Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Hoofdmenu

Zoeken

Forum - Astana is in de breedte te zwak om Contador in de Tour de France goed bij t

Geplaats door jaja op zondag 14 maart 2010 om 15:25.
In Parijs-Nice kon Astana niet altijd Contador goed bijstaan, echter liet de Spanjaard zelf zien het goed alleen af te kunnen. Moet Contador zich al zorgen gaan maken voor de Tour de France? Bespreek hier de nieuwe poll.

- Ja, ze zijn echt te zwak en dit kost Contador de Tour
- Wat een onzin, het is nog te vroeg om dit te zeggen
- Nee, Contador is sterk genoeg om de klus alleen te klaren
- Nee, we hebben nog niet de sterkste Astanaformatie gezien
- Ik zou het echt niet weten

Reacties

[1]
Geplaatst door marijeh op zondag 14 maart 2010 om 15:26
Ik heb voor de vierde optie gekozen. De ploeg die in Parijs Nice is gestart is niet een sterke ploeg. In mijn ogen is de ploeg die in Tirreno -Adriatico is gestart iets sterker.
Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 15:31
Goed bezig jaja, gelijk bespreken die poll. Ik zou het niet weten trouwens. Maar als ik de ploeg zo bekijk kan ik er best een aardig ploegje van maken. En wie weet wat Conta zelf kan, veel zal afhangen van de taktiek van andere teams, de onderlinge rivaliteit tussen andere teams, en de taktiek van Conta zelf, die wellicht het dit jaar alweer anders gaat doen.
Geplaatst door oscar freire op zondag 14 maart 2010 om 15:38
Ik denk zoals je vandaag ook wel zag dat Contador de klus alleen ook wel kan klaren.
Geplaatst door Onie op zondag 14 maart 2010 om 15:39
- Nee, Contador is sterk genoeg om de klus alleen te klaren.

Al zal hij het wel moeilijker krijgen dan vorig jaar, toen hij genoeg "goede" ploegmaten had.
Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 15:43
Die optie vind ik trouwens een rare mogelijkheid bij de poll.

"Ja, maar Contador is sterk genoeg om de klus alleen te klaren"

Lijkt mij een meer logische optie, gezien de stelling.
Geplaatst door pipo op zondag 14 maart 2010 om 15:50
De knechten die hij nu heeft brengen hem vergenoeg. Daarna kan hij op het tempo van RadioShack mee rijden. The Shack gaat toch een strak tempo houden, daar moeten Leipheimer, Klöden en nu ook Armstrong het van hebben.
En als het dan echt hard gaat countert Contador gewoon alles...
Net als afgelopen Tour dus!
Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 16:22
Nee, we hebben de sterkste Astana-formatie nog niet gezien.

Straks komen mannen als Vinokourov, Iglinsky en Tiralongo er nog bij. Dan hebben ze ook nog een blik goede Spanjaarden als Navarro, Pereiro (die beiden wel beter kunnen dan ze lieten zien deze P-N), Hernandez Blazquez, Jufre en De La Fuente. Fofonov heeft vorig jaar op lager niveau gekoerst, die heeft wellicht ook nog een aantal koersen nodig om weer terug naar zijn niveau van 2008 te groeien. In dergelijke vorm is hij ook een goede knecht voor Contador.
Geplaatst door RaboLars op zondag 14 maart 2010 om 16:24
@ Trapper mee eens, Maxim Iglinsky heeft al sterk gereden. Ook Fofonov kan heel goed in de bergen en vinokourov en Tiralongo spreken voor zich
Geplaatst door Joop op zondag 14 maart 2010 om 16:34
De ploeg hoeft Contador alleen af te zetten. Daarna doet die het zelf. Wat die altijd eigenlijk doet. Hij heeft weinig mensen nodig.

Daarnaast zijn de renners die ze hebben heus niet zo zwak dat ze geen koers kunnen controleren. In de bergen moeten ze het toch echt zelf doen. Mocht de ploeg toch niet sterk genoeg zijn, helpen andere ploegen wel. Dat was wel weer duidelijk in Parijs - Nice.
Geplaatst door SAMba op zondag 14 maart 2010 om 16:36
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk: 3 en 4 (en eigenlijk ook 2 en 5) smiley

Voor de rest, ik zou het bericht van trapper kunnen copy-pasten en als mijn eigen mening bestempelen.

Geplaatst door Ingmar op zondag 14 maart 2010 om 16:45
Contador is zeker te isoleren op een voorlaatste berg of een laatste berg met daarna nog een serieuze afdaling en vlak stuk, maar hij heeft Caisse d'Epargne nog altijd...
Geplaatst door Joop op zondag 14 maart 2010 om 17:15
Contador isoleren is zo beetje een utopie!

Waar zou je dat moeten doen? op een berg? Dat lukt je never nooit niet. Of zijn team helpt hem, want die is gewoon sterk genoeg. Of hij laat zijn belangrijke concurrenten niet gaan en volgt ze. en wat hij zelf vaak doet is gewoon als 1 van de eerste de aanval plaatsen zodat niemand of een paar hem kan volgen.
In een afdaling? mwhah dat lukt zelden op dat niveau.

Daarnaast mocht iemand hem lukken te isoleren, dan zullen andere renners hem helpen omdat die hun posities in het klassement in gevaar zien komen. En het zal om minuten gaan en die maak je op hem echt niet goed. Hoogstens halve minuut ofzo, en dat dan zowiezo meerdere dagen.

Mijn persoonlijke opvatting om Contador en zijn team te verslaan. Ik zie niemand hem verslaan. Dat is een droom. Anders was dat nu al gebeurd. Hij wordt de komende jaren gewoon de man. Enige waar je tijd bij hem kan pakken is wanneer hij een hele slechte dag heb en de renner in een hele goede doen is of in waaiers waar die nog wel eens steekjes laat vallen. Anders zijn er altijd wel iemand die hem helpt.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 14 maart 2010 om 17:24
Ik denk het juist beter is voor Contador dat hij een ploeg heeft waar hij absoluut kopman is. In de vorige Tour was Armstrong, Kloden en en in mindere mateLeipheimer meer een blok aan het been van Contador. Dat wordt denk ik ook het probleem bij RadioShack. Gaat Leipheimer zich opofferen voor Armstrong als Leipi 2e staat en Lance 5e? En gaat Lance zich dan opofferen voor Leipi?
Daar is iig geen discussie over bij Astana.
Van de kazachen zijn Iglinsky en Fofonov tourwaardig. En helpers als Tiralongo, Stangelj, Grivko en Hernandez hebben veel ervaring. En voor het vlakke heeft hij ook wel een paar man, waaronder Noval en dus de kazachen.
En dan nog een van Jufre, Pereiro, De La Fuente, Gasparotto (als sprinter misschien geschikt om Contador voorin te houden bij massasprints).
Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 17:27
Verwacht Vino ook maar in de Tour als hij mag van de ASO.
Geplaatst door jerre123 op zondag 14 maart 2010 om 18:58
als je een ploeg hebt met
contador, pereiro, vinokourov, m. iglinsky, gasparotto, fofonov, tiralongo, noval en a. davis
reserve: jufre, stangelj en de la fuente

Zo denk ik toch dat je in de bergen zeker niet te kort zal komen hoor
Geplaatst door Markoes op zondag 14 maart 2010 om 22:33
Lijkt me niet dat je davis meeneemt naar de tour als je rijdt om het geel te winnen...
Geplaatst door maikel11 op maandag 15 maart 2010 om 10:08
Ik denk ook dat ze toch een redelijke ploeg hebben om hem te ondersteunen. Alleen zou ik De La Fuente altijd meenemen na de tour.
Geplaatst door sybrenslagter op maandag 15 maart 2010 om 13:13
De ploeg van Contador is sterk genoeg, anders is contador zelf sterk genoeg. Daar komt bij: Armstrong wil de koers toch controleren en anders doet de ploeg van Valverde dat wel. Voor een 4 of 5 plaats smiley
[1]