat hij nu ineens vertrekt na het dopinggeval TD?????

Geplaatst door zacht op vrijdag 3 juli 2009 om 10:37
Van Hummel blijft leider in UCI Europe Tour
Geplaatst door tendam op vrijdag 3 juli 2009 om 10:40
@gwk
Hier staat al een topic over op de frontpage. En hierboven staat het ook al genoemd smiley
Geplaatst door gwk op vrijdag 3 juli 2009 om 10:44
JAJA al geziensmiley Kwas nog nie goed wakker vanmorgen...smiley
Geplaatst door Jesper op vrijdag 3 juli 2009 om 10:49
zal van Hummel dan ook in de Tour met zijn witte trui rijden?
Geplaatst door stoemper op vrijdag 3 juli 2009 om 10:52
@ Jesper: volgens mij mag hij daar alleen in .HC; .1; en .2 wedstrijden in rijden. Niet in de Tour dus, dacht ik.
Geplaatst door Jesper op vrijdag 3 juli 2009 om 10:55
Maar, hij reed wel in die trui tijdens het Nederlands Kampioenschap smiley nee, grapje zoiets dacht ik al.
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 3 juli 2009 om 10:56
Alleen wedstrijden waar je punten kunt pakken voor de Europe Tour. Dat bleek trouwens op het NK ook te kunnen. Had Moerenhout hem toch moeten laten winnen, want Moerenhout kan geen Europe Tour punten krijgen als Pro Tour renner.
Geplaatst door zacht op vrijdag 3 juli 2009 om 11:18
De Toursokken van Armstrong
Geplaatst door Abdoe op vrijdag 3 juli 2009 om 12:50
Tijd voor een Boonen-nieuwsbericht? Sportweek bijv.:

Tour de France: Boonen mag van start gaan

Tom Boonen mag zaterdag van start gaan in de Ronde van Frankrijk. Het Arbitragehof van het Frans Olympisch Comité heeft dat vrijdag in Parijs beslist. De Belg had een paar weken geleden van de Tourorganisatie ASO te horen gekregen dat hij niet welkom was in de La Grande Boucle vanwege zijn positieve test op cocaïne begin mei. Na een mislukte poging om bij een Franse burgerrechter startrecht af te dwingen, is een nieuw beroep wel succesvol gebleken voor Tornado Tom. Later meer...
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 3 juli 2009 om 12:52
Geen admins online, denk ik.
[1] 2 3 4 5 6 7 8