Forum - punten richting het WK

Geplaats door frankjanssens op maandag 29 maart 2010 om 12:08.
Ik weet niet waar we het vandaan kunnen plukken, maar kunnen we niet de officiële stand publiceren van de landenstrijd?

We hebben vorig jaar gemerkt dat het een belangrijk iets is in de wielersport. Wat ik zelf ook interessant zou vinden zou het verschil zijn tussen 2009 en 2010 zijn.

Dus: Lopen we voor op schema? Wat zijn de concurrenten dit jaar? welke wedstrijden tellen mee?

Misschien is hier al een overzicht van, maar ik ben benieuwd!

Reacties

1 2 3 [4]
Geplaatst door frankjanssens op zondag 8 augustus 2010 om 23:54
Het zou wel triest zijn natuurlijk als LvV het fout heeft, laten we daar niet van uit gaan!
Geplaatst door djoriana op maandag 9 augustus 2010 om 00:07
ze kunnen het toch ook anders doen
de punten van de eerste 9 renners meetellen
dan wel de eerste 10 met 9 laten starten, met als punt dat er ook 9 man punten hebben gepakt
zo voorkom je dat bij luxemburg die maar 2 goede renners hebben ook maar 2 mogen starten. wie ze dan laten starten mogen ze dan zelf weten
zijn er dan bij de eerste 10 landen die met minder dan 9 starten mogen komt gewoon de 11 in aanmerking totdat er 10 ploegen met 9 man zijn
zelfde verhaal met landen met 6 man
Geplaatst door jmp80 op maandag 9 augustus 2010 om 08:51
@djoriana
ben het niet helemaal eens met de 'luxrmburg-redenering'. Ik zou eerder zeggen dat het aantal renners met punten + 2 andere renners mee mag nemen. Als het zo is dat alleen de Schlecks punten hebben gehaald, dus luxrmburg met 4 man.

Is nl ook niet helemaal eerlijk als je voor je land zoveel punten hebt gehaald en dan geen enkele helper mee zou mogen nemen en vanaf km1 zelf je bidon moet gaan halen of achter een kopgroep aan moeten rijden
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 9 augustus 2010 om 09:26
@jmp80
Op een WK wil je de beste renners in actie zien.
Er zijn nu 222 renners met punten in de UCI World Ranking. Als je die laat starten heb je meteen een mooi deelnemersveld.

Dus WK-punten scoren = een ticket voor het WK.
Geplaatst door dankka4 op maandag 9 augustus 2010 om 09:55
Dat zou wel eerlijk zijn maar dan zijn er landen zoals Italie en Spanje die heel veel renners mogen laten starten.

Italie: 37
Frankrijk: 34
Spanje: 25
Nederland: 8
Australie: 12

Dat zou een beetje raar worden dan kunnen Italie en Frankrijk de wedstrijd makkelijk controleren.
Geplaatst door djoriana op maandag 9 augustus 2010 om 11:14
mijn idee was om te voorkomen dat landen niet alle plaatsen gebruiken zoals vorig jaar
of ze moeten het punten systeem veranderen
en gewoon alle wedstrijden laten meetellen en niet de echte grote koersen alleen.
Geplaatst door Paulus op maandag 9 augustus 2010 om 11:50
zo heel slecht vind ik het puntensysteem niet... dat landen niet alle plekken gebruiken is idd erg jammer. Maar sommige landen hebben gewoon kwalitatief niet genoeg renners.
Het doorschuiven van startplaatsen lijkt me niet echt een optie. Wordt het alleen maar onoverzichtelijk van.

Met het mee laten tellen van meer wedstrijden krijg je volgens mij alleen maar meer punten voor de landen met heel veel scorende renners, zoals Italië en Frankrijk en zal het niet de kwaliteit verhogen.

Mocht je nog iets willen veranderen dan zou ik eerder kiezen voor een andere landscore berekening, bijvoorbeeld de score per land delen door vijf (of die punten nu door 1 of door 5 renners gehaald zijn). Dan worden alleen wel de landen die maar een paar goede renners hebben, zoals Kazachstan en Luxemburg, "benadeelt".
Geplaatst door remco2103 op maandag 9 augustus 2010 om 11:54
Of het totale aantal punten, gehaald door alle renners delen door dat aantal renners.

Voorbeeld:
-Spanje haalt 1000 punten met 25 renners. Score van 40
-Nederland haalt 210 punten met 7 renners. Score 30
Geplaatst door Paulus op maandag 9 augustus 2010 om 11:56
toch zou ik dan kiezen voor een beperkt aantal, want stel je hebt als "groot" wielerland 10 renners die 1 punt halen. Dan weegt dat zeer zwaar op je gemiddelde. Een top vijf lijkt me een mooie weging.
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 9 augustus 2010 om 11:59
Nou ja, wat doriana zegt.

Om te beginnen zouden ze naast de protourwedstrijden de .HC en de .1 wedstrijden kunnen laten meetellen. Dan krijg je een beter beeld van de verhoudingen.
Geplaatst door Prima Facie op maandag 9 augustus 2010 om 12:05
En als we dan de eerste tien renners in plaats van de eerste vijf renners pakken komen we weer uit op de CQ-ranking. Zoals altijd smiley

Dat is in elk opzicht de beste ranking. Ik snap alleen nog niet helemaal hoe de ploegranking tot stand komt, maar wat mij betreft neemt de UCI die ranking integraal over voor al haar doeleinden
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 14:45
het lijkt mij wel een goed idee om de .hc en.1 wedstrijden mee te laten tellen. en dan elke renner die boven de 30 punten haalt mag mee.dat lijkt mij opzich wel een goed idee want dan kan het niet net zoals vorig jaar worden dqat landen als noorwegen maar 6 man meenemen.terwijl ze er eigenlijk negen mee mogen nemen
Geplaatst door LeichteMänner op maandag 9 augustus 2010 om 15:57
Ik weet niet of iemand anders dit al geplaatst had, maar Vacansoleil neemt Bozic mee. Overigens kan ik dat wel goed begrijpen.

Bron

15-08-2010 Vattenfal

Borut Bozic (Slovenia), Michel Golas (Poland), Sergey Lagutin (Uzbekistan), Björn Leukemans (Belgium), Marco Marcato (Italy), Jens Mouris (The Netherlands), Alberto Ongarato (Italy) and Frederik Veuchelen (Belgium)

Sport director: Hilaire Van der Schueren (Belgium)
Geplaatst door Webber op maandag 9 augustus 2010 om 17:31
Logisch dat Bozic meegaat: voor Vacansoleil maakt het helemaal niet uit of Nederland nu met 6 of 9 kan starten. Het ploegbelang is het enige dat telt.
Geplaatst door BenderBeach op maandag 9 augustus 2010 om 20:30
1 nederlander maar dus bij Vacans....
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 11 augustus 2010 om 15:15
Aanstaande zondag staat de Rabo Wielerploeg voor een belangrijke opgave. Natuurlijk staat in de Vattenfall Classic het resultaat van de ploeg voorop, maar in het achterhoofd van een aantal telt de landenranking van de UCI een rol. Deze ranglijst bepaalt immers of Nederland net als vorig jaar met 6 renners of met 9 renners aan de start mag verschijnen van het WK in Australie. Erik Dekker, ploegleider van dienst in Hamburg, legt uit: “het gaat niet alleen om Duitsland, dat kort achter Nederland staat, maar ook om de landen voor ons. Duitsland heeft met Greipel, Ciolek en Förster 3 renners die punten kunnen halen, Luxemburg (9de) en Kazachstan (8ste) staan respectievelijk 5 en 7 punten voor op ons.” Nederland staat op dit moment 10de en dat zou betekenen dat er in Australie 9 nederlandse renners aan de start mogen verschijnen. Na de Pro Tour wedstrijd in Hamburg wordt een tussentijds klassement opgemaakt en de startplaatsen vergeven.

De selectie voor de Vattenfall Classic: Lars Boom, Graeme Brown, Tom Leezer(Foto), Grischa Niermann, Nick Nuyens, Joost Posthuma, Bram Tankink, Maarten Tjallingii.

Aldus Rabosport.
Geplaatst door Prima Facie op woensdag 11 augustus 2010 om 15:17
Ik ben blij dat Rabo het erkent. Ik hoop stiekem op Boom, dat ie punten kan pakken zoals Dekker dat deed in 2001, gewoon de sprint aangaan op de macht, niet om te winnen, maar voor een mooie ereplaats. Dekker werd toen derde en won dat jaar de wereldbeker. De wereldbeker, snik
Geplaatst door xistnc op woensdag 11 augustus 2010 om 15:20
Dan hoop ik ook dat ze snappen dat ze niet alles op Graeme Brown kunnen zetten. Anders zou het wel enorm loze tekst zijn van E. Dekker.
Geplaatst door Paulus op woensdag 11 augustus 2010 om 15:42
Het moet dan idd van Boom gaan komen... die staat nu al op zes punten en moet dan bij de top acht finishen om Luxemburg en Kazachstan voorbij te gaan (of elke willekeurige andere Nederlander moet top zeven rijden).
Geplaatst door Prima Facie op woensdag 11 augustus 2010 om 16:04
stiekem hoop ik dan ook dat Brown er dan lang en breed af is, zodat ze over moeten gaan op plan B

En ik zie het al gebeuren dat Nuyens met Bole alleen op kop komt te zitten...
Geplaatst door Sjakie op woensdag 11 augustus 2010 om 17:22
Rabo houdt Brown gewoon achter de hand. Slim toch?
Geplaatst door LeichteMänner op woensdag 11 augustus 2010 om 19:32
Ik vind het heel lastig om te bepalen of ploegen hun strategie aan de wk-stand zouden moeten aanpassen. Die stand wordt bepaald aan de hand van het hele jaar en er hadden elke race (meer) punten gehaald kunnen worden om die plek bij de beste tien veilig te stellen. Een buitenlandse renner in dienst van een Nederlandse ploeg heeft (terecht, lijkt me) weinig boodschap aan de wens om Nederland bij de beste tien te houden. Zeker als dat bij een 'grote' wedstrijd waar zo'n renner misschien een reële kans op winst heeft.

Wat ik vooral bedoel: Als dit zo belangrijk is, dan had je al die koersen hiervóór daar ook aandacht aan moeten besteden.
Geplaatst door xistnc op woensdag 11 augustus 2010 om 21:32
In het algemeen zouden ploegen hun strategie er niet op moeten aanpassen. Maar als de strategie op een of andere manier kan samenvallen met het landsbelang, voor ploegen die toch een soort van 'nationale' ploeg zijn, ach waarom dan niet.
Geplaatst door djoriana op zondag 15 augustus 2010 om 16:36
hoe is de puntenverdeling bij de vattenfal?
Geplaatst door JJW op zondag 15 augustus 2010 om 16:40
Geplaatst door Paulus op woensdag 11 augustus 2010 om 15:42
Het moet dan idd van Boom gaan komen... die staat nu al op zes punten en moet dan bij de top acht finishen om Luxemburg en Kazachstan voorbij te gaan (of elke willekeurige andere Nederlander moet top zeven rijden).

Tommie bedankt!
Geplaatst door Peter94 op zondag 15 augustus 2010 om 16:40
80
60
50
40
30
22
14
10
6
2
Geplaatst door Peter94 op zondag 15 augustus 2010 om 16:41
Geplaatst door Jan op zondag 15 augustus 2010 om 16:41
als Leezer nu geen uitnodiging krijgt zou het wel zuur zijn voor hem..
Geplaatst door Liefhebber op zondag 15 augustus 2010 om 16:50
Is er een overzicht van de Nederlandse renners die alle WK punten hebben gehaald.
Geplaatst door remco2103 op zondag 15 augustus 2010 om 16:57
@liefhebber
Zoek ze hier maar tussenuitsmiley
Geplaatst door djoriana op zondag 15 augustus 2010 om 17:12
duitsland loopt dus 42 punten in op ons en we hadden er 38 voor dus die gaan ons voorbij
maar met de 8 punten die leezer ons bezorgd gaan we luxemburg en kazakhstan voorbij

leezer is onze held!!!! door hem stijgen we 2 plaatsen en worden we 9e als ik goed geteld heb
Geplaatst door marijnwassink op zondag 15 augustus 2010 om 17:17
we zijn toch negende geworden dus maakt niet uit. we gaan zowieso met 9 man
Geplaatst door Peter94 op zondag 15 augustus 2010 om 17:29
@Liefhebber

10. Robert Gesink 239
37. Bauke Mollema 104
87. Michel Kreder 34
??. Tom Leezer 14
133. Steven Kruijswijk 10
-------------------------------
153. Karsten Kroon 6
164. Lars Boom 6
179. Martijn Maaskant 4
215. Rick Flens 1
216. Tom Veelers 1
Geplaatst door Ome Joop op zondag 15 augustus 2010 om 18:23
dit is de 'officieuze' stand na HAMBURG
# Naam Nat. PTN WR
1 Spanje 1644
2 Italië 856
3 België 849
4 Australië 725
5 Verenigde Staten 648
6 Rusland 423
7 Zwitserland 414
8 Duitsland 405
9 Nederland 401
10 Kazachstan 400
11 Luxemburg 398
11 Slovenië 385
13 Frankrijk 311
14 Noorwegen 278
15 Groot-Brittannië 255
16 Canada 217
17 Ierland 193
18 Tsjechië 188
19 Nieuw Zeeland 139
20 Estland 111
21 Denemarken 102
22 Portugal 85
23 Oostenrijk 83
24 Polen 79
25 Colombia 53
26 Slowakije 43
27 Kroatië 38
28 Zweden 27
29 Argentinië 23
30 Wit-Rusland 21
31 Zuid-Afrika 15
32 Oezbekistan 5
33 Litouwen 4
34 Japan 4

Een 'narrow escape' inderdaad...Nr 6 t/m 11 zitten verschrikkelijk dicht bij elkaar. Nu zitten we net wel aan de goede kant.

Toch erg belangrijk om drie man extra mee te hebben, vooral om die eerste 200 kilometer goed door te komen met je kopmannen. Voorstel : volgend jaar maken we het minder spannend ! Als onze klassieke jongens dan op hun niveau presteren, zou dat moeten lukken.
Geplaatst door Arie86 op zondag 15 augustus 2010 om 18:59
Of de uci gaat het een keer anders en eerlijker doen en telt het najaar mee voor het wk het jaar daarop.

Dan was het zeker niet zo spannend geweest aangezien we dan de punten van gesink van de vuelta en lombardije erbij hadden gehad.
1 2 3 [4]