Forum - Veluwe

Geplaats door Pieno op donderdag 25 maart 2010 om 10:32.
De zomer komt weer, dus ook mooi weer om te fietsen. En voor de afwisseling deze vraag:

Weet er nog iemand mooie routes op de Veluwe? En dan met name in de omgeving van Elburg-Nunspeet?

Omgeving van Oosterbeek lijkt me ook mooi om te fietsen.

Iemand beetje bekend in de bovenstaande plaatsen? Die nog een mooie route weet?

Reacties

[1]
Geplaatst door StonedCamel op donderdag 25 maart 2010 om 10:38
Wat wil je?
Vooral mooi of wat leuke klimmetjes erin? En de lengte?

Bij Oosterbeek en Doorwerth heb je een paar leuke klimmetjes, je kunt hier je route makkelijk uitbreiden naar de Posbank, rijdt gewoon de weg boven Arnhem langs en je bent in Rozendaal. Ook naar het westen zijn er genoeg mogelijkheden, met bijv de Utrechtse Heuvelrug.
Geplaatst door zacht op donderdag 25 maart 2010 om 10:42
Je kun richting Vierhouten/Elspeet en eventueel verder naar Vaassen. En volgens mij is er ook een bestaande route langs het Veluwemeer en via het Harde.
Het is er mooi genoeg, ik zou gewoon opstappen en op de bonnefooi gaan.
Geplaatst door Vittal op donderdag 25 maart 2010 om 10:46
Vierhouten, garderen, Kootwijk en terug via putten Ermelo en hardewijk is een prachtige tocht.
Geplaatst door Markoes op donderdag 25 maart 2010 om 10:50
Ik fiets veel op en rondom de posbank, oosterbeek en nijmegen.. Veel leuke rondjes.. Ik heb niet echt vaste rondjes, rijdt zoals ik zin heb.
Geplaatst door Alp op donderdag 25 maart 2010 om 12:31
Ik fiets regelmatig van 't Harde naar Tongeren (via de Knobbel=leuke heuvel) dan langs Gortel naar Vierhouten, Elspeet, Staverden, Nunspeet (zandenbos) weer terug naar 't Harde.
Schitterende ronde door het bos!
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 25 maart 2010 om 13:16
Ik rij meestal op het knooppuntensysteem op de Veluwe (woon in Ermelo), dan kom je altijd weer thuis en hoef je vantevoren geen route te verzinnen.
Geplaatst door Pieno op donderdag 25 maart 2010 om 17:49
Dank voor de reacties.

Ben net weer van een rondje om het Veluwemeer via Harderwijk. 43 km, dus dik uurtje (vanuit Doornspijk). Zeker nu ze in Harderwijk de weg opengebroken hebben.

@Alp. Knobbel is inderdaad wel leuk om te doen. Maar als je over de Knobbel bent richting Nunspeet in de bossen, heb je allemaal van die boomwortels wat niet het fijnste is.

Verder is richting Oosterbeek wel een eind, dus waarschijnlijk parkeer ik de auto daar een keer en dan een rondje in de omgeving maak.

Bedankt voor de reactiessmiley.
[1]