Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Skil-Shimano in de Tour!
Geplaats door Rhohan op dinsdag 17 maart 2009 om 21:09.
Hey mensen, dit is hem dan. Me eerste topic.
Aangezien er uiteraard allemaal positieve reacties kwamen op het -->"feit"<-- dat onze geliefde Skil ook in de tour komt dit jaar open ik deze hier maar.
Kunnen we lekker over discusseren tot die tour ook echt van start gaat.
Ik neem aan dat ze genoeg nederlanders meenemen. Zou wel zo leuk zijn 
Reacties
[1]
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 17 maart 2009 om 21:16 |
| Minstens 4/5 denk ik. Ook interessant voor de NOS, die nu tijdens de tour een mooi dagboek o.i.d. kan bijhouden bij Sportzomer ofzo. |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 17 maart 2009 om 21:23 |
| Fransen gaan voor denk ik. Maar daarna Nederlanders. Ik denk dat de overige renner teleurgesteld gaan worden. Al zouden Beppu en Wagner geen slecht figuur slaan. |
| Geplaatst door Chozas op dinsdag 17 maart 2009 om 21:26 |
| Ik denk toch dat ze met hun samenstelling met drie factoren rekening moeten houden : Nederlandse sponsor Aziatische sponsor Franse organisator De ploegleiding zal toch proberen om ze allemaal tevreden te houden. Ploeg zal daarom uit 4 fransen , 4 nederlanders en een aziaat bestaan. Als ze Wagner willen opstellen zal dat ten koste gaan van een fransman of een nederlander. Ik kan er finaal naast zitten maar hoop wel dat ze minimaal 4 nederlanders opstellen. |
| Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 17 maart 2009 om 21:29 |
| Hivert, Hupond, Houanard, Lemoine (Fra), Eltink, de Kort, Veelers, van Hummel (Ned), Beppu (Jap) Volgens mij zijn dan de Tour en de sponsors tevreden. Maar deze zin staat bij Wagner op de site van Skil: "In de toekomst zou hij graag een keer op het podium eindigen in Parijs-Roubaix en deelnemen aan de Tour de France, liefst dit seizoen al." Die lijkt me dus ook niet kansloos. |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 17 maart 2009 om 21:34 |
Haha! nou, als ze de selectie op basis van de wensen van de renners doen wordt de ploeg iets groter dan 9 man denk ik |
| Geplaatst door Chozas op dinsdag 17 maart 2009 om 21:39 |
| Houanard is nu nog maar 22 jaar. Zou ik niet meenemen naar de tour. Wagner ipv Houanard. Rooyakkers ipv van Hummel. Blessures en vorm voorbehouden natuurlijk |
| Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 17 maart 2009 om 21:40 |
Dit lijkt duidelijk geschreven door de Skil ploeg zelf, dat zie je in alle stukjes. Dus Skil heeft zelf opgeschreven dat Wagner de tour wil rijden ![]() |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 17 maart 2009 om 21:45 |
| Ja natuurlijk. Maar het is natuurlijk zo klaar als een klontje dat iedere Skil-rijder graag de tour wil rijden. Maar oke, je hebt gelijk, als ze dat alleen bij Wagner zetten geeft dat iets aan. |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 18 maart 2009 om 11:23 |
| Houanard te jong? Schleck was dan ook te jong om mee te doen, vorig jaar. Ik zou hem gewoon opstellen, nu hij nog van waarde is voor Skill. Want eerlijk is eerlijk, als hij zich door blijft ontwikkelen gaat hij niet lang bij skill blijven. Franse ploegen willen dan happen en met een beetje pech is hij dan opgebrand, zoals we in het verleden altijd zagen. |
| Geplaatst door RaJoKo op woensdag 18 maart 2009 om 15:39 |
| Kan iemand mij iets vertellen over de resultaten van Houanard. Ik hoor goede verhalen maar ook niet meer dan dat. Ik zeg dat je aanvallers mee moet nemen die ook een beetje kunnen sprinten. Beppu, van Hummel, Veelers, Wagner (?). Eltink en De Kort zullen wel mee gaan en kunnen in de 2e of 3e week van de Tour in een beslissende ontsnapping zitten. Vul aan met Hivert en Houanard (als ik enig bewijs van goede prestaties zie) en je hebt je team al bijna klaar. |
| Geplaatst door maikel11 op woensdag 18 maart 2009 om 15:42 |
| in de ritten met uitgedunde peletons zie ik hivert nog wel een sprint winnen hij legde chavanel en lorrentzeto er al op in parijs nice |
| Geplaatst door trapper op woensdag 18 maart 2009 om 15:43 |
| Ik zie ook niet echt in waarom houanard dit jaar mee naar de tour zou moeten, zoals sommigen vinden (op basis van de de prestaties die hij tot nu toe heeft geleverd). |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 19 maart 2009 om 11:03 |
| Dit is zijn palmares: Palmares: 1e in Trophée des Champions (2008) 1e in Challenge d’Or 3e in eindklassement Tour Alsace (2008) 3e in 4e etappe Tour Alsace (2008) 4e in 3e etappe Circuit Franco-Belge (2008) 5e in 2e etappe Tour Alsace (2008) 6e in 2e etappe La Boucle de l’Artois (2008) 6e in Grand Prix Cristal Energie (2008) 6e in 6e etappe Tour Alsace (2008) Maar het gaat mij er meer om dat hij één van de grootste Franse talenten is, met als specialiteit klimmen. Als zulke renners bij Skil blijven zit je elk jaar in de Tour en ik vind dat je zulke jongens een plek moet geven in je selectie. |
| Geplaatst door RaJoKo op donderdag 19 maart 2009 om 11:36 |
| Ja maar voor een talent moet je ook wat presteren. Ik ben wel benieuwd, misschien iets voor in een ontsnapping in de bergen |
| Geplaatst door Utrecht19 op donderdag 19 maart 2009 om 12:06 |
| Rooijakkers en Timmer zullen sowieso wel meegaan toch, twee ras aanvallers juist waar Skil om bekend staat. De Kort en Eltink zijn ook wel zeker met Hiverd en nog een fransman. veelers en/of Van Hummel voor de sprint. Hou je nog 1 of 2 plaatsen over voor de man die dan in vorm is. |
| Geplaatst door trapper op donderdag 19 maart 2009 om 13:25 |
| In De Stem zei Kemna gisteren dat hij ervanuit gaat dat de tourploeg voor de helft uit Nederlanders bestaat. Voor de Nederlandse plaatsen komen volgens hem in aanmerking: Veelers, Timmer, Rooijakkers, Goesinnen, De Kort, Eltink. Dus ik denk dat we Van Hummel niet hoeven te verwachten in de Tour. |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 19 maart 2009 om 16:57 |
Het is lastig om een team van negen mensen voor de helft uit nederlanders te laten bestaan; ![]() |
| Geplaatst door trapper op donderdag 19 maart 2009 om 17:10 |
Haha , hij zal wel 4 of 5 bedoelen ![]() |
| Geplaatst door Rhohan op donderdag 19 maart 2009 om 18:05 |
Of misschien eentje met een frans EN nederlands paspoort![]() Wie weet komen ze nog met die "joker" hahah |
| Geplaatst door trapper op donderdag 19 maart 2009 om 18:21 |
Rasmussen is natuurlijk die joker én halve Nederlander ![]() |
| Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 20 maart 2009 om 09:01 |
Lijkt me niet verstandig rasmussen als joker in te zetten denk dat het dan de eerste en de laatste keer is dat ze in le tour mogen starten! . Ik vind het palmares van die jonge fransman best indrukwekkend hoor leg er maar iets naast van een Nederland vorig jaar in de zelfde type wedstrijden en 22 jaar (en zeg nu geen Gesink, want dat weet ik ook wel:P) |
| Geplaatst door lnnrt op vrijdag 20 maart 2009 om 10:06 |
| Ben momenteel bezig in de editie van De Muur over een jaar met Skil (2008). Echt leuk om te lezen, en ik heb echt sympathie gekregen voor de hele ploeg, en vooral Tom Veelers, ik hoop dat hij mee mag! |
| Geplaatst door RaJoKo op vrijdag 20 maart 2009 om 10:19 |
| Tom Veelers mag vast mee. Die verteert heuvels vrij goed en ik denk dat skil graag met 9 man de laatste etappe afsluit, dan laat je zien dat je team zeker genoeg kwaliteit heeft |
| Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 20 maart 2009 om 11:08 |
het afsluiten van de ronde met 9 man is zo afhankelijk van de ronde en wat er allemaal gebeurd (valpartijen). Het lijkt me niet evident om daarop te selecteren. Skill moet aanvallen meezitten en top 5 uitslagen rijden om een goede tour te rijden. Hivert voor het jongerenklassement misschien wel. (laten we het niet hopen), Hivert voor de bolletjes en veelers met het aparte rugnummer als meest strijdlustige renner van de Tour |
| Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 20 maart 2009 om 11:12 |
Van Hummel zal waarschijnlijk Parijs niet halen, maar toch denk ik waarom niet meesturen. Ook Kenny kan een keer met een groepje wegraken om vervolgens het af te maken in de sprint! heb je meer aan dan een aantal renners waarvan je nu al weet dat ze in een sprint met een klein groepje DE KORT gaat komen ![]() |
| Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 11 april 2009 om 13:19 |
| Ik denk De kort, Eltink, Wagner, Rooijakkers, Beppu, Lemoine, HIvert, Veelers en Van Hummel |
| Geplaatst door Ivo1976 op zaterdag 11 april 2009 om 14:01 |
| Ik denk: 3 Franse Renners: Lemoine & Hivert, Hupond of Houanard (voor ASO) 1 Japanner: Beppu (voor Shimano) 5 Nederlanders: Eltink, De Kort, Rooijakkers, Veelers, Goesinnen (tja, voor ons dan he) |
| Geplaatst door BettonneRon op dinsdag 26 mei 2009 om 18:58 |
| @ivo maar dan van hummel ipv veelers |
| Geplaatst door SolitaryShell op dinsdag 26 mei 2009 om 19:06 |
| En Veelers in plaats van Eltink. Weet niet voor hoe lang hij heeft getekend bij Skil, maar die mag daarna een bezoekje brengen aan het uitzendbureau. |
| Geplaatst door droebelde op dinsdag 26 mei 2009 om 20:40 |
| 5 Nederlanders: Eltink, De Kort, Van Hummel, Rooijakkers en veelers 3 Franse: Lemoine, Hivert, Hupond 1 Japanner: Beppu Is zo'n beetje iedereen tevreden denk ik zo .Nog opmerkingen? ![]() |
| Geplaatst door stoemper op dinsdag 26 mei 2009 om 20:52 |
| Ik denk: 1. Van Hummel (Ned) 2. Veelers (Ned) 3. Rooijakkers (Ned) 4. De Kort (Ned) 5. Hivert (Fra) 6. Hupond (Fra) 7. Lemoine (Fra) 8. Beppu (Jap) 9. Geschke (Dui) |
| Geplaatst door lemmens op dinsdag 26 mei 2009 om 23:17 |
| mooie ploeg maar ik vind het toch vreemd dat ze mee mogen, hun enige echte topper is van hummel, hij is de enige die dit seizoen iets won voor skil. je hebt natuurlijk wel hivert voor het klassement maar die is waarschijnlijk nog niet sterk genoeg voor 3 weken tour |
| Geplaatst door tristania op woensdag 27 mei 2009 om 00:59 |
| Nou, al komen ze met 3 man aan. Toch leuk om nog een leuke nederlandse ploeg te zien. Alsof al die andere ploegen zo goed zijn. Als ik nu bv de Giro zie maken Barloworld, Fuji-Servetto, Bouygues en Milram ook weinig indruk. Er zijn maar een stuk of 7 echte topploegen en de rest is aan elkaar gewaagd. |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 57%
Buiten de top-twintig - 38%
Geen mening - 2%
328 stemmen.

. Ik vind het palmares van die jonge fransman best indrukwekkend hoor leg er maar iets naast van een Nederland vorig jaar in de zelfde type wedstrijden en 22 jaar (en zeg nu geen Gesink, want dat weet ik ook wel:P)
.