Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Crew
- Statistieken
- WielerFlits hyves
- RSS Feed
- Huisregels
- Misstand melden
- Contact
- Linkpartners
- Columns Marc de Maar
Forum
- 09/09 12:00 Raad het lid II
- 09/09 11:53 (PR) Parijs-Brusse..
- 09/09 11:43 (PR) Grand Prix Cy..
- 09/09 11:34 (PR) Grand Prix Ci..
- 09/09 11:12 Rabo Tourploeg 201..
- 09/09 10:24 Rabobank Pro Team ..
- 09/09 09:47 Transfers 2010 -->..
- 09/09 09:26 Blog 1 - Mondialis..
- 09/09 09:19 Nieuws VI
- 09/09 09:14 Wie Ben Ik XXV
- 09/09 08:24 Ja of Nee II
- 09/09 06:48 Wielergalgje XVIII
- 08/09 23:12 Het Wielerflits St..
- 08/09 23:09 Raad de Renster II
- 08/09 22:32 [PTS] Vuelta a Esp..
- 08/09 21:44 [PTS] The Tour of ..
- 08/09 21:30 Het Grote Off-Topi..
- 08/09 21:10 Waar ben ik V
- 08/09 20:10 Training, toertoch..
- 08/09 18:51 Waar Reed Ik? III
- » Forum overzicht
Forum - Evans
Geplaats door Wielrenfan op maandag 29 maart 2010 om 16:06.
Is deze in staat om de giro te winnen of zijn
de bergen te stijl voor 'm .
Reacties
[1] 2
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:08 |
| Moet hem wel kunnen lukken, de laatste 4 dagen van de Giro liggen hem goed qua beklimmingen. |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op maandag 29 maart 2010 om 16:09 |
| daar kan ik heel kort in zijn, NEE |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:10 |
| @Carlfan1: Jij hebt zeker een verkeerd schema voor je liggen? Eerder ritten voor mannen als Sastre lijkt me. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:11 |
| Nee hoor, het giro-parcours ken ik wel. Op sommige delen is Evans wel degelijk in het voordeel. |
| Geplaatst door Oscar Sevilla op maandag 29 maart 2010 om 16:11 |
| overigens, als de vloek van de wereldkampioen bij een pechvogel als evans ook werkt, kan het misschien tegengesteld werken en dan kan ik daar ook heel kort in zijn, namelijk NEE |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:12 |
| Dan schat je de ritten verkeerd in lijkt me. Ik zie Evans al de weg over zwalken op de Mortirolo. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:14 |
| Ja, maar dan kun je toch wel terugkomen in de afdaling. Dat zagen we twee jaar geleden ook. Dan volgt enkel de Aprica en laat dat nou net het terrein zijn waar je Evans nooit los rijdt. |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 29 maart 2010 om 16:15 |
| Evans is eigenlijk helemaal geen echte winner maar ik denk dat hij dat van zich af gegooid heeft in Mendrisio ik zie hem wel ver komen. Maar niet winnen |
| Geplaatst door Verweggistan op maandag 29 maart 2010 om 16:17 |
Stijle bergen? Die liggen Evans misschien wel beter dan steile bergen ![]() |
| Geplaatst door Schele Sjakie op maandag 29 maart 2010 om 16:18 |
| Ik denk dat Sastre goed gaat presteren en Evans zie ik ook wel het podium halen. Ik denk dat hij net iets te veel tijd verliest ten opzichte van de echte rasklimmers. |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:18 |
| @Carlfan..Dat viel toch wel mee? Enkel een paar mannen die geen gevaar meer waren voor Ricco en Contador mochten terugkeren. Toen Di Luca dreigde terug te keren, werd er echter vol doorgereden. Bovendien werd er toen niet serieus aangevallen op de Mortirolo, maar enkel tempo gereden. Zo'n Kronplatz-tijdrit ligt Evans ook niet echt lijkt me, al vindt die niet plaats in de laatste vier dagen. Tel daarbij op de twijfelachtige sterkte van zijn team en een ploegentijdrit en ik ben bang dat Evans al voor de aanvang van de laatste 4 dagen is uitgeschakeld. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:19 |
| Evans hoeft zich alleen zorgen te maken om de Zoncolan. Ik weet eigenlijk niet hoe hij dat soort monsterbeklimmingen verteerd, weet iemand dat? Heb het hem nooit zien doen. |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:21 |
| Ik kan me twee serieuze, beruchte cols in Franse koersen herinneren in de afgelopen 2 jaar waarbij de aankomst bergop was en Evans een concurrent minuten liet weglopen.... |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:24 |
| Ik neem aan dat je doelt op Alpe d'Huez (Tour) en Mont Ventoux (Dauphiné Libéré)? De Alpe d'Huez en de Mont Ventoux is wel effe wat anders dan de Zoncolan en een voorbereidingskoers (Dauphiné) is wat anders dan de Giro. Wat kan hij op de topbeklimmingen à la Angliru, Zoncolan, Mortirolo, etc.? |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:26 |
| Met andere woorden: dit Giro-parcours ligt Evans totaal niet, hij pakt zelf vrijwel nooit veel tijd op directe concurrenten in bergritten en er zitten nauwelijks vlakke tijdritkilometers in de Giro. Basso, Pellizotti, Sastre en misschien Garzelli kunnen hele steile klimmen juist wel goed verteren en rijden Evans in de bergen en in de klimtijdrit wss. op achterstand. |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:27 |
| @Carlfan: Precies, de Zoncolan is nog stijler dan Alpe d'Huez en Mont Ventoux... |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:28 |
Ik heb dit topic ff bij mijn favorieten gezet, dan kan ik het over twee maanden terughalen ![]() |
| Geplaatst door Schele Sjakie op maandag 29 maart 2010 om 16:31 |
| Lol @ trapper, jij ben erg zeker van je zaak he. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:31 |
| Gezien de steilte graad moet hij de Zoncolan kunnen overleven. (Huy) Maar kan hij het ook zo lang, dat is de vraag. De rest kan Evans wel, op de klimtijdrit zullen niet te grote verschillen ontstaan en de rest is zo zwaar niet. Daarnaast moeten we wel oppassen voor toppers in lange ontsnappingen, daar is het parcours wél naar. Zijn er nog steeds boni's in de giro dit jaar? |
| Geplaatst door tendam op maandag 29 maart 2010 om 16:32 |
| Als Sastre het motortje eenmaal op gang heeft vrees ik voor Evans op de Zoncolan. Maar als ik wat andere Giro-ritten met aankomst op de Zoncolan bekijk valt het met de tijdsverschillen nog wel mee. |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:46 |
| @Carlfan: Twee jaar terug werden anders wel behoorlijke verschillen gemaakt in die klim-TT. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 16:51 |
| Dat viel wel mee toch? Hoogstens 2 minuten voor de klassementsmannen, maar de meeste binnen de halve minuut. |
| Geplaatst door trapper op maandag 29 maart 2010 om 16:57 |
| Mwah, de eerste 5 eindigden redelijk dicht bij elkaar, maar dat waren wel de pure klimmers als Pellizotti, Contador, Ricco en Simoni. Evans valt beter te vergelijken met Menchov en Bruseghin en die eindigden op meer dan een minuut van de winnnaar. Menchov zelfs op bijna 2 minuten, al was die toen geloof ik wel ziek geweest. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 17:01 |
| Die tijdrit viel direct na de rustdag. Dat is dit jaar weer zo. De mensen die daar niet tegen kunnen zullen veel tijd verliezen, de rest zit dicht op elkaar. Toch is Evans voor mij een van de kanshebbers. De etappes van Peio Terme, Tonale en de slottijdrit liggen hem bijzonder goed. |
| Geplaatst door vlek op maandag 29 maart 2010 om 17:19 |
| Alleen de Zoncolan en Kronplatz... "de rest is zo zwaar niet" Ik heb denk een ander rittenschema gezien; Eroica etappe (215 km) in de eerste week, aankomst op de Terminillo (klim van twintig kilometer, de laatste aan negen procent) de volgende dag; na de aankomst op de Zoncolan, de rustdag, de tijdrit op de Kronplatz en twee overgangsritten nog; de etappe naar Aprica over de Mortirolo (daar kom je niet meer terug vooraan als je daarop tijd verliest) en de typisch Italiaanse chaos rit op de een na laatste dag met de niet te onderschatte klim van Livigno (zoek dat profiel eens op op cyclingcols zou ik zeggen) en de Gavia onderweg (die rit zal juist de gevaarlijkste zijn voor Evans). Ik heb geen idee hoe de kansen voor Evans liggen, weet wel dat Liquigas een hele sterke ploeg gaat hebben met daarbij twee hele sterke kopmannen. Het parcours leent zich perfect om dat overwicht uit te spelen in je voordeel en Evans gaat geen bijzondere ploeg bij zich hebben en zal vaak alleen komen te zitten. Ik voorspel Italiaanse kermis, zeker wanneer ook Simoni met een redelijke vorm een plek bij Lampre vind en samen met Cunego voor vuurwerk gaat zorgen; kan me een etappe herinneren naar Briancon (2007?) waar Simoni al op de eerste berg van de dag Ricco op kop zette en er zo slechts twaalf man over bleven na de eerste berg. Hoop dat hij (of andere; Simoni zelf zal niet zo gevaarlijk meer zijn voor het klassement) dit parcours op zo'n zelfde manier gaan benutten. Dit parcours is namelijk echt niet te onderschatten.. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 17:27 |
| Alles is omver te werpen: Eroica: Voor iedereen even vervelend, zie niet in waarom Evans er meer last van zou hebben als bijvoorbeeld Pellizotti. Terminillo:= eerste bergrit=meer kijken dan fietsen Mortirolo:= ook maar de vraag of de strijd daar losbarst+aprica is in het voordeel van Evans De rit naar Tonale (die slotklim is ook in het voordeel van Evans) loont wel voor een lange onstnapping, maar met succes??? |
| Geplaatst door waggie op maandag 29 maart 2010 om 17:29 |
Ik moet zeggen dat ik wel vertrouwen in Evans heb. Ook door het bovenstaande lijstje van Carlfan ![]() |
| Geplaatst door tendam op maandag 29 maart 2010 om 17:40 |
| Vorig jaar was Liquigas ook sterk, en toch won Menchov met een veel zwakkere ploeg. Maar hij had iig nog Ten Dam, Ardila en zelfs Kozontchuk als mannen die aardig een berg op kunnen. In die rit waar Popovych & co ten aanval trokken had hij daar veel profijt van. Wat BMC daar op de been gaat brengen weet ik niet, veel zal het iig niet zijn. De sfeer moet wel erg slecht geweest zijn bij Lotto, of het loon erg laag, want qua team is onze Evans er niet bepaald op vooruit gegaan. |
| Geplaatst door vlek op maandag 29 maart 2010 om 17:49 |
| @ Carlfan; dat zijn gewoon allemaal zware ritten!! Wat heeft het ermee te maken dat het voor Evans net zo zwaar is als voor de rest? Dat geldt namelijk voor iedere rit; ik wilde alleen jou bewering dat alleen Zoncolan en Kronplatz iets voorstellen even een realistischer kader geven. Mortirolo; vreemde opmerking over dat het maar de vraag is of het daar losbarst. Is er daar wel eens rustig in groep overheen gereden!? Je focus ligt te veel op de slotklimmen (Tonale en Aprica). Het feit is namelijk dat aangezien daar het verschil niet gemaakt gaat worden, er juist ploegen zijn die de koers in een eerdere fase open gaan breken (zeker in de Giro, dat blijkt ieder jaar weer). Daar liggen de problemen voor Evans. Wie heeft Evans bij zich op de momenten dat het op vijftig kilometer al wordt opengebroken? Op wie gaat hij dan letten als hij daar alleen zit? Liquigas: Basso en Pellizotti (met Szmyd en Zaugg er nog bij). Caisse: Uran, Arroyo en Bruseghin. Aqua & Sapone: Garzelli, Masciarelli en Sarmiento. Lampre: Cunego en Simoni. Androni: Serpa en Jackson Rodriguez. |
| Geplaatst door waggie op maandag 29 maart 2010 om 17:56 |
| @ vlek Wat Carlfan denk ik probeert te zeggen, is dat het goed zou kunnen dat Evans in die bergritten weinig tot geen tijd verliest. Met zijn tijdritcapaciteiten kan Evans dus meedoen voor het eindklassement. Ohja, Evans heeft genoeg aan zijn ene superknecht.. |
| Geplaatst door Carlfan1 op maandag 29 maart 2010 om 18:00 |
| Wat Waggie zegt. Samenvatting van mijn mening: Vroeg aanvallen is niet echt meer van deze tijd, daar betaal je de tol voor. Evans is zeker in het voordeel, want de slotklimmen van de Giro stellen dit jaar weinig voor. Dat wil niet zeggen dat ik zeg dat Evans wint, maar voor mij is hij zeker een van de grootste favorieten. Zijn team zou een probleem kunnen zijn. Ritten Giro: 1. Proloog, kleine verschillen (Evans in het voordeel) 2. en 3. Massasprint 4. Ploegentijdrit (bij nader inzien wel een probleem voor Evans) 5. Massasprint 6. Onstnapping 7. Gevaarlijk voor alle AK rijders 8. Eerste bergrit (Verschillen niet erg groot) 9, 10 en 11. Oplopende sprints, misschien één zwaar genoeg voor Evans om boni's te pakken. 12 en 13. Massasprint 14. Eindklimmetje is in het voordeel van Evans. (Vantevoren gebeurt er denk ik niets) 15. Zoncolan, kan van alles gebeuren. 16. Corones ITT na rustdag, kan ook van alles gebeuren. 17. Peio Terme, ''doetjesbeklimming'' 18. Massasprint 19. Groepje +- 10 man over de top van Mortirolo. 20. Gevaarlijke dag, maar als alles bij elkaar zit onderaan Tonale rijden ze Evans er niet af. 21. Slottijdrit, in het voordeel van Evans Natuurlijk zal er wel iets anders gaan dan deze voorspelling, maar je moet ergens van uitgaan en dan lijkt dit het meest logische. |
| Geplaatst door zacht op maandag 29 maart 2010 om 18:26 |
| rijdt Gesink de giro? |
| Geplaatst door tendam op maandag 29 maart 2010 om 18:36 |
Gelukkig, je hebt het topic gered, we dwaalden al teveel af ![]() Het is trouwens wel serieus jammer dat the G-word de Giro niet rijdt, want dit parcours lijkt een kolfje naar zijn hand. |
| Geplaatst door thijssss op maandag 29 maart 2010 om 18:58 |
| @Ja vind ik ook, maar aan de andere kant, Gesink kan/wil/mag 1 grote ronde per jaar rijden, dus als ik Gesink was zou ik denk ik hetzelfde gedaan hebben, want het parcours van de Tour is ook goed voor hem, ook al mag er nóg wel een aankomstje bergoop bij. |
| Geplaatst door Onie op maandag 29 maart 2010 om 19:02 |
@zacht: Liz Hatch dan? ![]() |
| Geplaatst door Onie op maandag 29 maart 2010 om 19:08 |
Evans kan de Giro winnen, maar dan moet hij natuurlijk wel afrekenen met Mollema . Zonder gekheid. Ja, hij kan heel goed de Giro winnen. Ik weet niet precies welke concurrentie er rijdt? Maar RadioShack zal wel een redelijke kopman hebben en natuurlijk de Italiaanse ploegen met Garzelli,Basso en Pelizotti. Nu ik erover nadenk is de enige goede concurrentie die hij krijgt van Liquigas en Garzelli (+ evt. een Shacker die meedoet).Basso en Pelizotti kan hij in de tijdrit hebben en echt klimmers die Evans op klim eraf rijden zijn ze ook niet. De enigste manier om van Evans te winnen is om zijn ploeg te slopen want die is "zwak". |
| Geplaatst door vlek op maandag 29 maart 2010 om 19:15 |
| RadioShack start niet in de Giro.. Pellizotti, Basso, Evans, Sastre en Garzelli zijn de grootste kanshebbers. Daarna heb je heel veel renners die wel een rol zullen spelen in het klassement, maar waarvan de kans klein is dat ze hem winnen; Cunego, Arroyo, Uran, Valjavec, Masciarelli, Pozzovivo, Chris Anker Sorensen, Bruseghin, Serpa, Kessiakoff, Mollema, enz.. |
| Geplaatst door trebilg op dinsdag 13 april 2010 om 17:38 |
| Ik denk dat Evans nog altijd niet de ploeg heeft om een grote ronde te winnen. Op de echte zware klimmen kan niemand van BMC hem echt bijstaan. |
| Geplaatst door kartje op woensdag 14 april 2010 om 18:33 |
| weet iemand of Lovkvist mee doet? |
| Geplaatst door vlek op woensdag 14 april 2010 om 18:41 |
| Die mikt op de Tour, voor het klassement moet je hem hier dus niet verwachten. |
| Geplaatst door vlek op woensdag 19 mei 2010 om 19:29 |
| Is het nog te vroeg om dit topic weer op te duikelen? |
| Geplaatst door tendam op woensdag 19 mei 2010 om 19:31 |
| Arme Evans. Ik gaf hem wel kans om de Giro te winnen. |
| Geplaatst door Derwin op woensdag 19 mei 2010 om 19:31 |
| @ Vlek Het is half 8 geweest, kan wel weer. |
| Geplaatst door petoi op woensdag 19 mei 2010 om 19:32 |
| Ik zie hem nog steeds als kanshebber. Je had hem ook vorige week al kunnen op takelen. Of wordt dit een afzeik-topic? |
| Geplaatst door LoKoMoTioN op woensdag 19 mei 2010 om 19:34 |
| hij heeft compleet geen team + een pak achterstand dus het zal zwaar worden om te winnen het podium met Arroyo/Sastre/evans is nog mogelijk al hangt dat ook af van Wiggins die nu ook weer ineens voor Evans staat |
| Geplaatst door trebilg op woensdag 19 mei 2010 om 19:39 |
| Ja want Sastre krijgt nog wel een slechte dag en Vino gaat het tempo niet kunnen volhouden. |
| Geplaatst door vlek op woensdag 19 mei 2010 om 19:41 |
| Ik zie zelf Basso de Giro nog winnen. Volgens mij kan er nog steeds van alles gebeuren en is ook Evans nog niet kansloos, al verwacht ik dat hij de laatste week ergens de weg kwijt zal raken. |
| Geplaatst door tendam op woensdag 19 mei 2010 om 19:49 |
| Evans is wel een taaie. Dat zal hij nodig hebben. Die derde week wordt echt 'n slachting, het échte geweld moet nog altijd beginnen. Al zou je dat nu niet zeggen. |
| Geplaatst door LoKoMoTioN op woensdag 19 mei 2010 om 19:57 |
| in Basso geloof ik niet meer voor de eindzege hij staat al 4 min achter Sastre en 3 achter Wiggins + nog wat extra min achter Tondo/Arroyo + wie gaat er willen rijden er staan 3 man van zijn team voor hem in het klassement ![]() |
| Geplaatst door Onie op woensdag 19 mei 2010 om 20:14 |
| @LoKoMoTioN; ik juist wel. Al zie ik een stunt met Tondo ook wel zitten. Van Basso verwacht ik gek genoeg wel wat (heeft minder met zijn krachten gesmeten). |
[1] 2
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Zoeken
Headlines
- donderdag 9 september
- 10:08 Fränk Schleck Luxemburgs sp..
- 09:40 Voorbeschouwing: Parijs-Brus..
- 08:58 Gesink rijdt in 2011 Tour en..